Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkot on kiinni ja kapakat auki. Aika selvä viesti mistä kansalaisten halutaan lohtua hakevan.

Vierailija
19.03.2020 |

Kirkko on aivan täydellisesti epäonnistunut tehtävässään ihmisten lohduttajana näinä aikoina.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kirkon arvostelijat olette itse tehneet köyhien hyväksi?

Varmasti löytyy vielä mahdollisuuksia järjestäytyä netin kautta ja kehittää joku keino auttaa köyhiä tässä tilanteessa. Niillä, joilla on varaa ostaa ruokaa ja joilla ei ole nyt töitä, on mahdollisuus auttaa. Mutta ainahan se on helpompi kirjoitella vauva.fi:ssä, että kirkko on paska laitos.

Vierailija
42/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on kyllä paska asunnottomille. Mutta jos yli 10 ihmistä ei saa kokoontua,  niin se kieltää kaikki joukkomajoitukset ja soppakeittiöt.

Kuka teistä kommentoijista olisi valmis avaamaan kotinsa ovet asunnottomalle? Sehän auttaisi asiaa, jos heillä olisi joku paikka mihin mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkot ovat kiinni, koska yli 10 ihmisen kokoontumiset on kielletty.

Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ev.lut.kirkko onnistunut vai ei. Kirkkohan tarjoaa paljon apua köyhille, päiväkerhoja lapsille, tekemistä työttömille jne.

Mutta kun kokoontumiset on kielletty niin sitten on.

Jos haluat tietää mitä ev.lut. kirkko tekee karanteenin aikana, kirkolla on kyllä esim. oma Facebook-tili, josta voi löytyä jotain kiinnostavaa/rohkaisevaa.

Uskovaiset muistavat AINA kertoa kuinka kirkko tekee hyvää ja lässyn lää.

Koskaan he eivät muista, että kirkko vain ja ainoastaan jakaa VEROILLA varastamiaan rahoja.

Ison osan varastetuista rahoista ja "nöyrien" ihmisten almuista he hassaavat paskapäiseen lähetystyöhönsä, joka on todella oksettavaa.

No niinhän valtiokin tekee verorahoilla. Mistä muusta kirkko sitten saisi rahaa, ihan tietoisesti me sitä veroa kuule maksetaan.

Serkkuni on muuten lähetystyöntekijä ja toimii sairaanhoitajana köyhien ihmisten parissa Papua-Uudessa-Guineassa. Mikä siinä on niin oksettavaa?

Lähetystyöntekijät ovat kuvottavia ihmisiä. Hyi!

Miksi? Ja miten monta lt-tekijää henkilökohtaisesti tunnet?

Serkkuni on ainakin todella mukava ja lämmin ihminen. Ja minä tunnen hänet oikeasti enkä vain oleta jotain sen perusteella, missä työssä hän on.

Miksikö? Idiootteja, jotka jauhavat paskaa Jeesuksesta. Siksi kuule!

Ja montako tunnet henkilökohtaisesti?

En yhtään enkä haluakaan tuntea! En päästä lähipiirini jeesustelevia ku sipäitä, se on ihan selvä juttu.

Vierailija
44/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ev.lut.kirkko onnistunut vai ei. Kirkkohan tarjoaa paljon apua köyhille, päiväkerhoja lapsille, tekemistä työttömille jne.

Jos haluat tietää mitä ev.lut. kirkko tekee karanteenin aikana, kirkolla on kyllä esim. oma Facebook-tili, josta voi löytyä jotain kiinnostavaa/rohkaisevaa.

Koskaan he eivät muista, että kirkko vain ja ainoastaan jakaa VEROILLA varastamiaan rahoja.

Ison osan varastetuista rahoista ja "nöyrien" ihmisten almuista he hassaavat paskapäiseen lähetystyöhönsä, joka on todella oksettavaa.

No niinhän valtiokin tekee verorahoilla. Mistä muusta kirkko sitten saisi rahaa, ihan tietoisesti me sitä veroa kuule maksetaan.

Serkkuni on muuten lähetystyöntekijä ja toimii sairaanhoitajana köyhien ihmisten parissa Papua-Uudessa-Guineassa. Mikä siinä on niin oksettavaa?

Se siinä on oksettavaa kun se toiminta on satujen kertomista totena. Ja se siinä on oksettavaa kun se sadut on niin rumia ja pahoja. Ja satuja.

Vierailija
45/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löytyy vielä mahdollisuuksia järjestäytyä netin kautta ja kehittää joku keino auttaa köyhiä tässä tilanteessa. Niillä, joilla on varaa ostaa ruokaa ja joilla ei ole nyt töitä, on mahdollisuus auttaa. Mutta ainahan se on helpompi kirjoitella vauva.fi:ssä, että kirkko on paska laitos.

Olen oikeasti auttanut, enkä vain sönkättänyt satuja. Ne sadut eivä auta ketään.

Vierailija
46/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on kerätä toisilta rahaa ja sitten tekopyhänä sitä jakaa köyhille.

Minä olen antanut OMISTA itse tienaamistani rahoista.

Minä olen antanut omaa osaamistani, omaa aikaani, omaa energiaani työn muodossa ILMAISEKSI, enkä ole sössöttänyt satuja siihen päälle, tai olettanut että nyt kun autan, niin satuolento tykkää minusta ja palkitsee taivaassa.

Minä olen auttanut jopa uskovaisia, ja saanut muuten arvaapa mitä palkaksi?

Huonoa käytöstä, ja törkeää sikailua.

Vierailija
47/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti auttanut, enkä vain sönkättänyt satuja. Ne sadut eivä auta ketään.

Ei autakaan. Mutta Jeesus on auttanut minua todella paljon todellisessa elämässä kun hän ei ole satu.

Vierailija
48/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonasia kirjoitti:

Jaa taas täällä haukutaan Jumalaa satu olennoksi yms, kannattaisi oikeasti ajatella vähän, loukkaa niitä jotka uskoo, jokaisella oikeus uskoa mihin haluaa kunhan ei haukuta ketään eikä niitä asioita joita jotkut pitää rakkaina ja tärkeinä

Juu, uskoa saa, mutta ymmärtämättömille lapsille ei pitäisi totena kertoa.

Luulevaisilla on omat haukkumisensa rationaalisia ihmisiä kohtaan kuten helvetillä pelottelu esimerkiksi. Kannattaisi siis harhaistenkin oikeasti ajatella, jotkut näes pitävät järkeen perustuvaa maailmankuvaansa rakkaana ja tärkeänä.

Voisivat luulevaiset jo pitää naamansa kiinni. Heidän ruma satunsa on väkivallalla ja ihmisiä tappamalla tänne tuotu. He ovat saaneet alistaa normaalisti ja terveesti ajattelevia ihmisiä jo satoja vuosia, nyt on jo korkea aika tunnustaa muidenkin oikeudet uskoa ja olla uskomatta, kuin vain heidän.

He vaativat toisia leikkimään ja pelleilemään mukana ja eivät ymmärrä miten monia uskonnottomia inhottaa ne heidän kamalan kuuloiset ulina virtensä, rumat taulunsa, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ja kaikki heidän rumat kannibalismi rituaalinsa.

Heidän tekopyhä "nöyryys" on rumaa, ja kaukana oikeasta kauniista nöyryydestä.

Taitaa olla uskovilla nykyään aika vähäistä vaatimusten esittäminen muille. Ja jos virret ja hengelliset laulut inhottaa, ei niitä tarvi kuunnella.

Mua inhottaa nykylaulut, joissa kirosanat ja kaikenlainen siveettömyys ja päihteet on keskiössä, ja näitä valitettavasti joutuu kuuntelemaan monissakin yleisissä paikoissa. Hengellistä musiikkia en sen sijaan ole koskaan kuullut esim.kampaajalla.

Sinun tekstisi ei todellakaan kuulosta kovinkaan rationaaliselta, koska se ei vastaa elämän todellisuutta.

Vierailija
49/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonasia kirjoitti:

Jaa taas täällä haukutaan Jumalaa satu olennoksi yms, kannattaisi oikeasti ajatella vähän, loukkaa niitä jotka uskoo, jokaisella oikeus uskoa mihin haluaa kunhan ei haukuta ketään eikä niitä asioita joita jotkut pitää rakkaina ja tärkeinä

Onneks te hihhulit, ette koskaan arvostele ja hauku muita....

Täällähän meillä on jumalankieltäjänä varsinainen einstein. Kerrohan nyt yksityiskohtaisesti, että tasan tarkkaan miten tyhjyyteen ilmestyy itsestään edes jotain elotonta kuten kiviä saati sitten eläviä, ajatteleviä olentoja. Äläkä toistele papukaijana evoluutioteoreetikkojen juttuja alkuräjähdyksestä. Voit odotella tyhjyydessä räjähdyksiä vaikka miljardi vuotta niin lupaan, ettei siellä itsestään mikään räjähtele saati että siitä syntyisi elämää.

Vierailija
50/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän menee sinne paikan päälle ja alkaa kertoa: nuo teidän uskomuksenne ovat väärin ja pelkkää satua. MINUN jeesukseni ja jumalani taas ovat tätyttä totta! Juu-u!  Jne.......

Ja tuoko on siis ihan ok?

(Vinkki: ei todellakaan ole.)

Vierailija
51/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun en vielä samalla tavalla ehkä tuntenut Jeesusta kuin nyt, muistan itsekin miten puhuin vihaisesti Päivi Räsäsestä. Olen Räsäsen kanssa jostain asioista samaa ja joistain eri mieltä nytkin mutta ei-uskovien viha tuntuu nykyään vieraalta. Aina vaan vihaa jotain ulkoista mielikuvaa kohtaan. Itseään parempana pitävä ihminen on yhtä "viehättävä" oli hän sitten ateisti tai uskova.

Vierailija
52/53 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin. Kännääminen on perinteistä suomalaista kulttuuria joten pidetään sitä yllä näinä vaikeina aikoina. Sitä olen kyllä ihmetellyt miksi m*s*imit ovat siellä baarissa lonkeroa imemässä vaikka uskonto kieltää. Siinä kohdassa ilmeisesti voi joustaa mutta porsaanlihan syömisessä tai vääräuskoisten surmaamisessa ei.

Vierailija
53/53 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autakaan. Mutta Jeesus on auttanut minua todella paljon todellisessa elämässä kun hän ei ole satu.

Miksi jeesus auttaa sinua, mutta ei tee tälle koronavirukselle mitään?