Kyllähän tilanne on se, että työttömyys- ja toimeentulotuet menetetään tämän kriisin myötä
Sellaiseen ei tämän laman aikana ja jälkeen ole varaa mitenkään.
Jokaisen on alettava tekemään asioita selvitäkseen.
Kommentit (37)
Minä tiedän mistä voisi leikata ensimmäisenä!! Asioista jotka eivät koske suomen kansalaisia. Kriisitilassa suomen kansa ensin. Eli viimeiseksi tulisi kajota oman kansan sosiaalitukiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän mistä voisi leikata ensimmäisenä!! Asioista jotka eivät koske suomen kansalaisia. Kriisitilassa suomen kansa ensin. Eli viimeiseksi tulisi kajota oman kansan sosiaalitukiin.
Tämäkin on totta. Sieltä ensin, ja oma kansa ensin. Muutoin uskon myös tuohon, että ei ole enää yhteiskunnalla varaa näin suuresti hyysätä ketään. Nyt on jokaisen kannettava kortensa kekoon että Suomi nousee. Muuteoin kohtuuton tehtävä työssäkävijöille ja veronmaksajille.
No ihan hyvä jos laiskat herää siihen että vois itseksin tehdä jotain henkensä pitimiksi eikä elää muiden työssäkävijöiden verorahoilla.
Kyllähän se näin on, että nyky-yhteiskunnalla ei ole enää varaa maksaa hyvinvointivaltion maksuja. Syöksykierre on alkanut!
Miten voi jokainen laittaa kortensa kekoon, jos kaikki laitetaan kiinni?
Nyt on oikeasti mentävä oma kansa edellä. Kuten nähtiin solidaarisuus on oiva reitti virukselle. Suomi taisteli, ja heidän jälkeläiset taistelee edelleen suomalaisella sisulla jotta saadaan pitää yhteiskuntaa rakkaassa isänmaassamme <3
Juu ei lopu. Koska jos kansalaisilla alkaa ruoka loppua pöydästä ja kämppä lähtee alta niin voidaan heiluttaa hellät jäähyväiset yhteiskuntarauhalle. Ei kukaan sitä halua eikä kukaan oikeasti voi olla niin hölmö että kuvittelee länsimaisen hyvinvointivaltion romahtavan yhdestä kriisistä.
Vaikka myöntää täytyy, meillä kun on idealismin sokeuttama hupakkohallitus, niin ehkä suomalaisten hätä ei ole ykkösenä...
Kyllähän se näin on, että turhanpäiväinen lentely, ökyasuntojen velkainen ostelu ja tarpeettoman hienojen autojen liisailu on tullut tiensä päähän. Suomessakin on eletty viimeiset pari vuosikymmentä jännässä hyvinvointiökykuplassa, ja nyt se kaikki tulee rytisten alas. Oppiikohan ihminen?
Itse laittaisin ensimmäiseksi asuntovelkaisten ahnepossujen asumistuet pois. Puhdasta varkautta yhteiskunnalta, että ostetaan liian iso kämppä liian isolla velalla, ja sitten minun pitäisi maksaa possuille jotain asumistukea.
M/39 töissä
Vierailija kirjoitti:
Oliko se julkista tietoa paljonko näihin menee kuluja
Vierailija kirjoitti:
No ihan hyvä jos laiskat herää siihen että vois itseksin tehdä jotain henkensä pitimiksi eikä elää muiden työssäkävijöiden verorahoilla.
Aletaan tehdä rikoksia.
Mietityttää, miksi täällä on maksettu niin korkeita veroja, kun ei tämä yhteiskunta pysty nyt kuitenkaan auttamaan kansalaisia tässä tilanteessa. Tuntuu, että pikemminkin päin vastoin.
DEpidemia on vain korostanut sitä, että yksittäisellä ihmisellä ei päättäjille ole mitään merkistystä. Merkitystä heille on vaan verojen kokoamisella. Ja niillä kaikilla maksetuilla veroilla ei sitten kuitenkaan saatu kansalaisille tätä parempaa turvaa. Koko ajan toitotetaan, että varauduttu on ja kaikki on huippuluokkaa. Mutta eipä sitten näemmä tositilanteessa olekaan, kun heti esim lopetettiin ihmisten testaus.
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaisin ensimmäiseksi asuntovelkaisten ahnepossujen asumistuet pois. Puhdasta varkautta yhteiskunnalta, että ostetaan liian iso kämppä liian isolla velalla, ja sitten minun pitäisi maksaa possuille jotain asumistukea.
M/39 töissä
Mutta asuntosijoittajien pussiin haluat niitä tukia maksaa.
Vai näin on AP mieltä. Samaan aikaan hallitus lupaa karanteenissa oleville työssäkäyjille että voivat nostaa tukea karanteenipäiviltä.
Olisi ihan kohtuullista, että vihdoin sitten päästettäisiin työkyvyttömät eläkkeelle, eikä töihin pistettäisi rampana. Kantaisin kyllä korteni kekoon, jos olisi joku sopiva tapa, esimerkiksi kuntoutustuella opiskella uutta ammattia ja työskennellä sitten osapäiväisesti työssä joka ei fyysisesti kuormita.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta pelottelu. Se ei hyödytä mitään. Kyllä tästä yhdessä selvitään.
Miten tästä yhdessä selvitään, kun kansalaisille ei ole alusta pitäen kerrottu tosiasioita, on vaan hyssytelty ja kaunisteltu?
Kovasti on alapeukkuja aloittajalla vaikka ihan aiheellinen aloitus.
Ei meillä ole monien YT myötä varaa rahoittaa kohta kenenkään olemista, tämä on fakta! Sekin on tärkeämpää että sairaat pääsee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/39 töissä
Mutta asuntosijoittajien pussiin haluat niitä tukia maksaa.
Asuntosijoittajan pussiinkin maksaminen, vaikka perzeestä onkin, vitu ttaa vähemmän kuin maksaa jonkun velkaelviksen kämppää joka on puhtaasti laskenut velkansa sen varaan, että voi varastaa minulta velkansa maksun.
M/39
Vierailija kirjoitti:
Höspistä tt-tuki kuuluu saman suuruisena kaikille Suomessa laillisesti oleville. Joko sitä maksetaan kaikille tarvitseville tai ei kenellekkään.
Lopeta pelottelu. Se ei hyödytä mitään. Kyllä tästä yhdessä selvitään.