Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja. En halua mennä huomenna töihin.

Vierailija
15.03.2020 |

Olen yläkoulun aineenopettaja ja töihin meneminen huomenna ahdistaa valtavasti. Mietin vain keinoja, miten voin suojata itseäni ja oppilaitani. Aivan liian pieneen luokkatilaani survoutuu joillakin tunneilla jopa 25 oppilasta. Pulpetteja ei saa erilleen, koska ne eivät yksinkertaisesti mahdu puolta metriä kauemmas toisistaan. Ulkona on liian kylmä, sinne ei voi vielä mennä. En aio syödä koulun ruokalassa enkä kiertää katsomassa, onko läksyt tehty. Huutelen siis vain työpöytänurkastani ohjeita, mitä pitää tehdä. Hartain toiveeni on että maanlaajuinen päätös koulujen sulkemisesta tulisi vielä tänään. Hallitus ja kuntien päättäjät, herätkää!!!!

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi mennä huomenna päiväkotiin töihin enkä päästää lukiolaista kouluun. Ahdistaa.

Vierailija
62/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei..

Ja koko ajan ollaan kontaktissa sairaisiin asiakkaisiin pelkän käsidesin voimalla. Pelottaa mennä töihin ja altistaa itseni ja riskiryhmään kuuluvat läheiseni kotona. Ja työvelvoite...

Ja jotkut hokee että kausi-influenssan veronen.. niin ei siltä tunnu.. Uutisia nuorista teholla, keuhkovaikutuksista ja viruksen kaksivaiheisuudesta.. Oikeastaan tästä uudesta viruksesta ei tiedetä vielä paljonkaan/kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi mennä huomenna päiväkotiin töihin enkä päästää lukiolaista kouluun. Ahdistaa.

Miksi päästät sen kouluun? Suurimpien kaupunkien lukiot ovat siirtyneet tai ovat joka tapauksessa siirtymässä etäopetukseen. Se, että opetuksen järjestäjä ei kykene takaamaan opiskelijan turvallisuutta on tietenkin riittävä syy poissaololle

Vierailija
64/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on alkanut ahdistamaan töihin meno huomenna. Työpaikkani on koulussa, vaikka en ole opettaja. Olen riskiryhmää ja minulla on etenevä sairaus. Olen ollut tähän asti ihan reippaalla mielellä enkä ole juurikaan murehtinut, mutta nyt viikonloppuna on alkanut huoli hiipimään. Tekisi mieli laittaa netti, tv ja radiot kiinni pariksi viikoksi. En ole ihan täysin hysterian ja pelon vallassa, mutta pelottaa vähän. Koulussa on satoja lapsia ja taudit leviävät. Ihmettelen kyllä, miten joukkokokoontumiset kielletään, mutta koulussa saa olla tuhat ihmistä sullottuna pieniin tiloihin. 

Sukulaiset ja läheiseni ovat olleet huolissaan, että uskaltaako minua tavata enää. Samaan aikaan kuitenkin joudun käymään töissä, jossa kohtaan satoja ihmisiä päivässä. Jotenkin ahdistaa tällainen tilanne. 

Vierailija
65/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:ltä ja hallitukselta on turha odottaa aitoa vastuullisuutta. Tässä kriisissä ovat kansalaiset omillaan. Järkyttävää, että vain iltapäivälehden kautta tulee tietoa siitä, mitä kuume- ja kipulääkettä koronapotilaan kannattaa käyttää. Missä viipyy se luvattu ohjeistus? Viimeksi kun yritin THL:n sivuille, sinne ei päässyt.

Vierailija
66/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin menen ihan hyvillä mielin töihin huomenna, mutta mielenkiinnolla odotan, moniko opiskelija tulee paikalle... Ja tsemppiä lääkäreille, sairaanhoitajille ja muulle hoitohenkilökunnalle, ei musta ois tekemään teidän työtä edes normaalitilanteessa.

ope

Vierailija
67/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkurit. Olette vain laiskoja ja saitte tästä tekosyyn. Mitä mistään tulee, jos kaikki vaan jäävät kotiin tärisemään pelosta? Kas kun ei poliisit sellaista mieti. Tai hoitajat. Kuria te tarvitsette.

Vierailija
68/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päiväkodissa töissä ja pelottaa mennä huomenna töihin. Toivoisin päättäjiltä tiukempaa tarttumista tilanteeseen!

Vierailija
69/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään syy, miksi opettajakoulutuksessa alasta riippumatta pitäisi panostaa todennäköisyyslaskentaan ja varmistaa vielä opetuksen perillemeno. Ymmärtäisit, miten suhteetonta tuo pelko on.

Vierailija
70/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Koulut ovat tautipesiä.

Olen ihan to-del-la onnellinen, etten enää ole opetusalalla.

Vierailija
71/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on alkanut ahdistamaan töihin meno huomenna. Työpaikkani on koulussa, vaikka en ole opettaja. Olen riskiryhmää ja minulla on etenevä sairaus. Olen ollut tähän asti ihan reippaalla mielellä enkä ole juurikaan murehtinut, mutta nyt viikonloppuna on alkanut huoli hiipimään. Tekisi mieli laittaa netti, tv ja radiot kiinni pariksi viikoksi. En ole ihan täysin hysterian ja pelon vallassa, mutta pelottaa vähän. Koulussa on satoja lapsia ja taudit leviävät. Ihmettelen kyllä, miten joukkokokoontumiset kielletään, mutta koulussa saa olla tuhat ihmistä sullottuna pieniin tiloihin. 

Sukulaiset ja läheiseni ovat olleet huolissaan, että uskaltaako minua tavata enää. Samaan aikaan kuitenkin joudun käymään töissä, jossa kohtaan satoja ihmisiä päivässä. Jotenkin ahdistaa tällainen tilanne. 

Mietit, miten voit työssäsi estää tartunnat. Esim. keittiössä suojakäsineiden ja tarvittaessa maskin käyttö. Vältä kasvojen alueen koskettelua. Pidä niin kollegoihin kuin oppilaisiin vähintään metrin etäisyys. Mikäli olet siivoaja, ehdottomasti suojakäsineet ja tarvittaessa maski sekä vältä kasvojen alueen koskettelua. Lisäksi voit todennäköisesti suunnitella työsi siten, että pääset siivoamaan käytäviä, vessoja, luokkia jne. silloin kun ne ovat kokonaan tai mahdollisimman tyhjänä.

Vaadi tarvittaessa työnantajaa hankkimaan riittävät suojavarusteet, kuten ne hansikkaat ja maskit.

Joka tapauksessa on turha väittää, etteikö itse kukin pysty halutessaan tekemään hyvinkin paljon itsensä ja muiden suojaamiseksi ja tartuntojen välttämiseksi.

Vierailija
72/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkurit. Olette vain laiskoja ja saitte tästä tekosyyn. Mitä mistään tulee, jos kaikki vaan jäävät kotiin tärisemään pelosta? Kas kun ei poliisit sellaista mieti. Tai hoitajat. Kuria te tarvitsette.

Apina. Mitään ei tapahdu-pelle. Oikea spede. Voi hyvä luoja.

Vierailija
73/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin ope ja koko eilisen aivan hirveä pelko mennä töihin jättikouluun. Olo kuin uhattais ampua pyssyllä päähän. Olen myös yksinhuoltaja ja lapsi kans jättikoulussa.

Eilen illalla myöhään huomasin että reksi oli laittanut sähköpostin, että kaupungissa ainakin suunnitellaan koulujen siirtymistä etäopetukseen ehkä ensi viikon aikana. Halleluja aamen miten helpottava uutinen. Toivottavasti päättäjät suostuu siihen.

Vierailija
74/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi tässä tilanteessa ihan ok, että opettaja esittäisi flunssaista ja jäisi kotiin.

Koulut ja päiväkodit pitäisi ehdottomasti sulkea. Ei se Suomen peruskoulu ole niin tasokasta että jäisi muutamasta viikosta kiinni muutenkaan mikään oppiminen.

Oppilaat eristykseen kotiin, koska ei siitäkään tulisi mitään että koulut kiinni, mutta teinilaumat hilluu onnellisina massoina kauppakeskuksissa "lomaillen".

Vierailija
75/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole paniikissa. Mielestäni on vain käsittämätöntä, että huomenna yli 500 ihmisen "joukkotapaamiset" kouluissa ovat päättäjien mielestä ihan ok. Olisin valmis panostamaan mahdollisimman laadukkaaseen etäopetukseen, jos siihen vain annettaisiin mahdollisuus.

-ap

Miten mielestäsi valvotaan etteivät yläkoululaiset kokoonnu kauppakeskuksissa yms? Vai kuvitteletko heidän opiskelevan kiltisti kotona?

Entä mitä mieltä olet siitä, että ihmiset vaativat kouluja ja päiväkoteja kiinni, mutta kansoittavat silti isot marketit vessapaperipaniikissaan? Kyllä niissäkin helposti on se 500 ihmistä kerrallaan.

Aivan samalla tavalla monilla työpaikoilla on satoja ja jopa tuhansia ihmisiä töissä ja ruokailemassa samoissa tiloissa, kulkevat samoja käytäviä, käyttävät samoja hissejä ja vessoja, seisoskelevat samoilla tupakkapaikoilla, käyttävät yhteiskäytössä olevia tietokoneita ja avokonttorin monitoimitiloja jne. jne.

Organisointikysymys niin työpaikoilla kuin kouluissakin.

Vierailija
76/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset huutaa kouluja kiinni, mutta tosiasiassa ei todellakaan tajua mitä valmiuslaki pitää sisällään.

Vierailija
77/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän kaikkien opettajien tehdä näin eli siis äänestää jaloillamme?

-ap

Kyllä.

Varmasti iso osa vanhemmista odottaa että koulut suljetaan, eivätkä kaikki päästä lapsia kouluun.

Ei meiltäkään lapset lähde kouluun. Olivat kotona viime viikonkin. Olen itse nyt kuumeessa ja lapset valittaa kurkkukipua. Voin siis ilmoittaa heidät sairaaksi. Ei ole edes valehtelua.

En usko, että meillä on koronaa, mutta varmasti näillä oireilla on hyvä jäädä kotiin.

Tartunta on kuitenkin ihan mahdollinen. Miehen työpaikalla on viime viikolla ilmennyt pari tartuntaa ja mies jäi kotiin etätyöhön vasta perjantaina. Tartunnoista tiedotettiin vasta perjantaina vaikka ne oli huomattu jo alkuviikosta.

Mies on saattanut oireettomana tuoda viruksen kotiin työpaikalta.

Veikkaan että Eurooppa kärsii pahasti koronasta. Melkein kaikissa (EU)maissa tehdään liian vähän liian myöhään. Osa maista jopa haaveilen laumasuojan kehittymisestä kunhan riittävän moni vaan sairastaa koronan. Suomi ja Britannia ovat ainakin elätelleet toiveita laumasuojasta.

Ihan kuin jotkut Euroopan valtiot järkkäisivät koronabileitä samaan tapaan kuin jotkut vanhemmat järjestävät vesirokkobileitä.

Vierailija
78/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi tässä tilanteessa ihan ok, että opettaja esittäisi flunssaista ja jäisi kotiin.

Koulut ja päiväkodit pitäisi ehdottomasti sulkea. Ei se Suomen peruskoulu ole niin tasokasta että jäisi muutamasta viikosta kiinni muutenkaan mikään oppiminen.

Oppilaat eristykseen kotiin, koska ei siitäkään tulisi mitään että koulut kiinni, mutta teinilaumat hilluu onnellisina massoina kauppakeskuksissa "lomaillen".

Mikäli koulut suljetaan, ne suljetaan koko loppulukukaudeksi eikä ainoastaan kahdeksi viikoksi.

Ihmisille on nyt tullut kummallinen käsitys, että Koronan vuoksi kaikki ovat oikeutettuja ylimääräiseen kahden viikon palkalliseen lomaan, kuten lehtikuvissa terassillaan tyytyväisenä istuskelevat koronaan sairastuneet karanteenilaiset.

Vierailija
79/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaa on vähän turha nyt verrata opettajaan, sillä sairaanhoitajan työ on hoitaa sairaita, opettajan opettaa. Sairaanhoitaja saa koulutusta suojautumisesta ja hän yrittää suojautua ja saa siihen varusteet.

Meidän koulussa kolme opettajaa on tehohoidossa, kaikille yhteistä se, että heillä on homekoulun takia tullut astma ja Pohjois-Italiasta palanneet oppilaat ovat sairastuneet ja jääneet muutaman päivän koulussakin jälkeen pois, mutta heitä ei ole testattu. Siksi opettajia ei myöskään ole testattu, mutta oireiden perusteena on korona. Keski-Suomessa tämä.

Vierailija
80/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskin ope ja koko eilisen aivan hirveä pelko mennä töihin jättikouluun. Olo kuin uhattais ampua pyssyllä päähän. Olen myös yksinhuoltaja ja lapsi kans jättikoulussa.

Eilen illalla myöhään huomasin että reksi oli laittanut sähköpostin, että kaupungissa ainakin suunnitellaan koulujen siirtymistä etäopetukseen ehkä ensi viikon aikana. Halleluja aamen miten helpottava uutinen. Toivottavasti päättäjät suostuu siihen.

Mikä kaupunki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme