Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)

14.03.2020 |

Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?

Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...

Kommentit (224)

61/224 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Elämässä, kuinka sujuu? Mitä kuuluu?👍❤

Tähtitaivas☆

62/224 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt niin kiirettä, että en ole tännekään ehtinyt, mutta siis alkion siirtoa odotellen. Ensi viikolla on ultra ja sitä seuraavalla h-hetki. Onneksi saivat vielä toisenkin blastokystin pakkaseen, eli 2 yritystä. Tuli niin jäätävä lasku klinikalta, että tosiaan pitää miettiä hetki, jos kumpikaan näistä ei tartu. Mikä, Tähti, sulla on tilanne tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/224 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea toisesta blastosta Kerran elämässä! Miten onkin niin sama, olitko sinäkin 41v? Montako munasolua oli, joista nämä 2 tuli? Tosi paljon nyt tsemppiä koitokseen! 💗💗💗

Luotan kyllä, että jossain vaiheessa tulee se IVF-tilastollinen onnistuminen, se vaan vaihtelee sitten että kuinka monennella yrityksellä... Lasku kasvaa kyllä, itse olen varautunut siihen 20 tuhannenkin lainaan... On ihmiset ottaneet lainoja turhempiinkin kuin omaan pieneen...

64/224 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Onnea toisesta blastosta Kerran elämässä! Miten onkin niin sama, olitko sinäkin 41v? Montako munasolua oli, joista nämä 2 tuli? Tosi paljon nyt tsemppiä koitokseen! 💗💗💗

Luotan kyllä, että jossain vaiheessa tulee se IVF-tilastollinen onnistuminen, se vaan vaihtelee sitten että kuinka monennella yrityksellä... Lasku kasvaa kyllä, itse olen varautunut siihen 20 tuhannenkin lainaan... On ihmiset ottaneet lainoja turhempiinkin kuin omaan pieneen...

Todellakin on hyvä syy lainalle! Joo, mäkin oon 41, munasoluja saatiin kerättyä 15, joista hedelmöittyi 9 mutta pakkaseen jaksoi 2. Tuosta yhdeksästä kahteen -pudotuksesta olin kauhuissani, mutta ilmeisesti täysin normaali tulos. Tässä oppii koko ajan uutta.

65/224 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä kirjoitti:

Todellakin on hyvä syy lainalle! Joo, mäkin oon 41, munasoluja saatiin kerättyä 15, joista hedelmöittyi 9 mutta pakkaseen jaksoi 2. Tuosta yhdeksästä kahteen -pudotuksesta olin kauhuissani, mutta ilmeisesti täysin normaali tulos. Tässä oppii koko ajan uutta.

Näyttää olevan perusjuttuja joo! Minulla saatiin 10:stä hedelmöittyneestä muniksesta se 2 blastoa. Yksi vielä jäljellä.

Aloitin juuri Progynovan, joka estää oman kiertoni (ovulaation). Nyt koitetaan täysin keinotekoiseen "alustaan" tämä toinen blasto pakastimesta...

Kiitos vertaistuesta 🙌

66/224 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja! Tuossa on ainakin se hyvä puoli että voivat säädellä olosuhteita, ja onhan se turhauttavaa, jos luonnollinen ovulaatio sattuu vaikka viikonlopulle ja klinikka on kiinni. Mulla on ultra ensi pe. Toivottavasti mikään ei jää mun ovulaation tikuttamisen varaan, en ole niitä koskaan käyttänyt.

67/224 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Elämässä, kiitos kysymästä❤💕💕💕💕💕

Pidän peukkuja teille kaikille, en ole lähtemässä vielä pois...

enkä ole antamassa vielä periksikään, vaan jospa vielä yritys voisi jatkua, kun tilanteista on päästy ohitse ja ylitse....

No siis vuosia sitten päätin, että yritän niin kauan, kun kierto toimii...ainakin sillä ajatuksella, että sinne 50v. saakka, ellei vauvaa aiemmin ilmaannu.

Hoitojen saralla yritys on tietysti jo ohi, Suomen lainsäädännön takia, mutta jospa luomuna voisi jioten vielä onni potkaista!😘

Kaikille meille tällä palstalla paljon plussaonnea!👍❤💕💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

68/224 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaonnea tosiaan kaikille :). Muistatteko, mihin kierron päivään teille on tehty alkionsiirto silloin kun on tehty luonnolliseen kiertoon?

69/224 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja! Tuossa on ainakin se hyvä puoli että voivat säädellä olosuhteita, ja onhan se turhauttavaa, jos luonnollinen ovulaatio sattuu vaikka viikonlopulle ja klinikka on kiinni. Mulla on ultra ensi pe. Toivottavasti mikään ei jää mun ovulaation tikuttamisen varaan, en ole niitä koskaan käyttänyt.

Hommaa digitaalinen ovismittari (esim. kotitesti.fi, jos enää ehtii postissa)! Mulla meni yks kierto hukkaan, kun niillä pahvitikuilla en saanu tolkkua...

Digitaalisella mittarilla taas pärähti heti ovisplussa, samana pvnä kun ultrattiinkin (kp 12)... Mulla vaihtelee vähän kierron pituus, niin ei tiedä onko ovis ennemmin vai myöhemmin (siksikin tää lääkkeellinen kierto tuntuu nyt paremmalta).

Itselläni 5pvn ikäinen blasto siirrettiin luonnollisessa kierrossa kp 18, siis 6 pvää ovistestin LH-huipusta. Mulla oli semmonen fiilis, että ehkäpä pari pvää etuajassa luontoon nähden, koska jos ovis olikin vasta reilun vrkden päästä LH-huipusta. Luonnollisessa hedelmöittymisessähän se munasolu vielä siihen päälle hengaa matkalla ennen kuin kohtaa siittiön ja alkaa kehittyminen blastoksi, jolloin se vasta päätyy kohtuun. Lyhyesti: oli olo, että kohtu ei ollut vielä valmis. Kun nyt on kirjoiteltu, että on tosi lyhyt aikaikkuna myös kohdulla ja se limakalvon paksuus ei yksinään riitä...

MUTTA tämä on vaan spekulaatiota taas! Kuitenkin tilastollisesti 3-4 IVF- rundi onnistuu, joten sillä mennään!

Plussaonnea nyt vaan kaikille ✨

70/224 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Ellämässä, toivotaan parasta matkaan!👍❤💕❤💕❤💕💕

Me ei siis päästy siirtoon saakka, hedelmöittyminen pysähtyi, ennen blastoa. Ei uskoisi, että tätäkin voi surra menetyksenä😭 No se kertonee jotain siitä, että munasolut on vaan sutta ja savea, vaikka saatiin 9kpl solullisia munasoluja. Vain kolme lähti hedelmöittymään ja yksi eteni, mutta "kuoli" ennen blastovaihetta.

Olin silloin siis 45-vuotias ja tehtiin siis vain yksi IVF- yritys.

Klinikka tosin oli optimistinen, että seuraava IVF voisi onnistua paremmin, kun lääkitystä säädetään, mutta me ei lähdetty sitten enää yrittämään uusintaa, kun oma usko asiaan oli niin pohjamudissa....jatkettiin sitten vaan inseminaatioilla, joiden onnistuminen oli lähes yhtä hyvä, kuin IVF korkealla iällä.

Mutta mikään ei auttanut ja tietty ei autakaan, kun munansolun laatu ei enää riitä. Se toki tiedettiinkin,, mutta toivottiin sitä yhtä KULTAMUNAA löytyväksi🙄

Nyt ollaan tilanteessa, että ei olla yritetty ja saa nähdä koska jatketaan ja sehän voi tapahtua sitten vain ilman klinikkaa.

Plussaonnea ja hyvää viikonloppua kaikille!❤💕💕💕

Tähtitaivas☆

71/224 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti,

ymmärrän todella hyvin että IVF:n viljelyssä hupenevat munasolut surettaa. Itse järkytyin, kun 10 hedelmöittyi, mutta joka päivä kuolo korjas. Ja sitten kaksi jäi, eikä sekään takaa mitään. Jokainen suru ja pettymys on todellista. Voimia kuitenkin, ei tässä muuta voi kuin toivoa, uskoa ja yrittää sen minkä pystyy 💗

72/224 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti,

ymmärrän todella hyvin että IVF:n viljelyssä hupenevat munasolut surettaa. Itse järkytyin, kun 10 hedelmöittyi, mutta joka päivä kuolo korjas. Ja sitten kaksi jäi, eikä sekään takaa mitään. Jokainen suru ja pettymys on todellista. Voimia kuitenkin, ei tässä muuta voi kuin toivoa, uskoa ja yrittää sen minkä pystyy 💗

Ihana kiitos sympatiasta❤

Toivon sinulle plussan, keinolla millä hyvänsä👍❤

Mä elelen yhä taustaillen, koska ei nyt kyetä vielä yrittämään tämän kaiken ruljanssin ja surunkin takia....mutta jospa vielä täältä joskus noustaan👍🤗

Hyvää viikonloppua kaikille!💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

73/224 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä, miten meni ultra, millon siirto? Mulla huomenna ultra... Jännään täällä sunkin hoitoa, kun niin samaan aikaan on... 🙈💗

Ymmärrän kyllä, että ei välttämättä kauheasti viitsi kirjoitella sillon kun on tilanne päällä.

Voimaa ja onnea matkaan 💥✨🧡

74/224 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Nyt ohjelmassa on ovulaation tikutus, kp 14 menossa mutta ei näy vielä. Toivottavasti huomenna jo tulis. Lääkäri sanoi että voisin tulla ultraan pe, jos siihen mennessä ei ole löytynyt. Maksaahan ne käväisyt aika lailla, mutta kun nyt päästäis asiaan! Mikä sulla oli tilanne, Ulrika Eleonora? Ja Tähti, kyllä sieltä noustaan, suru menee ohi ja keksitte keinon. <3 Mä olen itse vähän miettinyt tukiperheenä toimimista, jos ei tämä nyt ota onnistuakseen. Mutta tärpätköön nyt meillä kaikilla.

75/224 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Nyt ohjelmassa on ovulaation tikutus, kp 14 menossa mutta ei näy vielä. Toivottavasti huomenna jo tulis. Lääkäri sanoi että voisin tulla ultraan pe, jos siihen mennessä ei ole löytynyt. Maksaahan ne käväisyt aika lailla, mutta kun nyt päästäis asiaan! Mikä sulla oli tilanne, Ulrika Eleonora? Ja Tähti, kyllä sieltä noustaan, suru menee ohi ja keksitte keinon. <3 Mä olen itse vähän miettinyt tukiperheenä toimimista, jos ei tämä nyt ota onnistuakseen. Mutta tärpätköön nyt meillä kaikilla.

Heippa!

Ei oo todellista, itse just katselin, et voisin ryhtyä tukivanhemmaksi (nimenomaan tuki-, ei sijais-)! Mutta kyllä mä haluan omankin mukulan 😊 ainakin vielä on semmonen olo, että yritän ne tilastolliset kerrat vähintään...

Kävin ultrassa tänään, ilmeisesti limakalvo on ainakin ok, oli 8mm kp 11 siis. Ja tämä on nyt keinotekoinen (estrogeenilla) kierto, ei ole nyt omaa tuotantoa, eikä ovulaatiota. Ylihuomenna aloitan myös Lugesteronin. PAS (alkionsiirto) on viikon päästä.

Toivotaan... ❣️

76/224 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, ihan samis, eli alkionsiirto ens ke 😊

77/224 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla tiistaina siirto... Nyt onnea meille samiksille! 😊

Se täytyy sanoa, että nuo Lugesteronit aiheutti kovat vatsakivut (kramppia, ilmaa, turvotusta), kun aloitin eilen. Joutui iltapvllä oikein sängylle makaamaan. Nyt on isompi annos kuin luonnollisessa kierrossa eli 800mg/ pv... Tässä keinotekoisessa ei kai sit ole ees valkovuotoa, että eipä valu niitä Luge-liejuja onneks. Mutta miinus siinäkin: alakerta kuivuu ja kutisee. Että hohhoijaa...

78/224 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍👍👍👍👍👍❤

Toivotaan samiksille onnea matkaan ja plussauutisia tänne!❤💕❤💕💖💕❤

Kaikille kuumeilijoille plussaa tasapuolisesti!👍💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

79/224 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti!

80/224 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio siirrettiin eilen, hyvin meni. Nyt sitten vain odotellaan koko ajan on kaikenlaista tuntemusta, mutta ehkäpä lähinnä lugestronin aiheuttamia. Ulrika Eleonora, miten sun siirto?