Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?

Vierailija
19.03.2020 |

Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole karanteenissa, mutta en ole käynyt kuin töissä pari kertaa postittamassa ja tulostamassa papereita (muuten etänä) ja kaupassa kun on tarve. Mies on etänä. Lenkillä olen myös käynyt, mutta salille/ravintolaan/shoppailemaan/kahville en ole mennyt. Hyvin pärjätään ilmankin. Kavereiden kanssa on soiteltu ja viestitelty. Oikeastaan arki ei muuten muuttunut.

Vierailija
102/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koronasta paniikkia omasta puolestamme, mutta aiomme tehdä 100% kunnolla osamme (nopean) leviämisen ehkäisemiseksi, koska:

A) Emme päätä muiden puolesta, miltä korona heistä tuntuu.

B) Ajattelemme terveydenhuollon kantokykyä.

C) Suojelemme riskiryhmiä ja toki niitäkin, joille korona olisikin vakava, vaikka ei kuulu riskiryhmään.

D) Emme tiedä viruksen pitkäaikaisia vaikutuksia, vaikka tauti lievä olisikin (vrt tuhkarokko ja siittiöt).

E) Meidän stressin sietokyky kantaa kotona pysymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tää KARANTEENI vaan toimi meillä valitettavasti nyt ollaan menossa kovaa vauhtia siihen et kaikki menee kiinni ja tulee ulkonaliikkumiskielto Kalliossa eilen täys hälinä päällä yhdessäkin mestassa oli yli 50 ihmistä samaan aikaan sisällä halailemassa ja kättelemässä kuin ei mitään olisi edes tapahtunut lähinnä vaan naureskeltiin jutulle ja sama kuvio Levillä tupa aivan tukossa ja karaoke raikasi (ks.video netiltä)

nyt pitää vaan ottaa sit seuraavaksi se Ravintolat kiinni määräyskäyttöön sitten ei vaan jengi usko tai ota tosissaan tätä Korona-Karanteenia varsinkaan nuoret joo pestään käsiä mutta aivastetaan suoraan naamalle ja kätellään,halataan heti siihen perään kaikki tuolla Kalliossa saavat tämän taudin se on aivan varmaa (nämä kaverit eivät tod.mene mihinkään lääkäriin tai testeihin sitten)  ja mitä järkeä siinä on et noin puolet Suomalaisista noudattaa määräyksiä ja yrittää tappaa Koronan pois kokonaan kun taas nuoret eivät vaan välitä ja menevät Pubiin dokaan kuin kaikki olisi ihan hyvin naureskellen et voi mitä urpoja noi vanhat ja päättäjät ovat eihän täällä mitään ole kuten yksikin kaveri totesi ota "käsidesi" mukaan ja baariin sillähän sieltä selviää he he ... Oikeesti nyt tiukka kuri päälle päättäjät Hei !!!

Vierailija
104/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä.

Vierailija
105/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä ihmettelen, kun jotkut uhoavat olevansa niin rohkeita, ettei korona pelota: Miksi he eivät kykene ajattelemaan, ettei tässä ole kyse heistä yksilöinä. Kyllä, moni sairastaa lievän tai oireettoman koronan, mutta kyse on juuri siitä, etteivät nämä narsisti sankarit levitä tautia muille.

Toinen ihmettely on se, että miten heikko pitää ihmisen pään olla, jos ei pää karanteenia (ja jopa niitä omia lapsia) kestä.

Vierailija
106/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla melko pässi jos ei niitä noudata. Tässä sen näkee kuinka paljon idiootteja pääkaupunkiseudulla asuu.

Vierailija
107/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä ihmettelen, kun jotkut uhoavat olevansa niin rohkeita, ettei korona pelota: Miksi he eivät kykene ajattelemaan, ettei tässä ole kyse heistä yksilöinä. Kyllä, moni sairastaa lievän tai oireettoman koronan, mutta kyse on juuri siitä, etteivät nämä narsisti sankarit levitä tautia muille.

Toinen ihmettely on se, että miten heikko pitää ihmisen pään olla, jos ei pää karanteenia (ja jopa niitä omia lapsia) kestä.

Suurimmalla osalla näistä pullistelijoista mieli muuttuu sitten kun se tauti iskee. Sitten se on myöhäistä mutta ottaen huomioon minkälaiset älynlahjat tuollaisilla ihmisillä on niin eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Toivottavasti luonnonvalinta hoitaa nuo pois ja maailma on taas vähän parempi paikka.

Saisi tulla ulkonaliikkumiskielto ja sakotukset käyntiin niin saisivat ainakin maksaa typeryydestään ja saataisiin kassaan rahaa ja voitaisiin osoittaa se vaikka yrittäjien tukemiseen.

Vierailija
108/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen töiden jälkeen shoppailemassa. Ikeassa oli tosi väljää. Muualla ihmisiä oli ehkä vähän vähemmän kuin normaalisti, mutta toisaalta lapsiperheet oli selvästi yliedustettuina. Vieköhän vanhemmat lapsiaan ahkerasti kauppatoksille siksi, kun moni muu paikka on kiinni ja lapset kaipaa vaihtelua arkeen?

Vierailija
109/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pysty olemaan karanteenissa kun olen töissä hoitoalalla ja ei ole etätyömahdollisuutta. Joudun vielä kulkemaan töihin julkisilla kun ei ole autoa. Kaupassakin on välillä käytävä ruokaa hakemassa. Että sellaista. Juuri työkaveri sanoi että kauppojen kotiintoimituspalveluissa on viikkojen jonot.

Vierailija
110/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata. Menen tänäänkin kaverin kanssa kuntosalille ja illalla baariin. Muut eristäytyköön vapaasti jos tahtoo, mutta mua ei typerät suositukset pidättele.

Vierailija
111/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupassa on käyty nyt vissiin sen 2 kertaa viimeisen yhdeksän päivän päivän aikana, koulutyöt hoituu näppärästi etänä ja viikonloppuisin teen siivoustyötä erityistä tarkkuutta noudattaen.

Ja ei ole tullut tavattua ketään viime viikon jälkeen myöskään.

Tässähän tämä menee, pitkälti kotosalla.

Vierailija
112/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me noudatetaan, ollaan molemmat etätöissä ja kaksi lasta kotona. Keskiviikon jälkeen ei ole käyty missään, ja nyt ollaan viikko kaksi ihan sataprosenttisesti kotona, toivottavasti ei ole tarvetta käydä missään. Puretaan nyt hiukan näitä ostettuja ruokavarastoja ennen kuin lähdetään mihinkään. Antaa maailman pyöriä nyt omalla painollaan hetken aikaa. Asutaan Tampereella omakotitalossa.

Vierailija
113/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelen itseäni joten eristäydyin vapaaehtoisesti jo viime viikolla.

Vierailija
114/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatan. Laitoin jopa faceen päivityksen, että olen ollut kipeä, pientä kuumeilua ja kuivaa yskää. On pysyny puolitututkin hyvin turvavälin päässä nyt.

Käyn lenkillä 2xpäivä ja pari kertaa viikossa työpaikalla. Tosin sain pahoja katseita sen facepäivityksen takia. Mutta totta puhuen en halua koronavirusta itselleni. Hengitystiet ei ole enää niinkuin ennen, johtuu varmaan siitä hölmöydestä, että lopetin tupakoinnin vasta 2010. Pelkään, että tulee paha keuhkokuume, enkä pystyisi enää urheilemaan. Joukkuelajit on mulle tärkeitä harrastuksia. Myös lasteni puolesta haluan suojella koko perhettä. Kaiken varalta. Jos 60 % sairastuu nyt, haluan olla siinä 40 %:ssa, joka saa myöhemmin rokotuksen tai virus laimenee (kantajiensa vasta-aineista?) niin, ettei tauti tule enää kovana päälle.

Ymmärränkö oikein, että olet ollut kipeänä ja kuumeillut ja silti olet käynyt lenkillä ja työpaikallasi! Eli toimit täysin vastoin ohjeistuksia ja levitä silloin virusta etenpäin ja olet mahdollisesti vastuussa myös toisten ihmisten hengestä. Ei kipeänä poistuta kotoa! Jos tarvitsee apua kauppakäyntiin tai apteekkiin, niin sitä pitää pyytää, mutta kotoa ei poistuta lenkille tässä tilanteessa lenkille eikä työpaikalle. 

Tämä vuoksi meillä on kohta ulkonaliikkumiskielto eikä se ole hauskaa kenellekään. Silloin ulso ei saa poistua vain lenkille - ilman erillistä lupaa ei mennä minnekään. Ymmärrätkö sinä tämän?

Vierailija
115/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi haluaisin siis kuulla, että onko tätä itsebännäystä joku harrastanut? Luulisi, että ainakin av:lla näitä kotona kökkijöitä on kaikkien kotivaraketjujen perusteella useampikin perhekunta.

Ainakin mulla kotivara on pelkästään sitä varten, jos en pääse kauppaan, kaupasta on ruoka loppu tms. Elän siis elämääni mahdollisimman normaalisti siitä huolimatta, että netti on täynnä koronakiihkoilijoita ja olen varautunut pahempaan.

Vierailija
116/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kansoittamalla asuinalueella Helsingissä on kaduilla todella vähän kulkijoita, vain jokunen nuoremman oloinen jalkautunut, ehkä kaikki kynnelle kykenevät ovat paenneet maaseudulle. 

Vierailija
117/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole mitään vaikeutta noudattaa. Shoppailu ei mikään nautinto ole ja ihmisvilinässä se on suoranainen kärsimys. Ilmaiset ämpäritkin jätän suosiolla muille.

Vierailija
118/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne on ne muutenkin itsekkäät jotka eivät noudata ohjeita. Vetoavat ties mihin ettei tarvitse istua kotona. Yleensä ihan fiksuja mut näissä tilanteissahan se todellinen karva paljastuu.

Vierailija
119/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eristyksissä jo 13 vuotta joten tämä koronahulluus ei vaikuta elämääni mitenkään. poistun kotoa kauppaan, töihin ja kerran viikossa kauppaan. Sos elämää ei ole.

Vierailija
120/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kolmikymppinen pariskunta ja lapsi on kaksivuotias. Ei olla riskiryhmää. Lopetin menot (oodi, taaperosirkus yms.) taaperon kanssa heti, kun tuli ensimmäinen tartunta Suomessa julkiseksi. Mies aloitti etätyöt jo viime viikolla. Ollaan kotona, kerran viikossa toinen meistä käy pyörällä kaupassa. Ei olla käytetty julkisia. Mies käy juoksemassa joka toinen päivä ja ulkoillaan päivittäin leikkipuistossa, mutta pidetään turvaväli muihin.

Itse olen ajatellut, että kaikkien velvollisuus on vähentää tartuntoja. En siis itse pelkää niinkään tautia, mutta ymmärrän sen vakavuuden riskiryhmille ja epäonnisille ja haluan vähentää todennäköisyyttä, että tartutan muita.