Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nepsy-valmennus , onko kellään aikuisella kokemuksia?

S-aara
19.03.2020 |

Mihin sait valmennusta ja miten auttoi ?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän koronan takia on kaikki kelan kuntoutukset tauolla, tosin etänä voidaan suorittaa.

Omalta sairaanhoitopiiriltä tai mistä olet dianoosisi saanut kannattaa lähteä selvittämään asiaa.

Tähän valmennukseen kannattaa hakea, jos arki on vaikeaa suorittaa, monilla on ongelmia sen arjen hallinnan kanssa, eikä sitä tarvitse hävetä. Sinun omien ideoiden ja tarpeiden mukaan lähdetään sitä valmennusta työstämään, miten saadaan vaikka kotona siivous sujumaan. Tarkoitus on saada valmiuksia sinulle, ei jotain muuta tekemään asioita puolestasi.

Moni hyötyy tästä paljon, joskus pieni asia voi aiheuttaa ison ongeman, kun ei vaan yksin tiedä mistä sitä pitäisi alkaa ratkaista.

Vierailija
2/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujuu ,mikään muu ei, opiskelut ei,tai työt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niistä mitään hyötyä oman alan löytämisessa taikka omien vahvuuksien ?

vai tuleeko ne vain kotiin katsomaanettä  osaako keittää kahvit ja imuroida?

Vierailija
4/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äo alle 80 tai iso liuta F-diagnooseja niin kai se jotain auttaa kun ne kertovat miten lakaistaan lattia ja miten maksetaan lasku.

Vierailija
5/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juurikin niin että arjessa pärjään mainiosti. Osaan tehdä ruokaa, sisustaa, on aina siistiä. Työelämässä ja opiskelussa en pärjää ollenkaan mutta jostain syystä nämä idi ootit tutkivat vain arjen hallinta.

Olen 8v yrittänyt pyytää apua asioiden tunnistamiseen mutta eivät auta.

Vierailija
6/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juurikin niin että arjessa pärjään mainiosti. Osaan tehdä ruokaa, sisustaa, on aina siistiä. Työelämässä ja opiskelussa en pärjää ollenkaan mutta jostain syystä nämä idi ootit tutkivat vain arjen hallinta.

onko jotain diagnoosia tai muuta ? tai yleensäkin mistä ne nepsy-valmentajat ilmaantui sulle?

Vierailija
7/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans ongelmat työn ja opiskelun kanssa, kotihommat sujuu... Nooo, pääsääntöisesti hyvin. Aina on ruokaa ja puhtaita vaatteita, laskut yleensä ajallaan maksettu, siivoamisen kanssa tulee ongelmia kun ois niin paljon muuta jännempää tekemistä. 😅 Kouluja on jäänyt liuta kesken, töissä olen pärjännyt max 6kk kunnes voimat loppuvat.

Pystyykö "normit" muka oikeesti pyörittää kotia, töitä ja ylläpitää sosiaalista elämää? Mä pystyn vaan yhteen kerralla. 😫

Vierailija
8/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko jotain diagnoosia tai muuta ? tai yleensäkin mistä ne nepsy-valmentajat ilmaantui sulle?

Diagnoosia on ja neuro.psyk.polilla tehty testit missä näkyi tasan tarkkalleen missä ongelma on. Mua lähetettiin psykiatrian osastolle missä joku täti seuras vierestä kun askartelin ja kokkailin. Olen näissä todella hyvä varsinkin ruuan tekemiseen. Hirveästi luvattiin minulle että asia selviää ja tuut saamaan apua. Kun tämä oli tehty niin jäin tyhjän päälle.

Jonotin uudestaan lääkärille ja osastolle. Lääkäri oli ihmeissään niiden toiminnasta ja siitä että jätettiin vain. En ole vammainen ja täysin normaali ihminen, näkee ihan päältä.

Ne suuret vaikeudet mitä näkyivät testeissä ei koskaan käyty läpi, niiden läpikäyminen olisivat pelastaneet minua. Olisin oppinut ajantajun, looginen päättelykyvyn, matemaattiset asiat.

Istun nyt työttömänä vailla tulevaisuutta. Sain onneksi taas ajan sinne ja sattui olemaan aktiivinen ja empaattinen lääkäri joka tajusi mut.

Minusta on pelottavaa tämä suuri ammattillinen ero hoitajien ja lääkäreiden välistä.

Vierailija
9/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans ongelmat työn ja opiskelun kanssa, kotihommat sujuu... Nooo, pääsääntöisesti hyvin. Aina on ruokaa ja puhtaita vaatteita, laskut yleensä ajallaan maksettu, siivoamisen kanssa tulee ongelmia kun ois niin paljon muuta jännempää tekemistä. 😅 Kouluja on jäänyt liuta kesken, töissä olen pärjännyt max 6kk kunnes voimat loppuvat.

Pystyykö "normit" muka oikeesti pyörittää kotia, töitä ja ylläpitää sosiaalista elämää? Mä pystyn vaan yhteen kerralla. 😫

Olen tämä ns. Normi tyyppi. Vaikka kokkailen ja sisustan niin räjähdän viimeistään siinä vaiheessa jos arjessa on noita kaikkia. Olematon työmuisti, ajantaju hukassa, hajamielinen.

Ei noi stnan apinat siellä mistään mitään tajua. Olen niin katkera siitä etteivät auttaneet vaikka niin lupasivat.

Vierailija
10/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosia on ja neuro.psyk.polilla tehty testit missä näkyi tasan tarkkalleen missä ongelma on. Mua lähetettiin psykiatrian osastolle missä joku täti seuras vierestä kun askartelin ja kokkailin. Olen näissä todella hyvä varsinkin ruuan tekemiseen. Hirveästi luvattiin minulle että asia selviää ja tuut saamaan apua. Kun tämä oli tehty niin jäin tyhjän päälle.

Jonotin uudestaan lääkärille ja osastolle. Lääkäri oli ihmeissään niiden toiminnasta ja siitä että jätettiin vain. En ole vammainen ja täysin normaali ihminen, näkee ihan päältä.

Ne suuret vaikeudet mitä näkyivät testeissä ei koskaan käyty läpi, niiden läpikäyminen olisivat pelastaneet minua. Olisin oppinut ajantajun, looginen päättelykyvyn, matemaattiset asiat.

Istun nyt työttömänä vailla tulevaisuutta. Sain onneksi taas ajan sinne ja sattui olemaan aktiivinen ja empaattinen lääkäri joka tajusi mut.

Minusta on pelottavaa tämä suuri ammattillinen ero hoitajien ja lääkäreiden välistä.

Toivottavasti löydät jonkun joka oikeasti kuuntelee ja ottaa tosissaan.

MIkä se sun oikea ongelma on? jos viitit kertoa

Vierailija
11/40 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on adhd.  Sanoivat että tuo voisi auttaa, mutta kun kerroin että harrastan liikuntaa,kokkaan, koti aina siisti ,laskut maksan ajallaan ja on kavereita.  Niin meni hiljaiseksi se täti, eikä se oikein keksinyt mitä se vois auttaa .

Lääkkeet auttaa minulla, mutta sitä omaa alaa ei vaan löydy millään,  kaikki kiinnostaa.

Vierailija
12/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on eesjoku nepsy-valmennus.

Nepsy testit tiiän vaan

Vierailija
13/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valmennuksessa keskitytään pyynnöstäni ajanhallintaan ja oman toiminnan ohjaukseen. Ajan hallinta on mulle tosi vaikeaa. Gradukin roikkuu. ADHD.

Vierailija
14/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rahastuskeino lisää.  Kuka tahansa voi sanoa olevansa nepsy.terapeutti.

Jos apua tarvitte niin kokeilkaa psykoterapiaa yms.

Nuo kahvinkeiton valmentajat ei auta mitään ellet ole oikeasti huonossa jamassa.(esim  puolet aivoista puuttuu)

Vierailija
15/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on adhd.  Sanoivat että tuo voisi auttaa, mutta kun kerroin että harrastan liikuntaa,kokkaan, koti aina siisti ,laskut maksan ajallaan ja on kavereita.  Niin meni hiljaiseksi se täti, eikä se oikein keksinyt mitä se vois auttaa .

Lääkkeet auttaa minulla, mutta sitä omaa alaa ei vaan löydy millään,  kaikki kiinnostaa.

Ihan kun olisin itse kirjoittanut. Toi on ammattitaidottomuudesta kiinni. Olen 30v eikä hajuakaan mihin sovin, identiteetti hukassa ja pahenee vain. ADD todettu.

Vierailija
16/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kahvinkeiton valmentajat ei auta mitään ellet ole oikeasti huonossa jamassa.(esim  puolet aivoista puuttuu)

Terapia kävin. Lompakko vain oheni. Kun vastassa on super menestynyt psykoterapeutti jolla on kaikki hyvin. Niin ei se mistään mitään elämästä tai muista tajua.

Vierailija
17/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia kävin. Lompakko vain oheni. Kun vastassa on super menestynyt psykoterapeutti jolla on kaikki hyvin. Niin ei se mistään mitään elämästä tai muista tajua.

Mikä oli syynä että kävit ,ja miten yrittivät auttaa?

Vierailija
18/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun valmennuksessa keskitytään pyynnöstäni ajanhallintaan ja oman toiminnan ohjaukseen. Ajan hallinta on mulle tosi vaikeaa. Gradukin roikkuu. ADHD.

Missä päin olet valmennuksessa? Itse menossa Laaksoon. Helsingin puolella siis. Toihan kuulostaa hyvältä jos ne uskoo sinua ja auttaa siinä missä tarvitset oikeasti apua eikä ole kahvikeittoa.

Vierailija
19/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun olisin itse kirjoittanut. Toi on ammattitaidottomuudesta kiinni. Olen 30v eikä hajuakaan mihin sovin, identiteetti hukassa ja pahenee vain. ADD todettu.

saitko mitään apuja diagnoosin myötä? lääkkeitä tai terapiaa ?  vertaistukea?

Vierailija
20/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli syynä että kävit ,ja miten yrittivät auttaa?

Masennuksen takia. Vaikka kuinka kivenkovan väitin vastaan etten ollut missään tapauksessa masentunut. Testeissäkään ei näkynyt. Ne varmaan testasi mua etten yritä hujaa itselleni ADD hoitoa. No mua sit aivopestiin menemään terapiaan käsittelemään lapsuutta ja ylipäätän tunteet.

En saanut siitä mitään hyötyä ja terapeutti itse koitti sanoa lääkäreille että turhaan pidätte tämän ihmisen täällä. Terapeuttikin oli sitä mieltä että tarvitsen ehdottomasti joku joka opettelisi minulle opiskelua ja tekemistä.

Terapeutin mielestä oli surullista että roikun vain järjestelmän ulkopuolella vuodesta toisen, rimpuilen ja menee hirveästi energiaa yrittämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän