Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riina ei vaikuta helpolta kumppanilta, muttei tosin Arikaan. Siis onko Arin aivan pakko juosta vieraissa miehissä myös silloin kun yrittävät lasta alulle. Ei edes sen aikaa jaksa vähemmällä säätämisellä. Ja on sitten asian kertonut Riinallekin ihan kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Riinan kannattaa hankkia lapsi yksin. Arin on varmasti vaikeaa löytää naista kumppanuusvanhemmaksi, ei taida olla tarpeeksi kypsä vastuulliseksi vanhemmaksi.
Arihan viimeisessä jaksossa kertoo kuinka on päättänyt, että haluaa hankkia lapsen itse ja kasvattaa itse ilman, että siinä on ketään kolmatta osapuolta mukana. Ei puhunut, että haluaa olla lähivanhempi ja toinen etä, vaan nimenomaan, ettei kuvioissa ole kuin hän ja lapsi. Tätähän täällä on ihmetelty miten meinasi hankkia lapsen itsellisenä miehenä.
Ei homomiehellä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin löytää kumppanuusvanhempi. Enkä edes ymmärrä, miksi Ari haluaisi lapsen itsellisenä miehenä jos haluaa kuitenkin jatkaa railakkaalla elämäntyylillä. Elämän pitäisi ensin rauhoittua, ei lapsi sovi mukaan noihin kuvioihin.
Minä olen lukenut jotain useamman yh-äidin blogia, jossa kuulema eron jälkeen miehiä on käynyt kotona sen jälkeen kun lapset ovat nukkuneet, viipynyt sen hetken ja aamulla kun lapset ovat heränneet äiti on sitten ollut ihan itse yksin lapsia vastaanottamassa. Useampi varmasti katsoo kieroon, mutta pointti on, että kyllä niitä tarpeita saa tyydytettyä vaikka niitä lapsiakin on ilman, että jokaista hoitoa tarvitsee lapsille esitellä.
En minä ainakaan toisi vieraita miehiä kotiin, jossa asuvat lapseni.
En todellakaan minäkään. Siinä vaiheessa, kun äidin tarve saada munaa (keneltä vaan tuntemattomalta) menee lasten turvallisuuden edelle, niin on todellakin aika miettiä niitä prioriteetteja. Siinä vaiheessa kun lapsia hankkii, niin tulisi jo ymmärtää että elämän ja asenteen on muututtava vastuullisemmaksi ja lasten tarpeet on laitettava omien tarpeiden edelle. Mikään "panemisen tarve" ei myöskään ole todellakaan niin elintärkeä, että sen takia tarvitsisi lapsiaan vaarantaa. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus tai pakollinen tarve kuten syöminen tai nukkuminen. Seksin haluaminem on kyllä normaalia, mutta jos on lapsia hankkinut niin täytyy pystyä hoitamaan kumppanin etsiminen siten, etteivät lapset tapaa tätä ennen kuin on kyse jo oikeasti vakavasta ja vakituisesta parisuhteesta.
Tiedän itsekin lähipiiristä yhden naisen, jolla menee aina vaihtuvat miessuhteet lasten edelle. On kolme lasta, kaikki eri miehille, vanhin jo 18 v ja nuorin muutaman vuoden ikäinen. Keskimmäinen lapsi on jo huostaanotettu mielenterveysongelmien ja muiden vaikeuksien vuoksi ja vanhinkin on jotenkin traumatisoitunut kun koko lapsuus ja nuoruus vaihtui äidillä miehet aina vuoden, joskus puolen vuoden välein, eikä pysyvää kotia ollut kun muuttivat aina uuden miehen luo. Joskus äiti lapsineen muutti monta kertaa vuodessa miesten perässä. Seksiä harrastaa ihan häpeilemättä vaikka lapset ovat kotona ja hereillä, ja kun vanhin oli äidilleen valittanut että häntä häiritsee kuulla seinän takaa (äidin ja milloin kenenkin miehen panoääniä) niin tämä nainen oli vaan tokaissut että "niinkö sinä luulet että minä lopetan seksin harrastamisen!"
Ei tällaisilla naisilla pitäisi olla lapsia ollenkaan, jos koko elämän ajan halutaan jatkaa vapaata ympäriinsä paneskelua ilman mitään rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Riina ei vaikuta helpolta kumppanilta, muttei tosin Arikaan. Siis onko Arin aivan pakko juosta vieraissa miehissä myös silloin kun yrittävät lasta alulle. Ei edes sen aikaa jaksa vähemmällä säätämisellä. Ja on sitten asian kertonut Riinallekin ihan kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Riinan kannattaa hankkia lapsi yksin. Arin on varmasti vaikeaa löytää naista kumppanuusvanhemmaksi, ei taida olla tarpeeksi kypsä vastuulliseksi vanhemmaksi.
Todella törkeätä yrittää lasta luomuna ja samalla harrastaa seksiä muiden kanssa. Luulin fiksuksi tuota. Olisivat valinneet jonkun muun menetelmän, kuin luomuna yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että tuo Jonni näyttää ja kuulostaa Ensitreffit alttarilla Ollilta? Yhdennänäköisyyden perusteella voisi olla veljeksiä. Jännä juttu...
Siis mä luulin että nämä on sama henkilö. Siksi lähdin googlaamaan, ja löysin tämän keskustelun :D :D
Ajattelin että eikö se jätkä osaa mitään henkilökohtaista asiaa itse hoitaa, vaan sekä vaimo että lapsi pitää tehdä tv-ohjelman kautta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisksi HI-virus tarttuu pelkkien ruumiineritteiden välityksellä huomattavasti huonommin kuin esimerkiksi limakalvokontakteissa. Esimerkiksi syljessä on HIV:iä niin vähän, että suutelukin on täysin turvallista, ellei suussa ole haavaumia.
Ja edelleenkin siis HIV:in kantajista prosentuaalisesti huomattavan paljon suurempi osa on heteroita kuin homoja.
Minä taas googletin, että SUHTEELLISESTI on tartuttajista homo- ja bi-miehiä monikymmenkertainen määrä, heteromiehiin verrattuna. On siis verrattava suhteellisia määriä - ei absoluuttisia, luotettavan tilaston saamiseksi.
Terveydenhoitajan ammattitietämyksellä voin sanoa, että homo- ja bi-miesten suurempi HIV:n tarttumisriski selittyy anaaliyhdynnällä. Se, jonka anaaliin penetroidaan seksiaktin aikana, on suurimmassa vaarassa saada HIV-tartunnan, sillä anaaliaukon ja peräsuolen limakalvot ovat erittäin ohuet, ja niihin tulee yhdynnässä helposti mikrohaavaumia. Penetroivalle osapuolelle HIV tarttuu heikommin.
Olet sitten hetero tai homo, anaaliyhdyntää tulisi ylipäätään välttää, mikäli pelkäät altistuvasi HIV-tartunnalle. Mutta eihän homoseksikään ole pelkkää anaaliyhdyntää, vaan sitä voi harrastaa monin tavoin. Ari luultavasti tunsi riskit hyvin ryhtyessään suhteisiin muiden miesten kanssa, enkä usko että hän olisi ollut niin piittaamaton, etteikö hän olisi huolehtinut kunnon suojautumisesta.
Voisitteko ihan oikeesti lopettaa ihmisten lynkkaamisen ja raatelun täällä.
Täällähän on ihan helvetillinen ajojahti menossa.
Näiden ihmisten on pystyttävä jatkamaan elämäänsä siitäkin huolimatta, että ovat itse sössineet asiansa.
Kosto on kyllä ihanaa ja sopii niin niin hyvin suomalaiselle luonteelle ja paskan heittäminen on kovin nautinnollista, niin siitäkin huolimatta kannattaa miettiä, mitä tänne kirjoittaa.
Joku tikku on nimittäin se, mikä katkaisee kamelin selän - vai sitäkö täällä halutaan?
aloin pitämään Hannasta paljon loppua myöten. Hän on vahva nainen ja juuri sellainen, joka pärjää lapsen kanssa yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisksi HI-virus tarttuu pelkkien ruumiineritteiden välityksellä huomattavasti huonommin kuin esimerkiksi limakalvokontakteissa. Esimerkiksi syljessä on HIV:iä niin vähän, että suutelukin on täysin turvallista, ellei suussa ole haavaumia.
Ja edelleenkin siis HIV:in kantajista prosentuaalisesti huomattavan paljon suurempi osa on heteroita kuin homoja.
Minä taas googletin, että SUHTEELLISESTI on tartuttajista homo- ja bi-miehiä monikymmenkertainen määrä, heteromiehiin verrattuna. On siis verrattava suhteellisia määriä - ei absoluuttisia, luotettavan tilaston saamiseksi.
Terveydenhoitajan ammattitietämyksellä voin sanoa, että homo- ja bi-miesten suurempi HIV:n tarttumisriski selittyy anaaliyhdynnällä. Se, jonka anaaliin penetroidaan seksiaktin aikana, on suurimmassa vaarassa saada HIV-tartunnan, sillä anaaliaukon ja peräsuolen limakalvot ovat erittäin ohuet, ja niihin tulee yhdynnässä helposti mikrohaavaumia. Penetroivalle osapuolelle HIV tarttuu heikommin.
Olet sitten hetero tai homo, anaaliyhdyntää tulisi ylipäätään välttää, mikäli pelkäät altistuvasi HIV-tartunnalle. Mutta eihän homoseksikään ole pelkkää anaaliyhdyntää, vaan sitä voi harrastaa monin tavoin. Ari luultavasti tunsi riskit hyvin ryhtyessään suhteisiin muiden miesten kanssa, enkä usko että hän olisi ollut niin piittaamaton, etteikö hän olisi huolehtinut kunnon suojautumisesta.
Kyllä, homoilla sitä tavataankin enemmän
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko ihan oikeesti lopettaa ihmisten lynkkaamisen ja raatelun täällä.
Täällähän on ihan helvetillinen ajojahti menossa.
Näiden ihmisten on pystyttävä jatkamaan elämäänsä siitäkin huolimatta, että ovat itse sössineet asiansa.
Kosto on kyllä ihanaa ja sopii niin niin hyvin suomalaiselle luonteelle ja paskan heittäminen on kovin nautinnollista, niin siitäkin huolimatta kannattaa miettiä, mitä tänne kirjoittaa.
Joku tikku on nimittäin se, mikä katkaisee kamelin selän - vai sitäkö täällä halutaan?
No ei kai itse nyt tätä palstaa kuitenkaan lue. Välillä ihmetyttään joidenkin mielikuva tästä vauvapalstasta, että ihan kuin koko Suomi lukisi näitä keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arihan viimeisessä jaksossa kertoo kuinka on päättänyt, että haluaa hankkia lapsen itse ja kasvattaa itse ilman, että siinä on ketään kolmatta osapuolta mukana. Ei puhunut, että haluaa olla lähivanhempi ja toinen etä, vaan nimenomaan, ettei kuvioissa ole kuin hän ja lapsi. Tätähän täällä on ihmetelty miten meinasi hankkia lapsen itsellisenä miehenä.
Ei homomiehellä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin löytää kumppanuusvanhempi. Enkä edes ymmärrä, miksi Ari haluaisi lapsen itsellisenä miehenä jos haluaa kuitenkin jatkaa railakkaalla elämäntyylillä. Elämän pitäisi ensin rauhoittua, ei lapsi sovi mukaan noihin kuvioihin.
Minä olen lukenut jotain useamman yh-äidin blogia, jossa kuulema eron jälkeen miehiä on käynyt kotona sen jälkeen kun lapset ovat nukkuneet, viipynyt sen hetken ja aamulla kun lapset ovat heränneet äiti on sitten ollut ihan itse yksin lapsia vastaanottamassa. Useampi varmasti katsoo kieroon, mutta pointti on, että kyllä niitä tarpeita saa tyydytettyä vaikka niitä lapsiakin on ilman, että jokaista hoitoa tarvitsee lapsille esitellä.
En minä ainakaan toisi vieraita miehiä kotiin, jossa asuvat lapseni.
En todellakaan minäkään. Siinä vaiheessa, kun äidin tarve saada munaa (keneltä vaan tuntemattomalta) menee lasten turvallisuuden edelle, niin on todellakin aika miettiä niitä prioriteetteja. Siinä vaiheessa kun lapsia hankkii, niin tulisi jo ymmärtää että elämän ja asenteen on muututtava vastuullisemmaksi ja lasten tarpeet on laitettava omien tarpeiden edelle. Mikään "panemisen tarve" ei myöskään ole todellakaan niin elintärkeä, että sen takia tarvitsisi lapsiaan vaarantaa. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus tai pakollinen tarve kuten syöminen tai nukkuminen. Seksin haluaminem on kyllä normaalia, mutta jos on lapsia hankkinut niin täytyy pystyä hoitamaan kumppanin etsiminen siten, etteivät lapset tapaa tätä ennen kuin on kyse jo oikeasti vakavasta ja vakituisesta parisuhteesta.
Tiedän itsekin lähipiiristä yhden naisen, jolla menee aina vaihtuvat miessuhteet lasten edelle. On kolme lasta, kaikki eri miehille, vanhin jo 18 v ja nuorin muutaman vuoden ikäinen. Keskimmäinen lapsi on jo huostaanotettu mielenterveysongelmien ja muiden vaikeuksien vuoksi ja vanhinkin on jotenkin traumatisoitunut kun koko lapsuus ja nuoruus vaihtui äidillä miehet aina vuoden, joskus puolen vuoden välein, eikä pysyvää kotia ollut kun muuttivat aina uuden miehen luo. Joskus äiti lapsineen muutti monta kertaa vuodessa miesten perässä. Seksiä harrastaa ihan häpeilemättä vaikka lapset ovat kotona ja hereillä, ja kun vanhin oli äidilleen valittanut että häntä häiritsee kuulla seinän takaa (äidin ja milloin kenenkin miehen panoääniä) niin tämä nainen oli vaan tokaissut että "niinkö sinä luulet että minä lopetan seksin harrastamisen!"
Ei tällaisilla naisilla pitäisi olla lapsia ollenkaan, jos koko elämän ajan halutaan jatkaa vapaata ympäriinsä paneskelua ilman mitään rajoituksia.
Ei tarvitse olla kyseessä vieraat miehet, vaan jonkun monivuotisen ystävän kanssa saatetaan sopia seksisuhteesta. Jos yksinhuoltaja on päättänyt, että lasten/perheen arkeen ei tule kuulumaan uutta "isää", hän ei sellaista etsikään. Joku luotettava ystävä saattaa olla seksikumppanina. Ei ole helppoa löytää asuinkumppania, jos on ennestään lapsia toisen ihmisen kanssa. Eivätkä kaikki haluakaan ottaaa riskiä, että menisi taas pieleen, ja taas tulisi pettymys myös lapsille (jos ei yhteiselämä sujukaan). - Ketä tällainen järjestely vahingoittaa? Kaikista yksinhuoltajista ei ole nunniksi, tosin tuomitsijoita riittää.
Jos Hannasta lapsineen, äiteineen ja ystävineen tehtäisiin tv-sarja, katsoisin mielelläni!
Riinasta sai sellaisen kuvan ettei hänellä ole aikaisempia miessuhteita ja on ehkäpä sen takia on osallistunut ohjelmaan, kun ei ole löytänyt miestä ja perimmäisenä syynä hänellä varmaan oli löytää elämänkumppari leiriltä. Tämä ihmissuhteiden puute selittää hänen lapsellista käyttäytymistään. Jos olisi ollut parisuhteessa niin käytös ei olisi tällaistä teinimäistä silmien pyörittelyä ja kykenemätöntä keskustelua.
Leirillä Ari sattuikin sitten olemaan sopiva liehittelijä ja Riina ihastui korviaan myöten, homopaljastuksen jälkeen ei osannut päästä ihastuksesta yli vaan kuvitteli, että kyllä se Ari kääntyy taas heteroksi ja heistä tulee ydinperhe. Lisäksi näiden kahden yhteydenpito aiheutti kummastusta, siis tutustuivat tekstiviestien välityksellä - ihan oikeasti aikuiset ihmiset.
Onneksi heistä ei tullut yhteisen lapsen vanhempia - tiedossa olisi ollut Riinan puolelta rajua mustasukkaisuutta Arin miessuhteista ja loppujenlopuksi varmasti kamala huoltajuustaistelu.
Erinomaista draamaa siis, toivottavasti tulisi vielä toinen kausi!
Hannaa oli aivan ihana seurata ja olen tosi onnellinen hänen puolestaan. Lisäksi Kristan ja Jonnin tarinaa oli mukava seurata <3
Minä sain Riinasta sellaisen kuvan, ettei ollut miettinyt tätä kumppanuusvanhemmuutta ihan loppuun asti, vaan todellisuudessa halusi elämänkumppanin ja ydinperheen.
Tämä alkoi sitten harmittaa ja hiertää, kun koko ajan kävi selvemmäksi, että kyseessä on tosiaankin ihan vain kumppanuusvanhemmuus ja käytös meni todella epäkypsäksi kiukutteluksi. En usko, että kumppanuusvanhemmuus olisi toiminut, enkä usko, että se hänen hänen osaltaan toimisi kenenkään muunkaan kanssa. Ainakaan vielä.
Toivottavasti hän löytää sen elämänkumppanin, jota selvästi kaipaa tai muutoin saavuttaa henkisesti sellaisen pisteen, että vähemmän perinteisetkin keinot voisivat olla tie onneen.
Missä jaksoissa Riina kiukuttelee? Katsoin vain jaksot 1-2 ja 9-10.
Bolivar kirjoitti:
Ruutu+
Julmia kommentteja Arilta viimeisessä jaksossa, kun keskustelee ystävänsä kanssa Riinasta. Ehkä olisi voinut jättää katkeruutensa noin selkeästi ilmaisematta, antoi myös hänestä harvinaisen lapsellisen kuvan. Jäin miettimään myös tätä Arin perheenlisäystä. Toivottavasti on kunnollinen kennelliittoon kuuluva kasvattaja, joka terveystutkituttanut koiransa ja rekisteröi pennut yms. Ettei taas näitä sekarotuisia, joilla pistetään pörssi kuntoon pyytämällä rotukoirien hintaa "rakkauslapsista", joiden hyvä koti "taataan" sillä, että pelkästään matolääkkeet saaneista pennuista pyydetään 1000 euroa.
Mitä Ari sanoi Riinasta vikassa jaksossa ystävälleen?
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Ruutu+
Julmia kommentteja Arilta viimeisessä jaksossa, kun keskustelee ystävänsä kanssa Riinasta. Ehkä olisi voinut jättää katkeruutensa noin selkeästi ilmaisematta, antoi myös hänestä harvinaisen lapsellisen kuvan. Jäin miettimään myös tätä Arin perheenlisäystä. Toivottavasti on kunnollinen kennelliittoon kuuluva kasvattaja, joka terveystutkituttanut koiransa ja rekisteröi pennut yms. Ettei taas näitä sekarotuisia, joilla pistetään pörssi kuntoon pyytämällä rotukoirien hintaa "rakkauslapsista", joiden hyvä koti "taataan" sillä, että pelkästään matolääkkeet saaneista pennuista pyydetään 1000 euroa.
Mitä Ari sanoi Riinasta vikassa jaksossa ystävälleen?
No muun muassa, että ei usko että Riinalla on hänelle enää mitään annettavaa ja että mieluiten toivoisi, että voisi unohtaa koko ihmisen. Eli vaikka alussa tulivatkin hienosti toimeen ja tykkäsivät toisistaan, niin nyt on pettynyt ja sanoo että haluaisi toisin sanoen pyyhkiä koko jutun pois, ainakin muististaan.
Voisiko Riinan käytöstä selittää osin se, ettei varmaan ole kovin mukavaa kertoa jatkuvasti televisiossa, ettei taaskaan tärpännyt ja kun tärppäsi, niin meni molemmilla kerroilla kesken. Voin kuvitella, että alkaa turhauttaa. Tiedän, itse lähti ohjelmaan mukaan, mutta voihan se silti yllättää rankkuudellaan.
Mä pidin Riinasta. Vikoissa jaksoissa hän tosin näytti voivan todella huonosti ihan fyysisestikin. Mua myös häiritsi Arin julmuus Riinaa kohtaan, kun toinen oli selkeästi ihan lyöty. Viimeisessä klipissä Ari näyttää todelliset karvansa ja on just niin katala, kun vain homo voi olla. Ari jäi jo ekassa jaksossa kiinni merkittävän tiedon salaamisesta, mutta ei oppinut siitä mitään. Toivottavasti Riina tekee lapsen yksin, mikäli ei löydä elämänsä rakkautta, jonka kanssa haluaisi perustaa perheen.
Mä en pysty kuvittelemaan, että edes Jonnin ja Kristan suhde tulee päättymään kovin ruusuisesti. Jonni muuttui vittumaiseksi heti, kun pullat oli uunissa. Ja siinä vaiheessa, kun Jonnilla ei ole enää mitään, mitä Krista epätoivoisesti haluaisi, niin suhteen epäkohdat tulevat nousemaan pintaan.
Odotin, että Riina ja Ari olisivat luovuttaneet yrittämisen jo ensimmäisen keskenmenon jälkeen, ja toisen raskauden tultua ilmi jopa toivoin, ettei se onnistuisi. Vielä senkin jälkeen piti yrittää, vaikka sukset olivat jo ihan tyäsin ristissä. En ymmärrä.
Hanna oli sarjan alussa jotenkin levoton. Se, että luovutti Marcon kanssa sähläämisen, teki ihan hyvää hänelle. Marco ja Hanna olivat jotenkin ihan eri tasoilla siinä lapsen yrittämisessä. Hannalla oli viimeiset hetket edes yrittää lasta, kun taas Marco ei ollut vielä aivan varma siitä, haluaako lapsen nyt vai myöhemmin vai ei ollenkaan. Ja lopussa, kun raskaus lopulta onnistui, Hanna rauhoittui. Varmasti oikea ratkaisu hänelle.
Kolmas pari taas on lähinnä täytemateriaalia siinä ohjelmassa, koska ilman heitä koko ohjelma alkoi olla vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Riinasta sellaisen kuvan, ettei ollut miettinyt tätä kumppanuusvanhemmuutta ihan loppuun asti, vaan todellisuudessa halusi elämänkumppanin ja ydinperheen.
Tämä alkoi sitten harmittaa ja hiertää, kun koko ajan kävi selvemmäksi, että kyseessä on tosiaankin ihan vain kumppanuusvanhemmuus ja käytös meni todella epäkypsäksi kiukutteluksi. En usko, että kumppanuusvanhemmuus olisi toiminut, enkä usko, että se hänen hänen osaltaan toimisi kenenkään muunkaan kanssa. Ainakaan vielä.
Toivottavasti hän löytää sen elämänkumppanin, jota selvästi kaipaa tai muutoin saavuttaa henkisesti sellaisen pisteen, että vähemmän perinteisetkin keinot voisivat olla tie onneen.
Psykologitkin ongelmia selvitellessä mainitsivat vaikeat tunteet ja mahdollisen mustasukkaisuuden. Riinasta tosiaan tulee kuva, että hän toivoi ja kuvitteli saavansa miehen kaupan päälle ja ihastui Ariin. Siksi homopaljastus oli shokki ja muutenkin totuuden lävähtäminen kasvoille. Ari ei ole häneen ihastunut, vaikka ehkä Riina näin alussa kuvitteli.
Hänen käytöksensä on ollut todella lapsellista passiivisaggressivista p.askaa silmien pyörittelyineen ja tylyinentöksäyttelemisineen. Ei kestänyt psyyke "torjumista". Onneksi Ari puhalsi pelin poikki. Eihän tuossa olisi ollut kuin ongelmia tiedossa ja valtavaa mustasukkaisuutta, kun lapsi olisi viettänyt aikaa Arin ja kenties hänen kumppaninsa kanssa ja puhunut asiasta äidilleen, kuinka kivoja isi ja x ovat.
OK, tuota en tiennyt.