Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
Huono juontajavalinta, teennäinen ja kökkö. Suhisuttaa ärsssyttävästi ässää.
Juontaja on kuitenkin sivuroolissa tässä. Ja kaunis on katsella.
Vierailija kirjoitti:
Siis täytyy sanoa, että kun olen kuunnellut ja lukenut suomalaisten ylipainoisuusongelmasta olen ollut hieman hämmentynyt, sillä omassa tuttavapiirisissä ja paikoissa missä liikun ei ole juurikaan ylipainoisia. Nyt kuitenkin ohjelmaa katsoessani huomio kiinnittyi erityisesti naisten ylipainoon.
Tosin TV muutaman kilon "lihottaa".
Vierailija kirjoitti:
Aika olennaisen asian itsestään Ari jätti kertomatta, jos ovat yön jutelleet!!! Vaikkei ss vaikuta varsinaisesti kumppanuusvanhemmuuteen, on se olennainen osa itseä ja elämää... Miksi ei kertonut? Mielestäni rehellinen ja avoin keskustelu rakentaa luottamusta.
Jospa on bi-? Kertoiko hän olleensa naimisissa, olikohan ollut naisen kanssa aviossa?
Kristiina xx kirjoitti:
Mun mielestä Marco on liian nuori hankkimaan lasta kumppanuusvanhempana. Pitäisi olla lähempänä 30 vuotta että voi tehdä noin merkittävän päätöksen
Neljääkymppiä lähentelevän Hannan kannattikin valita nuori mies, silloin on raskaaksi tulon mahdollisuus suurempi (kuin vanhemman miehen kanssa). Nuori mies myös jaksaa leikkiä ja valvoa lapsen kanssa, ja todennäköisesti edessä pitkä elämä vielä.
Olikohan niin, että Ari kertoi olleensa naimisissa, mutta sanoi jotenkin "erosin puolisostani" tms., eikä maininnut eronneensa vaimostaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika olennaisen asian itsestään Ari jätti kertomatta, jos ovat yön jutelleet!!! Vaikkei ss vaikuta varsinaisesti kumppanuusvanhemmuuteen, on se olennainen osa itseä ja elämää... Miksi ei kertonut? Mielestäni rehellinen ja avoin keskustelu rakentaa luottamusta.
Olen täysin samaa mieltä. Oliko asian salaaminen käsikirjoitettu juonenkäänne? Joka tapauksessa todella mauton temppu Riinaa kohtaan, jonka kaikki eleet hihittelyineen ja punastumisineen kielivät selvästä ihastumisesta. Eikös tuo leiri oltu rakennettu nimenomaan sitä varten, että siellä opetellaan tutustumaan toiseen sellaisena kun on, jotta on helpompi päättää haluaako lähteä kumppanuusvanhemmuuteen? Ainakin Kuopion Hanna tuntui tämän ymmärtäneen.
Ari kertoi olleensa naimisissa, mutta että suhteesta ei syntynyt lapsia. Harvemmin kaksi miestä keskenään lapsia saavatkaan. Seksuaalinen suuntautuminen on valtava osa ihmisen kokonaisidentiteettiä. Jos aikoo toisen kanssa loppuelämän kumppanuuteen, niin silloin kaikki kiertelyt ja kaartelut ja "puoliso" -sanan käyttö pitäisi todellakin jättää pois.
"Olin miehen kanssa 10 vuotta naimisissa. En ole seksuaalisessa mielessä kiinnostunut sinusta Riina, koska olen homo. Vaikutat kuitenkin hyvältä tyypiltä, joten haluaisin jatkaa tunnustelua siitä, olisiko meistä vanhemmiksi yhteiselle lapselle."
There you go, Ari!
Nyt sitä selkärankaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Oliko asian salaaminen käsikirjoitettu juonenkäänne? Joka tapauksessa todella mauton temppu Riinaa kohtaan, jonka kaikki eleet hihittelyineen ja punastumisineen kielivät selvästä ihastumisesta. Eikös tuo leiri oltu rakennettu nimenomaan sitä varten, että siellä opetellaan tutustumaan toiseen sellaisena kun on, jotta on helpompi päättää haluaako lähteä kumppanuusvanhemmuuteen? Ainakin Kuopion Hanna tuntui tämän ymmärtäneen.
Ari kertoi olleensa naimisissa, mutta että suhteesta ei syntynyt lapsia. Harvemmin kaksi miestä keskenään lapsia saavatkaan. Seksuaalinen suuntautuminen on valtava osa ihmisen kokonaisidentiteettiä. Jos aikoo toisen kanssa loppuelämän kumppanuuteen, niin silloin kaikki kiertelyt ja kaartelut ja "puoliso" -sanan käyttö pitäisi todellakin jättää pois.
"Olin miehen kanssa 10 vuotta naimisissa. En ole seksuaalisessa mielessä kiinnostunut sinusta Riina, koska olen homo. Vaikutat kuitenkin hyvältä tyypiltä, joten haluaisin jatkaa tunnustelua siitä, olisiko meistä vanhemmiksi yhteiselle lapselle."
There you go, Ari!
Juuri näin!
Olen tuo, jota lainasit edellä.
Mua harmittaa, että Ari itsekkäästi johti Riinaa harhaan!! Riina oli kai hieman ihastunut ja se on ihan ok. Senkin vuoksi Arilla olisi pitänyt löytää selkärankaa olla rehellinen ja avoin seksuaalisesta suuntautumisestaan. Se on keskeinen osa ihmisen identiteettiä.
Ari toimi väärin.
Aikookohan Marco vauvakuumeessaan "tyytyä" Hannaan. Mielestäni he ovat tosi erilaisia ja eri-ikäisiä. Marcon kannattaisi rauhassa katsella tilannetta, ja saattaa olla että ohjelma poikii sopivan ehdokkaan.
Voihan olla että myös hanna on lesbo.joka ei oo tullut kaapista.. siksi hänelle kumppaniksi sopii samankaltainen hlö
Vaikuttaa sellaiselta tädiltä joka ei miestä parisuhteeseen kaipaa.
Hanna on noista naisista kiinnostavin. Ihana savolaisemäntä. Jos ei ohjelmassa tärppää, niin löytyy varmaan miehiä tän ohjelman jälkeen. Täällä yksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se Arin insta on?
@araalto
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeä, kun kuopiolainen lausui Marcon nimen useaan kertaan "Marso".
Se oli selkeästi heidän keskinäistä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhana bongattu Hotel Swanista yhden repliikin roolista. Taitaa olla joku wannabe-näyttelijä... Marco on myöskin esiintynyt parissakin ohjelmassa. Yksi oli ainakin joku parinhakuohjelma. Lieneekö muillakin jo ennestään tv-taustaa...
Kuitenkin parhaimman näköinen miehistä, ymmärrän hyvin, ettei noista naisista kukaan kiinnostanut, selvä ulkoinen tasoero.
Kauneus on selkeästi tällä(kin) kertaa katsojan silmässä, koska minusta Juhana ei ole ollenkaan hyvännäköinen ja olen ihmetellyt näitä kehumisia. Että se siitä tasoerosta.
Sinun ei tarvitse tykätä Juhanan ulkonäöstä, mutta jos tätä kysyttäisiin henkilöiltä, jotka työkseen ovat tekemisissä hyvännäköisten ihmisten kanssa, olen satavarma, että tästä joukosta valinta osuisi Juhanaan.
Kuinka mahtoi reagoida tämä nainen (nimeä en nyt muista), joka merkitsi Arin suosikikseen ja oli selvästi pettynyt, kun Ari ei valinnut häntä, tietoon Arin homoudesta? Jotenkin voin ymmärtää Aria, ettei hän halunnut tuoda homouttaan heti julki, se kun ei hänestä millään tavalla näy, kuten esim. näistä kahdesta, jotka ovat julkisesti ilmoittaneet olevansa homoja ja sitten vielä tämä yksi mies, jolla on hyvin naiselliset kasvonpiirteet, hänestäkään en ole varma, onko lintu vai kala?
Minua harmittaa vähän tämä ohjelma, ensin siksi että koko konsepti tuntui todella vieraalta, ja katsomisen jälkeen siksi, että selkeästi kyse ei kuitenkaan ole siitä "sympaattisesta ja lämminhenkisestä" ohjelmasta, jossa "toteutetaan ihmisten unelmia", kuten jossakin luonnehdittiin ja joka sai antamaan sille tilaisuuden.
Aihepiiri kiinnosti siksi, että olisin itsekin ihan samaa kategoriaa; vähän pullukka ja "laittautumaton" mutta perusnätti nelikymppinen sinkkunainen, joka haluaisi olla äiti, muttei ole. En olisi itse lähtenyt tuollaisen ohjelman kautta yrittämään onneani juuri samasta syystä, mistä tässäkin ketjussa on puhuttu; tässä iässä tietää jo mitä tahtoo ja mitä lapselleen haluaisi, jos sellainen olisi. En missään nimessä tahtoisi että joku "tuntematon" (ohjelman nimeen viitaten) olisi se toinen ihminen, jolla olisi yhtäläinen oikeus minun lapseeni. Ymmärrän erittäin hyvin, että nämä toiveikkaat naiset ajattelevat samoin. Veikkaan, että heidät on houkutellut ohjelmaan mahdollisuus ilmaiseen hedelmöitykseen, koska hoidot yksinään ovat kovin kalliita.
Kasvatuskumppanuus kuulostaa kauniilta ajatuksen tasolla, mutta en usko hetkeäkään, että näilläkään se tulee oikeasti toteutumaan ongelmitta, jos lapsen saavat.
Vaikuttaa jo nyt selvästi siltä, että ohjelman tekijät tahtovat luoda draamaa, vaikka sitten vähän näyteltyä ja sopivasti leikattua materiaalia käyttäen. Oli rumaa pakottaa ihmiset esittämään kumppanitoiveensa kaikkien kuullen, kun oli aivan ilmeistä, että toiveet eivät täsmää. Jos todella oltaisiin tekemässä hyvän mielen ohjelmaa, olisi tuotantotiimi käynyt läpi toiveita ja yhdistänyt ne parit, joilla olisi jommin kummin kiinnostus toisiinsa, juttelemaan ja harkitsemaan tarkemmin keskenään.
Tunsin pahaa mieltä torjuttujen puolesta. Vaikka tässä kuinka esitettiin, että ei olla etsimässä kumppaniehdokasta, jolloin iällä ja ulkonäöllä ei ns. olisi merkitystä, totta kai sillä on. Puolet geeneistähän menee lapselle. Vanhempi mies tahtoo tietenkin naisista sen nuorimman ja hoikimman, nuori nainen kuitenkin ihastuu ja miettii selvästi muutakin kuin kumppanuusvanhemmuutta (ei ihme että pettymys on luvassa!) ja aikuisia naisia mietityttää, onko nuoresta miehestä vielä isän vastuuseen ja millaiset kumppanit heille todennäköisesti tulee siihen perhekuvioon kohta mukaan, vaikka vielä ei olekaan?
Ovatkohan nämä kumppanuusvanhemmat miettineet loppuun saakka miten sitovaa heidän elämänsä tulee jatkossa olemaan?
En tarkoita yksin lapsen hoitoa vaan esimerkiksi työ- tai asumistilannetta.
Jos toinen asuu vaikka paikassa x ja toinen haluaa asua tai muuttaa paikkaan xx. Tai jompiku pi Saa esimerkiksi hyhen työtarjouksen vaikka ulkomailta tai satojen kilometrien päästä.
Entä jo rakastuu ja solmii parisuhteen. Lapsi ja tämä kumppanuusvanhemmuus sitovat edelleen tiettyyn paikkaan, mielellään lähellä lasta.
Tietysti näin on normaalissakin parisuhteessa. Mutta tässä nyt tieten tahtoen sitoudutaan tuntemattomaan ihmiseen lapsen kautta ilman rakastumisen tunnetta tai muita lämpimiä tunteita. Ainoa yhteinen nimittäjä on tämä lapsi.
Joku sanoikinjo, mitä jos jatkossa ei yhtään sovi yhteen tai alkaa jopa inhoata toista osapuolta.
Tai kasvatusperiaatteet ja elämäntavat ovat kuitenkin kovin erilaisia.
Aika paljon on riskejä. Eri asia jos joku nyt vain tekee lapsen jonkun kanssa ilman tarkoitusta olla yhteydessä kovin paljon keskenään jatkossa.
Kasvatusperiaatteet voivat muuttua hyvinkin paljon mielikuvista siihen vaiheeseen, kun lapsi on oikeasti siinä läsnä ja olemassa. Ja siitä voi tulla hyvinkin isot välienselvittelyt kumppanin kanssa, kun onkin vaikka synnytyksen jälkeinen masennus, ihan tavallinen väsymys itkuisen vauvan kanssa, tai kun lapsen vaatiman huomion määrä yllättääkin kokonaisvaltaisuudellaan. Lapsen luonne voi olla paljon voimakkaampi tai muuten vain erilainen kuin kuvitteli ja toinen vanhempi se vasta voikin yllättää. Tuolla tutustumisen määrällä ei vielä tule läheskään kaikki puolet ihmisestä esiin.
Tai entä jos lapsella onkin jokin vamma, mihin on etenkin iäkkäämmillä äideillä todellinen riski. Jos toinen haluaakin pitää lapsen ja toinen ei?
Tykkään Hannasta ja on ikävää, että häntä parjataan täällä. Toistaiseksi tosi aidon oloinen ja hauska tyyppi. Vaikuttaa sellaiselta, josta tulisi hyvä äiti.
Olen samaa mieltä siitä, että Arin olisi pitänyt kertoa seksuaalisuudestaan leirillä. MUTTA itse homoseksuaalina ymmärrän todella hyvin miksei hän niin tehnyt. Tätä on vaikeaa ymmärtää jos ei ole vastaavien juttujen kanssa kamppaillut, mutta seksuaalisuudesta kertominen on joillekin äärimmäisen vaikeaa. Itselläkin on ollut hyviä kavereita, joiden kanssa on jakanut ilot ja surut, mutta joille en ole kertonut seksuaalisuudestani ennen kuin pitkän ajan jälkeen. Tällaisissa asioissa yhden yön kestäneet "syvälliset keskustelut" eivät merkitse vielä mitään. Ohjelmastahan välittyi, ettei Ari todellakaan ollut sinut asian kanssa vaan häpesi ja vatvoi sitä itsekin. Onneksi kuitenkin saivat sovittua asian.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Hannasta ja on ikävää, että häntä parjataan täällä. Toistaiseksi tosi aidon oloinen ja hauska tyyppi. Vaikuttaa sellaiselta, josta tulisi hyvä äiti.
Olen samaa mieltä siitä, että Arin olisi pitänyt kertoa seksuaalisuudestaan leirillä. MUTTA itse homoseksuaalina ymmärrän todella hyvin miksei hän niin tehnyt. Tätä on vaikeaa ymmärtää jos ei ole vastaavien juttujen kanssa kamppaillut, mutta seksuaalisuudesta kertominen on joillekin äärimmäisen vaikeaa. Itselläkin on ollut hyviä kavereita, joiden kanssa on jakanut ilot ja surut, mutta joille en ole kertonut seksuaalisuudestani ennen kuin pitkän ajan jälkeen. Tällaisissa asioissa yhden yön kestäneet "syvälliset keskustelut" eivät merkitse vielä mitään. Ohjelmastahan välittyi, ettei Ari todellakaan ollut sinut asian kanssa vaan häpesi ja vatvoi sitä itsekin. Onneksi kuitenkin saivat sovittua asian.
Ok, mutta onko tuollainen itseään häpeävä ihminen todella valmis isäksi? Millaisen kasvualustan se antaa lapselle, kun isä ei ole sinut itsensä kanssa.
Siis mikä se Ari on nyt on? Homo?
Bi? Ollut naimisissa naisen kanssa kuitenkin 10 vuotta? Toisaalta sanoi klipistä että on tällä linjalla ollut 10 vuotta.. millä linjalla.: