Kyllähän tilanne on se, että työttömyys- ja toimeentulotuet menetetään tämän kriisin myötä
Sellaiseen ei tämän laman aikana ja jälkeen ole varaa mitenkään.
Jokaisen on alettava tekemään asioita selvitäkseen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän mistä voisi leikata ensimmäisenä!! Asioista jotka eivät koske suomen kansalaisia. Kriisitilassa suomen kansa ensin. Eli viimeiseksi tulisi kajota oman kansan sosiaalitukiin.
Höspistä tt-tuki kuuluu saman suuruisena kaikille Suomessa laillisesti oleville. Joko sitä maksetaan kaikille tarvitseville tai ei kenellekkään.
Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vai näin on AP mieltä. Samaan aikaan hallitus lupaa karanteenissa oleville työssäkäyjille että voivat nostaa tukea karanteenipäiviltä.
Ei ole ainakaan kaveri saanut...
Olen odottanut kohta 7 viikkoa sairaspäivärahaa. Alkaa olla jo tili nollilla.
'Vuonna 2020 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 030 miljoonaa euroa. Ulkoministeriön hallinnoiman kehitysyhteistyön osuus on 673 miljoonaa euroa.'
'Suomi on sitoutunut YK:ssa ja EU:ssa nostamaan kehitysyhteistyömäärärahansa 0,7 prosenttiin bruttokansantulosta.'
Hallitus ei voi lähteä sooloilemaan vaan ollaan osa isompaa kokonaisuutta.
No eikä lopeteta, maa siirtyisi anarkiaan, jos se vähäkin leipä viedään pöydästä.
Toki, jos kerran tämän myötä ilmaantuu satoja tuhansia työpaikkoja, joista maksetaan palkkaa. Muutenhan vaihtoehdoksi jää rikokset.
Jos ei töitä ole tarjolla ja tuet otettaisi pois niin ihmisethän taantuisivat aivan luolamiehen tasolle. Ei se sovi moderniin länsimaiseen yhteiskuntaan. Se on uhka sille.
Jokohan vihdoinkin loisia aletaan kuskaamaan saunan taakse?
Vierailija kirjoitti:
Jokohan vihdoinkin loisia aletaan kuskaamaan saunan taakse?
Varo vaaraa, sinä voit olla seuraava joka joutuu lomautetuksi tai irtisanotuksi.
Palkat pienenee, verot nousee ja kaikki kallistuu. Ihanaa!
Joku kiukkuinen yrittäjäkö siellä nyt pelottelee vähävaraisia ja sairaita. Tuliko parempi mieli?
Kyllä tässä maassa pidetään omista kansalaisista huoli, viimeiseen asti.
Nyt olisi aika lopettaa se maailman halaus, silläkin säästetään pitkä penni. Ja kun jätetään ne hornetit ostamatta, mitkä lie, eletään monta vuotta niillä rahoilla.
Suomessa on paljon minun ikäluokkaan (25-35) kuuluvia miehiä joilla ei ole mitään menetettävää elämässä eikä mitään taitoja joita hyödyntää työelämässä jos töitä edes olisi laman aikana. Vai meinaatko että kaikki menisivät keskon varastolle perunasäkkejä kantamaan palkatta?
Tuossa syy miksi niitä tukia ei katkaista vaikka kaikenlaiset Vartiaisesta ja muut sellaisesta jatkuvasti
Tästä tulee vielä hyvä vuosi. Päästään eroon viruksesta ja loisista.
Voi hyvää päivää ap.
Yhteiskunta pitää huolen omistaan, muuten rauha järkkyy. Kriisien aikana rahoitus järjestyy uudelleenbudjetoimalla ja priorisoimalla. Vaikka lainarahalla jos ei muuten. Pienen ihmisen asia ei ole tästä murehtia, ensin kannattaa huolehtia omasta lähipiiristään.
Jos ei ole verotuloja työttömyystukiin, sehän tarkoittaa sitä ettei kellään ole mitään tuloja. Siirrytään vaihdantatalouteen. Onneksi minulla 10 paalia vessapaperia, lienee kovaa valuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaisin ensimmäiseksi asuntovelkaisten ahnepossujen asumistuet pois. Puhdasta varkautta yhteiskunnalta, että ostetaan liian iso kämppä liian isolla velalla, ja sitten minun pitäisi maksaa possuille jotain asumistukea.
M/39 töissä
Mutta asuntosijoittajien pussiin haluat niitä tukia maksaa.
Asuntosijoittajan pussiinkin maksaminen, vaikka perzeestä onkin, vitu ttaa vähemmän kuin maksaa jonkun velkaelviksen kämppää joka on puhtaasti laskenut velkansa sen varaan, että voi varastaa minulta velkansa maksun.
M/39
Velkaan ei saa asumistukea. Ne asuntosijoittajat voinevat niillä sun verovaroilla maksaa velkojaan.
Mistä rahat? Kun rahaa ei ole ollut edes ostaa tarpeeksi testejä? Just sanottiin tvn uutisissa, että työttömyyskassat on jo nyt vaikeuksissa korvauksien maksussa.
Lupasihan se SDP sen vappusatasenkin köyhille eläkeläisille. Kun ei pystynyt sitä lupausta pitämään, niin organisoi sitten tämän tänhetkisen epidemiakatastrofin ratkaisuksi.