Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja. En halua mennä huomenna töihin.

Vierailija
15.03.2020 |

Olen yläkoulun aineenopettaja ja töihin meneminen huomenna ahdistaa valtavasti. Mietin vain keinoja, miten voin suojata itseäni ja oppilaitani. Aivan liian pieneen luokkatilaani survoutuu joillakin tunneilla jopa 25 oppilasta. Pulpetteja ei saa erilleen, koska ne eivät yksinkertaisesti mahdu puolta metriä kauemmas toisistaan. Ulkona on liian kylmä, sinne ei voi vielä mennä. En aio syödä koulun ruokalassa enkä kiertää katsomassa, onko läksyt tehty. Huutelen siis vain työpöytänurkastani ohjeita, mitä pitää tehdä. Hartain toiveeni on että maanlaajuinen päätös koulujen sulkemisesta tulisi vielä tänään. Hallitus ja kuntien päättäjät, herätkää!!!!

Kommentit (275)

Vierailija
21/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän hyvin sinua ja hyvä kun teit tästä aloituksen.

Marinin pitäisi nyt uskaltaa tehdä sama, minkä monet meitä paremmalla itsetunnolla varustetut kansat ovat tehneet, eli sulkea koulut ja päiväkodit.

Älä mene töihin huomenna. Ilmoita aamulla olevasi flunssassa.

Tsemppiä.

Vierailija
22/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haluaisi mennä huomenna töihin enkä hoitaa yhtäkään koronapotilasta. T. Sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen oppilaan koulussa töissä ☹️. Meillä on nykytrendin mukaiset avoimet oppimistilat eli noin 300 hlöä samassa tilassa ja se 1000 ruokalassa ja samoissa vessoissa jne.

Omat lapset eri koulussa, joten keräämme noin 1500 ihmisen tautikuormat per päivä. Reilua??

Ei lapsia, nuoria ja opettajia perheineen saa uhrata tälle virukselle!!

Vierailija
24/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen riskiryhmää (astma sekä autoimmuunsairaus, johon sytostaattilääkitys). Oppilaita koulussa yli 700.

Koulut kiinni, please.

Toinen ope

Vierailija
25/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän kaikkien opettajien tehdä näin eli siis äänestää jaloillamme?

-ap

Entä meidän lääkärien ja hoitajien?!? Hei, ihan oikeesti. Nyt vähän pienemmälle sitä paniikkinappulaa!

No teillä on tarvittavat suojavarusteet työnantajan puolesta, opettajilla ei ole.te ette myöskään ole samassa pienessä tilassa koko päivää niiden samojen pärskivien tyyppien kanssa eikä teidän tarvitse syödä samalta linjastolta niiden kanssa. Hieman eri asia, eikös?

Vierailija
26/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä. Pikkasen isommat potentiaalit. Edelleen asiakkaat nuolevat rahojaan ja sormiaan, yskivät ympäriinsä suojaamattomasti, kaivavat julkisesti nenäänsä, pitävät pullokuitteja suussaan jne.

Eikö olekin väki sikaista, varsinkin ne mökin miehet, jotka eivät varmaan ikinä pese käsiään ja käyvät max kerran viikkoon saunassa.

Vierailija
27/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en haluaisi mennä huomenna töihin enkä hoitaa yhtäkään koronapotilasta. T. Sairaanhoitaja

Ymmärrän. Emmekä me opet halua lisätä sun työtaakkaa yhtään enempää. Etäopetus olisi nyt paikallaan.

Vierailija
28/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joku huusi kutsumusammatin?

Vierailija
29/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jokin erityinen syy uskoa, että koronaa on juuri teidän koulussa? Toistaiseksi kaikki sairastuneet opettajat ovat saaneet viruksen ulkomailta. Ensimmäiseksi sairastuneet ovat sitäpaitsi jo parantuneetkin.

Ihmisillä on sukulaisia ympäri Suomen, on häitä ja hautajaisia, konfirmaatioita, joihin kokoonnutaan laajasti. Ja joku niistä 600 oppilaasta voi kuulua näihin sukuihin ja tulla juhlien jälkeen kouluun.

Vierailija
30/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Emmekä me opet halua lisätä sun työtaakkaa yhtään enempää. Etäopetus olisi nyt paikallaan.

Jääkö ne hoitajat joilla lapsia kotiin opettamaan ja katsomaan että ne kotitehtävät hoituu? Etäopetus on vitsi.

Vierailija
31/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Entä meidän lääkärien ja hoitajien?!? Hei, ihan oikeesti. Nyt vähän pienemmälle sitä paniikkinappulaa!

No teillä on tarvittavat suojavarusteet työnantajan puolesta, opettajilla ei ole.te ette myöskään ole samassa pienessä tilassa koko päivää niiden samojen pärskivien tyyppien kanssa eikä teidän tarvitse syödä samalta linjastolta niiden kanssa. Hieman eri asia, eikös?

Mitä suojavarusteita meillä (kaikilla) muka on?

Ei opettajienkaan ole nykyään pakko syödä kouluruokaa. Ja toisaalta minä voisin käydä syömässä tuolla tk:n lounaskahvilassa, kuten potilaatkin.

Th

Vierailija
32/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee näin, että ensin toppuutellaan ja rauhoitellaan viikon päivät, ettei ole mitään, ei meilläpäin ole sitä. Ja sitten se vaan yhtäkkiä onkin jollain ja taas leviää, kuin kulovalkea.

Vierailija
33/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö opettajana voi ilmoittaa, että omat tuntisi pidetään etänä? Olen lukion opettaja ja meillä hiljaisesti tuollainen hyväksytään ja muutama onkin jo ilmoittanut pitävänsä maanantaina oppituntinsa etänä. Itsekin harkitsen.

Vierailija
34/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö ne hoitajat joilla lapsia kotiin opettamaan ja katsomaan että ne kotitehtävät hoituu? Etäopetus on vitsi.

Jos on illassa, niin saa olla aamupäivän kotona auttamassa ja iltapäivällä tulee mies jatkamaan.

Vierailija
35/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Olen bioanalyytikko, kierrän ottamassa näytteitä sairaalan joka osastolla. Eli saatan mennä päivystyksestä suoraan vastasyntyneiden teholle, syöpäosastolle tmv. Ja mukava päivystyksessä huomata, kun olen ottanut näytteen jostakusta potilaasta, ilman mitään suojaimia (koska ei ollut mitään tietoa mahdollisesta eristyksestä), paljastuukin puoli tuntia myöhemmin, että potilas on eristyksessä. Koronaepäily. Siinä välissä olen jo pyörähtänyt lastenosastolla.

Tämä on aivan arkipäivää. Monesti olen ollut ottamassa näytteitä, kun hoitaja tulee huoneeseen suojavarustukset päällä ja vasta sitten paljastuu, että kyseessä eristys. "Ai niin ei me muistettu merkata pyyntöihin". Eikä ovessakaan ole mitään lappua "kun ei ole ehditty laittaa".

Kyllä se tällä keinoin hyvin leviää. Toki pesemme ja desinfioimme käsiä, mutta muualla hoitohenkilökunta on sairastunut suojavaatteista huolimatta, kun koko ajan altistuu.

Vierailija
36/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan vaan koulut kiinni. Rehellisesti en näe että sillä on väliä. Se ei lisää vanhempana työtaakkaani koska opettaja ei koulussa muutenkaan opeta. Se itse asiassa helpottaisi jos opettajan olisi pakko joka päivä kertoa missä kohtaa mennään.

Vierailija
37/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja minun on mentävä huomenna töihin, vaikka en haluaisi. Hoidettavina on monisairaita, joten riskit on tapissa. Mutta vaikka en halua, tiedän että minun on mentävä ja tehtävä parhaani niin kauan kun olen kunnossa. Tiedän, että altistun mahdollisesti virukselle, mutta en voi paeta etätöihin tai neljän seinän sisään. Toivoisin, että te, jotka jaksatte haukkua ammattiani ja mitätöitte samalla minua ihmisenä, tajuaisitte että siellä ensimmäisessä aallossa olemme me hoitajat vastaanottamassa, torjumassa ja altistumassa tälle virukselle.

Vierailija
38/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ammattinimikkeesi jo kertoo, että olet valinnut työskennellä hoitaen sairaita. Luulisi että koulutuksessasi ja ehkä työssäsikin olisi puhuttu ammattiryhmäsi yhteiskunnallisesta merkityksestä ja siitä että sinulla on tietty (Moraalinen ja laillinen) velvollisuus erityistilanteissa.

Opettaja ei ole valinnut ammatikseen hoitaa sairasta. Perustilanteessa sairaat oppilaat jäävät kotiin ja vaikka opettaja altistuu monille pöpöille Terttu Toimistotyöntekijää useammin, ei opettajan moraaliseen velvollisuuteen kuulu itsensä altistaminen ja toimia lapsenvahtina erityistilanteessa, kun omaa työtään eli opettamista ja kasvattamista ei voida edes erityistilanteen takia hoitaa kunnolla.

Vierailija
39/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisen tiedon mukaan lapset eivät tartuta tautia kovin herkästi ja lasten merkitys epidemiassa on vähäinen. Opettajan ei siis pitäisi olla kovin isossa riskissä.

Vierailija
40/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua aloittaja.

Meidän koulussamme ei virallisesti ole yhtään altistunutta. Tosiasiassa tiedän ainakin pari oppilasta, joiden perheessä on todettu koronaa. Nämä oppilaat eivät tietenkään ole koulussa, mutta ovat kyllä olleet ennen testituloksia.

Itse arvon ilmoittaisinko töihin että minulla on lievää flunssaa ja voin järjestää tunnit videoyhteyden kautta, mutta en tule paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä