Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?

Vierailija
19.03.2020 |

Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin ääliöitä täälläkin on kyselemässä?

Vierailija
142/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mun tarvitse ottaa vakavasti. Vietän muutenkin 90% prosenttia ajasta yksin neljän seinän sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun teollisuustyöpaikkaisessa maalaiskunnassa.

Täällä asuinalueellani on välillä hipihiljaista, vaikka 'nuoria olemme kaikki'.

S-marketin parkkialueella oli perjantain ruuhka-aikaan kymmenkunta autoa, joista moni vain tankkasi.

Kun ei näe, että ihmiset pyörii ympäriinsä, se rauhoittaa muutkin.

Vierailija
144/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla uusimaa on eristetty kokokaranteenin ja puolustuvoimat valvoo kaduilla ja rajoilla, kiitos teille idiooteille joita mitkään kehoitukset ei koskettanut.

Vierailija
145/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti 4 seinän sisällä 2 viikkoa putkeen istuisi. Tulisi ainakin lenkillä käytyä, ketä täällä maalla muka tartuttaa kun kaikki kiertää toisensa normitilanteessakin valtavan turvavälin kanssa.

Mikä 2 viikkoa? THL:n päivitetty ennuste sairastumishuipusta on vasta toukokuulle, joten tätä on luvassa vielä useita kuukausia.

Sitä kauemmin tätä kestää mitä huonommin kehotuksia noudatetaan. Ja se ei ole kenenkään etu, että tämä kestää, sillä jos oma henki ei kiinnosta niin läheisesi voi kuolla. Ja vaikutukset talouteen koskevat kaikkia. Vaikka olisit työtön ja varaton "Ei menetettävää", välinpitämättömyys kostautuu lopulta kun sosiaalitukia joudutaan leikkaamaan. Ja kohta tulee ulkonaliikkumiskielto jos ei kehotukset riitä. Sitten ei ole kellään hauskaa.

Vierailija
146/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät kiittää niitä, jotka ovat esim. kauppojen ruokakeräilyssä ja -kuljetuksessa töissä tällä hetkellä. Uusiakin sinne rekrytoidaan tässä tilanteessa. Osa niistä työntekijöistä tarvitsee julkista liikennettä päästäkseen töihin, jotta te saatte ruokaa. Ei kannata kaikille huudella, että pysykää kotona. 

Toisaalta mistäpä sitä edes tietää, kuinka terveitä he kaikki ovat. 

Vierailija
147/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla uusimaa on eristetty kokokaranteenin ja puolustuvoimat valvoo kaduilla ja rajoilla, kiitos teille idiooteille joita mitkään kehoitukset ei koskettanut.

Aivan upeaa! Savolaiset eivät pääse Stadiin.

Stadiin pitäisi panna kielto kaikille jotka tulee kauempaa kuin Kehä1:n sisäpuoli.

Vierailija
148/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin imbesilli että jättää noudattamatta?

Vierailija
149/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksii omasta päästään. Helsinki on kuin kuollut.

Taitaa siellä Viitasaarella käydä aika pitkäksi, kun ei päästetä Hondurasiin morsmaikkua katsomaan, Teuvo.

Semmoista se on, kun rajat pannaan kiinni: se koskee myös sinua.

Toivottavasti hampaat eivät hankaa pahasti, mutta voithan moottorisahalla vähän kaventaa.

Vierailija
150/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Jokainen normaali ihminen on vähentänyt kontaktit minimiin. Sillä vältämme tiukempien sääntöjen määräyksen tarvetta. Jos jokainen egoisti osaisi ajatella aivoillaan, eikä nätillä, niin maailma pelastuisi.

Vierailija
151/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Mä olen niin raivoissani ihmisten välinpitämättömyydestä, kun ”kyllä minä saan” ja ”minun pitää päästä”. Läheiseni, kolmen lapsen äiti on töissä sairaalassa, painaa tälläkin hetkellä töitä 24/7. Kertoi eilen, että sairaaloista tulevat suojavarusteet loppumaan, kun epidemia iskee täysillä päälle ja pohti millä saisi itsensä sitten suojattua.

Ihan oikeasti meillä on ihmisiä, jotka joutuvat työnsä puolesta vaarantamaan itsensä, jotta mahdollisimman moni selviäisi tästä. Ja sitten on näitä ”ei pelota koronat” -tyyppejä, jotka ei suostu kuuntelemaan ketään.

Että kiitos vaan. Teidän takia monta ihmistä tulee menehtymään aivan turhaan. Toivottavasti oli sitten sen arvoista notkua jossain kauppakeskusavajaisissa tms.

Vierailija
152/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin oma karanteeni helmikuun 15. päivä, kun palasimme ulkomailta.

Ruoka tulee verkkokaupasta ja jos on muita tarpeita, tytär toimittaa oven taakse, tänään tulee neljä viikkoa karanteenia täyteen ja jatketaan karanteenia tilanteen mukaan.

.

Ei ymmärretä alkuunkaan aikuisia, jotka eivät toimi suositusten mukaan. Luulisi, että ymmärtävät, ettei ulkonaliikkumiskielto ole mikään nautinto yhtään kenellekään.

Vierailija
153/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatan. Laitoin jopa faceen päivityksen, että olen ollut kipeä, pientä kuumeilua ja kuivaa yskää. On pysyny puolitututkin hyvin turvavälin päässä nyt.

Käyn lenkillä 2xpäivä ja pari kertaa viikossa työpaikalla. Tosin sain pahoja katseita sen facepäivityksen takia. Mutta totta puhuen en halua koronavirusta itselleni. Hengitystiet ei ole enää niinkuin ennen, johtuu varmaan siitä hölmöydestä, että lopetin tupakoinnin vasta 2010. Pelkään, että tulee paha keuhkokuume, enkä pystyisi enää urheilemaan. Joukkuelajit on mulle tärkeitä harrastuksia. Myös lasteni puolesta haluan suojella koko perhettä. Kaiken varalta. Jos 60 % sairastuu nyt, haluan olla siinä 40 %:ssa, joka saa myöhemmin rokotuksen tai virus laimenee (kantajiensa vasta-aineista?) niin, ettei tauti tule enää kovana päälle.

Ymmärränkö oikein, että olet ollut kipeänä ja kuumeillut ja silti olet käynyt lenkillä ja työpaikallasi! Eli toimit täysin vastoin ohjeistuksia ja levitä silloin virusta etenpäin ja olet mahdollisesti vastuussa myös toisten ihmisten hengestä. Ei kipeänä poistuta kotoa! Jos tarvitsee apua kauppakäyntiin tai apteekkiin, niin sitä pitää pyytää, mutta kotoa ei poistuta lenkille tässä tilanteessa lenkille eikä työpaikalle. 

Tämä vuoksi meillä on kohta ulkonaliikkumiskielto eikä se ole hauskaa kenellekään. Silloin ulso ei saa poistua vain lenkille - ilman erillistä lupaa ei mennä minnekään. Ymmärrätkö sinä tämän?

Et ymmärtänyt. Ei ne työkaveritkaan ymmärtäneet. Tehokkain tapa pitää sosiaalinen etäisyys on toitottaa, että itsellä on koronan oireita. Ei tunge kukaan lähelle tartuttamaan omia viruksiaan.

Vierailija
154/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata, ei kiinnosta. Eilisillalla käväisin baarissa. Aivan turhaa hössötystä yhden viruksen takia.

Vierailija
155/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään totaalikaranteenissa en ole, mutta varautunut olen siihenkin jo kolme viikkoa sitten. Vältän turhia kontakteja ja yritän välttää kaupoissa ym. tiloissa käymistä. Jos sairastun, pärjään kotona helposti pari viikkoa. Käytän koirani tietysti lenkillä normaalisti, joten onneksi ulkona liikkuu vähemmän porukkaa nykyään. Isovanhempani ovat itsekkäitä ja haluavat ulostautua kotoaan päivittäin. Ärsyttävää, kun ihmiset vähättelevät tuota tautia, vaikka se on vaarallinen hoitamattomana monille ja leviää lisäksi, kuin kulovalkea.

Vierailija
156/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt noin kahteen viikkoon keskustassa, vain lähi-Salessa ja puistossa kävelemässä. Hanskat kädessä Salessa ja hyvä käsienpesu kotiin tullessa.

Koska olen muutenkin paljon kotona, tämä ei ole ollut kovin vaikeaa. Lähes kaikki rahat meni kotivaraan hamstratessa, niin ei ole paljon kiusaustakaan lähteä ulos syömään tms.

Perusterve 40v

Vierailija
157/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin imbesilli että jättää noudattamatta?

Esimerkiks Lapin afterskipartit leijuvat hoitajat! Sinne lähetty kun tää tilanne jo tiedetty ja mukana on helsingin ja vantaan hoitohenkilökuntaa. Nauravat vaan olevansa seuuraavat kaks viikkoa lomalla karanteenissa! Kuvottaa kattoa sankareiden somejulkaisuja joista tuli jo otsikot lehtiin, mutta ei ainakaan mainittu että mukana sairaanhoitajia. Niitä pian tarvittais kun Husissakin todetaan henkilöstössä tartuntoja koko ajan mut nää tahallaan hakeutuu tartuntojen lähelle ja karanteeniin. Raivostuttaa!

Vierailija
158/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikkia se ei kiinnosta.. Täälläpäin olen nähnyt paljon vanhuksia ulkona ja osa heistä pällistelee jossain kirjaston pihalla ja ilmeisesti ihmettelee miksi kirjasto on kiinni.. Sitten on ystävä joka valittaa tylsyydestä, kun on viikko sitten tullut ulkomailta ja joutuu olemaan 14vrk kotona, esim ei pääse töihin. Oli kuitenkin mennyt ravintolaan syömään ukkonsa kanssa.. Hohhoijaa, että ärsyttää, miksi ei voinut tilata tuotakin ruokaa kotiin. Itse viihdyn kotona ihan hyvin. 2 viikkoa on kuitenki todella lyhyt aika.

Vierailija
159/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Mä olen niin raivoissani ihmisten välinpitämättömyydestä, kun ”kyllä minä saan” ja ”minun pitää päästä”. Läheiseni, kolmen lapsen äiti on töissä sairaalassa, painaa tälläkin hetkellä töitä 24/7. Kertoi eilen, että sairaaloista tulevat suojavarusteet loppumaan, kun epidemia iskee täysillä päälle ja pohti millä saisi itsensä sitten suojattua.

Ihan oikeasti meillä on ihmisiä, jotka joutuvat työnsä puolesta vaarantamaan itsensä, jotta mahdollisimman moni selviäisi tästä. Ja sitten on näitä ”ei pelota koronat” -tyyppejä, jotka ei suostu kuuntelemaan ketään.

Että kiitos vaan. Teidän takia monta ihmistä tulee menehtymään aivan turhaan. Toivottavasti oli sitten sen arvoista notkua jossain kauppakeskusavajaisissa tms.

Ei ne kaikki ole sisar valkoisia, joukossa on ihan mätämunia jotka järkkää itsensä karanteeniin.

Vierailija
160/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutko tietää että yksinäisen, siis todella yksinäisen on pakko kauppaan päästä vaikka yskittää? Tässä saakelin kylässä noi kulkee autoilla kauppaan mutta ei anna apua. Jos olin yksin ennen koronaa niin nyt vieläkin enemmän yksin. Sukulaisia ei ole eikä siis ystäviä. Kissa on mutta nyt ei sen ystävyys riitä.