Lämpöä 37,5. Ei muita oireita?
Muutaman päivän välillä ollut lämpöilyä. Lämpö sahaa edes takaisin 36,6-37,5 välillä. Yleisesti välillä ihan hyvä olo, välillä huono olo. En lähtisi nyt treenaamaan, mutta ei ole varsinaisesti kipeäkään olo. Vähän kurkku ollut karhea, mutta ei kipeä. Mistä voi olla kyse? Voiko stressi aiheuttaa tällaista?
Kommentit (47)
Mulla tukkoinen olo, välillä valuu räkää. Lievästi köhäinen olo keuhkoputkissa, mutta ei kuumetta. Miehellä ja tytöllä samanlainen, hieman puolikuntoinen olo. Voiko tämä nyt olla koronaa ja voiko tällaisessa olossa mennä kauppaan...?
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina oli 37,5. Eilen pysytteli alle 37. Tänään päivällä oli 36,6 mutta iltaa kohden nyt noussut 37,3. Arvelen et huomenna aamulla on taas laskenut. Rinnan kohdalla on sellainen outo kuumotuksen tunne kuin jokin olisi tulehtunut mutta ei juuri muita oireita. Aamulla oli kurkku karhea. Tosi outo olo. Mulla on paljon stressiä tällä hetkellä niin mietin voiko siitä johtua. Toisaalta oon saattanut altistua koronalle. Mulla on yleensä kaikki flunssat todella lieviä joten siinä mielessä vois olla lieväoireinen korona. Haluaisin jäädä huomenna pois töistä mut toisaalta tuntuu ylireagoinnilta.
Mulla sama. Omalla ilmoituksella olen kolme päivää poissa. Soitin pomolle ja kysyin mitä tehdään ja pomo sanoi, että pysy kotona vaan.
Meillä on ohjeistus, että vaikka ei koronaa epäilisikään, niin nyt ei töihin kipeänä tulla. Koska aina on joku mielestään korvaamaton työn sankari nuhakuumeessa töissä. Että on tästä koronasta ollut hyötyäkin. Ainakin se, että kipeänä ei tulla töihin.
Aargh. Otan asiat vakavasti ja ymmärrän riskiryhmiä, mutta on tämä tulkinta vaikeata. Jos olisi kuumetta, jäisin oitis kotiin. Mutta kun ei ole. Pientä pääkipua, nenä tiputtelee (kuten viimeiset 2 kk) ja olen kuvittelevinani hengityksen olevan aavistuksen raskas. Tai sitten se johtuu siitä, että en ole kehdannut rykiä ja selvittää ääntäni päivän mittaan, kuten yleensä. Normi nuha, luulotauti? Heikko olo aamulla? Mulla on aina heikko olo aamulla! En hirveästi haluaisi jäädä sairasvuoteeseen ja samalla passittaa koko työyhteisöä karanteeniin pikku oireiden takia ja lopulta todeta, että hups ne olikin naistenvaivoja, tms.
Ehkä tässä voisi peräänkuuluttaa työnantajan vastuuta. Jos nyt vaikka jäätäis kaikki kotiin.
Mulla samat oireet jo kaksi viikkoa päällä, välillä tuntuu rinnassa pientä painetta ja alkuvaiheessa keuhkoja tuntui polttelevan? Aamulla ja illalla lämpöä ei pahemmin ole, mutta normaalia ruumiinlämpöö ei ole muutamaan viikkoon mittarissa ollut.
Samaa täällä. Aikaisemmin en ole aikuisiällä kuumeillut, oli sitten stressiä tai kuukautiset tai flunssa. Epäilen että olisi korona, mutta ei näillä oireilla sitä testata. Pari päivän päästä pakko mennä töihin jos ei enää oireile.
Sama. Normaalilämpö 36,8 kohdilla. Nyt lämpö seilannut 36,8-37,7 välillä parin päivän ajan. Tänään toinen sierain tukossa, mutta ei varsinaista nuhaa. Tässä tulee vainoharhaiseksi jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut nyt viikon sama juttu. Mitään hengitystieoireita ei ole, mutta olo on väsynyt ja jäsenet tuntuvat painavilta. Lämpö sahailee normaalista lievään lämpöön. Joko joku pöpö yrittää ottaa vallan tai sitten sairastan esim. Influenssan lievänä.
Mulla oli ihan samanlaisia oireita alle viikon ajan, nyt ne ovat menneet ohi. Oleskelin Euroopassa korona-alueella pari viikkoa sitten ja voi hyvinkin olla että nuo on niitä lieviä korona-oireita.
Samaa ollut jo minulla monta viikkoa. Luultavasti ihan jotain normiflunssaa, joka on tosi sitkeässä. Välilä ihan normaali terve olo, sit taas oireet palaa. En todellakaan epäile koronaa.
Lämpötila on normaalisti puoli astetta korkeampi illalla kuin aamulla. Eli ei se varsinaisesti sahaa ylös alas.
Ap täällä. Oireilu jatkuu. Tänään kävin kävelylenkillä ja lenkin lopussa tuli huono olo. Sen jälkeen syke tosi korkea ja just sellainen olo kun kipeenä olis käynyt lenkillä. Kuitenkin lämpöä vain jotain 36.9-37.2 välillä tänään. Rinnan kohdalla polttavaa tunnetta. Mulla on kaikki flunssat aina todella lieviä niin mietin onko tämä lieväoireinen korona. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama. Normaalilämpö 36,8 kohdilla. Nyt lämpö seilannut 36,8-37,7 välillä parin päivän ajan. Tänään toinen sierain tukossa, mutta ei varsinaista nuhaa. Tässä tulee vainoharhaiseksi jos ei muuta.
Jos olet hedelmällisessä iässä oleva nainen, oletko kuuakutiskierron puolivälin paikkeilla? Silloin lämpötila nousee vähän. Aika jännä, että sun normaalilämpö on noin tarkka. Mulla vaihtelee normaalilämpö 35,5-37 välillä. Siksi mun on vaikea määritellä, mikä on lämpöilyä ja mikä kuumetta.
Pakko olla pikkuisen jälkiviisas;
Olisi ollut hieman helpompaa todeta, "tulinko juuri ulkomailta? Tulin, joten jään siis karanteeniin"
Vrt.
"Onko minulla tänään p*ska olo, vai hieman normaalia p*skempi olo?"
Nyt myöhäistä. Riskiryhmien kannattanee suojautua itse.
Et nyt ainakaan töihin mene muita tartuttamaan oli mitä oli. Eikö se ole ollut aika selvää, että vähänkään oireisena ei mennä töihin. Oli se sitten vaikka sitä normiflunssaa. Ei kaikki koronapotilaat edes tajua sairastavansa ja pahimmassa tapauksessa juoksevat töissä ja kaupassa ja ostoskeskuksessa ja ja ja...
Nr.27 lisää, että minulla ei siis normaalisti nouse kuume, ja kaikki flunssat sairastan tosi lievinä.
Kunnon lusmuja ketju täynnä. Toivottavasti teillä on yt:t edessänne
Vierailija kirjoitti:
Voiko italialaisissa omenoissa olla koronaa
Kysyn ihan tosissani
Osti sellaisen valmiin omenapussin S-marketista
Tottakai voi olla. Jos voi olla pinnoilla kuten kaiteissa niin voi olla omenankuoren pinnassaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hedelmällisessä iässä oleva nainen, oletko kuuakutiskierron puolivälin paikkeilla? Silloin lämpötila nousee vähän. Aika jännä, että sun normaalilämpö on noin tarkka. Mulla vaihtelee normaalilämpö 35,5-37 välillä. Siksi mun on vaikea määritellä, mikä on lämpöilyä ja mikä kuumetta.
Olen ihan kuukautiskierron alussa. Menkat alkoi just, ja ajattelin ensin että siihen liittyen on lämpö koholla. Ja siis ei se tismalleen 36,8 ole, tarkemmin sanottuna seilannut 36,2-36,9 -alueella viime vuosina. Tää tukkoinen olo vähän pisti epäilemään ja lisäksi en ole koskaan mitannut 37,7 -lukemia silloin, kun en ole muuten jo kipeä (kurkkukipu, vuotava nenä, heikko olo). Voihan olla, että ihan normaalia vaihtelua on tai kehon oma reaktio koronastressiin.
Uutisissakin oli juttua siitä miehestä, joka ei olisi omassa olossaan mistään huomannut koronaa. Siitä huomas kun joku älykello näytti et oli lämpöä. Oli tullut just epidemia alueelta ja korona testi oli positiivinen. Korona voi kai joillakin olla oikeasti lieväoireinen? Ap
Eikö hallitus ja THL tuonut sata kertaa jo sen tiedon koko kansalle, että jos on joko
nuhaa
lievää kurkkukipua
lämpöä/kuumetta
yskää
hengenahdistusta
pientäkin ylähengitystietulehduksen oiretta tai lämpöä, niin töihin EI mennä. Ei saa mennä edes kauppaan, apteekkiin tai julkisiin liikennevälineisiin ei siis ihmisten ilmoille