Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään outoa huimausta tällä hetkellä?

Vierailija
17.03.2020 |

Itsellä on jo viikon jatkunut huimaus vaikka olen sellainen jolla ei ikinä aiemmin ole ollut huimausta.
En usko, että liittyy koronaan, mutta silti.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime viikon lopulla kurkku kipeä lievästi ja lähes olematon nuha.. Sen jälkee su - ma hengitysvaikeutta piti kyljellään nukkua, että hengitys kulki paremmin...kipua yläselässä ja levymäinen painon tunne, kuin painaisi rintalastaa kun on makuu asennossa selällään. Nyt korvat kipuilee välillä ja pääkipua.. Myös vatsakipua.. Mulla toi huojuva tunne ollut useamman päivän ja paleltaa kokoajan.

Vierailija
62/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös ollut muutaman päivän ajan lämpöilyä, päänsärkyä, ruokahaluttomuutta, pientä poltteen tuntua kurkun alaosassa, väsymystä ja paineen tunnetta päässä.

Unohdin listalta, että on ollut todella voimakkaita vilunväristyskohtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on otettu 5G-verkot käyttöön - katso onko mastoja sinua lähellä elisan tai dnan nettisivuilta.

Minulla ainakin näyttäisi lähin 5G-tukiasema olevan parinsadan kilometrin päässä, joten en usko huimaukseni siitä johtuvan.

Vierailija
64/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huimaus ja epätodellinen olo ja "häiriöt" on ihan yleinen oire niin tiedostetussa kuin alitajuisessa stressi/ahdistustilanteessa. Vähän kuin pieni paniikki vaikka sitä ei itse huomaisi, oireena juuri nuo. Johtuu tästä tilanteesta.

Mutta miksi se sitten loppui, kun tilanne muuttui huolestuttavammaksi? Siis minulla ainakin.

Vierailija
65/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan sama - varsinkin kun kääntyy yöllä sängyssä niin tulee hetken huimaus ja pienen pieni kurkkukipu

Juuri sama yöllä. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut huimausta yöllä eikä päivällä. Kurkkukipu oli selvä vaikkei kova 5 päivää sitten ja hiukan yskittänyt. Paljon lievempää kuin tavallinen flunssa. Yskä ollut vähän erilaista kuin aiemmin. Tuntuu että kerran pari päivässä olisi tosi kuiva kohta kurkussa joka laittaa yskimään. Muuten yskintäkin paljon vähäisempää kuin flunssassa.

M39

Vierailija
66/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole siis ollut mitään muita oireita kun voimakas 24/7 huimaus ja välillä etovaa oloa. Tuntuu kuin olisi kännissä kun pyörii ja tasapaino kävellessä haparoiva.

Ap

Se on tämä koronan aiheuttama kuolemanpelko, joka aiheuttaa moisia ilmiöitä.

Psykosomaattinen jännityksen ja tiedostamattoman pelon yhdistelmä.

Psyykkisesti lähes 100% kansasta on jo saanut tartunnan.

Vierailija
67/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan sama - varsinkin kun kääntyy yöllä sängyssä niin tulee hetken huimaus ja pienen pieni kurkkukipu

Juuri sama yöllä. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut huimausta yöllä eikä päivällä. Kurkkukipu oli selvä vaikkei kova 5 päivää sitten ja hiukan yskittänyt. Paljon lievempää kuin tavallinen flunssa. Yskä ollut vähän erilaista kuin aiemmin. Tuntuu että kerran pari päivässä olisi tosi kuiva kohta kurkussa joka laittaa yskimään. Muuten yskintäkin paljon vähäisempää kuin flunssassa.

M39

Poltatko?

Nyt kun ihmisiä on hätistetty kotiin, eikä ole mitään tekemistä, niin tulee poltettua enemmän ja sen myös huomaa kurkussa.

Vierailija
68/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkistä. Olette panikoineet viime aikoina niin paljon.

Ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa. En pelkää ikäni vuoksi ollenkaan koronaa vaikka pidänkin huolen etten tartuta muita jos olisi korona.

Someniska kuulostaa sekin hyvältä selitykseltä mutta olen 100 kertaa aiemminkin lukenut samassa asennossa kirjaa kuin viime päivät koronauutisia.

M39

Vierailija
69/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään jollain vahvistetuilla koronapotilailla on ollut nimenomaan huimausta.

https://www.tnp.sg/news/singapore/i-thought-i-had-vertigo-says-covid-19…

Vierailija
70/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosigeneraattori on nyt laitettu suuremmalle teholle.

Jokin suuri muutos on tulossa?

Vierailija
71/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ensin flunssa alkaen kovalla kurkkukivulla, kunnes viidentenä päivänä vasta nuha. Vapina ja etova huono olo. Nyt kahden viikon sairastamisen jälkeen alkoi huimaus. Ensin aamuisin sängystä nousiessa ja nyt on ollut päivälläkin. Yöllä kylkeä kääntäessä kaikki pyörii niin, että pelkää putoavansa jostain. Pelottavan tuntuista. Eikä liity someniskaan.

Vierailija
72/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Poltatko?

Nyt kun ihmisiä on hätistetty kotiin, eikä ole mitään tekemistä, niin tulee poltettua enemmän ja sen myös huomaa kurkussa.

Ihan hyvä teoria mutta en polta. Toivottavasti tätä asiaa tutkitaan. Täytyypä googlata samantien koronan harvinaisemmista oireista. Tämä olisi hyvä indikaattori että kyse on koronasta eikä perusflunssasta.

Vierailija
73/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse asiassa melkein toivon, että tämä kova huimaus olisi ollut koronaa - että olisi näin helpolla päässyt, eikä olisi ilmeisesti tarttunut kanssani asuvaan riskiryhmäläiseenkään, kun hänellä ei ole mitään oireita ilmennyt tässä parin viikon aikana.

Vierailija
74/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"she visited Tan Tock Seng Hospital on Feb 7 due to dizzyness and breathing difficulties."

Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia hengitysongelmia.

Ap

Vierailija
75/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan tulee eka uutinen että koronasta parantunut on sairastunut uudestaan.

Sehän oli jo monta viikkoa sitten! Kiinassa.

Vierailija
76/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin ensin flunssa alkaen kovalla kurkkukivulla, kunnes viidentenä päivänä vasta nuha. Vapina ja etova huono olo. Nyt kahden viikon sairastamisen jälkeen alkoi huimaus. Ensin aamuisin sängystä nousiessa ja nyt on ollut päivälläkin. Yöllä kylkeä kääntäessä kaikki pyörii niin, että pelkää putoavansa jostain. Pelottavan tuntuista. Eikä liity someniskaan.

Minkä ikäinen olet? Minulla taas tuntu että nyt 5 pv jälkeen olisi menossa ohi. Toivottavasti parannut. Harkitse soittaa neuvontapuhelimeen kun näyttää pahenevan.

M39

Vierailija
77/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5G:tä veikkaan syyksi myös.

Miksi se aiheuttaisi huimausta ja näköhäiriöitä? Meidän lähistölle pystytettiin masto.

Vierailija
78/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"she visited Tan Tock Seng Hospital on Feb 7 due to dizzyness and breathing difficulties."

Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia hengitysongelmia.

Ap

Ei toki, mutta tuo potilas tarvitsikin sairaalahoitoa keuhkokuumeeseensa, ja sen takia häneltä korona löydettiinkin. Lieväoireisilla tapauksilla ei mitään keuhkokuumetta pitäisi ollakaan.

Vierailija
79/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypnoosigeneraattori on nyt laitettu suuremmalle teholle.

Jokin suuri muutos on tulossa?

Nimenomaan. Ehkä tämä on suuri ihmiskoe, jossa liikkeellä on suht vaaraton virus, jonka avulla testataan, saavatko ihmiset nosebo-oireilla itsensä hengiltä. Työstäkää ajatuksianne oikeaan suuntaan.

Ja varaudutaan silti kaikki.

Itselläkin ollut lievää huimausta, joka ei ole ensimmäinen kerta elämässäni. Niskat on kyllä jumissa kännykän ja stressin ja vähän muunkin vuoksi. Korvakin välillä lukossa, joten voi johtua siitäkin. Mistä se taas johtuu, en tiedä.

Vierailija
80/127 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimausta, painon tunnetta rinnassa, vilunväristyksiä ja hengästymistä/yskäisyyttä mullakin. Traumaattisen tapahtuman aiemmin kokeneena tiedän että mulla nämä ovat äärimmäisestä stressistä aiheutuvia oireita. Uskon, että monella meistä on kyse juuri tästä: on yhtäkkiä sopeuduttava täysin uuteen pelottavaan tai ainakin äärimmäistä epävarmuuden tunnetta aiheuttavaan tilanteeseen (kuten moni edellä jo pilkallisesti tai ilman pilkkaa on todennutkin). Pelko ja huoli voivat jäädä suurelta osin tiedostamattomiksi, mutta ne somaattiset oireet koetaan kuitenkin.