Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Luultavasti normaalisti työt jatkuu. Olen yrityksen respassa töissä.
Teen markkinointialan hommia. Käyn toimistolla parina päivänä viikossa, suurimman osan ajasta teen etänä. Ei tulisi mieleenkään käyttää yhteiskeittiön astioita ja aterimia, viimeksi pesukoneen tyhjentänyt on takuulla yskinyt ne täyteen pöpöjä.
Olen tehtaalla prosessinhoitajana. Menen ellei toisin ilmoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan, miten täällä yht'äkkiä on näin paljon hoitsuja linjoilla? 😂 Milloin te niitä töitä oikein painatte, kun täällä roikutte?
Juuri kotiuduin 11 tunnin vuorosta. Huomenna vapaa ja sitten taas pitkä päivä. Mitäs itse teet työksesi?
Tämä.
Usein ahkeran palstailijan motiivit kyseenalaistetaan.
"Eikö sillä ole muuta tekemistä?"
Jos käyttää vaikka hetken aamulla, ruokatunnilla ja hieman pidempään illalla vaikkapa jonkun sslaliittoteoriasivun kommentointiin, sinut jo nimetään vastspuolella palkatuksi trolliksi.
"Miten se muuten ehtisi?"
Apteekissa farmaseuttina. Mentävä on.
Menen, olen kassalla töissä. Tällä hetkellä on kauhea hulina päällä, sillä porukka hamstraa ylettömän paljon. Ehdimme hädintuskin hyllyttää uutta tavaraa, kun sitä tulee ovista ja ikkunoista.
Töihin töihin!
Ei se yhteiskunta silleen pysy kasassa, että kaikki jäävät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.
Niin ja olen riskiryhmää.
Se on välillä oltava itsekäs ja huolehdittava omasta terveydestään ensin. Sun tilanteessa ilmoittaisin että en ole käytettävissä, vaikutus välitön. Ei oo sun murhe miten ihmiset lastenhoidon järjestävät.
Mieti asia siltä kantilta että a) sairastut tai altistut jossain itse, lopputulos olet karanteenissa tai b) saat tartunnan joltain lapselta, lopputuloksena olet itse sairas, tartuttaja ja taas karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija tilitoimistossa. Meillä ei ole etätyömahdollisuutta, ja työntekijöiden on saatava palkkansa tililleen.
Sama täällä, työnantajalla ei ole ollut halua kehittää etätyötä, joten nyt meitä työskentelee 30 palkanlaskijaa samassa avokonttorissa, ja se ei ole vaihtoehto, että ihmiset jäisivät ilman palkkojaan.
Kun ollaan tekemisissä ihmisten henkilökohtaisten ja luottamuksellisten asioiden kanssa niin niitä ei pidä antaakaan hoitaa kotoota käsin. Ihmiset on aivan käsittämättömän tyhmiä, ei auta vaikka kuinka korostetaan ettei koneella tehdä mitään muuta kuin töitä eikä sitä anneta puolisolle tai lapsille surffailuun tai pelaamiseen. Sitten kun vahinko sattuu (ja niitä "vahinkoja" sattuu liian usein) niin selitellään ja ihmetellään kun tuli viruksia, kaikki sekasin ja arkaluontoista matskua on levitelty ympäriinsä.
Teen töitä kuten ennenkin, olen yrittäjä ja teen yksinäistä suunnittelutyötä, joten ei vaikuta minuun mitenkään.
🇺🇦🇮🇱
Helsingin kaupungin työntekijänä on mentävä töihin, vaikka kuuluu riskiryhmään. Tekninen ala.
Hyllytän panimotuotteita. Töihin mennään niin kauan kuin juomia kauppaan tuodaan ja kaupat pysyy auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija tilitoimistossa. Meillä ei ole etätyömahdollisuutta, ja työntekijöiden on saatava palkkansa tililleen.
Sama täällä, työnantajalla ei ole ollut halua kehittää etätyötä, joten nyt meitä työskentelee 30 palkanlaskijaa samassa avokonttorissa, ja se ei ole vaihtoehto, että ihmiset jäisivät ilman palkkojaan.
Kun ollaan tekemisissä ihmisten henkilökohtaisten ja luottamuksellisten asioiden kanssa niin niitä ei pidä antaakaan hoitaa kotoota käsin. Ihmiset on aivan käsittämättömän tyhmiä, ei auta vaikka kuinka korostetaan ettei koneella tehdä mitään muuta kuin töitä eikä sitä anneta puolisolle tai lapsille surffailuun tai pelaamiseen. Sitten kun vahinko sattuu (ja niitä "vahinkoja" sattuu liian usein) niin selitellään ja ihmetellään kun tuli viruksia, kaikki sekasin ja arkaluontoista matskua on levitelty ympäriinsä.
No tuolla logiikalla ei sitten kenenkään pitäisi tehdä etätyötä :D
Olen palveluammatissa, mutta opintovapaalla. Yliopisto kiinni, kaikki pitäis suorittaa etänä. Jotenkin vaan ihan koomassa enkä saa tartuttua kirjoihin. Selaan uutisia ja käyn kipeille sukulaisille kaupassa.
Menen, olen töissä ruokakaupassa.
Menen töihin. Olen huoltoasentaja. Huoltamillani koneilla tehdään kaikki, siis aivan kaikki, sellu joita Suomesta viedään. Toki joku muukin voi niitä koneita huoltaa, että en minä mikään korvaamaton ole.
Laitoshuoltaja sairaalassa. Meille jaettiin töissä jo koronahuoneiden siivousohjeet.
Kotihoito, ei oo ainakaan vielä kukaan ilmoittanut etten saisi tehdä töitä