Miten tv voi mennä itsestään päälle, kun kaukosäädin on pöydällä kaukana ihmisistä
Olemme mökillä, ei naapureita, eli ei johdu kenenkään toisen kaukosäätimestä. Haluaisin tälle jonkun järkevän selityksen.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Minulla telkkari on tehnyt samaa nyt pari viikkoa. Asun Hämeessä.
Hämeessä kaikki on niin hidasta. Se sinun telkkarisi toteuttaa nyt niitä viimeviikolla tekemiäsi kaukosäätimen painalluksia.
Meillä meni yksi TV aina päälle jos oli lyhytkin sähkökatkos. Asutaan korvessa niin etenkin syysmyrskyissä tuli vedettyä johto seinästä.
Teidän kissa on keksinyt hauskan pilan. Se astuu kaukosäätimelle, saa telkkarin päälle ja saa teidät heräämään. Kissat on veemäisiä. Oikeita passiivisaggressiivisia mulk*kuja. Jos teidän kissa kokee että te ette ole kohdellut sitä täydellisen mahtavasti niin se tekee teitä vastaan tuollaisia kostotoimenpiteitä. Saattepahan opetuksen, opitte kohtelemaan kissaanne paremmin! Jee!
En enää ikinä ryhdy parisuhteisiin. Parisuhdeihmiset ovat aivan samanlaisia sekoja kuin kissat.
Jos tsekataan hätätilojen varalle, että vooidaan pakkolähettää infoa tv: n ja radion kautta ?
Jos tätä tapahtuu erityisen paljon yhdellä paikkakunnalla eli vaikkapa Hämeessä niin ehkä silloin voisi arvailla että siellä on sähköverkossa jotain vikaa. Voiko sähköverkon häiriöt aiheuttaa esim jännitepiikkejä tms jotka pistää laitteita päälle?
Koko yhteiskuntamme rappeutuu koko ajan muuteskin. Kaikki yhteiskuntamme toiminnot reistailevat. En yhtään ihmettele jos sähköntoimituskin jo toimii entistä epäluotettavammin. Ja ehkä nyt koronaepidemian takia luotettavuus takkuaa myös.
Verkon kautta tullut virtapiikki saa ohjauselektroniikan sekoamaan.
Väittäisin näin.
T: TV-asentaja
Jännitepiikki siis, ennen kuin joku saivartelee....
mulla vaihtuu kanava useinkin itsestään. mutta ei sitä ole pelätä tarvinnut.
Mulla kerran meni läppäri itestään päälle.
Meillä menee välillä öisin digiboksi päälle. On kiva istua sohvalla imettämässä ja katsoa säädintä pöydällä. En ole keksinyt selitystä. Ehkä kummitus :--)
Älytelkkarit tekee tätä. Mullakin Samsung Smart tv välillä menee päälle tai vaihtaa itse kanavaa. Jossain oli selitys että liittyisi älytelkkarin automaattisiin päivityksiin jotenkin. Hitto että sitä säikähtää joka kerta!
Television valmistajamaan vihamielinen hallitus voi kaukokontrolloida smart-TV:tä netin avulla.
Lapset on leikkineet säätimellä ja joko saaneet vahingossa ajastimen päälle tai sitten jonkin nappulan vähän jumiin niin, että se vapaaksi ponnahtaessaan käynnistää tv:n.
Hyvä ehdotus tuo "sähköt pois televisiosta", niin sitten ei pääse mitkään hengetkään kiusaamaan. Tai mökin haltia, mikä on eri asia kuin ne elokuvien suippokorvat. Nämä on outoja aikoja.
Äly ymmärrys hoi, googlaa tv ajastus ja klikkaa videot. Siellä on ohjeita vaikk kuinka.
Sähköissä varmaan jotain häikkää. Yhdessä edellisessä kämpässäni joskus jääkaapin moottorin käynnistyminen käynnisti myös toisessa huoneessa tietokoneen.
Minulla monta vuotta menny itsestään päälle yöllä ja päivällä.
Sammuu myös itsestään ja tulee takaisin 20 sek. kuluttua. Kanavaa joutuu uudelleen ohjelmoimaan,varsinkin jos on tietyssä asennossa seinäkiinnityksessä.
Taulutelkasta virta pois .
Nyt on poikkeustilanne päällä. Hallituksen tiedonantojen vuoksi kaikki tv:t etäohjataan aukeamaan kun uutisia on tulee. Sinun tulee lukkiutua tv:n ääreen ja kuunnella ohjeet tarkasti.
Älytv:t raportoivat tietysti heti, jos rikot määräyksiä. Sakot peritään suoraan tililtä.
Ringu.