Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Todennäköisesti jossain vaiheessa menen. Olen eläkkeellä oleva lähihoitaja mutta ilmoitin jo viimeiseen työpaikkaani olevani käytettävissä sijaisuuksiin.
Heti kunhan flunssasta paranen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja.
Pakko mennä, ei sitä palkkaa makseta muuten. Elintarviketyöläinen.
Teen töitä kotoa käsin, mutta jotenkin nämä työt ovat vähentyneet tässä. Tapahtumia yms muita suunnitteluita kun on peruttu, niin mietin, mitä muuta voin tehdä.
Olen yksinyrittäjä (graafinen ala), jolla on oma toimistohuone vuokrattuna kaupungilla. En mene nyt sinne ollenkaan, vaan olen lasten kanssa kotona. Mieskin tekee nyt työnsä täysin etänä kotoa käsin. Mun tilaukset romahtivat nolliin, joten eipä niitä töitäkään nyt ole. Tehdyt työt pitäisi laskuttaa pois, mutta vähän epäilen ettei niitä nyt kukaan maksa. Eli tuloni ovat 0 €. Onneksi miehen työ jatkuu ja on ihan hyväpalkkainen. Eiköhän tässä pärjäillä.
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.
Niin ja olen riskiryhmää.
Riskiryhmää? Siis yli 70v mies? Joo, olet tosiaan väärässä paikassa. Tai oikeastaan tuo lastenvahdinhomma sopisi eläkeläisille. Olisi niistäkin jotain hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Teen etänä. Olen koodari.
Samma här. Etänä tehdään. Olen data-analyytikko.
Menen. Olen toimistotöissä, joutaisin hyvin olla kotona, mutta tarvitsen rahat jotka tästä norkoilusta saan. Tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.
Niin ja olen riskiryhmää.
Riskiryhmää? Siis yli 70v mies? Joo, olet tosiaan väärässä paikassa. Tai oikeastaan tuo lastenvahdinhomma sopisi eläkeläisille. Olisi niistäkin jotain hyötyä.
Ääliö. Riskiryhmiä on aika paljon muitakin.
Olen toimistotyössä jossa on jo pitkään koitettu saada esimiehet myöntymään etätöihin, kun töiden luonne sen helposti sallisi. Nyt ollaan sitten kaikki etätöissä luultavasti ainakin kuukausi. Kun epidemiasta on selvitty, toivottavasti muistavat että ei firma kaatunut etätyöskentelystä.
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija tilitoimistossa. Meillä ei ole etätyömahdollisuutta, ja työntekijöiden on saatava palkkansa tililleen.
Sama täällä, työnantajalla ei ole ollut halua kehittää etätyötä, joten nyt meitä työskentelee 30 palkanlaskijaa samassa avokonttorissa, ja se ei ole vaihtoehto, että ihmiset jäisivät ilman palkkojaan.
Gambina kirjoitti:
Kyllä menen, olen Alkon myyjä.
Teet arvokasta työtä näinä vaikeina aikoina 🙏🙏🙏
Menen kunnes toisin ilmoitetaan, olen kotipalvelulla siivoojana.
Töihin menen, kun vielä työpaikka on. Ilmailualan ammattilainen.
Menen. Sisäisen turvallisuuden alalla.
Lähihoitajalta ei kysellä jäätkö kotiin.
Kai nyt oletuksena useimmat edelleen käyvät töissä! Oli se sitten etätyö tai jossain tietyssä paikassa.