Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Kuten joku täällä aiemmin mainitsi, en minäkään usko siihen, että Ari olisi aivan täysin viaton Riinan ihastumiseen. Varmasti ainakin alussa flirttaili tarkoituksella enkä yllättyisi vaikka olisi vähän ”antanut ymmärtää” kuitenkaan sanomatta varsinaisesti mitään.
Emme tiedä sitäkään, millainen Ari on ollut ja miten käyttäytynyt kun kamera ei käy.
Ihan alussa oli jo nähtävissä ettei Riinan ja Arin suhteesta hyvää seuraa.
Ari pisti selvästi parastaan ja näytti itsestään hyvät puolet ja piti yllä ihanneisän roolia. Oli liiankin hyvä ollakseen totta. Hinku oli tulla isäksi oli niin kova että yritti sitä keinolla millä hyvänsä. Kusetti Riinaa homoudestaan ja antoi Riinan ymmärtää olevansa tästä kiinnostunut.
Toinen lankesi ansaan. Totuus alkoi paljastua ja Arin itsekäs luonne alkoi tulla esiin. Eihän tuo mitenkään tukenut Riinaa keskenmenojen keskellä vaan murehti vaan omaa osaansa. Kylmä ja laskelmoiva Ari alkoi paljastua.
Eihän tuosta varmaan olisi pidemmän päälle edes tullut mitään vaikka lapsi olisi saatu alulle. Tiedä missä riidoissa olisivat nyt ja mustasukkaisia toisille lapsen annetusta ajasta. Epäilen ettei helposti olisi saatu sovittua asioita. Niin kaukana olivat mielipiteet heillä.
Vaikka Riinassakin oli varmaan vikaa, niin Arin v-mäinen luonne paljastui lopussa. En ole nähnyt viimeistä jaksoa, mutta toiseksi viimeisessä jaksossa esiin tullut kylmyys Riinaa kohtaan oli järkyttävää. Pani välit poikki kun projekti ei onnistunut, vaikka vuosi yritetty lasta yhdessä niin olisi voitu edes erota ystävinä. Piti toista pelkkänä synnytyskoneena. Hyi hemmetti.
Arilla oli omasta mielestään vaan etuoikeuksia. Oikeus puhua paskaa ja oikeus silti saada Riinan 100% luottamus. Oikeus lähteä ovet paukkuen, jos hänestä siltä tuntuu. Oikeus vaatia vastauksia ja iloisuutta nyt heti, vaikka Riina oli selkeästi hajalla keskenmenoistaan ja epäonnistuneista yrityksistä. oikeus harrastaa irtosuhteita, vaikka Riina oli huolissaan terveydestään.
Lisäksi Ari oli todella vainoharhainen ja hänen olettamuksensa Riinasta olivat lopulta todella negatiivisia ja suorastaan sairaita. Ari jokaisessa jaksossa valitti siitä, että Riinan pitäisi luottaa häneen, mutta viimeinen klippi paljasti, että se taisi olla Ari itse, joka vaan projisoi epäluottamustaan naisiin Riinaan. Ja lisäksi se hullunkiilto silmissä todettu "mä en vaan tule naisten kanssa toimeen" oli todella creepy reaktio.
Mitä Ari itse teki työkseen, ku se narisi, että Riina on aina töissä?
Vierailija kirjoitti:
Arilla oli omasta mielestään vaan etuoikeuksia. Oikeus puhua paskaa ja oikeus silti saada Riinan 100% luottamus. Oikeus lähteä ovet paukkuen, jos hänestä siltä tuntuu. Oikeus vaatia vastauksia ja iloisuutta nyt heti, vaikka Riina oli selkeästi hajalla keskenmenoistaan ja epäonnistuneista yrityksistä. oikeus harrastaa irtosuhteita, vaikka Riina oli huolissaan terveydestään.
Lisäksi Ari oli todella vainoharhainen ja hänen olettamuksensa Riinasta olivat lopulta todella negatiivisia ja suorastaan sairaita. Ari jokaisessa jaksossa valitti siitä, että Riinan pitäisi luottaa häneen, mutta viimeinen klippi paljasti, että se taisi olla Ari itse, joka vaan projisoi epäluottamustaan naisiin Riinaan. Ja lisäksi se hullunkiilto silmissä todettu "mä en vaan tule naisten kanssa toimeen" oli todella creepy reaktio.
No huhhuh, johan oli taas analyysi.
Samaa mieltä. Vaikkei ulkokuori olekaan kaikki kaikessa, niin olisin kyllä itse halunnut olla huoliteltu televisiossa. Hänellä oli tukka leikkaamatta ja vaikutelma homssuinen. Riina on vielä nuori, joten saisi kyllä kaipaamansa puolison, jos vain hiukan panostaisi julkisivuun. Ja ennen kuin pinnalliseksi kutsutte, niin mites jos mies olisi tullut rähjäisellä parralla ja epäsiistin oloisena "kosiolle"...? Varmaan olisi yrityksen puutteesta mainittu.
Hanbeli kirjoitti:
Samaa mieltä. Vaikkei ulkokuori olekaan kaikki kaikessa, niin olisin kyllä itse halunnut olla huoliteltu televisiossa. Hänellä oli tukka leikkaamatta ja vaikutelma homssuinen. Riina on vielä nuori, joten saisi kyllä kaipaamansa puolison, jos vain hiukan panostaisi julkisivuun. Ja ennen kuin pinnalliseksi kutsutte, niin mites jos mies olisi tullut rähjäisellä parralla ja epäsiistin oloisena "kosiolle"...? Varmaan olisi yrityksen puutteesta mainittu.
Kyllähän se oli ihan simpsakka sarjan alussa. Todella tyttömäinen ja hymyilevä. Sitten sille tapahtui jotain... Vaikutti tosi masentuneelta ja luovuttaneelta sarjan lopussa.
Jotenkin koko konsepti on hankala; lapsi ihan vieraan ihmisen kanssa. Sehän sitoo yhteen 18 vuoden ajaksi ja toinen voikin olla ihan sietämätön. Luultavasti onnistuisi paremmin, jos itse sopisi asian jonkun jo tuntemansa ystävän kanssa; siinähän on jo pohjalla se ystävyys ja on viihdytty toistensa seurassa.
Olen kyllä edelleen sitä miletä, että Riinan käytös oli typerää pasiivis-aggressiivista p.askaa.. Ja silti ilmeisesti heistä hän olisi lapsen hankintaa vielä voinut jatkaakin.
Tietysti Arikin oli aika ärsyttävä. Lapsi on jonkinlainen projekti.. En itse ryhtyisi homolle siitoslehmäksi. Tuohan on vaan adoptiota halvempi tapa järjestää lapsi omaan samaa sukupuolta olevien parisuhteeseen. Erilaisella asenteella tuntuvat hommaan lähtevän ja kova kiire hössöttää muita elämän projekteja siinä rinnalla koko ajan.
Kumppania kaivanneet ja lapsettomuutta surreet heterot ehkä keskittyvät nimenomaan siihen lapseen ja kumppanuusvanhemmuus sujuu paremmin. Myöhemmin jos molemmat löytävät jonkun muun puolisokseen, siihen on ehkä helpompi suhtautua.
Heteroilla ei ilmeisesti ollut kellään tänä aikana mitään parisuhdevirityksiä? Mitä jos Arilla onkin salaa joku vakinaisempi kumppani? Ja tämän ohjelman avulla yritti saada lapsen halvemmalla ja helpommalla kuin mitä se adoption kautta on? Tuskin ohjelmaan olisi otettu ketään heterosuhteessa muualla olevaa, joka oman puolisonsa lapsettomuusongelman takia yrittää lisääntyä jonkun toisen kanssa?
Riinan olisi kyllä kannattanut olla suorempi ja puhua mielään vaivaavista asioista, mutta jospa hän ei osaa. Joiltain ihnisiltä se ei tunnu onnistuvan millään ja muiden ympärillä pitäisi arvailla ja kysellä loputtomiin, mikä vaivaa. Kissa pöydälle on parempi metodi kuin passiivisagressiivinen mököttely ja mielenosoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Riinasta sellaisen kuvan, ettei ollut miettinyt tätä kumppanuusvanhemmuutta ihan loppuun asti, vaan todellisuudessa halusi elämänkumppanin ja ydinperheen.
Tämä alkoi sitten harmittaa ja hiertää, kun koko ajan kävi selvemmäksi, että kyseessä on tosiaankin ihan vain kumppanuusvanhemmuus ja käytös meni todella epäkypsäksi kiukutteluksi. En usko, että kumppanuusvanhemmuus olisi toiminut, enkä usko, että se hänen hänen osaltaan toimisi kenenkään muunkaan kanssa. Ainakaan vielä.
Toivottavasti hän löytää sen elämänkumppanin, jota selvästi kaipaa tai muutoin saavuttaa henkisesti sellaisen pisteen, että vähemmän perinteisetkin keinot voisivat olla tie onneen.Psykologitkin ongelmia selvitellessä mainitsivat vaikeat tunteet ja mahdollisen mustasukkaisuuden. Riinasta tosiaan tulee kuva, että hän toivoi ja kuvitteli saavansa miehen kaupan päälle ja ihastui Ariin. Siksi homopaljastus oli shokki ja muutenkin totuuden lävähtäminen kasvoille. Ari ei ole häneen ihastunut, vaikka ehkä Riina näin alussa kuvitteli.
Hänen käytöksensä on ollut todella lapsellista passiivisaggressivista p.askaa silmien pyörittelyineen ja tylyinentöksäyttelemisineen. Ei kestänyt psyyke "torjumista". Onneksi Ari puhalsi pelin poikki. Eihän tuossa olisi ollut kuin ongelmia tiedossa ja valtavaa mustasukkaisuutta, kun lapsi olisi viettänyt aikaa Arin ja kenties hänen kumppaninsa kanssa ja puhunut asiasta äidilleen, kuinka kivoja isi ja x ovat.
Olisi myös saattanut mietityttää, että onkohan joku x erään tunnetun laulajan tyyppinen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koko konsepti on hankala; lapsi ihan vieraan ihmisen kanssa. Sehän sitoo yhteen 18 vuoden ajaksi ja toinen voikin olla ihan sietämätön. Luultavasti onnistuisi paremmin, jos itse sopisi asian jonkun jo tuntemansa ystävän kanssa; siinähän on jo pohjalla se ystävyys ja on viihdytty toistensa seurassa.
Olen kyllä edelleen sitä miletä, että Riinan käytös oli typerää pasiivis-aggressiivista p.askaa.. Ja silti ilmeisesti heistä hän olisi lapsen hankintaa vielä voinut jatkaakin.
Tietysti Arikin oli aika ärsyttävä. Lapsi on jonkinlainen projekti.. En itse ryhtyisi homolle siitoslehmäksi. Tuohan on vaan adoptiota halvempi tapa järjestää lapsi omaan samaa sukupuolta olevien parisuhteeseen. Erilaisella asenteella tuntuvat hommaan lähtevän ja kova kiire hössöttää muita elämän projekteja siinä rinnalla koko ajan.
Kumppania kaivanneet ja lapsettomuutta surreet heterot ehkä keskittyvät nimenomaan siihen lapseen ja kumppanuusvanhemmuus sujuu paremmin. Myöhemmin jos molemmat löytävät jonkun muun puolisokseen, siihen on ehkä helpompi suhtautua.
Heteroilla ei ilmeisesti ollut kellään tänä aikana mitään parisuhdevirityksiä? Mitä jos Arilla onkin salaa joku vakinaisempi kumppani? Ja tämän ohjelman avulla yritti saada lapsen halvemmalla ja helpommalla kuin mitä se adoption kautta on? Tuskin ohjelmaan olisi otettu ketään heterosuhteessa muualla olevaa, joka oman puolisonsa lapsettomuusongelman takia yrittää lisääntyä jonkun toisen kanssa?
Riinan olisi kyllä kannattanut olla suorempi ja puhua mielään vaivaavista asioista, mutta jospa hän ei osaa. Joiltain ihnisiltä se ei tunnu onnistuvan millään ja muiden ympärillä pitäisi arvailla ja kysellä loputtomiin, mikä vaivaa. Kissa pöydälle on parempi metodi kuin passiivisagressiivinen mököttely ja mielenosoittaminen.
Onkohan Riina sen tyyppinen ihminen, jonka on vaikea kaikelle kansalle avautua peloistaan ja tunteistaan. Hanna tuntuu olevan avoimempi.
Arin käytös oli niin omahyväistä, piiloagressiivista ja empatiatonta, etten haluaisi olla hänen lähellä. Missä oli empatia? Lapsen yrittäminen oli vain tavara sisään ja valmis lapsi. Helpolla hän aikoi päästä. Valitti siitä, että joutuu kerran kuukaudessa käymään heittämässä tavarat.
Mitä se Riina teki työkseen kun niin väsyttää?
En ymmärrä koko ohjelman ajatusta. Ryhtyä nyt yrittämään lasta tuntemattoman kanssa, tyypistähän voi ajan mittaan paljastua vaikka minkälainen psykopaatti ja siinä sitten olet 20 v. lirissä kumppanuusvanhemman kanssa ja lapsessasikin on puolet siitä.
Katsoin lyhyen pätkän ja tuo Ari oli minusta todella itsekäs, epämiellyttävä ja julma. Salasi Riinalta todella tärkeitä asioita ja puhui todella rumasti. Riina olisi ollut vain pelkkä synnytyskone, voi vaan kuvitella millaiset ristiriidat lapsen syntymän jälkeen olisi nousseet pintaan.
Keskenmeno on todella rankkaa, mutta vaikea uskoa, että pariskunta olisi pärjännyt kumppanuusvanhempina. Riina varmasti löytää jostain sen ihan tavallisen, kivan miehen, jonka kanssa perustaa perheen. Ja Ari, no, jätän sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Riinan käytös on kyllä erikoista. Alussa vaikutti fiksulta, mutta miten taantuikin noin lapselliseksi? Jotenkin suorastaan törkeetä käytöstä aikuiselta. Ei pystynyt lainkaan käsittelemään tunteitaan. Toivottavasti pohtii vielä näitä asioita ennen uuden kumppanin kanssa yrittämistä, tuollainen käytös aikuisten välillä olisi melko haitallista lapselle.
Tässähän oli alusta asti selvää, että Riina kuvitteli Arin rakastuvan häneen ja elävänsä vain häntä varten. Mustasukkaisuuksissaan tiuski ja meni vähän liian pitkälle. Hän oletti, että Ari katuu ja huomaa, että Riina onkin hänen elämänsä nainen ja riittää hänelle ja kaikki muu saa unohtua.
Se on totta, että paperille olisi pitänyt nämä kaikki laittaa, mutta vaikka olisivatkin laittaneet paperille, että Ari saa jatkaa parisuhteen metsästämistä niin silti Riina on sen tyyppinen, että olisi siitä huolimatta kuvitellut, että Ari on vain hänen kanssaan. Nyt menetti kaiken tuolla lapsellisuudellaan!
Menetti kaiken? Minkä "kaiken"? Tallinnassa asuvan homomiehen, joka käy heittämässä "tavaraa sisään" kerran kuussa? Eiköhän Riinallekin ole loppupeleissä ehdottomasti parempi ilman tuota kuviota. Hän löytänee vielä ihan oikean kumppanin.
Kaiken sen mitä lähti TÄSTÄ OHJELMASTA hakemaan!
Parisuhdettahan Riina tuolta ennen kaikkea haki. Tarkoitatko siis, että menetti ikään kuin maineensa parisuhdemarkkinoilla?
No en todellakaan tarkoita. Tarkoitan sitä mitä sanoin, että menetti sen mitä lähti hakemaan tästä ohjelmasta, eli kumppanuusvanhemman ja lapsihaaveet. Nämäkin menetti siis vain tätä ohjelmaa ajatellen.
Tulevaisuudesta en ole puhunut mitään, eli tulevaisuudessa hänellä lienee samat mahdollisuudet kuin muillakin ihmisillä!
Menetti "kaiken" tuntuu vähän ylimitoitetulta termiltä siinä tapauksessa. Leiriläisistähän itseasiassa kukaan ei onnitusnut siinä, mitä lähtivät sieltä hakemaan, joten voidaanko heidänkin tuolla logiikalla sanoa menettäneen "kaiken"?
Mitä Riina (tai joku toinen ohjelmaan osallistunut) sinun mielestäsi lähti tästä ohjelmasta hakemaan?
Minä olen käsittänyt niin, että hän lähti hakemaan kumppanuusvanhempaa ja sen seurauksena lasta!
Menetti nämä kaksi asiaa, eli kaiken mitä lähti hakemaan, niin yksinkertaista!
Sanoit, että Riina menetti kaiken. Hän "menetti" vain jo valmiiksi rakoilevan ja muutoinkin todella epämääräisen viritelmän, jossa lapsen saamisen onnistuminenkin näytti hyvin epävarmalta jo ihan noita riitojakin jne. huomioimatta. Pitkällä tähtäimellä uskon, että tämä "menetys" oli hänen kannaltaan vain hyvä asia.
Samaa mieltä. Aikaa kuluu, ja Riina huokaisee helpotuksesta, kun ei tarvitse olla Arin kaltaisen kanssa tekemisissä seuraavaa 18 vuotta. Tuosta suhteesta olisi seurannut vain pelkkä katastrofi kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 23 vuotias helsinkiläinen homo ja haluan kertoa kaikille että en ole sekstaillut Arin kanssa.
Sinun onnesi. Jatka samalla tavalla.
KÄÄK! Mikä tää tämmönen tv-teatteri on?? Eli kumppanuusvanhemmat´ovat siis sellaisia jotka eivät rakasta toisiaan mutta tekevät lapsen "ystävinä" ja lupaavat hoitaa ja rakastaa sitä lasta?? Miten nämä lapset saavat alkunsa? R unkkaako mies purkkiin josta pipetillä nainen ujuttaa sisäänsä spermaa? Menevätkö nämä parit sänkyyn? Ja sitten ihmetellään kun Riina puree huulta, "käyttäytyy lapsellisesti" jne. Minulle ainakin kehittyy tunteita jos menen kenen tahansa miehen kanssa sänkyyn. Seksiä harrastaessa niin tapahtuu biologisista ja hormonaalisista että kemiallisista syistä. Tämä tv-teatteri sotii ihmisen omaa biologiaa vastaan ja tässä esimerkkinä Riina jolle kehittyi tunteita, "vaikkei olisi pitänyt". Riinalle kävi huonosti kun luotti tuommoiseen Homo Ariin joka ei pitäny Riinaa vertaisenaan että olisi avoimesti voinut kertoa ettei Riinan tunteet kiinnosta kun on homo. Riinalle toivon tsemppiä ja että löytää hyvän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riina ei vaikuta helpolta kumppanilta, muttei tosin Arikaan. Siis onko Arin aivan pakko juosta vieraissa miehissä myös silloin kun yrittävät lasta alulle. Ei edes sen aikaa jaksa vähemmällä säätämisellä. Ja on sitten asian kertonut Riinallekin ihan kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Riinan kannattaa hankkia lapsi yksin. Arin on varmasti vaikeaa löytää naista kumppanuusvanhemmaksi, ei taida olla tarpeeksi kypsä vastuulliseksi vanhemmaksi.
Arihan viimeisessä jaksossa kertoo kuinka on päättänyt, että haluaa hankkia lapsen itse ja kasvattaa itse ilman, että siinä on ketään kolmatta osapuolta mukana. Ei puhunut, että haluaa olla lähivanhempi ja toinen etä, vaan nimenomaan, ettei kuvioissa ole kuin hän ja lapsi. Tätähän täällä on ihmetelty miten meinasi hankkia lapsen itsellisenä miehenä.
Ei homomiehellä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin löytää kumppanuusvanhempi. Enkä edes ymmärrä, miksi Ari haluaisi lapsen itsellisenä miehenä jos haluaa kuitenkin jatkaa railakkaalla elämäntyylillä. Elämän pitäisi ensin rauhoittua, ei lapsi sovi mukaan noihin kuvioihin.
Minä olen lukenut jotain useamman yh-äidin blogia, jossa kuulema eron jälkeen miehiä on käynyt kotona sen jälkeen kun lapset ovat nukkuneet, viipynyt sen hetken ja aamulla kun lapset ovat heränneet äiti on sitten ollut ihan itse yksin lapsia vastaanottamassa. Useampi varmasti katsoo kieroon, mutta pointti on, että kyllä niitä tarpeita saa tyydytettyä vaikka niitä lapsiakin on ilman, että jokaista hoitoa tarvitsee lapsille esitellä.
Todella moraalitonta ja oksettavaa. Voisin tuoda miehen kämpille joo, mutta silloin kun lapset eivät ole kotona ja potkia se mies pihalle ennen kun lapset tulevat/haetaan koulusta/päiväkodista kotiin. Ja vain siinä tapauksessa jos olisin ihastunut. Menisi myös hyvin kauan aikaa, vähintään vuosi, ennenkuin esittelisin miestä lapsilleni. Sen verran järkeä pitää olla että ymmärtää suojella lapsia pettymyksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riina ei vaikuta helpolta kumppanilta, muttei tosin Arikaan. Siis onko Arin aivan pakko juosta vieraissa miehissä myös silloin kun yrittävät lasta alulle. Ei edes sen aikaa jaksa vähemmällä säätämisellä. Ja on sitten asian kertonut Riinallekin ihan kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Riinan kannattaa hankkia lapsi yksin. Arin on varmasti vaikeaa löytää naista kumppanuusvanhemmaksi, ei taida olla tarpeeksi kypsä vastuulliseksi vanhemmaksi.
Arihan viimeisessä jaksossa kertoo kuinka on päättänyt, että haluaa hankkia lapsen itse ja kasvattaa itse ilman, että siinä on ketään kolmatta osapuolta mukana. Ei puhunut, että haluaa olla lähivanhempi ja toinen etä, vaan nimenomaan, ettei kuvioissa ole kuin hän ja lapsi. Tätähän täällä on ihmetelty miten meinasi hankkia lapsen itsellisenä miehenä.
Ei homomiehellä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin löytää kumppanuusvanhempi. Enkä edes ymmärrä, miksi Ari haluaisi lapsen itsellisenä miehenä jos haluaa kuitenkin jatkaa railakkaalla elämäntyylillä. Elämän pitäisi ensin rauhoittua, ei lapsi sovi mukaan noihin kuvioihin.
Minä olen lukenut jotain useamman yh-äidin blogia, jossa kuulema eron jälkeen miehiä on käynyt kotona sen jälkeen kun lapset ovat nukkuneet, viipynyt sen hetken ja aamulla kun lapset ovat heränneet äiti on sitten ollut ihan itse yksin lapsia vastaanottamassa. Useampi varmasti katsoo kieroon, mutta pointti on, että kyllä niitä tarpeita saa tyydytettyä vaikka niitä lapsiakin on ilman, että jokaista hoitoa tarvitsee lapsille esitellä.
Todella moraalitonta ja oksettavaa. Voisin tuoda miehen kämpille joo, mutta silloin kun lapset eivät ole kotona ja potkia se mies pihalle ennen kun lapset tulevat/haetaan koulusta/päiväkodista kotiin. Ja vain siinä tapauksessa jos olisin ihastunut. Menisi myös hyvin kauan aikaa, vähintään vuosi, ennenkuin esittelisin miestä lapsilleni. Sen verran järkeä pitää olla että ymmärtää suojella lapsia pettymyksiltä.
Eräs oppilaani kerran ohimennen silmät kirkkaana kertoi, että "äiti sanoi jos me ollaan oikein kiltisti, me saatetaan saada ehkä uusi isä" ;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Riina teki työkseen kun niin väsyttää?
Hoitoalalla, yllättäen. Vielä vuorotyönä. Se ala katkeroittaa ja uuvuttaa ihmisen, ellei jo valmiiksi sellanen oo. Vetää siis myös puoleensa katkeria ihmisiä.
Minä sen tokavikajakson perusteella kanssa ihmettelin Riinan käytöstä, mutta sitäkin enemmän ihmettelin Arin käytöstä siinä viimeisessä jaksossa. Minusta ainakin olisi hirveää, että mies, jolle olin raskaana kaksi kertaa selostaa, että tosiaan jos saisi päättää niin tyyliin pyyhkisi minut kokonaan mielestään. Ymmärrän, että oltiin loukkaantuneita tai pettyneitä puolin ja toisin, mutta edelleen en käsitä tuota ajattelutapaa ja sen julkisesti vuodattamista. Vuoden kuitenkin ”olivat yhdessä” ja lapsikin saatiin alulle pari kertaa. Olisi vaikka ollut, että ikävää, että näin kävi, paljon opittiin ja tsemppiä tulevaan.