Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tällainen blogi jo olemassa, missä tuotiin esille että tulevan lapsen isästä ei ollut varmuutta. Kerrottiin isäkandidaattien suhtautumisesta uutiseen mahdollisesta isyydestä ja siitä millaista roolia he aikovat lapsen elämässä ottaa tai aikovatko ollenkaan, kun isyystestin myötä tilanne ratkeaa. Aihetta esiteltiin myös lehtiartikkeleissa.
Tuleva äiti sai ilmeisesti melkolailla kuraa niskaansa, tuotuaan tilanteensa julkisuuteen.
Iidan matkassa?
Sepä juuri. Ja aivan aiheesta on saanut kritiikkiä. Kuka lapsi haluaisi, että isä on joku yhdenyön juttu josta ei saada edes varmuutta ilman testejä? Ja että äiti on näin vastuullisesti toimiva, järkevä ja luotettava? Niinpä.
Tuskinpa se puolivuotias vielä tuommoisia suree. Eikä lapselle myöhemminkään ole tarvis kertoa. Ja voihan olla, että ajan mittaan se isäksi todettu kiinnostuu lapsestaan vaikka miten paljon.
1. Lapsi ei pysy puolivuotiaana, eikä ymmärtämättömänä.
2. Hänen alkuperästään ja äitinsä vastuuttomasta sekoilusta on kirjoitettu nettiin, julkiseen blogiin, useille keskustelupalstoille ja jopa lehtijuttuihin, joten aika vaikea uskoa että pysyisi hänelle salaisuutena myöhemminkään, vaikka Iida sitä yrittäisi.
3. Aika hemmetin paska ajattelutapa, että äidin on ihan ok perseillä miten huvittaa, kun "siitä ei tarvitse lapselle kertoa". Miksi pitää hankkia lapsia, jos on näin vastuuton elämäntyyli ja tuollaiset arvot.
Vanhempien pitäisi olla sellaisia, ettei lastensa tarvitse heitä hävetä. Viimeistään ainakin sen lapsen saamisen pitäisi olla se herättävä tekijä, joka saa ihmisen aikuistumaan ja käyttäytymään kuten vastuullinen vanhempi. Jos Iida olisi vastuullinen ja ajattelii lapsensa parasta, niin hän ei todellakaan olisi kirjoittanut näistä seksisekoiluistaan ja lapsen epäselvästä isyydestä avoimen yksityiskohtaisesti julkiseen blogiin. Ei todellakaan voi nimittäin tietää, haluaisiko lapsi isompana, että hänen alkuperästään löytyy tällaista selontekoa jota ihmiset pääsevät ruotimaan.
Itae häpeäisin ainakin todella, jos äitini olisi kirjoittanut nettiin esim. Tällaista:
"Tein raskaustestin tammikuussa. Yhdynnässä olin ollut joulukuussa muutaman eri miehen kanssa näin mukavasti sanottuna. Testin tehtyä en tiennyt raskausviikkoja tai sikiön ikää, joten en osannut sanoa isääkään. Tapailin joulukuussa A:ta. Tapailimme noin reilun kuukauden. Samaa aikaa B pyysi treffeille ja ajattelin, että miksi ei. Tapasin B:tä pari kertaa ja tajusin, että viihdyn paremmin A:n seurassa. Lopetin B:n tapailun ja tapailin vain A:ta. Homma A:n kanssa vähän pysähtyi Uuden vuoden jälkeen." (Lainaus suoraan blogista)Mä en tajua mitä hävettävää tossa on. Sekö että _ei_ tee aborttia ja pysy hiljaa koko jutusta? Vai olisko kaikki ok jos äiti ei kertoisi lapselle tai yhtään kellekään mitään tapahtuneesta?
Lapset eivät sikiä tuttavuuden pituuden tai laadun perusteella, ja siinä ei ole mitään hävettävää, etenkään sille lapselle joka ei ole tänne pyytänyt syntyä alkujaankaan.
Vau, et tainnut tosiaan ymmärtää yhtään, mitä tarkoitin kun puhuin vastuullisuudesta. Nykypäivänä ei lapsia sikiä noin vaan vahingossa joka seksisuhteesta, koska nykypäivän naiselle on olemassa EHKÄISYVÄLINEET. Oletko koskaan kuullut sellaisista kuin vaikka e-pilleri, kierukka tai kondomi? Pillerit saa jokainen teinityttökin perusterveydenhuollon kautta ja kortsuja löytyy joka kioskista. Eli on todellakin keinoja varmistaa, että vahinkoja ei tapahdu.
Nykypäivänä "vahinkolapsi" johtuu kyllä nimenomaan vanhempiensa vastuuttomuudesta ja puutteellisesta elämänhallinnasta. Jos nainen haluaa naida napsutella ympäriinsä niin paljon kuin huvittaa, niin hänelle on todellakin mahdollisuus ja keinot huolehtia, ettei ties mistä yhden yön tuttavuudesta synny lapsia. Se, että näitä keinoja ei vaivaudu käyttämään ja vielä esittelee tällaista vastuutonta seksielämää ja suhtautumista lapseen (että ohhoh, lapsi vaan putkahti vahingossa, kukahan se isä mahtaa olla...) on se mitä mielestäni sietää kritisoida ja hävetä. Sekä se, että ei ajattele lapsensa yksityisyydenturvaa ollenkaan, vaan kertoo noin arkaluontoisia asioita julkisesti, vaikka ei tosiaan voi tietää haluaisiko lapsi isompana että tällaista voi netistä vaikka koulukaverit löytää.
Lapsen vika ei tietenkään mikään tuosta ole, vaan Iidan. Ja juuri sen takia hänen olisi pitänyt edes sitä lastaan suojella ja pitää nuo asiat omana tietonaan. Vaikka lapsi ei ole itse tehnyt mitään väärää, niin kyllä häntä vaan voi se isompana hävettää, että äiti on toiminut tällä tavalla. Sinä tai Iidakaan ei voi sitä tietää etukäteen, mitä mieltä lapsi tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tällainen blogi jo olemassa, missä tuotiin esille että tulevan lapsen isästä ei ollut varmuutta. Kerrottiin isäkandidaattien suhtautumisesta uutiseen mahdollisesta isyydestä ja siitä millaista roolia he aikovat lapsen elämässä ottaa tai aikovatko ollenkaan, kun isyystestin myötä tilanne ratkeaa. Aihetta esiteltiin myös lehtiartikkeleissa.
Tuleva äiti sai ilmeisesti melkolailla kuraa niskaansa, tuotuaan tilanteensa julkisuuteen.
Iidan matkassa?
Sepä juuri. Ja aivan aiheesta on saanut kritiikkiä. Kuka lapsi haluaisi, että isä on joku yhdenyön juttu josta ei saada edes varmuutta ilman testejä? Ja että äiti on näin vastuullisesti toimiva, järkevä ja luotettava? Niinpä.
Tuskinpa se puolivuotias vielä tuommoisia suree. Eikä lapselle myöhemminkään ole tarvis kertoa. Ja voihan olla, että ajan mittaan se isäksi todettu kiinnostuu lapsestaan vaikka miten paljon.
2. Hänen alkuperästään ja äitinsä vastuuttomasta sekoilusta on kirjoitettu nettiin, julkiseen blogiin, useille keskustelupalstoille ja jopa lehtijuttuihin, joten aika vaikea uskoa että pysyisi hänelle salaisuutena myöhemminkään, vaikka Iida sitä yrittäisi.
3. Aika hemmetin paska ajattelutapa, että äidin on ihan ok perseillä miten huvittaa, kun "siitä ei tarvitse lapselle kertoa". Miksi pitää hankkia lapsia, jos on näin vastuuton elämäntyyli ja tuollaiset arvot.
Vanhempien pitäisi olla sellaisia, ettei lastensa tarvitse heitä hävetä. Viimeistään ainakin sen lapsen saamisen pitäisi olla se herättävä tekijä, joka saa ihmisen aikuistumaan ja käyttäytymään kuten vastuullinen vanhempi. Jos Iida olisi vastuullinen ja ajattelii lapsensa parasta, niin hän ei todellakaan olisi kirjoittanut näistä seksisekoiluistaan ja lapsen epäselvästä isyydestä avoimen yksityiskohtaisesti julkiseen blogiin. Ei todellakaan voi nimittäin tietää, haluaisiko lapsi isompana, että hänen alkuperästään löytyy tällaista selontekoa jota ihmiset pääsevät ruotimaan.
Itae häpeäisin ainakin todella, jos äitini olisi kirjoittanut nettiin esim. Tällaista:
"Tein raskaustestin tammikuussa. Yhdynnässä olin ollut joulukuussa muutaman eri miehen kanssa näin mukavasti sanottuna. Testin tehtyä en tiennyt raskausviikkoja tai sikiön ikää, joten en osannut sanoa isääkään. Tapailin joulukuussa A:ta. Tapailimme noin reilun kuukauden. Samaa aikaa B pyysi treffeille ja ajattelin, että miksi ei. Tapasin B:tä pari kertaa ja tajusin, että viihdyn paremmin A:n seurassa. Lopetin B:n tapailun ja tapailin vain A:ta. Homma A:n kanssa vähän pysähtyi Uuden vuoden jälkeen." (Lainaus suoraan blogista)Mä en tajua mitä hävettävää tossa on. Sekö että _ei_ tee aborttia ja pysy hiljaa koko jutusta? Vai olisko kaikki ok jos äiti ei kertoisi lapselle tai yhtään kellekään mitään tapahtuneesta?
Lapset eivät sikiä tuttavuuden pituuden tai laadun perusteella, ja siinä ei ole mitään hävettävää, etenkään sille lapselle joka ei ole tänne pyytänyt syntyä alkujaankaan.
Vau, et tainnut tosiaan ymmärtää yhtään, mitä tarkoitin kun puhuin vastuullisuudesta. Nykypäivänä ei lapsia sikiä noin vaan vahingossa joka seksisuhteesta, koska nykypäivän naiselle on olemassa EHKÄISYVÄLINEET. Oletko koskaan kuullut sellaisista kuin vaikka e-pilleri, kierukka tai kondomi? Pillerit saa jokainen teinityttökin perusterveydenhuollon kautta ja kortsuja löytyy joka kioskista. Eli on todellakin keinoja varmistaa, että vahinkoja ei tapahdu.
Nykypäivänä "vahinkolapsi" johtuu kyllä nimenomaan vanhempiensa vastuuttomuudesta ja puutteellisesta elämänhallinnasta. Jos nainen haluaa naida napsutella ympäriinsä niin paljon kuin huvittaa, niin hänelle on todellakin mahdollisuus ja keinot huolehtia, ettei ties mistä yhden yön tuttavuudesta synny lapsia. Se, että näitä keinoja ei vaivaudu käyttämään ja vielä esittelee tällaista vastuutonta seksielämää ja suhtautumista lapseen (että ohhoh, lapsi vaan putkahti vahingossa, kukahan se isä mahtaa olla...) on se mitä mielestäni sietää kritisoida ja hävetä. Sekä se, että ei ajattele lapsensa yksityisyydenturvaa ollenkaan, vaan kertoo noin arkaluontoisia asioita julkisesti, vaikka ei tosiaan voi tietää haluaisiko lapsi isompana että tällaista voi netistä vaikka koulukaverit löytää.
Lapsen vika ei tietenkään mikään tuosta ole, vaan Iidan. Ja juuri sen takia hänen olisi pitänyt edes sitä lastaan suojella ja pitää nuo asiat omana tietonaan. Vaikka lapsi ei ole itse tehnyt mitään väärää, niin kyllä häntä vaan voi se isompana hävettää, että äiti on toiminut tällä tavalla. Sinä tai Iidakaan ei voi sitä tietää etukäteen, mitä mieltä lapsi tulee olemaan.
Häpeä tulee vain sinun tyyppisten ihmisten ansiosta, jotka ruotivat asiaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iidan matkassa?
Häpeä tulee vain sinun tyyppisten ihmisten ansiosta, jotka ruotivat asiaa.
Eri
Niin, ankara oli tuo tuomitseva läksytys)räksytys.
Joskus on tarpeen ja tervettä olla ankara. Teidänkö mielestä sitten ei mitään saa koskaan kritisoida, ihmiset voivat käyttäytyä miten typerästi ja ajattelemattomasti hyvänsä ja täytyy vaan aina tsempata koska kritisoiminen on ilkeää kiusaamista? Olen kyllä huomannut, että nykyään on levinnyt hyvin laajalle tämä kaiken salliva ajattelutapa, että kaikki mahdollinen paska pitää hyväksyä eikä ainakaan sanoa mitään kritiikkiä mistään, ettei kenellekkään tule paha mieli. Eikä joudu miettimään, että omilla teoilla on jotain seurauksia.
Olen aika varma, että monien lasten käytöshäiriötkin johtuu tästä nykymuodista, että kaikki käytös pitää sallia eikä saa olla ankara tai antaa kritiikkiä, tai on heti tuomitseva julmuri. Sitten kun itse saan joskus lapsia, niin aion kyllä kasvattaa heidät ajattelemaan niin, että omilla teoilla on seuraukset ja aikuisen ihmisen pitää osata harkita tekojaan, tehdä tiedostaen omat valintansa ja myös kantaa niiden seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutu+ spoiler
.
.
.
.Marco ja Hanna jättää leikin kesken. Parempi varmasti näin.
Ja vauva, joka syntyy kesken kuvausten taitanee olla Arin ja Riinan.
Oho. Harmi, olivat lempparini.
Hanna jatkaa kuitenkin sarjassa itsellisesti koeputkihedelmöityksellä.
Huvittavaa kyllä sinänsä, kun jotkut niin kovasti tätä ohjelmaa kritisoivat että moraalitonta meininkiä jne. Tuo Iidan tapaus ja vastaavat "baaripanosta/tinderdeitistä paksuksi"-tapaukset ja vastaavat ovat kyllä paljon enemmän oikeasti sitä moraalitonta "lapsi tuntemattoman kanssa"-tyyliä.
Itse yllätyin positiivisesti, miten paljon ja miten kypsästi tässä ohjelmassa oikeasti nuo parit käyvät lapseen liittyviä kysymyksiä läpi. Sovitaan yhteisiä pelisääntöjä ja linjauksia, keskustellaan arvomaailmasta ja lapsen kasvatuksesta, käytännön järjestelyistä jne, ja pistetään nämä asiat ihan paperille. Mukana vielä lasten oikeuksiin erikoistunut lakimies ja psykologi. Varmasti miettivät ja harkitsevat tuota lapsen kasvatusta ja tulevaisuutta etukäteen paljon enemmän kuin iso osa normivanhemmista, joille lapsia vaan "ilmestyy" yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
On toi ihmisen halu nostaa itsensä yläpuolelle tällä palstalla kyllä vahva!
Jos joku tarvitsee lapsettomuushoitoja tai on sinkkuuden vuoksi hakemassa kumppanuusvanhempaa, tai on ”liian” nuoria vanhempia, ovat normaalisti lisääntymiskykyiset hyeenalaumana kimpussa syynäämässä jokaisen virheen ja epäkohdan ”tuossa tilanteessa ei saisi haluta lasta”!
Ehkä se helpottaa syyllisyyttä omasta epätäydellisyydestä? Koska sellaisia me kaikki vanhemmat olemme. Emme valmiita vanhempia sellaisiksi tullessamme emmekä täydellistä lähimainkaan.
Minä pudistelen aina päätäni näiden teidän vaatimuslistojen kanssa. Omalla kohdallanne jätitte ne tekemättä kun raskaus ehti alkaa helposti.
Kiitos tästä kommentista. Täydellisiä vanhempia ei olekaan, eikä tarvitseaan olla, mutta hyvät vanhemmat ovat sellaisia, jotka tekevät kaikkensa varmistaakseen lapselleen turvallisen kasvuympäristön ja hyvinvoinnin - olivat he sitten parisuhteessa keskenään tai eivät. Hyvä vanhempi on läsnäoleva, välittävä ja kannustava, ja mikäs sen parempaa, jos heitä on lapsella kaksin kappalein.
On paljon heterosuhteista alkunsa saaneita perheitä, joissa riidellän jatkuvasti, harjoitetaan henkistä väkivaltaa ja käytetään päihteitä ym., mutta koska nämä ovat ns. "normaaleja ydinperheitä", heilläkö on silti oikeus hankkia lapsia, mutta tasapainoisilla ja fiksuilla kumppanuusvanhemmilla ei? (esim. Krista ja Jonni)
Itse olen ns. "hyvästä perheestä", kahden korkeasti koulutetun ja reippaasti yli keskituloisen vanhemman lapsi. Ulkoisesti kaikki oli enemmänkin kuin täydellistä. Lapsuudessani ei ollut alkoholin liikakäyttöä tai fyysistä väkivaltaa, mutta äitini oli jatkuvasti emotionaalisesti laiminlyövä, räjähdysherkkä ja hänen rakkautensa riippui täysin siitä, miten suoriuduin koulussa, harrastuksissa ym. Hän saattoi haukkua minut lyttyyn, jos hän oli pakottanut minut kipeänä kouluun, ja olin tuonut sen vuoksi seiskan kokeen kotiin. Hän vertaili minua jatkuvasti kollegoidensa "paljon parempiin" lapsiin, ja nolasi minua jatkuvasti tuttaviensa kuullen. Kun itkin, hän kutsui minua säälittäväksi, ja kun en osannut leikata nurmikkoa viivasuoraan, hän takavarikoi puhelimeni, ja asetti minut kuukauden karanteeniin omaan huoneeseeni. Hänellä oli tietysti pahoja traumoja omasta lapsuudestaan, epävakaa persoonallisuushäiriö ym., ja olen antanut hänelle anteeksi, mutta vaikka ihmeen kaupalla sainkin tohtorintutkintoni suoritettua, kasvoi minusta vaikeasti masentunut ja mielenterveyspalveluita aktiivisesti käyttävä aikuinen, joka ei edelleenkään (34-vuotiaana) ole päässyt irti miellyttäjän ja alistujan roolistaan. Vaikka olenkin ollut naimisissa jo 5 vuotta, olen päättänyt olla hankkimatta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on tarpeen ja tervettä olla ankara. Teidänkö mielestä sitten ei mitään saa koskaan kritisoida, ihmiset voivat käyttäytyä miten typerästi ja ajattelemattomasti hyvänsä ja täytyy vaan aina tsempata koska kritisoiminen on ilkeää kiusaamista? Olen kyllä huomannut, että nykyään on levinnyt hyvin laajalle tämä kaiken salliva ajattelutapa, että kaikki mahdollinen paska pitää hyväksyä eikä ainakaan sanoa mitään kritiikkiä mistään, ettei kenellekkään tule paha mieli. Eikä joudu miettimään, että omilla teoilla on jotain seurauksia.
Olen aika varma, että monien lasten käytöshäiriötkin johtuu tästä nykymuodista, että kaikki käytös pitää sallia eikä saa olla ankara tai antaa kritiikkiä, tai on heti tuomitseva julmuri. Sitten kun itse saan joskus lapsia, niin aion kyllä kasvattaa heidät ajattelemaan niin, että omilla teoilla on seuraukset ja aikuisen ihmisen pitää osata harkita tekojaan, tehdä tiedostaen omat valintansa ja myös kantaa niiden seuraukset.
Että millä teoilla on seuraukset? Silläkö, että yhdessä harkitusti hankittiin kauan toivottu lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että millä teoilla on seuraukset? Silläkö, että yhdessä harkitusti hankittiin kauan toivottu lapsi?
Tuskinpa ovat yhdessä harkitusti hankkineet, kun Iida blogissaan kirjoitti itse, että kumpikaan mahdollisista isistä ei ollut tietoinen asiasta. Ja tämä joka testien jälkeen paljastui isäksi oli ensireaktiona sanonut että hän ei halua lasta, kehottanut aborttiin sekä lopettanut kaiken yhteydenpidon. Luitko edes tuota lainausta, jonka aiemmassa kommentissa laitoin? Ensin on harrastettu suojaamatonta seksiä useiden eri miesten kanssa ja sitten ihmetelläänkin isän henkilöllisyyttä, kun yllätys yllätys pamahtaa paksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ovat yhdessä harkitusti hankkineet, kun Iida blogissaan kirjoitti itse, että kumpikaan mahdollisista isistä ei ollut tietoinen asiasta. Ja tämä joka testien jälkeen paljastui isäksi oli ensireaktiona sanonut että hän ei halua lasta, kehottanut aborttiin sekä lopettanut kaiken yhteydenpidon. Luitko edes tuota lainausta, jonka aiemmassa kommentissa laitoin? Ensin on harrastettu suojaamatonta seksiä useiden eri miesten kanssa ja sitten ihmetelläänkin isän henkilöllisyyttä, kun yllätys yllätys pamahtaa paksuksi.
Ei tuohon kommenttiin ollut linkitetty lainausta. Enkä sitä paitsi ymmärrä, miten joku teinitytön ristiin paneminen liittyy tähän ohjelmaan, jossa etsitään vastuullista kumppanuusvanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletkos kuullut tämän vanhan vitsin:
Ennen kuin minulla oli lapsia, oli minulla sen seitsemän lastenkasvatusteoriaa. - Nyt minulla on seitsemän lasta, eikä yhtään teoriaa.
Sarja olisi paljon viihteellisempi, jos lapsi pitäisi saattaa alulle perinteisillä menetelmillä. Sitä olisi hauska seurata miten homomies suoriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin minulla oli lapsia, oli minulla sen seitsemän lastenkasvatusteoriaa. - Nyt minulla on seitsemän lasta, eikä yhtään teoriaa.
Ihan hyvä vitsi, jos kritiikkini olisi kohdistunut lasten oikeaoppiseen kasvatukseen. Vaan ei kohdistunut, sen sijaan kritisoin sitä vastuutonta seksikäyttäytymistä eli ristiin rastiin paneskelua ilman ehkäisyä. Mielestäni aikuiset saavat toki harrastaa niin paljon irtoseksiä kuin haluavat, mutta siitä pitää huolehtia ettei tästä synny lapsia.
Nykypäivän suomessa, kun on ehkäisyvälineet kaikkien saatavilla, pitäisi jokaisen lapsen olla harkittu ja haluttu, eikä mikään hupsistaheijaa-kännivahinko. Lapsi ei ole mikään lemmikki, jonka voi noin vaan hankkia hetken mielijohteesta. Tai siis ei pitäisi olla, valitettavasti tällaista silti tapahtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä vitsi, jos kritiikkini olisi kohdistunut lasten oikeaoppiseen kasvatukseen. Vaan ei kohdistunut, sen sijaan kritisoin sitä vastuutonta seksikäyttäytymistä eli ristiin rastiin paneskelua ilman ehkäisyä. Mielestäni aikuiset saavat toki harrastaa niin paljon irtoseksiä kuin haluavat, mutta siitä pitää huolehtia ettei tästä synny lapsia.
Nykypäivän suomessa, kun on ehkäisyvälineet kaikkien saatavilla, pitäisi jokaisen lapsen olla harkittu ja haluttu, eikä mikään hupsistaheijaa-kännivahinko. Lapsi ei ole mikään lemmikki, jonka voi noin vaan hankkia hetken mielijohteesta. Tai siis ei pitäisi olla, valitettavasti tällaista silti tapahtuu...
Minä olen enemmän huolestunut siitä, että Suomessa on nykyään kovin alhainen syntyvyys. Jokainen syntymä on minusta ihme ja ilon aihe. Ei elämää voi kovin tarkasti suunnitella, moni suunnitelma ei sitten kumminkaan toteudukaan. Pariskunnillekin syntyy "vahinkolapsia", ja monet jäävät lapsettomiksi tahtomattaan. On myös arvioitu, että avio- ja avoliitoissa syntyneet lapset ovat yllättävän usein jonkun muun kuin virallisen isän siittämiä.
Ärsyttää, kun noissa inseminaatiokohtauksissa pitää olla taustalla tollasta pornohenkistä musiikkia "Ouh jeeaah...."
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun noissa inseminaatiokohtauksissa pitää olla taustalla tollasta pornohenkistä musiikkia "Ouh jeeaah...."
Minua ärsyttää myös se sarjan alkutunnarin musiikki, kun en saa siitä mitään selvää! Korvaani kuulostaa ihan siltä, kuin mieslaulaja huutaisi käheällä äänellä siinä että "Saatana! En pysty liikkumaan!"
Tietysti ihan humoristiset sanat raskaudesta (tai sen yrityksestä) kertovaan sarjaan, mutta jotenkin luulen ettei siinä oikeesti ihan noin sanota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää myös se sarjan alkutunnarin musiikki, kun en saa siitä mitään selvää! Korvaani kuulostaa ihan siltä, kuin mieslaulaja huutaisi käheällä äänellä siinä että "Saatana! En pysty liikkumaan!"
Tietysti ihan humoristiset sanat raskaudesta (tai sen yrityksestä) kertovaan sarjaan, mutta jotenkin luulen ettei siinä oikeesti ihan noin sanota.
Se biisi on nimeltään Aamu, ja laulajana Kasmir. :D
"
Mä oon vaan haamu
En pysty liikkumaan
Milloin oon saanu
Nukuttuu ilman sua
Mä tarvin sun naurun
Et alkaa tuntumaan
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan
Juoksen ja kaadun
Yritän uudestaan
Jään tielle tai saavun
Oon aina kotona
Mut ilman sua maadun
Vaik oisin muovista
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan
Mä tarvin sun naurun
Et alkaa tuntumaan
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan
Mä oon vaan haamu
En pysty liikkumaan
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan
Öisin mä ootan
Et kuulisin vaikka sun askeleet
Ikkunan pidän auki
Jätän sängystä puolet sulle
Mä tarvin sun naurun
Et alkaa tuntumaan
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan
Mä oon vaan haamu
En pysty liikkumaan
Sä oot mun aamu
Auta mua nousemaan"
Oon hämmentynyt siitä miten tää sarja on herättänyt kuitenkin yllättävän vähän keskustelua. Ehkä sitten tämä korona-aika vie ihmisten mielenkiinnot tällaiselta ohjelmalta. Itse olen tästä ohjelmasta tykännyt ja seuraan Ruutu+:n tahtiin.
Siksipä tässä viestissä on mahdollisesti paljastuksia Neloselta vasta tulevasta jaksosta.
Mua huvitti siellä kumppanuusleirillä punatukkainen nainen joka olisi halunnut Arin kumppanuusvanhemmuusparikseen. Nainen kertoi jotakin ettei ole ollut pitkään aikaan suhteessa, ja jos oikein muistan, sanoi ettei ole mitään kosketteluakaan ollut miesten kanssa aikoihin. Ja että tämä kumppanuusvanhemmuudesta kiinnostuminen tuli hänellä aika nopeasti ja yllättäen. Vaikutti kyllä selkeästi siltä että olisi voinut enemmän hakea parisuhdetta kuin kumppania jonka kanssa saada lapsi.
Jäi myös vaikutelma että saattoi kiinnostua Arista.
Arista ja Riinasta mulle on tullut vähän samanlainen kuva kuin täällä ootte muutkin kirjoitelleet. Jotenkin tympeää ettei Ari heti kertonut seksuaalista suuntautumistaan. Toisaalta Riina vaikuttaa niin tyttömäiseltä ja jaksojen perusteella saattaisi olla kiinnostunut Arista. En sinänsä ihmettele asiaa, koska huomaan itsestäni samankaltaisia piirteitä kuin Riinasta. Kumppanuusvanhemmaksi musta tuskin olisi vaan voisi käydä juurikin niin että ihastuisin tulevan lapsen isään.
Kuitenkin kaikkinensa Ari ja Riina vaikuttavat siltä että lapsen hankintaa ovat miettineet pitkään ja uskon että heistä tulee hyviä vanhempia. Toki toivottavaa on ettei tuo heidän tämän hetkinen ystävyys muutu ainakaan vihasuhteeksi vaan saisivat lapsen hienosti kasvatettua ja hoidettua. Kuitenkin loppupelissä ihan fiksun oloisia ovat kumpikin.
JATKUU
JATKUU...
Hanna ja Marco kumppanuusvanhemmuuspariskuntana hämmensi ihan alusta alkaen, enkä uskonut heidän lapsiasian etenevän. Marco on vielä nuori ja antaa vaikutelman itsestään että biletys yms. villi elämä vielä kiinnostaa. Hanna sen sijaan on vähän "pirttihirmun" oloinen ja selkeästi odottaisi rauhallista vauvaelämää.
Vaikka tämä pariskunta ei nyt vanhemmiksi yhdessä päätynytkään, niin mielestäni heidän seuraaminen on kuitenkin ollut viihdyttävää ja hauskaa. Jotenkin mielenkiintoisia persoonia kumpikin. Aluksi Hanna ärsytti minua, mutta nyt minusta tuntuu että onkin aika jännä ja hauska tyyppi. Toivon kummankin löytävän onnen. Marcolla jo miesystävä tuntuu olevankin - ehkä muutaman vuoden päästä voisi jopa lapsen saada. Toivottavasti Hannaa lykästää jos hedelmöityshoitoihin hakeutuu yksin, ja toki Hannasta myös aistii että romanttinen parisuhde olisi mieluisa - toivottavasti sellainenkin vielä löytyy. Olisi myös hienoa jos Hannan ja Marcon ystävyys jatkuu, koska parhaimmillaan heillä on näyttänyt olevan tosi hauskaa yhdessä.
Krista ja Jonni vaikuttavat mielenkiintoisilta ja maanläheisiltä. Klipissä sanottiin että yrittävät lasta perinteisin menetelmin? Näinköhän on, vai oliko vitsi? Ei sinänsä yhtään hassumpi juttu, hienoa. Krista ja Jonni voisivat oikeastaan olla aika hyvä pari. Toisaalta heistä myös mielestäni aistii sen että ovat aikuismaisia ja miettineet paljon näitä asioita. Uskoisin että kumppanuusvanhemmuus voi sujua heillä hyvin.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan mihin heidän juttunsa etenee.
Ylipäätään olen tykästynyt tähän sarjaan, vaikka onhan sarja aikamoista hömppää. Juontaja on mun mielestä turha tässä sarjassa. Ymmärtäisin jos juontajanainen jotenkin olisi näiden pariskuntien kanssa tekemisissä, mutta tuntuu että hänet on vaan laitettu sarjaan pakolliseksi täytteeksi. Nuo ammattilaiset/terapeutit ovat ihan ok, mutta aika suppeiksi heidän neuvot/puheet tuntuvat jäävän, johtuen varmasti ihan ohjelman leikkauksesta. Toivon että osallistujat ovat saaneet runsaasti ammattiapua ja -tukea tähän ohjelmaan ja etenkin kumppanuusvanhemmuuteen hakeutuessaan. Tuskin tuki loppuu ohjelman loppuessa?
Jonni on saanut lapsen viime vuoden lopulla. En tosin tiedä, onko lapsen äiti Krista vai mahdollisesti joku muu.