Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat Official

Vierailija
18.03.2020 |

Mielenkiintoinen formaatti! Aiotteko katsoa? Mä kattelen tässä juuri karanteenissa.

Kommentit (1107)

Vierailija
321/1107 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi mielenkiintoista nähdä jossain jaksossa henkilöt, joiden lähtökohdat (lapsuus/nuoruus, koulutus) ovat olleet samankaltaiset mutta elämä on silti vienyt päinvastaisiin suuntiin.

Vierailija
322/1107 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai koiranhoitojuttu ollut luottotietoja ainakaan molemmilta vienyt, koska hehän kertoivat miehen saaneen opintolainan. Ei sitä luottotiedoton saa.

Kyllä pankista myös luottotiedoton saa opintolainaa. En tiedä onko pankkien välillä eroja, mutta Danske Bank ainakin myöntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten tosi makeaa tässä uusimmassa jaksossa katsella, kuinka se köyhä kapitalismikriitikko silmäili skumppaa tyytyväisenä, kun lompakkoon tuli painetta. Ainahan noista on tiedetty, että ovat pohjimmiltaan sampanjasosialisteja, joilla joko kykyjen puute tai maailmankatsomus estää tekemästä mitään hyödyllistä itsensä elättämiseksi.

Voit kritisoida maailmassa jotain ja samalla itse elää tavalla, jolla on vähän "pakko", koska maailma on sellainen kuin on. Miten kapitalismin kritisoijien mielestäsi pitäisi elää? Asua metsämajassa?

Juu tottakai, kyllähän sitä on hyvä olla muutama matka Aasiaan keväisin ja syksyisin, että pääsee edes hetkeksi pois tästä sortavasta fossiilikapitalismista.

Vierailija
324/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiintoisaa, jos ohjelmassa olisi kaksi samanikäistä henkilöä, joilla elämät on mennyt eri tyyliin. Esim. kaksi samaan aikaan yliopiston aloittanutta, joista toinen on menestynyt taloudellisesti ja toinen, joka jostain syystä on päätynyt niukkoihin oloihin.

Näissä jaksoissa mitä on tullut ulos tuollaista ei ole ollut ja mielestäni se on hyvä asia. Nyt ei tule sitä perisuomalaista kateutta, kun yhdistävä tekijä pareilla on jotain muuta kuin identtiset lähtökohdat elämässä. Minusta tämä nykyinen konsepti toimii hyvin.

Vierailija
325/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matja-Leenasta olisi tullut kiinnostavampi, jos olisi kerrottu taustoja. Syntynyt Helsingin Kaupungin vuokra asuntoon, jossa elänyt vaatimattoman lapsuuden. Suurimman osan elämästään asunut totaali yh elämää itä Helsingissä kaksiossa. Nyt vanhoilla päivillään syystä tai toisesta päättänyt ryhtyä porvariksi. Olisin hyvin yllättynyt, jos oikeasti pörssistä rahaa saanut enemmän kun vähäisiä summia. Jos viitsisi, niin kaivelisi enemmän. Lähinnä fiksuja asunnon vaihtoja, onnekkaita tilaisuuksia ja sellaista, mitä en tähän viitsi kirjoittaa.

Joo oikea porvari ei kutsu itseään porvariksi. Ilmaista mainosta sille naisten pörssiclubille tässä haettiin.

Vierailija
326/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksun oloinen tämä Aksinja. Vaikuttaa tasapainoiselta ja rauhalliselta. Ei myöskään ole köyhyyttään itse aiheuttanut.

Miten se köyhyys hankitaan?

Ei kouluttauduta, ei panosteta työelämään, tyydytään yhteiskunnan tuella elämiseen, laitetaan vuokra-asunto palasiksi, otetaan pikavippejä, tuhlataan rahat sinä päivänä kun ne tulee tilille tulevaisuutta ajattelematta, jätetään Zalandon laskut maksamatta, eletään yli omien varojen, ostetaan huumeita tai muita päihteitä, hankitaan kallis auto ja lauma erilaisia eläimiä, jne jne. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja yleensä yhdistellään useita eri keinoja.

Minun mielestäni syyt on syvemmällä lapsuudessa ja lähipiirissä. Itse kasvoin työläisperheessä, ja äiti oli pitkään kotiäitinä, teki kaiken lasten puolesta. Olen esikoinen ja ainoa, joka on taloudellisesti pärjännyt elämässä ja myönnän onhan se elämänhallinta helpompi pitää kunnossa, kun talous on vakaa.

Hyvän ystänäni vanhemmat olivat töissä, isä yksityisyrittäjänä. Hän ja veljensä pärjäävät elämässä hyvin.

Kun katselen tuttavapiiriäni, 70-luvulla syntyneitä, niin parhaiten ovat ongelmilta ovat välttyneet lapset, joiden äiti on ollut töissä kodin ulkopuolella.

Vierailija
327/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveän mielekästä verrata opiskelijaa ja eläkeläistä. Ja tuo opiskelijakin asui yksiössä (vallilassa?) ja oli matkustellut, joten mikä köyhä se nyt on? :D

Vierailija
328/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo opiskelijakin asui yksiössä (vallilassa?) ja oli matkustellut, joten mikä köyhä se nyt on? :D

Ja sillä oli keltainen moccamaster, tuskin roskalavalta löytynyt 🙄

Vierailija
329/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja nämä kommentit ettei pakastimessa ollut ruokaa, kun jääkaappi oli täynnä ruokaa ja jopa kasviksia! Meillä pakkasessa on tällä hetkellä ainoastaan kalapuikkoja, hui.

Vierailija
330/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten tosi makeaa tässä uusimmassa jaksossa katsella, kuinka se köyhä kapitalismikriitikko silmäili skumppaa tyytyväisenä, kun lompakkoon tuli painetta. Ainahan noista on tiedetty, että ovat pohjimmiltaan sampanjasosialisteja, joilla joko kykyjen puute tai maailmankatsomus estää tekemästä mitään hyödyllistä itsensä elättämiseksi.

Voit kritisoida maailmassa jotain ja samalla itse elää tavalla, jolla on vähän "pakko", koska maailma on sellainen kuin on. Miten kapitalismin kritisoijien mielestäsi pitäisi elää? Asua metsämajassa?

Juu tottakai, kyllähän sitä on hyvä olla muutama matka Aasiaan keväisin ja syksyisin, että pääsee edes hetkeksi pois tästä sortavasta fossiilikapitalismista.

Tosin tästä (pandemiasta) lähtien myös rikkaiden matkustelu Aasiaan ja muihinkin maihin tulee voimakkaasti vähentymään. Siinä suhteessa tulee tasa-arvoisuutta.

Vierailija
331/1107 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin tästä (pandemiasta) lähtien myös rikkaiden matkustelu Aasiaan ja muihinkin maihin tulee voimakkaasti vähentymään. Siinä suhteessa tulee tasa-arvoisuutta.

Yhteiskunnalliset erot REPEÄVÄT, jos suurituloiset kätkivät isoissa mukavissa taloissaan ja wannabe-persaukiset downshiftaajat eivät pääse Aasiaan karkuun fossiilikapitalismia.

Vierailija
332/1107 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo opiskelijakin asui yksiössä (vallilassa?) ja oli matkustellut, joten mikä köyhä se nyt on? :D

Ja sillä oli keltainen moccamaster, tuskin roskalavalta löytynyt 🙄

Voi olla lahja ja ei kai köyhyys tarkoita että mitään uutena ostettua ei saisi olla. Asioita voi hankkia säästämällä etukäteen. Matkustelu voi olla näitä missä matka ja asuminen maksetaan paikan päällä vapaaehtoistyötä tekemällä.

Vierailija
333/1107 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon se personal trainer maksoikaan, oliko 150€? Kyykkyyn ylös, kyykkyyn ylös ja rahat tänne. Treenaan ihan itsekseni omassa olohuoneessa ja olen paljon paremmassa kunnossa kuin Sukari.

Toivon myös että tulevissa jaksoissa rikkaat pistetään johonkin 60-70 vuokrayksiöön jossa voi tulla rikkaille järkytyksenä että keittiöissä ei ole välttämättä esimerkiksi liesituuletinta ollenkaan ja kylppäri mielellään alkuperäisessä kunnossa.

Todella typerä ohjelma!!

Seuraavaksi toivoisin Jutta ja Juha Larmin vaihtavan kotia jonkun 3 - 5-lapsisen perheen tai yh:n kanssa jossain kälysessä vuokrakämpässä.

Vierailija
334/1107 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä jaksoista mieleenpainuvin oli opiskelija perhe. Asuivat ennen samalla pihalla kunnes saivat häädön kun aiheuttivat melua ja roskaa. Koira oli pissiny lattiat remonttikuntoon ym.

Vierailija
335/1107 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei usko kapitalismiin mutta mielellään nauttii shampanjasta stockalla :D

Olihan se nallekin joku kommari hippi nuoruudessaan. Kyllä ne oikeat värit sitten pikku hiljaa paljastuu.

Vähän niinkun nuo pahimmat homovihajaat aina paljastuvat homsseleiksi itse.

Vierailija
336/1107 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuskalla voi tehdä hyvän tilin...

Epäilen jos kerta luottotiedotkin menneet..

Vierailija
337/1107 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä köyhä se opiskelija mukamas oli. Enemmän sillä oli rahaa käytössä itselleen kuin meidän perheessä per nuppi.

Vierailija
338/1107 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksinja asuu HOASin asunnossa.

Vierailija
339/1107 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei se kehitysmaatutkimusta opiskeleva Aksinja mikään köyhä ollut. Mukavasti asui Hoasin yksiössä. Siinä olisi jo Marjiksellakin ollut pokassa pitelemistä jos olisi johonkin opiskelijasoluun joutunut. Tällä Aksinjalla on muuten myynnissä hänen muutama vuosi sitten parikymppisenä uutena ostamansa Volskwagen Golf https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/11188063

Harva "köyhä opiskelija" ostaa uutena tuollaisia autoja tuossa iässä.

Toivottavasti jatkossa tulisi tasapainoisempia vaihtopareja, ettei olisi aina "rikas" eläkeläinen ja "köyhä" opiskelija, joka ei oikeasti edes ole mitenkään köyhä.

Se mitä olen ihmetellyt on, että kaikilla noilla rikkailla on ollut aina ihan älyttömät viikkobudjetit. Oikeasti moni rikas elää vaatimatonta elämää eikä käytä rahaa sen enempää kuin nuo ohjelman köyhätkään. Tietysti toi "budjetti" on nyt vaan tuollainen käsikirjoitettu juttu, ei ne tyypit nyt viikottain tuollaisia summia törsää. Ja totta kai se on kuitenkin ihan eri juttu jos ei voi käyttää rahaa kuin vähän tai jos ei vaan tule käyttäneeksi paljoa rahaa, vaikka rahaa olisikin.

Itsehän esimerkiksi asuin opiskelijana vielä kymmenen vuotta sitten vaatimattomasti Kontulassa solussa, jossa mulla oli ainoina kalusteina kotoa tuodut sänky ja kirjoituspöytä. Aksinjan kämppä on siihen verrattuna ihan luksusluukku. En mä mikään köyhä silti ollut. Olin keskimääräistä opiskelijaa paljon varakkaampi ja pyöritin tuhansien eurojen osakesalkkua. Nyt mulla on omistusasunto Helsingissä ja sijoituksia niin paljon, että voisin halutessani maksaa asuntolainani kerralla pois, vaikka korona tiputtikin sijoitussalkun arvoa kuukaudessa vähän enemmän kuin vuosipalkan verran - sen sijaan hain kylläkin juuri lyhennysvapaata - mutta en mä silti keskimäärin sen enempää rahaa kuluta kuin nuo ohjelman köyhät.

Vierailija
340/1107 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksun oloinen tämä Aksinja. Vaikuttaa tasapainoiselta ja rauhalliselta. Ei myöskään ole köyhyyttään itse aiheuttanut.

Opiskelija löytää kyllä edullisemman asunnon jopa Helsingistä.

Ei välttämättä. Ja tuo oli HOAS:in asunto vielä Kumpulassa. Jos hän on sinne päässyt, miksi nyt muuttaisi huonompien kulkuyhteyksien paikkaan jonnekin soluun.