Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?

Vierailija
16.03.2020 |

Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.

Kommentit (563)

Vierailija
221/563 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Menen töihin” poikkeusaikanakin. Työmatka vain on lyhentynyt muutamaan metriin sängystä lukien. Työnantaja passitti etätöihin jo viime viikon lopulla. Toimistolle ei saa mennä ilman hyvää syytä.

Olen ohjelmistosuunnittelija. Voisi ajatella, että se ja sama missä niitä töitä tehdään, mutta ei se mene ihan niinkään. Työni on tiimityötä, jossa suullisella kommunikaatiolla sekä oman tiimin että monen muunkin alan osaajien välillä on iso rooli. Paljon on myös palavereita. Lisäksi ohjelmistot, joiden laatimiseen osallistun, menevät oikeisiin fyysisiin laitteisiin, joiden prototyyppeihin ei nyt pääse käsiksi.

Etätyö ja etäneuvottelut onnistuvat kyllä. Chatin kauttakin saa kommunikoitua. Mutta kaikki tämä on monessa suhteessa paljon rajoittuneempaa kuin fyysinen läsnäolo. Lounas- ja kahvitauotkin käkitään nyt sitten ylhäisessä yksinäisyydessä.

On tämä erikoista.

Vierailija
222/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon säästöjä et rahaa riittää tällä kulutuksella moneksi vuodeksi ilman mitään tukia. Voisin jäädä kotiinkin lomailemaan tarvittaessa ilomielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä teen. Normaalioloissakin etäilen muun paitsi kokoukset, nyt kokouksetkin on peruttu tai järjestetään etänä.

Suurin muutos on että lapset ovat kotona, joten tehokkuus ei ole paras. Olen it-suunnittelija.

Vierailija
224/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun hotellit ovat auki.

Vierailija
225/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Autokoulun opettaja.

Vierailija
226/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin ja luultavasti alkaa pian ylityöt paukkua. Riippuen toki miten pahaksi tilanne ja ihmisten hysteria kasvaa. Turvallisuusala.

Vierailija
227/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen k-kaupassa, menen mutta en haluaisi. Myös lapseni joutuu hoitoon.

Vierailija
228/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Sairaanhoitaja kehitysvammaisten palveluyksikössä.

Vierailija
229/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä nyt välttämättä toimistolla tartte mennä, mutta voin mennä. Järkestö.

Vierailija
230/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, olen hoitaja kotihoidossa. Taisi juuri palaa kauan odotettu talvilomakin. Ja vapaapäivät. Lapset huolettaa eniten, puoliso jää kotiin kun ei ole kriittisessä työssä mutta palkkaa ei taida tulla. Viime yö meni valvoessa miten selvitään, kun tällä mun palkalla ei juhlita, puoliso tienaa enemmän. Ja jos poikkeuslakia oikein tulkitsin niin nyt ei välttämättä makseta ylitöistäkään joita alkaa kohta tulla. Itkettää.

Vierailija
231/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi menen, koska on hoidettava yo-kirjoituksia ja hallinnollista suunnittelua loppukevääksi ja ensi syksyksi. Olen lukion apulaisrehtori.

Vierailija
232/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.

Niin ja olen riskiryhmää. 

Nyt on poikkeustilanne ja silloin ei mietitä yksilön hyvää vaan koko kansan. Nyt pitää unohtaa minä minä asenne ja vaan jaksaa ei tästä muuten selviydy kukaan!

Vierailija
233/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin paljon säästöjä et rahaa riittää tällä kulutuksella moneksi vuodeksi ilman mitään tukia. Voisin jäädä kotiinkin lomailemaan tarvittaessa ilomielin.

Niin minullakin, tavallisessa tilanteessa. Mutta kukaan ei tiedä, miten päin maailma seisoo tämän myllerryksen jälkeen. Inflaatio voi rokottaa säästöjen arvoa hups vaan niin, että niillä ei enää vuosikausia elelläkään. Mutta se on sen ajan murhe.

Vierailija
234/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen. Pitäisi saada ihmisten etätyövälineet toimimaan.

Muutama muukin henkilö töissä ja ihmetyttää miten tuolta käytävältä kuuluu jatkuvasti yskimistä ja köhimistä. Eikö nyt järki sano yhtään että jos pieniäkään oireita niin pysyisi kotona? Hyvä tässä yrittää itse saada näitä juttuja toimimaan kun kohta ollaan taudissa itsekin.

Vierailija
235/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan, yrittäjä ja koodaushommia. Helppo kotoa naputella kuten ennenkin. 

Vierailija
236/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanpa mennä, jos liikkumista ei rajoiteta. Olen kuvataiteilija ja on iso tilaustyö julkiselta taholta. Työhuoneellani olen yksin.

Juuri nyt etätöissä sieltäkin.

Vierailija
237/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti.

Oon melkein valmis varhaiskasvatuksen ope-opiskelija ja teen keikkaa päiväkodeissa.

Taloudellisesti pakko mennä.

Vierailija
238/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.

Niin ja olen riskiryhmää. 

Nyt on poikkeustilanne ja silloin ei mietitä yksilön hyvää vaan koko kansan. Nyt pitää unohtaa minä minä asenne ja vaan jaksaa ei tästä muuten selviydy kukaan!

Onneksi perushoitotyötä pystyy tekemään hyvinkin lyhyellä perehdytyksellä joten kaikki p ei todellakaan kaadu hoitajien niskaan vaan jokainen pääsee tekemään osansa jaksamisen ja selviytymisen eteen.

Vierailija
239/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä etänä mahdollisimman tavallisesti. Viestinnän töissä olen.

Vierailija
240/563 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, olen siivooja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän