En ole ostanut yhtään käsidesiä
En käy missään, kökin yksin mökissäni, joten viis käsien pesustakaan.
Kommentit (16)
En itsekään, kun ei ole ollut enkä normaalisti ole niin pöpökammoinen että käyttäisin käsidesiä. Käsienpesusta toki huolehdin kunnolla.
En minäkään kotona käsidesiä käytä, vain tavallista saippuaa. Töissä kyllä kuluu käsidesiäkin.
En mäkään, meillä oli n 2,5dl valmiiksi, mutta kohtahan se loppuu.
ei käsidesi ole hyvä koronaa vastaan
hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!
Kotona on 2 purkkia. Olisin ostanut lisää, mutta loppu ollut joka paikassa viimeiset 2 viikkoa.
Polliisimees kirjoitti:
ei käsidesi ole hyvä koronaa vastaan
Kyllä on.
Itsekään en ole ostanut koska se on loppu joka paikasta. Nyt harmittaa että heitin vanhan pois tarpeettomana.
En minäkään. Pesen käsiä normaalilla saippualla.
En minäkään. Kotona riittää saippualla ja vedellä pesu. Töissä käytän kyllä käsidesiä, jos en pääse pesemään käsiäni.
Mä en voi käyttää käsidesiä, koska käteni ovat ihan korput atooppisen ihottuman takia.
En ole ostanut yhtään minäkään.
Saippua pesu on paras koronaa vastaan. Se käsidesi on huonompi, eikä sitä käytetä oikein.
Minä en käytä edes saippuaa.
T. Mies
Käsidesi ei auta mitään vastaan, ellei ihminen ensin pese käsiään veden ja saippuan kanssa. Käsiä pitäisi pestä 30-60 sekuntia ja sen jälkeen kuivata kauttaaltaan, mihin menee myös vähintään 30 sekuntia. Tämän jälkeen käsidesiä voi käyttää tehostamaan, mutta se ei ole suinkaan välttämätöntä. Se, että käsiään vain desinfioi sillä käsidesillä, on todellista harhaa. Todellisuudessa sillä luodaan illuusiota jostain puhtaudesta. Käsidesi on ihan huijausta, kun ihmiset ei osaa huolehtia perushygieniasta.
Annoin kaksi pientä pulloa lahjaksi ystäville, kun viimeksi näin. Lahjaksi itsekin saanut. En ole koskaan kotona käyttänyt. Töissä hoitajana käytänkin hirveät määrät.
En minäkään.
Pesen kädet saippualla vaan. Se on vanha hyvä keino.
En minäkään, mutta mulla on aika stydejä desifiointiin tarkoitettuja kertarättejä. Niiden hengittäminen on kiellettyä. Voi pyörtyä. Käytän niitä kaukosäätimiin ja ja puhelimeen. On ammattikäyttöön tarkoitettuja. Ei myydä kaupoissa.
En mäkään, ostin liian monta pulloa vauva-aikana ja riittää vielä vuosiksi.