Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujon/ylimielisen kanssa toiminta?

Vierailija
15.03.2020 |

Töissä on eräs todella raskas ihminen, vaikuttaa äärimmäisen ylimieliseltä tai sitten on hyvin ujo. Kun olen hänen kanssaan kahden joudun pitämään kaiken keskustelun yllä. Samoin seurueessa ei edes katso keskustelijoihin juurikaan eli ei ole edes passiiivisesti mukana.

Minulle on tullut olo että haluaa olla ihan omassa rauhassaan ja välillä hänet jätetään pyytämättä esim lounaalle, hän vähän niinkuin unohtuu tai pyytäminen on outo tilanne. Kerran kysyin haluatko lähteä lounaalle noin mumisi jotain mistä en saanut selvää ja kysyin anteeksi mitä, punastui ja sanoi että joo. Ja oli taas ihan hiljaa.

Eikö nyt aikuinen voisi vähän tulla vastaan jos ei halua sitten olla ihan eristyksissä. Jos olet tätä ihmistyyppiä niin selitätkö minulle käytöstä ja sitä mitä mahdollisesti toivot torjuvalla käytöksellä, sitä että saat olla täysin yksin vai sitä että olet mukana muut ottavat aina kokonaan vastuun kaikesta vuorovaikutuksesta?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on pullamössöjen sairaus.

Vierailija
62/64 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sosiaalisesti ja/tai fyysisesti vam.maisia. Eristäminen ja halveksunta on heille ihan oikein. Terv. Helsingin kulttuuriala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hirveimpiä asoita tässä lounas-gatessa on, että yhtäkkiä Tanja, Leila, Riitta ja Signe sekä Eevakaisa ovat hävinneet. Kello on 12.01. Asiaa sen kummemmin ajattelematta otat itse takin ja laukun ja kiiruhdat torin toiselle laidalle ruokalaan.

Kas, siellä he ovat jo isossa pyöreässä pöydässä aloittelemassa ruokailua. Otat linjalta tarjottimen ja sopivaa syömistä, katsot että kahden hengen pöytä puistonäköaloineen salin takaosassa on tyhjä, siis sinne.

Kun olet kävellyt viisi metriä pyöreän pöydän ritareista ohi, kuuluu kutsuhuuto: Hei Marja/Hanna/Stina whatever, tuut-tänne!

Tällainen manipuloinnilta tvistattu eristäminen, seurasta poissulkeminen on sellainen, että siihen ei ikinä kannata vastata. Move on, oma pöytä, johon yleensä tulee kaksi tyystin tuntematonta miestä ja keskustelette jatkosodan aikaisesta evakuoinnista Metsäpirtin kunnassa vuonna 1941.

Jos olisitkin totellut kutsuhuutoa ja kipannut tarjottimen pyöreäpöytäläisten luo, olisit kuullut ensin selityksen miksi he eivät kopauttaneet oveesi kello 11:59 ja sanoneet Marja se on Torinlaidan ruokala, mennään edeltä.

Koska valitsit oman pöydän, he pitävätkin nyt s i n u a ylpeänä seurankarttajana. Mutta jotain kuitenkin tapahtui, jokin heidän rakennelmastaan murtui. Voi olla kuitenkin, että heillä se positiivisen pseudoryhmäytymisen tyhmyyden käsite on niin vahva, etteivät tajua omaa klikkiään. Että se perustuu osin syrjinnästä voimaantumiseen.

Huhhuh oli kyllä yksi cam.maisimmista postauksista, mitä olen ikinä palstalta lukenut. Toivon koronaa sinulle ja lähimmäisillesi

Vierailija
64/64 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä esimerkki siitä, että puheliaisuus ja ulospäinsuuntautuneisuus ei ole yhtä kuin hyvät sosiaaliset taidot.