Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Menen koska meillä ei ole mitään joustoja tämän suhteen eikä esim.etätöitä anneta tehdä. Lapsen kanssa kotiin jäävät ovat täysin palkattomalla.
Olen talousassari.
Osastonsihteeri yliopistosairaalassa, ja lähihoitajan koulutus, joten eiköhän ne mulle töitä löydä vähän enemmänkin. Riskiryhmää kolmen sairauden voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa töissä 3kauppakeskuksessa, töihin on mentävä vaikka pelottaa ja useita sairaslomia jo henkilökunnassa. Ihmiset yskii ja räkii työpaikalla etkä voi suojautua mitenkään.
Poikkeuslailla turha oleilu kielletty esim kauppakeskuksissa, mutta siellä sitä ollaan...
Tämä!! Ihan perseestä!
Vierailija kirjoitti:
Olen suuhygienisti. En tiedä vielä, työnantaja ei ole ilmoittanut mitään. En haluaisi mennä.
Kuvittelisi, että hammashoidossa siirrytään ainoastaan pahimpien hätätapausten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa töissä 3kauppakeskuksessa, töihin on mentävä vaikka pelottaa ja useita sairaslomia jo henkilökunnassa. Ihmiset yskii ja räkii työpaikalla etkä voi suojautua mitenkään.
Poikkeuslailla turha oleilu kielletty esim kauppakeskuksissa, mutta siellä sitä ollaan...Tämä!! Ihan perseestä!
Aivan. Myyjät pitäisi kaikki pistää muutenkin käyttämään hanskoja ja hengityssuojaimia. Turhat roikkujat heittää pihalle.
Menen töihin. Työnantajalla on oikeus siirrellä vieläpä eri tehtäviin kuin yleensä. Sairaanhoitaja ja itsellä vakava perussairaus, jolla kuulun riskiryhmään. Työterveyshuolto sanoi, että ei ole este edes tartunta- alttiissa yksikössä työntekemiseen. No jos saan sen koronan niin on iso riski, että olen tehohoidossa.
Voisi ainakin määrätä Pekosen poikkeuslailla takaisin niihin lähihoitajan hommiin ja pois ministerin pallilta.
Tavallinen kunnan työntekijä olen, ja teen ihan normaalisti töitä, tosin etänä.
Menen työpaikalle. Etätöitä ei saa tehdä ja lomaa ei saa hakea. Osa töistä yritetään hoitaa puhelimessa. Osa asiakkaista on perunut aikoja. Olen psykologi ja kunnalla töissä.
Teen tstohommia/reskontra ja kirjanpito joten pystyn tekemään etänä. Ärsyttävää kyllä, miehen työ on sellaista että voidaan pakottaa töihin. V*ttumaista. Toivon että siihen ei mennä!
Perheneuvolan sosiaalityöntekijä-psykoterapeutti.
Erityisluokanopettaja, oppilaat koulussa kun erityisen tuen päätöksellä olevat pitää hoitaa. Kuulun riskiryhmään.
Olen yksityisellä sektorilla ja tapaan kymmeniä/satoja asiakkaita päivässä. Osa pärskii ja on silmiin nähden huonokuntoisia. Työnantaja ilmoitti, että toiminta jatkuu normaalisti. Ja varsin normaalia se onkin ollut. Toivon, että huomisesta alkaen ihmiset oikeasti jäävät kotiin niin kuin hallitus ohjeisti. Niin kauan kuin yrityksille virtaa normaalisti rahaa sisään, kiinni ei laiteta. Kaikki on rahasta kiinni.
Ihan käsittämätöntä että kauppakeskuksia pidetään auki. Vitut työntekijöistä. Olkaa onnellisia jos pystytte tekemään etänä töitä!
T. Vaatemyyjä
Elintarvikealalla, töihin mentävä kunnes toisin käsketään.
Menen töihin, osan teen etänä. Asiakkaita ei tavata kasvotusten jos ei ole pakko. Sosiaalityöntekijä sosiaalitoimessa.
Lomautus iskee, pituudesta ei tietoa, todennäköisesti pitkä lomautus...myyn remontteja omakotitalon omistajille. Ja kun iso osa omistajista on yli 70 v, minulla ei ole lupa edes kohdata heitä.
Vierailija kirjoitti:
En mene. Pankissa töissä ja etätöihin määrättiin.
Minä olen myös pankissa ja määrättiin töihin.
Teen töitä ison yrityksen taloushallinnossa. Siirryin jo viime viikolla etätöihin. Olen aina tykännyt tehdä pari päivää viikossa töitä etänä, mutta pelkään että nyt alkaa takkuamaan jossain vaiheessa kun ei pääse purkamaan ja jakamaan ajatuksia/pohdintoja muiden kanssa. Skypellä toki palaveerataan mutta ei se korvaa vieressä istuvaa työkaveria.
Kelalaiset jatkavat työtään ilman keskeytyksiä. Moni siirtyy mahdollisuuksien mukaan kotiin työskentelmään.