Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Töissä ollaan seuraava kuukausi ainakin hyvin tiiviisti. Ja meillä on kaikkea muuta kuin lepposia aikoja edessä. Työpaikkana on rajavartiolaitos.
Menen, olen palveluasiantuntia it alalla. Kunes saamme kaikille etäkoneet ja voi jäädä kotiin tekemään töitä.
Menisin mielelläni, jos olis töitä!! Loppu kun naulan kantaan nää pienyrittäjän kotisiivoushommat, tällä viikolla töitä 3h, jos sitä ei peruta....mikähän taho auttaa yrittäjää? Vai menenkö hakeen toimeentulo tukea??
Matalapalkkaduunareita eivät mitkään poikkeuslait koske. Töihin vaan satojen ihmisten tehtaaseen. Jos korona tappaa, niin portin takana on jono työttömiä tulossa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkkaduunareita eivät mitkään poikkeuslait koske. Töihin vaan satojen ihmisten tehtaaseen. Jos korona tappaa, niin portin takana on jono työttömiä tulossa tilalle.
Tähän sopi se sanonta: Ei porvari yhtä miestä kaipaa.
Menen, oon töissä tehtaalla jossa valmistetaan sairaalatarvikkeita.
Olen kääntäjä, työhuoneeni on kotona. Epidemia ei ole toistaiseksi vaikuttanut työhöni tai muuhunkaan elämääni mitenkään, mutta ehkä jotain kerrannaisvaikutuksia tulee sitten viiveellä, kun asiakkaiden toiminta mahdollisesti enemmän tai vähemmän hyytyy.
Menen, olen Suomalaisen ruoan tuottaja. Emme kuitenkaan kuulu tärkeisiin ammatteihin listauksen mukaan, lapset käy kotikoulua tässä töiden lomassa. Enkä valita yhtään. Turvaamme omalta osaltamme että saatte puhdasta ja laadukasta lihaa ruokapöytiinne tänäkin aikana.
Paljon voimia ihan kaikille ammattikunnalle taisteluun.
Kiitos viestin 290/291 kirjoittajalle ja pidetään lippu korkealla - mitä sitten työksemme teemmekin.
Menen, olen myymäläpäällikkö. Käyn töissä kunnes työnantaja ohjeistaa toisin. Etänä teen mahdollisimman paljon.
Etänä teen työni, asiantuntijahommia IT-alalla. Vähän erikoisiin aikoihin joutuu kyllä tekemään töitä huomisesta eteenpäin kun on kaksi koululaista kotona ja pitää huolehtia heidän kotiopetus ja ruokahuolto päivän aikana. Onneksi pystytään miehen kanssa vuorottelemaan tässä hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen suuhygienisti. En tiedä vielä, työnantaja ei ole ilmoittanut mitään. En haluaisi mennä.
Oletko yksityisellä? Mulla koskee hampaaseen ja mietin toimiiko yksityiset hampilääkärit?
En mene. Lentoemäntä. Menen seuraavaksi työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Gambina kirjoitti:
Kyllä menen, olen Alkon myyjä.
Teet arvokasta työtä näinä vaikeina aikoina 🙏🙏🙏
😊
Olen kääntäjä ja siksi teen töitä aina kotoa käsin. Monesti olen kadehtinut heitä, joilla on työkavereita ja sairaslomia yms, mutta pakko myöntää, että juuri nyt olen hyvin tyytyväinen uravalintaani.
Menen, kunnes toisin käsketään. Olen SOTE-sektorilla, en kylläkään lääkärinä tai hoitotyössä.
Menen, olen sairaanhoitaja.
Varaudun myös siihen että seuraavat viikot tai kuukaudet voin joutua tekemään pitkää päivää.
652