Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
281/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirjoliina kirjoitti:

En kyllä mitenkään jaksa ymmärtää näitä ahdasmielisiä ja ennakkoluuloisia ihmisiä tällä palstalla. Toki olen tiennyt, etteivät tänne kommentoivat ihmiset edusta maamme älykkäintä osaa, mutta tulen kyllä kohtalaisen vihaiseksi näistä kommenteista.

Olen 64-vuotias lääkärinä työskentelevä ikisinkku, joka on jo 31 vuotta ollut äiti upealle, älykkäälle ja empaattiselle naiselle, jonka isä on paras ystäväni (homomies), kirjallisuustieteen professori. Lapseni isä on ollut kallioni 80-luvun alusta saakka ja on isänä mitä parhain.  Tyttäremme väitteli tohtoriksi yleisestä kielitieteestä kaksi vuotta sitten, ja on miehensä kanssa tehnyt meidät isovanhemmiksi kolme kertaa maailman suloisimmille viikareille.

90-luvulla kohtasimme lapseni isän kanssa järkyttävästi ennakkoluuloja ja kapeakatseisuutta paitsi tuttavapiirissämme myös jopa neuvolassa. Onneksi tilanne on kehittynyt huomattavasti noista ajoista. Tänäkin päivänä tyttäreni sanoo lapsuutensa tärkeimmäksi pilariksi vanhempiensa hyvän suhteen vaikkei meillä ole mitään parisuhdetta koskaan ollutkaan.

Omasta mielestäni ohjelman idea on todella hyvä enkä epäile hetkeäkään, etteikö kumppanuusvanhemmuus voisi toimia yhtä hyvin kuin vanhemmuus parisuhteessakin. 

Ainoa joka itseäni vähän epäilyttää on noiden naisten ylipaino, mutta toki ylipainoiset muutenkin lisääntyvät ihan normaalilla tavalla. Lapsi ei kuitenkaan voi valita millaisiin olosuhteisiin syntyy ja vähän mietityttää, että ohjelma tieten tahtoen tukee ylipainoisten ihmisten lisääntymistä. Jos haluaa lasta kovasti niin eikö silloin olisi valmis myös opettelemaan vähän terveellisemmät elämäntavat? Lapsi kuitenkin oppii elämäntavat vanhemmilta ja jo raskausajan ravinto vaikuttaa varmasti sikiön kehittymiseen.

Toisaalta voihan ylipainoinen tietysti elää onnellisen elämän ja ainakin tuo Hanna vaikuttaa olevan hyvin sujut itsensä kanssa, vaikka eihän ne itsetunto-ongelmat aina ulospäin näy. Eli en nyt osaa sanoa että pitäisikö ajatella että reilusti ylipainoisetkin "saavat" lisääntyä vapaasti vai pitäisikö esim. tällaista ohjelmaa tehdessä ottaa asiasta jonkinlainen vastuu ja karsia reilusti ylipainoiset hakijat pois jotta lapselle pystyttäisiin takaamaan mahdollisimman terveelliset olosuhteet kasvaa.

Tuo kuulostaa melkein rodunjalostusopilta.  En myöskään usko, että tuohon ohjelmaan hirveästi oli ilmoittautuneita, rohkeutta vaadittiin. Ei silloin voitu kovin nirsoja olla valinnoissa.

Vierailija
282/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan osallistuneet eivät ole kovinkaan lihavia, vaan aika lailla sitä mitä normaali keski-ikäinen suomalainen nyt vain tuppaa olemaan. Elintaso, työkiire ja stressi tekee lihavuutta, ei siinä tarvitse mitenkään rappiolla oleva mässäilijä olla.

Minusta myös kaikki näyttivät ihan tavallisilta ja luultavasti ihan mukavilta ihmisiltä. Se tosin ihmetyttää, oliko tosiaan mukaan palkattu "näyttelijöitä", että parien lukumäärä saatiin menemään tasan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinnerirekka kirjoitti:

Lopulta aika surullismielinen ohjelma. Suurin osa normaalielämässä kelpaamattomia ja ohjelman puitteissa vielä kurkotellaan jotain, eikä lopulta kukaan halua tarjolla olevaa. Näin miehenä tämä toteuttaa myös pariutumisen raadollisia lainalaisuuksia melkoisen sata prosenttisesti. Miehistä Ari ja lätkimään lähtenyt Juhani ovat aikalailla parasta viidennestä, mistä palstaullitkin aina puhuvat, ja kas, naiset heti tiirailevat heidän peräänsä muiden miesten sulautuessa tapetteihin. Thomas on muuten hyvä mies, muttei ulkonäöllisesti edukseen erottuva. Naisista taas Riina on ainoa, jossa on jotain luonnollista viehättävyyttä, joten jonoa sinnekin heti kertyi, vaikka epätoivoisimmat miehet osasivat kanavoida kiinnostustaan pohjasakalle, mutta ei huonoimpia miehiä hekään kelpuuta.

Kaiken tämän olisi toki voinut ennakoida edes katsomatta tätä yhtä jaksoa. Puolen minuutin videopätkä olisi riittänyt vallan hyvin Nostradamuksen toteutuviin ennustuksiin, vaikka pariutumista pidetään niiin vaikeana salatieteenä.

Miten niin "suurin osa normaalielämässä kelpaamattomia". Minusta siellä homot olivat selvästi niitä, jotka nyt eivät voi saada lasta ilman kumppanuusvanhemmuutta, ne vajaa nelikymppiset naiset taas olivat ihan tavallisia naisia, joilla 20 vuotta sitten olisi jo ollut niin monta lasta kuin vain olisivat halunneet mutta koska nyt ajat ovat niin erilaiset ja miehiä ei kiinnosta perheet, ei heilläkään ole lapsia. Jos homot luetaan ulos, vain yksi miehistä oli sellainen, jolla mielestäni ei välttämättä ollut markkinaa oikein missään.

No jos vientiä olisi edes kohtuudella, niin kukaan ei tämmöiseen pashkaan hakeutuisi. Houmot toki ovat oma huomionhakuinen rothunsa. Mutta se Juhanikin vaikutti aika hyypiöltä, vaikka ulkonäköä lisääntymiseen löytyisi. Todennäköisesti rima on suht korkealla ja nämä naiset olivat jostain six feet under tai communication breakdown niin kuin hän itse asian ilmaisi.

Tuo että naisten kannattaisi olla aktiivinen ja avoin kakskymppisenä eikä vasta nelikymppisenä, onkin sen luokan viisaus mikä kannattaisi kailottaa joka tupaan.

Vierailija
284/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että naisten kannattaisi olla aktiivinen ja avoin kakskymppisenä eikä vasta nelikymppisenä, onkin sen luokan viisaus mikä kannattaisi kailottaa joka tupaan.

Ei toimi. Koettu itse; toivoin avoimesti perhettä kaksikymppisenä ja kaikki otolliset miehet kiersivät kaukaa kun eivät olleet sitoutumisesta kiinnostuneita. :(

Vierailija
285/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Koettu itse; toivoin avoimesti perhettä kaksikymppisenä ja kaikki otolliset miehet kiersivät kaukaa kun eivät olleet sitoutumisesta kiinnostuneita. :(

Tuossakin on tuo sana otollinen, mikä on tulkittavissa monella tavalla. Jos todellisuuteen peilaa, niin rima on ollut aivan liian korkealla, jos kerran kierretään oikein kaukaa. Tuskinpa flaksi tuosta on yhtään parantunut vaikka kuinka voimafantasioisi.

Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin.

Vierailija
286/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaan osallistuneet eivät ole kovinkaan lihavia, vaan aika lailla sitä mitä normaali keski-ikäinen suomalainen nyt vain tuppaa olemaan. Elintaso, työkiire ja stressi tekee lihavuutta, ei siinä tarvitse mitenkään rappiolla oleva mässäilijä olla.

Minusta myös kaikki näyttivät ihan tavallisilta ja luultavasti ihan mukavilta ihmisiltä. Se tosin ihmetyttää, oliko tosiaan mukaan palkattu "näyttelijöitä", että parien lukumäärä saatiin menemään tasan?

Kyllä ne kolme naista ainakin oli lihavia. Riia, Hanna ja se raumalainen

Vierailija
287/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossakin on tuo sana otollinen, mikä on tulkittavissa monella tavalla. Jos todellisuuteen peilaa, niin rima on ollut aivan liian korkealla, jos kerran kierretään oikein kaukaa. Tuskinpa flaksi tuosta on yhtään parantunut vaikka kuinka voimafantasioisi.

Tässä tapauksessa otollisella tarkoitin sitä, että kun olin 20v, en todellakaan katsellut nelikymppisiä sillä silmällä vaan pidin sitä miltei pedofiilisenä. Enkä juuri kolmekymppisiäkään. Olisin ollut avoin omalle ikäluokalle ja nimenomaan (poiketen siitä, mitä nykyään toitotetaan) juurikin oman tyylisille eli tavallisille mukaville pojille/miehille. Sen sijaan oma ikäryhmä halusi sen ikäisenä vain elää vapaasti ja vailla sitoumuksia, kun itse olisin tahtonut vakiintua ja perustaa perheen. Kun nämä tyypit olivat siinä kolmissakymmenissä, he alkoivatkin katsella ja pariutua niiden sen aikaisten kaksikymppisten kanssa, eivät suinkaan omanikäistensä. Näin se maailma pyörii. Ne ikätoverit, jotka halusivat perheen, eivät todellakaan puhuneet siitä pojille silloin nuorena. Se tuli sitten vähän jälkikäteen ikään kuin huomaamatta.

Silloin olin hoikka, nätti ja eikä minua olisi ollut vaikea hurmata. Ehkä hyväkin, ettei sitten tullut langettua keneenkään kelvottomaan tyyppiin, olisin varmaan ollut liian sinisilmäinen vielä silloin. Nyt kun on nelikymppinen sinkku, väkisinkin jo ikä näkyy, ja sitä niin kovasti paheksuttua painoakin on tullut. ;) Edelleen toivoisin suurin piirtein oman ikäistä kumppania, sanotaan plus miinus 10 vuotta haitarilla, mutta eipä ole näkynyt. Ja ne 60-70 -vuotiaat eivät kiinnosta edelleenkään. Olen hyväksynyt sen, että todennäköisemmin jään sekä yksin että lapsettomaksi, vaikka oma perhe on ollut nuoresta asti se suurin unelma.

Vierailija
288/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa otollisella tarkoitin sitä, että kun olin 20v, en todellakaan katsellut nelikymppisiä sillä silmällä vaan pidin sitä miltei pedofiilisenä. Enkä juuri kolmekymppisiäkään. Olisin ollut avoin omalle ikäluokalle ja nimenomaan (poiketen siitä, mitä nykyään toitotetaan) juurikin oman tyylisille eli tavallisille mukaville pojille/miehille. Sen sijaan oma ikäryhmä halusi sen ikäisenä vain elää vapaasti ja vailla sitoumuksia, kun itse olisin tahtonut vakiintua ja perustaa perheen. Kun nämä tyypit olivat siinä kolmissakymmenissä, he alkoivatkin katsella ja pariutua niiden sen aikaisten kaksikymppisten kanssa, eivät suinkaan omanikäistensä. Näin se maailma pyörii. Ne ikätoverit, jotka halusivat perheen, eivät todellakaan puhuneet siitä pojille silloin nuorena. Se tuli sitten vähän jälkikäteen ikään kuin huomaamatta.

Silloin olin hoikka, nätti ja eikä minua olisi ollut vaikea hurmata. Ehkä hyväkin, ettei sitten tullut langettua keneenkään kelvottomaan tyyppiin, olisin varmaan ollut liian sinisilmäinen vielä silloin. Nyt kun on nelikymppinen sinkku, väkisinkin jo ikä näkyy, ja sitä niin kovasti paheksuttua painoakin on tullut. ;) Edelleen toivoisin suurin piirtein oman ikäistä kumppania, sanotaan plus miinus 10 vuotta haitarilla, mutta eipä ole näkynyt. Ja ne 60-70 -vuotiaat eivät kiinnosta edelleenkään. Olen hyväksynyt sen, että todennäköisemmin jään sekä yksin että lapsettomaksi, vaikka oma perhe on ollut nuoresta asti se suurin unelma.

Opettele kappalejaon alkeet, niin noita jaksaa ehkä lukeakin. Toisekseen naiset ovat sokeita tosiasioille, joten pitkä tekstisi lienee täynnä älyllistä epärehellisyyttä.

Kauniita unia joka tapauksessa.

289/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt noiden isien juridista asemaa.

Mitä jos se äiti isyyden tunnistamisen yhteydessä sanookin, että ei suostu yhteishuoltajuuteen, vaan ottaa yksinhuoltajuuden itselleen. Senhän yksin asuva, naimaton nainen automaattisesti myös saa. Sen jälkeen isällä ei ole enää sanomista lapsen asioihin.

Tai kun äidille tulee uusi mies kuvioihin. Eiköhän se kumppanuusvanhempi lennä siinä vaiheesta kuviosta kuin leppäkeihäs.

Isä voi toki viedä asian käräjille, mutta tuskin se mitenkään vaikuttaa asiaan. Äiti on äiti ja etä-isän asema todella heikko, jos esim. tapaamisjärjestelyistä lähdetään kunnolla riitelemään.

En ymmärrä, miksi nuo miehet haluavat pistää itsensä tuohon tilanteeseen. Saavat nähdä kakaraa ehkä joskus ja jouluna, ja kuvetta saa kaivaa.

Naiset jo ikäloppuja, joten heillä ei menetettävää.

Sen sijaan esim. se 24-vuotias kundi, en voi tajuta. Miksi tuon ikäinen nuori sälli haluaa pilata elämänsä. Koko elämä edessä ja hän haluaa päästä maksamaan elareita?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
290/1457 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Mitä jos se äiti isyyden tunnistamisen yhteydessä sanookin, että ei suostu yhteishuoltajuuteen, vaan ottaa yksinhuoltajuuden itselleen. Senhän yksin asuva, naimaton nainen automaattisesti myös saa. Sen jälkeen isällä ei ole enää sanomista lapsen asioihin.

Tai kun äidille tulee uusi mies kuvioihin. Eiköhän se kumppanuusvanhempi lennä siinä vaiheesta kuviosta kuin leppäkeihäs.

Isä voi toki viedä asian käräjille, mutta tuskin se mitenkään vaikuttaa asiaan. Äiti on äiti ja etä-isän asema todella heikko, jos esim. tapaamisjärjestelyistä lähdetään kunnolla riitelemään.

En ymmärrä, miksi nuo miehet haluavat pistää itsensä tuohon tilanteeseen. Saavat nähdä kakaraa ehkä joskus ja jouluna, ja kuvetta saa kaivaa.

Sen sijaan esim. se 24-vuotias kundi, en voi tajuta. Miksi tuon ikäinen nuori sälli haluaa pilata elämänsä. Koko elämä edessä ja hän haluaa päästä maksamaan elareita?

Taidat olla niitä pallillisia naisia, koska älynlahjat ovat noin terävät. Eihän tämmöseen sontaan kukaan itseään vähääkään kunnioittava mies edes osallistu. Ja naisten taso tässä ohjelmassa on yksi kansallinen fiasko, el katastrof.

Lockdown, lockdown!!!

Vierailija
291/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki sinulle, että miehet viehättyvät hoikasta naisesta. Laihduta ja nappaa itsellesi ikäisesi lapseton mies. Jos olet vielä hedelmällinen, ehdit lapsenkin tehdä. Tosin nuorten miesten siittiöt ovat terveempiä...

292/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, minä jo mietinkin, mistä ihmeestä Marcon naama ja ääni ja aksentti on tuttu. Suomen surkeimmasta kuskista tietenkin! Ei se sentään kaudellaan kaikkein surkein ollut. :D

Lasta ei ainakaan hänen kyytiin voi antaa. Pitäisi oppia ajamaan ja ehkä muutenkin aikuistua vielä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
293/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiväthän nuo naiset nyt hyvänen aika hakisi ohjelmasta kumppanuusvanhempaa, jos yksinhuoltajiksi mielisivät ruveta! Luulisi sinunkin olevan tietoinen siitä, että itsellinen nainen saa Suomessa hyvinkin helposti vieläpä ihan nimettömiä lahjasiittiöitä spermapankista.

294/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko spermapankista elarit?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
295/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Maksetaanko spermapankista elarit?

Yhteiskunta sentään sen minimi-elatustuen maksaa. Asumistuki myös tulee, jos perhe on vähävarainen ja asunto edellytysten mukainen kooltaan.

Vierailija
296/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö tuollaisia leirejä jossain? Siis ihan tavallisille ihmisille, ei telkkariin. Olisin kiinnostunut parin vuoden kuluttua.

Vierailija
297/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten joku pystyy edes pipetillä hoitamaan homman itseensä jos tietää että toinen osapuoli on hintelä 20v nuorempi g a y tai tuo yksi, joka oli aivan Alien-hymiön näköinen???

Luulis että tuntuis niin vastenmieliseltä jo ajatuksena laittaa sellaisen tyypin tavaraa sisäänsä? 

Voiko joku vauvakuumeinen kommentoida? Oli minullakin joskus vauvakuume, mutta hoidin sen ihan normaalilla menetelmällä ihan helve tin hyvännäköisen nuoren miehen kanssa. Pojastakin tuli hyvännäköinen.

Valot päälle. Ei sitä lasta yritetä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei miellytä itseä ulkoisesti. En minä mielestäni ruman tai vastenmielisen miehen spermaa laittaisi sisääni mistään hinnasta.

Vierailija
298/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyden tunnustamisen myötä isästä tulee automaattisesti myös lapsen huoltaja (elleivät vanhemmat yhdessä muuta sovi), eikä huoltajuuden muutosta yksinhuoltajuuteen saa tuomioistuimen päätöksellä, kuin painavista syistä.

Käytännössä isän ja lapsen suhdetta voi sitten kyllä hankaloittaa jos ja vaikka millä kommervenkeillä. Tosin olihan tässä mukana mies joka heti alkuun toivoi viikonloppuisyyttä, kommentoiden että tiiviimpi yhteiselo lapsen kanssa voisi olla ahdistavaa. Ehkä joku todella haluaa jälkeläisen, jota tavata joskus ja Jouluna.

Vierailija
299/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä kovasti, että iso osa tänne kommentoineista ihmisistä on hieman liikaa pornografista materiaalia katsoneita miehiä, joilla mielikuva terveestä ja realistisesta naisvartalosta on vääristynyt.

Lievästi ylipainoisella naisella raskautumisen mahdollisuus on itse asiassa huomattavasti todennäköisempää kuin laihalla, alipainoisella (BMI alle 19) naisella. Jatkuva laihdutus, stressi, painontarkkailu sekä aliravitsemus aiheuttavat hedelmättömyyttä ja munasarjojen toiminnan ennenaikaista hiipumista jopa nuorilla (alle 25-vuotiailla) tytöillä. Lievästi ylipainoisilla (BMI 25-30) naisilla raskaaksi tulemisen todennäköisyys on käytännössä aivan yhtä hyvä kuin normaalipainoisillakin. Ei ole sattumaa, että monet mallit ja näyttelijät joutuvat turvautumaan rankkoihin hedelmöityshoitoihin tai sijaissynnytykseen, mutta hieman pyöreät naiset lisääntyvät spontaanisti vielä yli 40-vuotiaina. 

Vierailija
300/1457 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiki van Volt kirjoitti:

Epäilenpä kovasti, että iso osa tänne kommentoineista ihmisistä on hieman liikaa pornografista materiaalia katsoneita miehiä, joilla mielikuva terveestä ja realistisesta naisvartalosta on vääristynyt.

Lievästi ylipainoisella naisella raskautumisen mahdollisuus on itse asiassa huomattavasti todennäköisempää kuin laihalla, alipainoisella (BMI alle 19) naisella. Jatkuva laihdutus, stressi, painontarkkailu sekä aliravitsemus aiheuttavat hedelmättömyyttä ja munasarjojen toiminnan ennenaikaista hiipumista jopa nuorilla (alle 25-vuotiailla) tytöillä. Lievästi ylipainoisilla (BMI 25-30) naisilla raskaaksi tulemisen todennäköisyys on käytännössä aivan yhtä hyvä kuin normaalipainoisillakin. Ei ole sattumaa, että monet mallit ja näyttelijät joutuvat turvautumaan rankkoihin hedelmöityshoitoihin tai sijaissynnytykseen, mutta hieman pyöreät naiset lisääntyvät spontaanisti vielä yli 40-vuotiaina. 

Totta on tuo syömishäiriöisten kohdalla.  Itsellänikin nuorena loppuivat kuukautiset 1,5 vuodeksi, ja kohtu surkastui. Onneksi sitten paranin syömishäiriöstä, ja hormonitoiminta normalisoitui.   - Toisaalta on sellaisia luonnostaan hoikkia naisia, jotka ovat hyvinkin hedelmällisiä. Englannin Catherine esimerkiksi on kolmekymppisenä saanut kolme lasta peräkkäin, vaikka on hoikka kuin mikä.

Ketju on lukittu.