Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)
Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?
Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...
Kommentit (224)
Aivan sairaan jännittävää! Tosiaan, kauankohan kiinnittymiseen menee? On varmaan ajatukset omassa tilassa kiinni koko ajan. Pitää yrittää tehdä töitä varastoon :). Mulla on nyt se estrogeenikuuri päällä, ensi viikolla on ultra ke, ja loppuviikosta alkaa uusi kierto ja piikitys. Rauhallista ja hyvää mieltä toivottelen!
Hei Kerran elämässä!
Tee ihmeessä töitä nyt, kyllä se keskittymiskyky tässä vaiheessa on tosi heikko. Tuo estrogeeni ilmeisesti valmistelee kohtuasi, koska luonnollisessakin kierrossa ensin estro nousee, sitten proge (siihen se Lugesteron tueksi sitten).
Alkio kiinnittyy blastokystinä, eli n. 5-6 pvn ikäisenä. Ja kun minulle laitettiin blasto-alkio to, niin kyllä sen nyt su aikalailla pitäisi olla kiinnittynyt, jos niikseen... Tämä flunssa ärsyttää (otin eilen kuumeen alentamiseksi Panadolin), muuten olen suteellisen rauhallinen. Toki kaikki tekemiset, syömiset ja kahvittelut mietittää koko ajan...
Olen ollut raskaana 10 vuotta sitten, muistelen, että aivan alussa rinnat kasvoivat ja nännit olivat tulessa. Tarkkailenkin niiden olotiloja ehkä liikaakin nyt...
Ahaa, eli ehkäpä myöhemmin ne rinnat saattaa aristaa... Kierron mukaan nyt olisi vasta n. rv 3.
"Raskausoireet ovat pahimmillaan viikoilla 6 - 8. Osa oirehtii jo ennen positiivista raskaustestiä."
https://www.aava.fi/raskaanako-mitka-ovat-alkuraskauden-oireet
Te ihanat Ulrika Eleonora ja Kerran Elämässä❤
Täällä on niin kaikki sormet ja varpaat molemmille pystyssä!👍👍❤🎶🎶🎶🎶
Hurjan jännittäviä aikoja❤💖❤💖
Mä elän vähän sellaista "ala-liitoa', kun tuntuu, että ei nyt vaan jaksa innostua mistään. Ovistesti on kyllä tänään lähes plussan näköinen, mutta en oikein osaa innostua nyt siitäkään, kun r-testitulos on ollut aina vaan nega😪
Kp15
Tähtitaivas☆
Hei Tähti,
Olen pahoillani jatkuvista pettymyksistä. Varmasti saa naisen matalaksi... Itsekin meinaa pakahtua jatkuvaan jännäämiseen, pettymysten pelkoon ja itse pettymyksiin. Olen koittanut rauhoittua youtube-meditaatioiden avulla.
Viime yö meni ihan piinassa. Minulla on tähän asti tykytellyt kohdun vasemmalla ja oikea munasarja (tuplaovuloin siitä tässä kierrossa, eli siellä on kaksi keltarauhasta). Tykytykset ovat tuntuneet päivittäin, mutta yöllä loppuivat totaalisesti, eikä ole tuntunut enää. Lisäksi rinnoista loppui arkuus. Kaikki loppui... Vähän luovutin toiveissani... Yritän olla tulkitsematta tilannetta liikaa.
Voimia kaikille 🌼🧡
Ulrika-Eleonora❤👍👍
Tähtitaivas☆
Tänään torstaina ainakin negatiivinen raskaustesti. Virallinen testauspäivä maanantaina. Aikalailla pohdin jo seuraavaa siirtoa ja kartoitan mahdollisuuksiani jatkossa...
Harmi jos on nega, maanantaina tiedät sitten varmaksi. Sulla on siis yksi alkio vielä pakkasessa ja useita munasoluja? Toivoa on vaikka kuinka!
Hei kerran elämässä,
joo, yksi alkio ja 8 munasolua on pakastimessa. Seuraavan PASin jälkeen, JOS epäonnistuu, pitää sitten tilata uusi tavara Tanskasta ja hedelmöittää ne loputkin. Seuraavalla kerralla pyydän kyllä lyhyttä viljelyä. On ollut juttua, että kohdun on oltava juuri samassa aikataulussa alkion kanssa kiinnittymisen onnistumiseksi. Nyt tuntuu, että laitettiin "ylikypsä" alkio ovulaatiooni nähden...
Tänään lauantaina negatiivinen (tosin testit vanhentuneita, käytän huvikseni pois) raskaustesti... 😑🙄😔
Miten sinulla menee?
Täällä on piikitykset käynnissä. Näköjään siihenkin tottuu. Jännitin etukäteen, mutta ei tosiaan oo iso juttu. Ylihuomenna ultrataan, pian varmaan se antagonisti mukaan ja sitten the operaatio. Aika normaali olo vielä ollut.
Paljon tsemppiä ja positiivista säteitä kaikille!👍💖 ❤🎶🎶🎶🎶
Millaisia kuulumisia?🤗
Meillä yritys edelleen tauolla, (loppukiertoa kohti), mutta yritän elää hengessä mukana❤
Tähtitaivas☆
Hei kaikki,
Joo, negatiivinen se oli maamantain testipäivänäkin. Ja nyt vähän tiputtelee verta jo toista päivää. Saa nähdä millaset menkat tästäkin tulee sen ällöttävän Luge-liejun jälkeen. Huomenna soittaa lääkäri ja katsotaan mitä tehdään seuraavaksi.
Vaikka onkin aika superoptimistista ajatella että heti ekasta yrityksestä tärppäisi, niin kyllä se pettymys on vaan kamala. Ja pelko... Kun on nyt vaan se yksi alkio siellä ja kun tietää kuinka helposti se voi holahtaa pois. Tunnetila just nyt, Hynysen sanoin, kaikki on paskaa paitsi kusi...
Voimaa sinulle Tähti ja hienoa, että Kerran elämässä on päässyt tekemisen meininkiin. Tuo on kiva ja toiveikas vaihe 👍🏻
Ulrika Eleonora, voihan😓....
On se niin väärin, isot halit nyt sinulle!🤗❤
Sitten uutta yritystä, onneksi on munasoluja pakastimessa ja yksi alkio❤👍
Toivotaan plussa nyt heti seuraavaan yritykseen!💖🎶🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
🖐 ❤ 👍MOI
Minkälaiset tilanteet täällä?
🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Kaikille paljon....paljon tsemppiä ja plussatuulta!❤🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Tähti- kp 4
Tähtitaivas☆
Heippa,
Tähti, meinaattekos yrittää taas? Kerran elämässä, tehtiinkö punktio jo? Miten meni?
Itse tässä vielä sulattelen kaikkea. Välikierto menossa, nyt olis ovis. Harmittaa kyllä todella tällä hetkellä, kun ei ole sitä puolisoa yrittämässä mukana.
Lääkärin kans puhuttiin, että tehdään lääkkeelliseen kiertoon seuraava siirto. Eipä tarvitse vaivata päätä millään ajoituksilla ja tiputteluvuodoilla, kun oma kierto sammutetaan ja olosuhteet raskaudelle tehdään hormoneilla. Ensin syön estrogeenia (Progynova) ja sitten tykitän progesteronia (Lugesteron) taas toosaan valumaan...
Tämä on välillä niin välineurheilua ja arpapeliä, että tulee uskonpuute/ kyseenalaistaminen kaikkeen...
Mutta toivoa ja valoa meille kaikille 💛✨
Tervehdys! Punktio tehtiin. Meni sinänsä hyvin ja munasoluja tuli, mutta vain yksi alkio on nyt pakastettu (mulla oli hyperin vaara, siksi lääkäri halusi mennä pakastuksen kautta). Eli ollaan molemmat yhden alkion tilanteessa. Sehän riittäis, mutta just tuo, että saattaa helposti jättää tarttumatta... Onneksi sulla on vielä munasoluja, jos ei tärppää. Mulla on iso kynnys jatkaa hoitoja, jos ei nyt onnistu. Taloudellisesti, mutta vielä enemmän henkisesti.
Paljon tsemppiä kaikille palstalla!👍❤💖🎶🎶🎶
Kerran Elämässä ja Ulrika Eleonora👍👍
Ihan parhainta tuuria matkaan!❤👍
Täällä on ovis edessä, mutta en uskalla yrittää vielä(?)🤔.. henkinen vointi ei ole ehkä riittävän tasapainoinen, varsinkaan tämän surun takia. Nyt on perunkirjoitus edessä.
Mutta mun elämä mullistuu paljon, koska perin arvokkaalta asuinalueelta kiinteistön tontteineen. Tähän saakka olen tottunut siihen, että itse tienattu ja hankittu varsin iso omakoti on ollut sinänsä riittävä kustannuksineen.
Vauvakuumetta on ilmassa silti edelleen, joten toivon palaavani piankin kuumeilemaan!❤😊
Kp 10
Tähtitaivas☆
Hei!
Kerran elämässä, hienoa että munasoluja tulee! Sekin on jo yksi voitettu etappi. Se on vaan realiteetti tässä iässä, että alkioksi asti jaksaakin sitten vain harva. Olemme ihan normaaleja ikäisiämme. Ja kyllä tilastollisesti kuitenki se onnistuminenkin jossain vaiheessa tulee. Mutta rahaahan siinä menee, hermoista puhumattakaan. Itse taidan ottaa lainaa ja koittaa jatkaa vielä yksityisellä. Mutta lähdetään nyt siitä, että onnistuminen tapahtuu nyt näillä meidän olemassa olevilla alkioilla 🧡💥🌼
Tähti, voimia suruun! Niin, elämässä on aina läsnä hyviä (perintö) ja huonoja (läheisen menetys) asioita. Tätä olen koittanut sisäistää viime aikoina... Kun on epävarmaa ja menetyksiä...
Ulrika Eleonora, jatka ihmeessä yksityisellä, toivon niin paljon sinne plussaa sinulle❤❤❤ Ja hyvää tsemppiä tilanteisiin👍❤🎶🎶🎶🎶
Mä en sinänsä ole perinnön perässä, mutta tietenkin tuo tulisi sitten realisoida hyödyllisellä tavalla, eikä niin että siitä aiheutuu pelkkiä kustannuksia pitkällä aikavälillä.
Olen kyllä jo vuosien saatossa saanut henkisen perinnön, joka on minulle paljon arvokkaampi, kuin rahassa mittattu perintö....se oli hyvä suhde läheiseen ihmiseen, sekä sydämen viisaus, jota tämä henkilö tahtoi jakaa❤
Suruaika varmaan kestää vielä pitkään.
Olen mukana täällä niin paljon, kun pystyn ja taustailen. Ei olla nyt yritetty mitään, oviskin meni jo ohi.
Tähtitaivas☆
Tuli sitten kunnon nuhaflunssa (auton ilmastoinnista, tunsin kun kurkku siinä kipeytyi hiljoksiin) ja kuumettakin on. Parasetamolia saa ottaa...
Luin, että, keltarauhashormoni madaltaa vastuskykyä. No sitä on kapseleina laitettu ja omasta takaakin löytyy kahden keltarauhasen verran (oli tuplaovis tässä kierrossa letrojen takia).
Miten kuume vaikuttaa alkion kiinnittymiseen? Kun alkio on tavallaan tunkeilija ja kuume on elimistön puollustusmekanismi... Onneksi löysin tämän itsellisen naisen blogin, hällä kuume nousi, mutta lopulta alkiosta tuli kuitenkin vauva:
https://www.lily.fi/blogit/aitiyskoe/odotus/
Valkovuotoa (välillä ruskeilla tuhruilla) on, rinnat näyttävät välillä oudoilta, turvotusta on... Mutta vielä on kovin skeptinen olo. Tosiaan on niin vahvat keltarauhashormonit käytössä, että kaikki voi johtua niistä. 9 päivää jäljellä viralliseen testipäivään...