Pankki kyselee tulojani ja kulutusta - mitä, jos en vastaa?
Pitän tunkeilevina pankin yksityiskohtaisia kysymyksiä kuukausittaisista tuloistani, käteisen käytöstä ja arvioiduista menoistani. Mitä tapahtuu, jos en vastaa näihin kysymyksiin? Verkkopankissa oli viesti, että minun olisi pitänyt täyttää tiedot maaliskuun puoliväliin mennessä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä yksityiselle asiakkaalle esitettävät hölmöt kysymykset eivät estä rahanpesua tai terrorismin rahoittamista lainkaan, iso ongelma on jossain muualla.
No ihmiset nyt antavat ilomielin perusoikeutensa pois, koska turvallisuus ja "ei minulla ole mitään salattavaa".
Nimenomaan. Nyt kun kaavaillaan käteisen poistumista, niin siihen liittyy sellainen troijalainen, eli sisään piilotettu vahingollinen asia, josta ei kerrota, että valuutasta aiotaan tehdä 100% jäljitettävää. Eli mitään anonyymeja kassatapahtumia ei enää olisi mahdollista tehdä. Sillä voitaisiin seurata kansalaista aika tarkasti.
Muistatteko, kun Kiinassa oli se kohu, jossa kansalaisia kuvattiin kameroilla kaduilla ja jokaiselle annettiin pisteitä sen mukaan, miten hyvä kansalainen olet? Pisteet mm. vähenivät rikoksista mutta myös, mikäli kansalainen oli tekemisissä henkilön, jolla on liian vähän pisteitä, kanssa?
Eli tällaista tapahtuu jo nyt, ei toki Suomessa, mutta maailmalla. Jos käteisestä luovutaan KOKONAAN, sen korvaa sellainen digitaalinen valuutta, jossa jokaista transaktiota, jonka joku tekee, voidaan jostain muualta niin halutessa seurata.
Minusta ei tarvitse olla mikään epärehellinen ihminen, jotta ei halua, etä maailma liikkuu kyseiseen suuntaan.
Tämä malli taas kerran ehdottomasti hyödyntää niitä, joilla on valtaa, ja vie tilaa niiltä, joilla ei valtaa ole. Ehkä meillä suomalaisilla vielä on nykyisessä länsimaailmassa paljonkin valtaa.
Lisäksi tämän toiminnan tavoitteena on luoda maailmaan yksi ainoa raha ja yksi verotus jne.
Se vielä, että se tullaan markkinoimaan aaseil... mmm...siis kansalaisille niin, että sen mukaan leivotaan jokin hyöty. Tai useitakin.
Ihminen luulee sen olevan edistystä. Ennen kuin käteinen on hävitetty, ja sinulla olisi tarve pitää valtaa omaavilta asioitasi yksityisinä. Etkä enää pystyisikän.
...niin, jatkan vielä, että sen takia tämä ei ehkä reaalisesti ajatellen huoleta meitä. Mutta sen pitäisi. Ei ole mitään KULUTTAJAA hyödyttävää syytä luopua käteisen käytöstä, varsinkin kun sen kääntöpuolena kaikesta rahankäytöstä tehtäisiin seurattavaa. Eihän se haittaa, jos elää tällaisessa länsimaisessa demokratiassa, kuin Suomi, mutta mitenkäs vanha valtio ja hyvinvointiyhteiskunta tämä olikaan....
Älkää luopuko käteisestä. Pidetään se aina vaihtoehtona.
Älkää myös käyttäkö vain mobiilimaksua, vaan pidetään kiinni tunnuslukulistasta.
Luopukaa myös kauppojen kanta-asiakaskorteista tai käyttäkää niitä vain isompiin alennuksiin.
Maailma on ISOSSA muutoksessa.
T. 62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin varatiliin kortin.
Sain ison listan kysymyksiä. Esim. osoite ja kansallisuus. Olen ollut asiakas teinistä saakka, joten ei mitään järkeä kysyä....
Lisäksi piti laittaa kuva henkkareista ja vastata esim. siihen, että kuinka usein teen ulkomaanmaksuja ja jotain peruskyssiä tuloista.
En vastannut ja jäi kortti saamatta 😅
En sitten tiedä kuinka yksinkertainen ihminen olet, mutta jotenkin hassua ajatella, että osoite tai kansallisuus ei voi muuttua. Itselläni on molemmat muuttunut ehkä asiasta ole pankille koskaan ilmoittanut. Ihan hyvä, että välillä asian perään kysyvät.
No kyllä mä olisin pankille ilmoittanut, jos olisin muuttanut! Miksen kertoisi?!
Varsin tärkeää postia tulee sieltä.
Ja mitä sä nyt selität? Mihin kenenkään Suomen kansalaisuus muka katoaa..?
Vaikka saisi muun maan kansalaisuuden niin yleensä se Suomen pysyy.
Eikä pankin tarvitse tietää ja udella mitään uusia mahdollisia kaksoiskansalaisuuksia, se ei ole olennaista.
Tämä kertoo ihan tarpeeksi sun tietämättömyydestä. Monet valtiot eivät hyväksy kaksoiskansalaisuutta ja vaikka olisi kaksoiskansalainen niin se on melko merkittävä tietä. Osoitteen muutoksen teen yleensä maistraattiin ja oletan sen menevän vtj:n kautta oleellisiin paikkoihin. Pankki on yksi näistä. En minä lähde jokaiseen paikkaan erikseen ilmoittamaan osoitteen muutoksesta.
Lässyn lässyn moni maa, nyt puhutaan SUOMESTA. Täällä se hyväksytään.
Ja jälleen kerran, vaikka olisinkin yhtäkkiä vain Viron kansalainen, niin ei se pankilleni kuulu!
Eivät he tee tiedolla mitään, se ei ole heidän asiansa.
Ja ihan sama mitä teet, minulla on asiakkuus yhdessä pankissa ja en oleta, että maistraatti tietää, että minkä pankin asiakas olen ja sitten sinne laittavat tiedot.
Vai oletko kenties maistraatille kertonut, missä pankeissa asioit? 😂
Pankki on yritys, asiakkaan vastuulla on vaihtaa osoite.
Kuten sanoin niin oletan VTJ:n kautta tiedon osoitteenmuutoksesta meneävn oikeaan paikkaan. Jos et tiedä niin pankit ja monet muut viralliset instanssit käyttävät VTJ:tä. Sivistys tekisi ihan hyvää sulle.
Ja kyllä asiakkaan kansalaisuus kuuluu pankille. Itse menetin kansalaisuuteni, kun suomen kansalaisuuden otin. Ihan syystä pankki sitä varmistelee aina toisinaan. Itse en ilmoittanut asiasta pankille, mutta tieto oli päivittynyt sinne oikein juuri tuon VTJ:n kautta.
? ap? Siis on tunkeilevaa kysyä asioistasi kun käytät hyväksi heidän rahavarantoja? Missä ihmeen yle-sosialisti-kuplassa oikein elät, että sinä olet joku universumin vipvieras jonka ei pidä taata omaa kulutustaan? Haloo? Hanki apua tai jotain?
En pitänyt kysymyksiä kovin tunkeilevina, koska melkein kaikki kysymykset olivat sellaisia, joihin pankki jo "tietää" vastauksen. Sitten se, että minulla on tili jossain toisessakin pankissa, ei varmaan sinänsä ole yllättävää tai kovin suuri salaisuus, eikä pankki pysty siitä päättelemään periaatteessa yhtään mitään. Eihän edes kysytty, onko minulla rahaa siellä toisessa pankissa vai onko siellä vain tyhjä tili.
Vierailija kirjoitti:
? ap? Siis on tunkeilevaa kysyä asioistasi kun käytät hyväksi heidän rahavarantoja? Missä ihmeen yle-sosialisti-kuplassa oikein elät, että sinä olet joku universumin vipvieras jonka ei pidä taata omaa kulutustaan? Haloo? Hanki apua tai jotain?
Kyllä ne on ihan tallettajan pankille nykyään korvauksetta bisneksen tekoon luovuttamia rahoja.
Mikäli kansalla olisi munaa, pankit maksaisivat siitä edelleenkin, että saisivat rahaa systeemiinsä. ja palvelisivat sitä heille järjestäviä kansalaisia. Nyt on tilanne päinvastainen.
Aika erikoista oli kun vakuutusyhtiöstä soittelivat ja kuulosti ihan siltä, että siellä oli mun asiakastiedot auki.
Tämän vakuutusyhtiön asiakas en edes ole ikinä ollut. Sensijaan saman konsernin pankkiasiakas olen.
En missään vaiheessa ole antanut vakuutusyhtiölle lupaa päästä henkilötietoihini.
Vierailija kirjoitti:
Mihin asiaan tuo liittyy?
https://www.finanssivalvonta.fi/kuluttajansuoja/kysymyksia-ja-vastauksi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on ihan tallettajan pankille nykyään korvauksetta bisneksen tekoon luovuttamia rahoja.
Mikäli kansalla olisi munaa, pankit maksaisivat siitä edelleenkin, että saisivat rahaa systeemiinsä. ja palvelisivat sitä heille järjestäviä kansalaisia. Nyt on tilanne päinvastainen.
Et nyt ihan seuraa tätä tarinaa. Kukaanhan ei pakota muodostamaan asiakassuhdetta yhteenkään pankkiin. Ihmiset täällä uhriutuu asioista joita itse valitsevat, ja minusta se on säälittävää. Pankit mitään hyväntekeväisyyssosiaalilaitoksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista oli kun vakuutusyhtiöstä soittelivat ja kuulosti ihan siltä, että siellä oli mun asiakastiedot auki.
Tämän vakuutusyhtiön asiakas en edes ole ikinä ollut. Sensijaan saman konsernin pankkiasiakas olen.
En missään vaiheessa ole antanut vakuutusyhtiölle lupaa päästä henkilötietoihini.
Kannattaa tässä tapauksessa lukea se solmimansa sopimus läpi. Siellä saattaa hyvinkin jossain lukea, että konserni kokonaisuudessaan saa lukea tietojasi.
Ai sopimuksia pitää lukea ennen kuin allekirjoittaa? Voi ei, VAIVAA! En tykkää vaivasta! Tykkään vain helppoudesta koska olen Dubain sulttaani ja automaattisesti vip-asiakas koko maailmassa!!!
Hauskaa lukea tätä ketjua, niin paljon huvittavan tietämätöntä sakkia. Ja ei, kyseisiä tietoja ei todellakaan käytetä markkinointiin. Vastatkaa vaan kiltisti!
Teillä ei ole mitään absoluuttista oikeutta pankkitiliin. Tili on PANKIN teille tarjoama TUOTE. Totta *itossa pankille kuuluu se, miten tiliä käytät. Pesetkö rahaa heidän tuotteensa kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan seuraa tätä tarinaa. Kukaanhan ei pakota muodostamaan asiakassuhdetta yhteenkään pankkiin. Ihmiset täällä uhriutuu asioista joita itse valitsevat, ja minusta se on säälittävää. Pankit mitään hyväntekeväisyyssosiaalilaitoksia ole.
Mitenkähän käytännössä toimisi tämä "vapaaehtoinen" pankin asiakkana olemattomuus sun kertomana.
Aika harva laskuttaja nykyään on järjestänyt käteisen käyttömahdollisuutta laskujen maksamisessa. Ja elämisessä on se puoli, että niitä laskuja väistämättä joutuu maksamaan.
Tuuli vissiin huulias heiluttelee, ellei peräti humise korvien välisessä tyhjässä tilassa
Minä vastasin puutaheinää oopeelle
Vierailija kirjoitti:
Mä just vastasin tuohon. Lopuksi tuli, et "asiakastietojesi päivitys ei onnistunut, ota yhteyttä pankkiin" 🙄
Busted!
Ja näillä tiedoilla pankki sitten estää rahan pesun 😂 Miten kummassa Ranta-aho ja Aarnio sitten onnistuivat puuhissaan?
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole mitään absoluuttista oikeutta pankkitiliin. Tili on PANKIN teille tarjoama TUOTE. Totta *itossa pankille kuuluu se, miten tiliä käytät. Pesetkö rahaa heidän tuotteensa kautta?
Vain rikollisella tavalla hsnkittua rahaa voi pestä.
Ei normaalia käteistä, olipa sitä kuinka paljon tahansa. Rahanpesu edellyttää aina edeltävää rikosta, josta tuo raha, jonka tausta yritetään hävittää on hankittu.
Ei pankille tarvitse yleensä ilmoittaa uutta osoitetta. Ainakaan en itse ole ilmoittanut koskaan kun olen muuttanut, ja aina ovat kuitenkin tienneet uuden osoitteeni.