Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)

14.03.2020 |

Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?

Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...

Kommentit (224)

81/224 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Siirto oli tiistaina, hyvin näkyi ja solahti. Oikein ampui alkion kohtuun se puikko. Sain katsoa toimenpiteen ruudulta ja tunnelma oli tosi myönteinen ja humoristinenkin. Aivan mahtava tiimi oli siellä tällä kerralla 😄 katsoin epikriisin, niin kohdun limakalvo oli 9,9mm. Ja tämä on lääkkeellisesti. Nyt on äärimmäisen tärkeää ottaa Progynovat ja Luget, keho ei tuota itse nyt mitään.

Tällä kertaa olin paljon rennompi ja muutenkin fiilis oli ja on hyvä. Mitään tuntemuksia ei ole ja veikkaan sen johtuvan lääkkeellisestä kierrosta. En ole niin jännittynyt kuin ennen. Jotenkin myös helpottavaa saada lomaa oman kehon arvaamattomista oikuista näillä hormoneilla.

Siirtoa seuraavana päivänä pöksyihin tuli kirkasta vaaleanpunaista tiputtelua ja sen jälkeen on hyvin niukasti ollut ruskeaa valkovuotoa. Säikähdin ensin (jokainen täällä varmaan on kurkkua myöten täynnä alapään epämääräisiä punaisia vuotoja ja säikähtelyjä), mutta sitten ryhdyin miettimään että voisiko olla kiinnittymisvuotoa???

Siirrettiin blastokysti ja siinä vaiheessahan alkio luomussa kiinnittyy eli myös varmaankin pian blastokystin siirron jälkeen tapahtuu kiinnittyminen? Tietääkö joku milloin alkio kiinnittyy PASin jälkeen???

82/224 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tuota samaa, luultavasti hyvin pian. Mulle laitettiin gonapeptyliä pistos, auttaa kiinnittymisessä, mutta ei kai sen vaikutus päiväkausia kestä. Mutta kiva kun meni hyvin, nyt sitten vain odotellaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/224 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi...ompas täällä kerrassaan jännät paikat!!!👍💕💕💕💕💕💕💕

Ulrika Eleonora, kyllä se voi olla kiinnittymisestä johtuva😁

Odotan nyt teidän samisten testejä täällä, kunhan te jo pian saattekin testata!😘😘😘

Mä sain esikosta haamulaisen dpIUI 8 ja täysin selvän plussan dpIUI 9.

Kaikille plussaa tasapuolisesti!💕💕💕💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

84/224 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti tsempistä, se on mukavaa💗

Kysyin hoitajalta, blastokysti kiinnittyy n. 1-1,5 päivässä siirrosta. Ja mullahan on virallinen testipäiväkin jo pp 11. Että tavallaan nopeaa... Nyt on pp 4... Siis jos piinapäiväks lasketaan siirtopäiväkin.

Kerran elämässä, mä en saanu Gonapeptyl-piikkiä 🤯 Hoitaja sano, että siksi kun sitä ei voi tietää onko siitä hyötyä vai ei. Tämä linjaus siis tällä mun klinikalla...

Niukka tiputtelu tais loppua..? Sanoivat kuitenkin, et Luge-annosta vois koittaa jakaa tasasemmin eli nyt 1 aamulla, 1 päivällä ja 2 illalla aikasemman 2 aamulla ja 2 illalla sijaan... Mikä satsi sulla on Kerran elämässä?

85/224 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, eli kiinnittymisen pitäisi nyt olla tapahtunut! Tuntemuksia on, mutta vaikea sanoa, mistä johtuvaa. Lugea mulla annostuksena 1 aamulla ja 1 illalla, eli käytännöissä on eroja eri klinikoiden (ja varmaan lääkäreidenkin) kesken. Tai sitten meillä on yksilöinä erilaiset lääketarpeet, sehän on hyvinkin mahdollista.

86/224 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora ja Tähti, mitkä tunnelmat? Mä kuulostelen omia olojani koko ajan. Tilasin pari raskaustestiä, en pysty odottamaan verikokeeseen asti.

87/224 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖐 Mä täällä siis jännään nyt ihan kaikkien puolesta, me ei yritetä ihan vielä, kun ei tästä surusta ole oikein päästy... eli taustailen mukana ja lähettelen rutkasti plussasäteitä +💕 +💕 +💕

Kaikille paljon ja tasapuolisesti PLUSSAA😘💕💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

88/224 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Just meinasin Kerran elämässä kysyä, että mitkä fiilikset! Montako päivää siirrosta sinulla on verikoe? Mulle annettiin vaan r-testipäivä tänä lauantaina... Teen ehkä jo perjantaina...

Siis niin on pelko persiissä kuin olla voi! Alun rentous karisi jo pois.. Luge-töhnä on ruskeaa ja satunnaisia pieniä ruskeita hyytymiäkin ollu. Normaalikierroissa tiputtelen siitä ovulaatiosta, mut nyt pitäis olla oma kierto sammutettu.

Mitään poikkeavia tuntemuksia ei ole (varsinkaan rinnoissa), mitä nyt vaisu pisto munasarjoissa joskus kun oikein kuvittelee. Inhoan tätä epätietoisuutta ja pakkoyrittämistä olla ajattelematta asiaa.

Mikä olo sulla on Kerran elämässä? Mitä oireita on esim. normaali-kuukautiskierrosta poikkeavia?

Kiva Tähti pitää sut myötäelämässä täällä kuitenkin 💜 rauhaa ja voimia suruusi.

89/224 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verikoe maanantaina, mutta varmaan on niin, että sunnuntaina voi jo testata. Ja testaankin, ehkä kivempi nähdä se mahdollinen nega etukäteen kuin vain kuulla hoitajalta puhelimessa. On tämä rankkaa aikaa. Mullakin poistui ne lääkityksen aiheuttamat suurimmat tuntemukset. Alaselkä on menkkamaisesti kipeä, eipä juuri muuta. Mutta tosiaan ihan sekaisinhan niissä oman kropan tuntemusten kuulostelussa menee. Ehkä tämä on niin raskas vaihe sen takia, että mielessä aktivoituu kaikki menneetkin pettymykset tähän aiheeseen liittyen. Mulla on pakkasessa vielä se toinen alkio, mutta jos sekään ei kiinnity, koko ivf alkaisi alusta - olisipa ikävää, en tiedä pystyisinkö siihen.

Netistähän löytyy kertomuksia tästä vaiheesta ihan laidasta laitaan. Säikäyttävää tuo tiputtelu, toivottavasti on jo loppunut!

90/224 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kirjotin pitkän vastauksen ja se katos... 🤦🏼 Inhoon tätä viestikenttää puhelimella näpyttää...

Ja tämä piinaviikot-jännäyskin on kyl henkinen prässi potenssiin miljoona... On tulleet vanhat möröt kummittelemaan, mm. viimesintä exää aloin tässä ahdistumaan ihan yhtäkkiä. Että pitikin sekin takinkääntäjä-jänistäjä saada kokea tässä viimeisenä mahiksena saada oma biologinen ydinperhe.

Tuttava kävi läpi 41-vuotiaana ne tilastolliset kolme IVFää ennen raskautta. Hän sai niillä 3, 2 ja 2 alkiota. 4 viimestä oli blastoja ja kaikki laitettiin lääkkelliseen kiertoon. Eka tuoresiirto oli raskaus + keskenmeno, sit 2 PASia negat. Tokan IVFn tuoresiirrosta raskaus + keskenmeno, PAS nega. Kolmannen IVFn tuoresiirto "tuotti" vauvan ja yksi blasto jäi pakkaseen. Siis kuudes alkio tärppäs...

En tiedä miten sietäisi keskenmenon... Kun ikinä ei ole päässyt edes siihen plussaan, sekin on aivan mysteeri.

Katsoin, että tallinnalaisella klinikalla tekevät näemmä hoitoja 50-vuotiaaks asti...

91/224 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, koskas täällä testaillaan?👍🤗💕💕💕🎶🎶🎶🎶🎶

Mitä fiiliksiä?

Tähtitaivas☆

92/224 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Testasin clearbluella plussan! Verikoe ma, en malttanut odottaa. Hyvin erikoiset fiilikset, en jotenkin uskalla innostua vielä. Mutta alustavasti 😊

93/224 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaa näyttää taas... En ymmärrä. Pitää nyt miettiä. Kerran elämässä, missä päin Suomea tai mikä ketju klinikkasi on?

94/224 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi! Mun klinikka on Felicitas Helsingissä. Todella kallis, mutta huolellista työtä tekevät. Toivottavasti saat vielä jäljellä olevista munasoluista uuden yrityksen!

95/224 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus Ulrika Eleonora❤

Koska sinulla on virallinen testipäivä?

Jospa toivoa on yhä💕💕💕💕💕

Milloin Kerran elämässä sinä testaat?❤

Tähtitaivas☆

96/224 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kerran elämässä ja onnea plussasta sinulle! Itsekin olen Felicitaksessa (kunta ulkoistanut), mutta ei Hki. Minua kiinnostaisi tuo sinun hoidon kulku. Sinulla oli luonnolliseen kiertoon ja mikä lääkitys? Sait Gonapeptyl-ruiskeen, milloin se laitettiin? Oliko muita lääkkeitä sen Lugen lisäksi?

Tähti, viralliset testipäivät oli jo...

97/224 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä kirjoitti:

Ohhoh. Testasin clearbluella plussan! Verikoe ma, en malttanut odottaa. Hyvin erikoiset fiilikset, en jotenkin uskalla innostua vielä. Mutta alustavasti 😊

Kerran Elämässä💖, varovaiset onnittelut!❤💕💕💕💕💕

Oisko testikuvaa?

Tähtitaivas☆

98/224 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia onnitteluista! Varhaisultraa kohti, en vieläkään uskalla hirveästi fiilistellä. Hoitaja pisti piikin heti alkionsiirron jälkeen. Jännä muuten että klinikan toinen lääkäri oli sitä mieltä, ettei sen lugen kanssa ole niin tarkkaa että milloin se aloitetaan.

99/224 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lugen lisäksi vedin tyroksiinia ja rautaa kun arvot oli vähän matalat.

100/224 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Elämässä, tosi hieno juttu!💗👍

ONNEA ONNEA ONNEA😍

Tosi ihanaa, että plussa tuli❤💕💕💕💕💕💕💕💕

Vielä kuvaa testistä yritän kinuta tänne👍🤩

Tähtitaivas☆