Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?
Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.
Kommentit (239)
Olen noudattanut vapaaehtoista karanteenia jo pitkään. Olen riskiryhmäläinen.
En asu Suomessa, vaan toisessa EU-maassa ja kyllä tämäkin pikkukaupunki on silminnähden hiljentynyt. Suhteessa esimerkiksi Suomeen tautitapauksia on saman verran.
Minä nuori ja terve, opiskelen ja työskentelen etänä. Ruokaa ostan kerralla tarpeeksi, jotta ei tarvitse kaupassa ravata. Kohta kahteen viikkoon en ole poistunut kotoa muualle kuin roskia viemää, kerran kävin kaupassa ja vein kahdelle tutulle ikäihmiselle kahden viikon ruuat. Lisäksi kävin verta luovuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä nuori ja terve, opiskelen ja työskentelen etänä. Ruokaa ostan kerralla tarpeeksi, jotta ei tarvitse kaupassa ravata. Kohta kahteen viikkoon en ole poistunut kotoa muualle kuin roskia viemää, kerran kävin kaupassa ja vein kahdelle tutulle ikäihmiselle kahden viikon ruuat. Lisäksi kävin verta luovuttamassa.
Lisään vielä, etten itse pelkää mahdollista sairastumista, mutta koen tärkeäksi pysyä nyt kotona. Läheisissäni ja tuttavissani on paljon riskiryhmäläisiä.
Viikko takana, kontaktit tasan nolla.
Huomenna kauppakassi tulossa, myöskään siinä toimituksessa kontaktia ei tule.
Pienestä flunssasta huolimatta teen sen mitä pitää tehdä, ja käyn jakamassa sanaa ja lohtua vahuksille ja muille jotka ovat muuten matkalla ikuiseen kadotukseen. Tämä on Jumalan tahto.
Noudatan mutta silti on lähipiiristä yksi henkilö tartunnassa ja karanteenissa, lievä tapaus. Varmaan näitä piittaamattomia rupeaa kiinnostamaan siinä vaiheessa, kun osuu tarpeeksi lähelle. On vaan myöhäistä sitten.
Täällä pikkukylässä Kajaanin lähellä ainakin noudatetaan. Kylällä ei näy yhtään kävelijää ja kauppojen pihalla pari autoa, aina ei niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukylässä Kajaanin lähellä ainakin noudatetaan. Kylällä ei näy yhtään kävelijää ja kauppojen pihalla pari autoa, aina ei niitäkään.
Miten tuo poikkeaa siellä normaalitilanteesta? Eihän siellä kukaan ulkona liiku muutenkaan, oli epidemiaa tai ei.
Ja vielä ihmetellään jos tauti leviää pahemmin. Miksiköhän? No kun ei edes valtion määräykset kiinnosta AIKUISIA IHMISIÄ. Olen pettynyt teihin. Kaikkiin, jotka lähtevät tieten tahtoen huvittelemaan varsinkin alueilla joilla on ollut tartuntoja.
Tällaiselle epäsosiaaliselle metsäsuomalaisten jälkeläiselle tämä on periaatteessa ihanaa aikaa.
Kerrankin kukaan ei kyseenalaista erakkouteen taipuvaista luonnettani ja kiusaa osallistumisvaatimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Sen kerran kun olen Kajaanin tienoilla kulkenut, ei pikkukylissä näkynyt yhtään ketään liikkeellä, vaikka oli normaali arkipäivä eikä mikään epidemia.
Miten vähän siellä oikein voi kulkijoita olla, kun ne siitä ei-näy-ketään-tilanteesta on edelleen hiljentynyt?!
Aamen. kirjoitti:
Pienestä flunssasta huolimatta teen sen mitä pitää tehdä, ja käyn jakamassa sanaa ja lohtua vahuksille ja muille jotka ovat muuten matkalla ikuiseen kadotukseen. Tämä on Jumalan tahto.
Tyhmä provo.
Siltä varalta, että olisit tosissasi, on pakko sanoa, että Jumalasi nimi alkaa isolla S:llä.
Eiköhän tässä pikkuhiljaa noudateta
https://mobile.twitter.com/Puolustusvoimat/status/1240973261871161344
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kerran kun olen Kajaanin tienoilla kulkenut, ei pikkukylissä näkynyt yhtään ketään liikkeellä, vaikka oli normaali arkipäivä eikä mikään epidemia.
Miten vähän siellä oikein voi kulkijoita olla, kun ne siitä ei-näy-ketään-tilanteesta on edelleen hiljentynyt?!
Kyllä täällä ihmiset normaalisti käy lenkillä ja kulkee kaduilla. Olen asunut täällä 40v joten huomaan selkeästi ihmisten kadonneen kokonaan. Itsekkin käyn enää kerran viikossa kaupassa.
Perjantaina käytiin tytön kanssa Jumbossa heti aamupäivästä, tehtiin ruokaostokset ja mentiin kenkäostoksille. Oli niin hiljaista, ettei tarvinnut pelätä törmäävänsä kehenkään. Oltais lähdetty heti pois, jos porukkaa olisi ollut enemmän paikalla.
Jatkossa ei ole tarvetta kuin käydä ruokaostoksilla.
Kotimaassani ei ole ulkonaliikkumiskieltoa mutta koulut, kaupat, ravintolat, baarit, kampaamot, liikuntapaikat yms. on kiinni.
Olen ollut etätöissä nyt 2 viikkoa ja poistun kotoa vain ulkoiluttamaan koiraa. Ruokaa ja viiniä tulee kerran viikossa kotiinkuljetuksella joten ihan hyvin tässä pärjäillään!
Aamen. kirjoitti:
Tämä on ihan yksityinen missiosi, jota toteutat käymällä levittämässä korona-virusta vastustuskyvyttömille vanhuksille.
V*tut sinä jumalan tahdosta tiedät ja piittaat.
Miten muuten kesällä Suviseurat jos tlanne jatkuu niin pitkää ? Malttaako lestadiolaiset olla kokoontumatta.
Syntyvyyden lasku taattu 😂
Hesasta tulossa Suomen Bergamo. Tyhmää porukkaa stadi täynnä..