Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja. En halua mennä huomenna töihin.

Vierailija
15.03.2020 |

Olen yläkoulun aineenopettaja ja töihin meneminen huomenna ahdistaa valtavasti. Mietin vain keinoja, miten voin suojata itseäni ja oppilaitani. Aivan liian pieneen luokkatilaani survoutuu joillakin tunneilla jopa 25 oppilasta. Pulpetteja ei saa erilleen, koska ne eivät yksinkertaisesti mahdu puolta metriä kauemmas toisistaan. Ulkona on liian kylmä, sinne ei voi vielä mennä. En aio syödä koulun ruokalassa enkä kiertää katsomassa, onko läksyt tehty. Huutelen siis vain työpöytänurkastani ohjeita, mitä pitää tehdä. Hartain toiveeni on että maanlaajuinen päätös koulujen sulkemisesta tulisi vielä tänään. Hallitus ja kuntien päättäjät, herätkää!!!!

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi mennä huomenna päiväkotiin töihin enkä päästää lukiolaista kouluun. Ahdistaa.

Miksi päästät sen kouluun? Suurimpien kaupunkien lukiot ovat siirtyneet tai ovat joka tapauksessa siirtymässä etäopetukseen. Se, että opetuksen järjestäjä ei kykene takaamaan opiskelijan turvallisuutta on tietenkin riittävä syy poissaololle

No eipä ole Wilmassa mitään infoa, että etäopetukseen siirtyisivät, ei Vantaalla ei Hgissä ja hesassahan arvon Jan Vapaavuori juuri toitotti, että koulut auki jne.

Vierailija
82/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi laittaa lapsiani huomenna kouluun. Eka ja kolmasluokkalaiset kyseessä. 600 oppilaan jättikoulussa riski on aika suuri. Lapset varmasti pärjäisi kotona keskenään, sillä pystyn tekemään osittain etätyötä. Voiko siitä tulla jotain seurauksia, että lapset jää kotiin ilman lupaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän kaikkien opettajien tehdä näin eli siis äänestää jaloillamme?

-ap

Entä meidän lääkärien ja hoitajien?!? Hei, ihan oikeesti. Nyt vähän pienemmälle sitä paniikkinappulaa!

No teillä on tarvittavat suojavarusteet työnantajan puolesta, opettajilla ei ole.te ette myöskään ole samassa pienessä tilassa koko päivää niiden samojen pärskivien tyyppien kanssa eikä teidän tarvitse syödä samalta linjastolta niiden kanssa. Hieman eri asia, eikös?

Nämä "sairaanhoitajien" jokaiseen ketjuun ilmestyvät kommentit ovat järjestään niin idioottimaisia että epäilen että kyseessä on joku maanisessa vaiheessa oleva oman elämänsä wannabee-hoitaja. You can be anything you want on av! Huomio taattu!

Vierailija
84/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi mennä huomenna päiväkotiin töihin enkä päästää lukiolaista kouluun. Ahdistaa.

Miksi päästät sen kouluun? Suurimpien kaupunkien lukiot ovat siirtyneet tai ovat joka tapauksessa siirtymässä etäopetukseen. Se, että opetuksen järjestäjä ei kykene takaamaan opiskelijan turvallisuutta on tietenkin riittävä syy poissaololle

No eipä ole Wilmassa mitään infoa, että etäopetukseen siirtyisivät, ei Vantaalla ei Hgissä ja hesassahan arvon Jan Vapaavuori juuri toitotti, että koulut auki jne.

Lukioikäinen osaa kyllä huolehtia itsestään todennäköisesti paremmin kuin palstalla panikoivat vanhempansa. Käsidesiä mukaan. Pyyhkii huolellisesti pöytänsä ymv. pinnat, joiden ääressä luokassa istuu eikä koskettele likaisilla käsillä kasvojaan. Eväät mukaan, jos ei ruokalassa halua ruokailla. Välttää norkoilua isoissa ryhmissä käytävillä jne.

Vierailija
85/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja minun on mentävä huomenna töihin, vaikka en haluaisi. Hoidettavina on monisairaita, joten riskit on tapissa. Mutta vaikka en halua, tiedän että minun on mentävä ja tehtävä parhaani niin kauan kun olen kunnossa. Tiedän, että altistun mahdollisesti virukselle, mutta en voi paeta etätöihin tai neljän seinän sisään. Toivoisin, että te, jotka jaksatte haukkua ammattiani ja mitätöitte samalla minua ihmisenä, tajuaisitte että siellä ensimmäisessä aallossa olemme me hoitajat vastaanottamassa, torjumassa ja altistumassa tälle virukselle.

Eiköhän niillä monisairailla ole paljon enemmän riskit tapissa kuin sinulla. 

Vierailija
86/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen ruokailussa pitää olla joku, joka jakaa ne kalapuikot lautaselle, ettei kaikki lähmi samoja ottimia.

Vierailija
87/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole lapsille vaarallinen. Mitä pienempi lapsi, sitä kevyempi tauti on. Tämä on yksi niitä faktoja jotka ovat varmassa tiedossa joten en voi uskoa etteivät opettajat ja lasten vanhemmat tietäisi asiaa. 

Vierailija
88/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en haluaisi mennä huomenna töihin enkä hoitaa yhtäkään koronapotilasta. T. Sairaanhoitaja

Ymmärrätkö, että paras keino pitää sinut ja kollegasi turvassa on nyt se, että me kaikki muut teemme kaikkemme välttääksemme tartuntoja. Jotta teillä olisi vähemmän potilaita, jotta te pystytte tekemään työnne ja altistutte mahdollisimman vähän.

Sairaanhoitajien ja lääkärien kannattaisi olla nyt eturintamassa vaatimassa muita pysymään kotona. Te itse siitä hyötyisitte enemmän kuin kukaan muu.

Vierailija
89/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän kaikkien opettajien tehdä näin eli siis äänestää jaloillamme?

-ap

En usko, että olet opettaja. Olet trolli.

Vierailija
90/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan kouluihin seuraavia toimenpiteitä:

Oppilaat välitunneilla ulos

Pulpetit ja ovenkahvat pyyhitään tuntien välillä

Ruokailua porrastetaan ja opettaja jakaa ruoan

Opettajilta ei vaadita kaikkea sälää tehtäväksi, vaan keskittyminen välttämättömään perusopetukseen.

Vierailija
91/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole lapsille vaarallinen. Mitä pienempi lapsi, sitä kevyempi tauti on. Tämä on yksi niitä faktoja jotka ovat varmassa tiedossa joten en voi uskoa etteivät opettajat ja lasten vanhemmat tietäisi asiaa. 

Oletko sinä tyhmä vai esitätkö vain?

Ongelma ei ole lasten sairastaminen tai heidän oireensa.

Lapset tartuttavat tautia erittäin tehokkaasti.

Luuletko että lapset asuvat yksin, että heillä ei ole kontakteja muihin ihmisiin, esimerkiksi omiin vanhempiin?

Ihan oikeassa elämässä lapset kohtaavat aikuisia, joista moni kuuluu riskiryhmään. Myös osa lapsista kuuluu riskiryhmään.

Vierailija
92/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille hyvä selitys siitä, miksi niitä kouluja ei suljeta: https://www.soininvaara.fi/2020/03/14/pitaisiko-koulut-sulkea/

Vierailija
93/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin sähköpostia työnantajalle, että olen SA. ma-ke välisen ajan.

t. opettaja

Vierailija
94/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en haluaisi mennä huomenna töihin enkä hoitaa yhtäkään koronapotilasta. T. Sairaanhoitaja

Ymmärrätkö, että paras keino pitää sinut ja kollegasi turvassa on nyt se, että me kaikki muut teemme kaikkemme välttääksemme tartuntoja. Jotta teillä olisi vähemmän potilaita, jotta te pystytte tekemään työnne ja altistutte mahdollisimman vähän.

Sairaanhoitajien ja lääkärien kannattaisi olla nyt eturintamassa vaatimassa muita pysymään kotona. Te itse siitä hyötyisitte enemmän kuin kukaan muu.

Ei tuo ole mikään oikea sairaanhoitaja. Hän on trolli, joka yrittää lietsoa vihaa sairaanhoitajia kohtaan. On käynyt märisemässä jo monessa ketjussa.

Vierailija
95/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan ole trolli.

-ap

Vierailija
96/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haluaisi mennä huomenna töihin, ja olen opettaja. Tosin se johtuu pelkästään niistä v*ttumaisista kakaroista ja heidän psykoottisista vanhemmistaan. Ja ahdistus on jatkunut jo syksystä lähtien. Onneksi olen vain äitiyslomasijainen, ei ole minun alaani tämä.

Vierailija
97/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella selkärangatonta suomalaiset nykyään, kun maa on kriisissä niin keskitytään vinkumaan ja itkemään että Mä en haluu. Kuka helkkari tätä haluaisi? Silti on mentävä eteenpäin.

Vierailija
98/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioikäinen osaa kyllä huolehtia itsestään todennäköisesti paremmin kuin palstalla panikoivat vanhempansa. Käsidesiä mukaan. Pyyhkii huolellisesti pöytänsä ymv. pinnat, joiden ääressä luokassa istuu eikä koskettele likaisilla käsillä kasvojaan. Eväät mukaan, jos ei ruokalassa halua ruokailla. Välttää norkoilua isoissa ryhmissä käytävillä jne.

Joo, ihan varmasti lukioikäinen osaa huolehtia itsestään paremmin kuin sydänkirurgi, sairaanhoitaja tai liuta lääkäriopiskelijoita.

Varmaan kannattaisi palkata pari lukiolaista luennoimaan sairaaloihin ja yliopistoihin hygieniasta.

Vierailija
99/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas teillä on vielä töitä. Miten me jotka saa kenkää ihan kohta?

Vierailija
100/275 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin mutta niitä ei enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme