Miten tv voi mennä itsestään päälle, kun kaukosäädin on pöydällä kaukana ihmisistä
Olemme mökillä, ei naapureita, eli ei johdu kenenkään toisen kaukosäätimestä. Haluaisin tälle jonkun järkevän selityksen.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla telkkari on tehnyt samaa nyt pari viikkoa. Asun Hämeessä.
Nähtävästi asia on yleisempikin. Mikähän siihen oikeasti on syynä? Olisi kiva tietää, onko esim. tietyn merkkiset teeveet kyseessä.
Mun Sony Bravia käynnistyy itsestään joskus. Aina on ollut ukonilma silloin. Syyksi sähkömies epäili virtapiikkiä.
Se on pahuuden läpitunkema jos asioita itsekseen tapahtuu.
Kuten upea korona virus.
Taitaa tulla Ugra Karma joka tarkoittaa helvetillistä toimintaa joka johtaa saatanalliseen sivilisaatioon.
Telkkari rikkoontumassa, seuraavaksi voi syttyä tuleen.
Roskiin vaan, ja uusi tilalle.
"Invalid user". Pyydä apua hoitajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tepseli irti seinästä, niin eipä mene päälle!
Mikä on tepseli?
Fiksut ymmärtää, heikkolahjaisten pitää kysyä.
Minäpä kerron, kyseessä on kirjoitusvirhe, koitapas nyt ankarasti miettiä, mitä sanaa on tarkoitettu.
Ja lopuksi, pyydä äitiäsi selittämään.
rarehanu kirjoitti:
Telkkari ei mene itsekseen päälle, mutta digiboxi menee jatkuvasti itsekseen päälle.
Johtunee tod. näk. että on linkissä toisen digidoxin kanssa, toisena siinä ketjussa.
Minulla käynnistyy myös aika-ajoin, poikani sanoi, että liittyy päivityksiin, sammuu itsekseen, kun päivitys on ohi.
Kerronpa tähän kokemuksen vuodelta 1981, asuimme rivarissa, Olohuoneen ikkunat olivat kadulle päin, tyttäreni oli pieni ja tottui seuraamaan ikkunasta kun pappansa, linja-auton kuljettaja, ajoi ohi joka ilta klo 20.30. Eräänä ilta telkkarista (mustavalkoinen matkatv) kuului samanlainen ääni, kuin linja-autiossa kuuluu (siis senaikaisissa) kun painetaan pysäytysmerkkiä. Ja todella, auto kaarsi läheiselle pysäkille ja matkustaja poistui.
Tv sieppasi ”äänen”, apeltani tarkistin ja hän sanoi, että kyllä matkustaja painoi merkkiä juuri rivarimme kohdalla.
Tutuille terkut!
Virtalähteessä jokin vika/häiriö jos käynnistyy valmiustilasta itsekseen. Kannattaa varmaan välillä sammutella se ihan oikeasti virtakytkimestä, käyttää johtoakin irti seinästä.
Jos vika toistuu, eikä johdu mistään normaalista toiminnasta, kuten päivityksistä, ei kannata kovin pitkään katsella laitteen sekoilua vaan huollossa tutkittava.
Älytelkkareita voidaan esim etäohjata verkkoyhteyden kautta, eli kaapata ne. Ihan kun kaikki muutkin iot-laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Virta pois kokonaan, niin ei mene päälle.
Sepä olisikin hauskaa kun kuitenkin menisi päälle. Kokeile ap!
Minullakin on joskus sulkeutunut itsekseen, asun rivarissa ja asutusta ympärillä paljon, varmasti ottaa signaalin naapureilta.
Jos se on äly tv niin on laittanut itsensä kiinni huonojen ohjelmien takia. Oma telkkari meni kiinni heti, kun "viisi miestä viikossa" alkoi.
Minun Pappatunturi ei taas käynnisty, vaikka kuinka polkisi. Että silleen.
Meinaat että se telkkarikin on kotoutunut hämeeseen ja reagoi parin viikon viiveellä kaukosäätimen painalluksiin?