Mikä minua vaivaa? Henkisesti ihan hirveä olo jo monta päivää
Tunnen olevani maailman rumin ja hirvein ihminen, ja se tunne on niin voimakas, että peittää kaiken muun alleen. Haluan oikeasti vaan ryömiä jonnekin pimeään koloon ja jäädä sinne. Tuntuu ihan ylivoimaiselta ja vastenmieliseltä edes tavata ketään tai puhua kenellekään. Ihan koko ajan pidättelen kyyneliä. Itken joka päivä.
Tämä kaikki alkoi kuin tyhjästä, ns. ilman syytä. Kuukautiset on kyllä nyt olleet ja PMS -oireisiin, siis varsinkiin psyykkisiiin, olen aina ollut taipuvainen. Voikohan olla, että nämä olisi nyt pahentuneet ja oireet jatkuu kuukautisten ajankin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa toi sama joka kevät, kun päivä pitenee niin mieli masentuu.
Mulla noi oireet johtuu just tästä vuodenajasta.
Aika jännä. Itse kyllä yleensä kokenut, että saan voimaa kevään valosta. Ap
Periasateessa valon pitäisi auttaa, mutfa monilla vaikutus on päinvastainen.
Minulla oli n. 1kk sitten vastaava, n. 2vk jakso.
Mieliala laski ja voinakas ahdistus.
Voinee "pelkät" tunteetkin nousta pintaan ilman yhteyttä niiden takana oleviin torjuttuihin ajatuksiin.
Hei ap, kehosi saattaa reagoida voimakkaasti lisääntyneeseen valoisuuteen. Joillakin se saa hormonitoiminnan pahasti sekaisin. Ja kuulemma voi tulla vasta iän myötä.
Voimia sinulle, ota päivä kerrallaan - ja ulkoile valosta huolimatta. Hae apua ajoissa, jos voimasi tuntuvat ehtyvän (odota kuitenkin pahimman koronavaiheen ohi).
Mulla aivan samanlainen olo. En edes pysty ihmisten ilmoille lähtemään ja tuntuu, että muutkin ovat sitä mieltä, että olen ruma ja ällö.
Nyt kun on tämä korona, niin saa ns. luvan kanssa piiloutua maailmalta kotiin. :/
Ennen luotin siihen, että kyllä ajan kanssa löydän paikkani täällä ja tulen olemaan onnellinen, mutta nyt kun alkaa 30 vuotta lähestymään ja tilanne on vielä kurjempi ja yksinäisempi kuin 20-vuotiaana, niin olen alkanut menettämään kaiken toivon. Ahdistaa.
N26
Minulla ainakin valon lisääntyminen pahentaa pms oireita sille tasolle, että mietin aina itsemurhaa. Se loppuu kun tulee syksy valon määrän vähetessä. Talven pimeimpään aikaan pms on lievimmillään.
Ap, minulla tuli juuri kuvailemasi olotila 1,5 vuotta sitten kun olin ollut pitkään todella väsynyt ja stressaantunut, tein liikaa töitä ja laiminlöin oman hyvinvointini.
Sitten se tilanne kärjistyi siihen että sairastuin ihan kunnolla, psykoottinen masennus ja osastohoito. Lääkkeet tukena. En koe olevani vieläkään kunnossa, jäljet jätti.
Tota joo....... Kiitos, mielenkiintoista. Ap