Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
1161/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pääsin vihdoin tuon viimeisen jakson katsomaan eilisen pettymyksen jälkeen (herkut tosin söin jo eilen etukäteen pettymykseeni ;)). Minusta oli ihanaa, että Hanna, Jonni ja Krista saivat lopulta lapset ja vaikuttivat olevansa elämäänsä tyytyväisiä. Tuo Arin ja Riinan "loppu" jäi itseänikin kaihertamaan, eikä Aristakaan mitenkään lempeää ja ymmärtäväistä kuvaa välittynyt. Itsestäni tuntuu kuitenkin vähän hurjalta ja kurjalta, että voi suhtautua noin ihmiseen, jonka kanssa melkein lapsen saivat kaksikin kertaa ja onnesta itki muutamaan otteeseen, varsinkaan kun toinen ei oikeasti käsittääkseni ole mitään peruuttamatonta tehnyt. Luulen, että ohjelman myötä Ari varmasti olisi saanut itsellensä kumppanuusvanhemman, mutta vaikeampi on varmasti löytää naista, joka olisi valmis antamaan lapsensa toisen kasvatettavaksi, mutta löysihän Jani Toivolakin, joten miksipäs ei Arikin. Tosin käsittääkseni Toivolan tytär kuitenkin tapaa isänsä ja Ari ei halua kuvioihin ollenkaan kolmatta ihmistä? Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta ei taida tavallisella ihmisillä olla rahoja siihen, että palkkaisi sijaissynnyttäjän Ronaldon tavoin. Riina oli loppupeleissä koko ohjelman häviäjä. Joku täällä tiivistikin, että miten rupsahti ihan kokonaan entisestään. Ensimmäisissä jaksoissa on hymyilevä, naurava ja raikas, kun sitten näissä viimeisimmissä tuntuu olevan ihan rikki ja yksin. Toivottavasti löytyy ympäriltä ihmisiä, joiden kanssa saa käydä asioita läpi, kun ilmeisesti Aria ei moinen kiinnosta. Parisuhteen varmasti Riina loppupeleissä haluaisi ja hyvällä tuurilla on vielä aikaa miettiä, saada lapsi ja koota itsensä.

Aika epärealistiselta tuntuu Arin, 45 v haave saada yksin lapsi kasvattaakseen. Ellei nyt sitten tosiaan löydä jotain surrogate äitiä. Mutta adoptiokin kai tuossa iässä jo poissuljettu vaihtoehto. Ja oliko Arilla alunperinkin tällainen toive? Tuntuu epäuskottavalta, että yhden epäonnituneen kumppanuuskokeilun jälkeen olisi tullut tähän lopputulokseen, tai ainakin epäkypsältä.

Vierailija
1162/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee parasta, ettei lapsen saaminen onnistunut. Miten lapsen kehitykseen vaikuttaisi jatkuvasti vaihtuvat seksikumppanit? Niitä todennäköisesti tulisi kotiin, koska lasta ei voi yksin jättää. Lapsen saaminen ja hoitaminen aikuiseksi on suuri luottamustehtävä.

Kateudesta siihen ei pidä ryhtyä. Miten noin kiivasluonteinen mies sopisi kasvattajaksi?

Ohjelmien päättäjien onkin syytä mahdollisella toisella jaksolla ottaa osallistujien ikä huomioon. Eli samat kriteerit, kuin on adoptiovanhemmillekin ottaen huomioon ohjelman tekoon kuluva aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, ettei Hanna osallistunut sikiöseulontoihin ja se kommentti oli vielä leikattu mukaan sarjaan. Aiemmassa jaksossa näkyikin että kaverillaan oli Down-lapsi, onkohan silläkin ollut osuutta päätökseen.

Vierailija
1164/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut tätä vain satunnaisesti mutta pisti silmään niiden synnyttämään lähteneiden koti: ihan jäätävä läävä tuoda pieni vauva tuollaiseen paikkaan. Olivatko juuri muuttaneet? Kai silti olisi ehtinyt saada asuntoa edes vähän kuntoon ennen vauvan syntymää; tavarat edes pois pahvilaatikoista.

Krista muutti Jonnin luokse pari päivää (?) ennen laskettua aikaa. Omaan silmään pisti Riinan ja Arin koti, molemmilla pieni ja Riinalla myös epäsiisti luukku..

Vierailija
1165/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, ettei Hanna osallistunut sikiöseulontoihin ja se kommentti oli vielä leikattu mukaan sarjaan. Aiemmassa jaksossa näkyikin että kaverillaan oli Down-lapsi, onkohan silläkin ollut osuutta päätökseen.

Hanna ei varmaan olisi tehnyt aborttia, vaikka olisikin epäilty että lapsi kehitysvammainen. Samalla tavalla ajattelen.

Vierailija
1166/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Riina! Mikä myötähäpeä!

Vierailija
1167/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonni katsoi synnytyksessä puhelintaan, samoin kotona keittiön pöydän ääressä.

Vierailija
1168/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän on jonnin hehkuttama "perheily"? Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
1169/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari: sun mukaan mä lennän kukasta kukkaan

Riina: no niinhän sä ite sanoit

Ari: en muuten sanonut

Riina: no siltä se ainaki kuulosti

Mun 4 ja 6v kykenee rakentavampaan riitelyyn

Vierailija
1170/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonni katsoi synnytyksessä puhelintaan, samoin kotona keittiön pöydän ääressä.

Veikkaan että joku appi jolla kelluttava supistuksia

Vierailija
1171/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Krista kissoille allerginen kun on nokka tukossa alati?

Vierailija
1172/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna ei varmaan olisi tehnyt aborttia, vaikka olisikin epäilty että lapsi kehitysvammainen. Samalla tavalla ajattelen.

Samoin minä. Mutta haluaisin itse tietää etukäteen, voihan siihen liittyä pidempää sairaalassaoloa ja kaikkea muuta pientä. Ehkä Hannan ratkaisu tuo huolettomuutta hänelle :)

Vierailija
1173/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina paljasti ikävän puolensa.On ilmeisesti ollut tunteita Aria kohtaan, eikä hyväksy tätä nykyistä tilannetta. Keskenmenot surullisia asioita,Riinan pitäisi niistäkin puhua mutta energia taitaa mennä Arin vihaamiseen.

Arilla oli valmius puhua asiat selviksi ja toivottavasti vielä puhuvat.

Ei tuohon ole oikein lasta tehdä, kun kumppanuusvanhemmat liki kaikesta eri mieltä. Miten Riina voi ymmärtää niin väärin toisen puheet??Ärtynyt ilme koko ajan ja puhuu töksäytellen,ei anna Arille mitään mahdollisuutta.

Vierailija
1174/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisksi HI-virus tarttuu pelkkien ruumiineritteiden välityksellä huomattavasti huonommin kuin esimerkiksi limakalvokontakteissa. Esimerkiksi syljessä on HIV:iä niin vähän, että suutelukin on täysin turvallista, ellei suussa ole haavaumia. 

Ja edelleenkin siis HIV:in kantajista prosentuaalisesti huomattavan paljon suurempi osa on heteroita kuin homoja.

Minä taas googletin, että SUHTEELLISESTI on tartuttajista homo- ja bi-miehiä monikymmenkertainen määrä, heteromiehiin verrattuna. On siis verrattava suhteellisia määriä - ei absoluuttisia, luotettavan tilaston saamiseksi.

Vierailija
1175/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä. Mutta haluaisin itse tietää etukäteen, voihan siihen liittyä pidempää sairaalassaoloa ja kaikkea muuta pientä. Ehkä Hannan ratkaisu tuo huolettomuutta hänelle :)

Lapsivesipunktiossa on myös keskenmenovaara, prosenteista en tiedä. Hanna ei ehkä halunnut vaarantaa mitään.

1176/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiöseulontaan liittyy myös pieni keskenmenon riski (0,5 - 1%). Luulen, ettei Hanna halunnut ottaa tätä riskiä. 

Vierailija
1177/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sikiöseulontaan liity mitään punktiota, ainoastaan verikoe ja ultra. Jatkotutkimuksissa vasta tarjotaan punktiota, jos seula hälyttää, ja NIPT on myös vaihtoehto, johon ei liity keskenmenoriskiä.

1178/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut tätä vain satunnaisesti mutta pisti silmään niiden synnyttämään lähteneiden koti: ihan jäätävä läävä tuoda pieni vauva tuollaiseen paikkaan. Olivatko juuri muuttaneet? Kai silti olisi ehtinyt saada asuntoa edes vähän kuntoon ennen vauvan syntymää; tavarat edes pois pahvilaatikoista.

Kodin siisteys ei kerro yhtikäs mitään. Ei tarvitse katsoa kuin Supernanny Suomi -ohjelmaa: siistiäkin siistimpiä koteja, mutta vanhemmat kujalla kuin seinäkellot lastensa kanssa.  

Vierailija
1179/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän on jonnin hehkuttama "perheily"? Mitä se tarkoittaa?

Mä ymmärsin sen perseily-sanasta väännetyksi vitsiksi. En nyt muista kyllä ollenkaan, että miten se sen taivutti - elämässä on tärkeää perheillä, tms.

Vierailija
1180/1457 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli melkoisen kiusallista katsoa sitä Riinan aggressiivistä croissantin syöntiä, kun näytti että räjähtää hetkellä millä hyvänsä. 

Ketju on lukittu.