Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)

14.03.2020 |

Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?

Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...

Kommentit (224)

21/224 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora, kiitos❤

Jotenkin uskon, että ottamani Inositol saattoi vaikuttaa tähän ovulaatioon. Tässä kierrossa Inositol ei siis nopeuttanut ovista, mutta sitten kylläkin boostasi tällä tavoin.

Toki voi olla myös sattuma - ihana tuuri❤

Suosittelen sinunkin Inositolin kokeilemaan👍😘 Missä kierronpäivässä menet?

Tähtitaivas☆

22/224 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt taas pitkästä aikaa jotain kerrottavaa, eli hoidon suunnittelu tehty, lyhyen kaavan mukaisella antagonistihoidolla mennään. Aloitetaan heti kun siittiöt on täällä. Vaihdoin luovuttajajonoa Suomesta Tanskaan, koska tanskasta pitäisi tulla nopeammin ja mietityttää koronan seuraava aalto. Toivottavasti voitte hyvin. Tähdellä on jännät ajat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/224 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä, hienoa kuulla, toivottavasti pääsette pian aloittamaan?👍❤

Toivotaan pikaista plussaa❤🎶🎶🎶🎶

.

Täällä tuli tänään jokin haamulainen testiin, joka muuttui sitten roskishaamuksi....tiedä sitten onko tää jotain vai ei.... yritän olla nyt testaamatta, koska on vasta dpo 11 ja 10.

Tähtitaivas☆

24/224 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei🖐

Miten itse kullakin menee? Positiivisia tuulia kaikille!❤🎶🎶🎶🎶

Täällä eletään "roskishaamun" kanssa, tosin Klinkan testipäivään on viielä 3 vrk aikaa. Kemiallisia positiivisia on kyllä saatu näiden yritysvuosien sisällä, mutta sitä pysyvää yhä kaivataan. Ja nythän hoidot on loppu - final😭

Vielä en ole heittänyt kirvestä kaivoon, ja testaan uudestaan huomenna.

.

Tänään dpIUI 13 ja 12

Tähtitaivas☆

25/224 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tähti, nyt on jännää. Rauhallista ja positiivista energiaa sinne. Ja pidä meidät ajan tasalla. Mahdollisuus on 🧡

Kiitos Inositol-vinkistä! Hommasin Mivitotal Sportia, siinä on inositolia 15 mg ja koliinia 10 mg sekä foolihappoa 500 μg päiväannoksessa. Auttaakohan... A-vitamiiniakin on kyllä (beetakaroteenista 750 μg), liekö paha...

Kerran elämässä, mahtavaa! Asiat etenevät. Askel kerrallaan... Minullakin on Tanskasta luovutettu tavara. Tuntuu mukavalta, sieltä sai juuri sellaiset valinnat (hiusten ja silmien väri sekä pituus) kuin halusin eli siis "omimman" tuntuisen. Ja omaan kiertoon tehdään minullakin, mutta ovulaatiota varmistellaan Letrozolilla. On ollut stressiä ja se näkyy minulla heti kierron sekoamisella, joten onneksi on lääke.

Minulla on nyt kp 7 ja viimeinen Letro-pv (kp 3-7). Tällä kertaa annostus oli 2-1-2-1-2 Letroa/ pv. Digitaaliset mittarit odottavat, huomenna varaan ultran kp 10-12 ja testaus alkaa kp 12. Eli hyvin pian tiedän lisää. Jos kaikki menee hyvin omat munasoluni ja lahjatavara sulatetaan ja tehdään ICSI.

26/224 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonoora, plussa sinulle tähän kiertoon!👍❤🎶🎶🎶🎶

Mulla on dpo 14 ja 13, testeissä on vaan näkynyt sellainen hailura....

Nyt alkoi rusehtava vuoto..... vielä ei onneksi tule mitään, mutta kohta kai sitten menkat rysähtää päälle!😭

Enää ei me päästä Klinikalle ja elämä tuntuu muutenkin kurjalta, kun mulle tosi tärkeä ihminen lähti tänään ja hautajaiset on edessä😰😭😪

Mä toivon sinulle kaikkea parasta onnea ja hyvää vointia❤

En ole silti vielä luovuttamassa, joten palaillaan pian👍❤

Tähtitaivas☆

27/224 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko loistaa ja tuuli puhaltaa kasvoille silti, vaikka läheinen ihminen ei sitä enää koe. Elämä silti jatkuu!❤

Tähtipölyä....

Tähtitaivas☆

28/224 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa molempien menetysten vuoksi, Tähti <3

29/224 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti,

Otan osaa 🤍 voimia suruusi 😥 paljon myönteistä ja rauhallista energiaa sinne 💗

30/224 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pikainen tilannekatsaus...

Tähti, miten jakselet?

Kerran elämässä, mikä tilanne siittiöiden kanssa?

Minulla oli tänään ultrassa johtofollikkeli 20mm ja muita vähän pienempiä. Kohdun takana vähän nestettä, mitä lie tarkoittaa... Toive on kuitenkin, että kohtu olisi otollinen nyt, jotta voisi alkionsiirron tehdä (ensin toki sulatettava ja yhdistettävä minun ja luovuttajan solut).

Ovulaatiotesti oli myös positiivinen. En todellakaan enää luovu noista digitaalisista, saa riittää minulle tikkujen viivojen tulkinta 😄

Nyt odottelen klinikan soittoa jatkosta.

31/224 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää! Milloin sulatus tapahtuu? Kävin juuri allekirjoittamassa papereita. Siittiöt on, ja ensi viikolla alkaa estrogeeni ja sitten piikitys. Sain opastusta, nyt tuntuu vähän selkeämmältä, koska monimutkainen hoitohan tämä on kaiken kaikkiaan.

32/224 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kerran elämässä!

Piikitykset sujuivat vaivatta minulla. Siitä tuli varmaankin jokin adrenaliiniryöppy, kun jännitti ja vähän nipisti. Tavallaan vähän odottikin sitä päivittäistä ohjelmanumeroa. On mukavaa kun on ohjeet ja voi itse tehdä asialle jotain. Ja katosipa neulakammon viimeisetkin rippeet, kun "leikki" itsellään sairaanhoitajaa... Minulle tuli lopulta se hyperstimulaatio (vaikka join vettä 3l/ pv), mutta ei siitäkään kummempia vaivoja ollut. Tulipahan kunnolla munasoluja.

Nyt sulatetaan kerralla 10 munasolua, laborantti joutuu lauantaina töihin... Kaikkiin mikroinjektoidaan (ICSI) siittiöt. Maanantaina selviää lisää...

33/224 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on paljon toiveita täällä!❤💖❤

Mä toivon kaikille plussaa ja parasta, hyvää onnea omiin tilanteisiin👍💖

Täällä edessä on hautajaiset. Onneksi lähtö ei ollut äkillinen ja ehdimme keskustella viime hetkillä. Mutta henkilö on elämässäni ollut hyvin tärkeä.

Surua kestää....

Silti tähän asiaan, en kyllä osais(?) antaa periksi millään, vaikka kai pitäisi jo luovuttaa 47-vuotiaana😭😪😭

Tähtitaivas☆

34/224 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kerran elämässä, piti kysyä mitä varten tuo estrogeeni on piikityksissä? Minulla ei sitä ollut, oli vain gonalit, fyremadelit ym. peruspiikit.

Tähti, kiitos positiivisista toivotuksista! Surutyö ottaa aikansa ja se on vain rauhassa tehtävä. Itselläni oli isot menetykset viime vuoden keväänä ja syksynä. Huomasin, että suru ei ole vaarallista ja se on aina paras vastaanottaa heti, kun se haluaa tulla...

Asiasta, Tähti onko pakko luovuttaa? Keinoja vaan ehkä pitää muuttaa..? Mites ois Tallinna (esim. Fertinova, jotka samaa lafkaa suomalaisen Ovumian tms. kanssa), Virossa taisi olla 50v. maksimi-ikä(?)? Ja yli 45-vuotiaille tehdään yleensä lahjamunasoluilla IVF... Mutta miksi ei voisi omillakin koittaa ensin. IVF:ssä on se hyvä puoli, että (sen onnistuessa) kohtuun päätyy valvotusti hyvälaatuinen alkio. Siinä vaiheessa tarvitsee "enää" jännätä kiinnittymistä (ei sitä että oliko ovis, oliko hyvä munis, hedelmöittykö ja missä se nyt menee yms.). Siis hedelmöitysvaiheessa.

Muuten saa kyllä jännätä koko ajan, toivoa parasta ja pelätä pahinta. Aika avuton sitä on näiden isojen asioiden äärellä, mutta sitkeän rauhallisesti vaan... Jatkuvaa epävarmuuden sietämistä... Ei ole heikkohermoisten puuhaa tämä. Paljon voimaa, rauhaa ja rakkaudellista energiaa kaikille teille upeille vahvoille naisille 🧡

35/224 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni tulee tablettina ennen piikitystä, en oikeastaan tiedä että miksi. Kaipa se jotain auttaa, zumenon taisi olla valmisteen nimi. Sattuiko sulla punktio?

36/224 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä kirjoitti:

Estrogeeni tulee tablettina ennen piikitystä, en oikeastaan tiedä että miksi. Kaipa se jotain auttaa, zumenon taisi olla valmisteen nimi. Sattuiko sulla punktio?

Heips! Punktio ei sattunut. Siihen sai jonkun kipulääkkeen ja kai jonkun rauhottavankin. Muutenkin meni sumussa koko toimenpide, kun mies oli siinä vaiheessa tehny oharit... Itkin vaan sitä, kun ihana lääkäri ja hoitaja paijaili ja punkteerasi. Eli en huomannu koko juttua...

Muutenkin on lääkäreissä ja sairaaloissa tähän ikään mennessä ronklattu jos jotakin paikkaa niin, että ei enää kaikesta hievahda 😏

37/224 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti.. Olivat kuulemma ihmeissään laborantin kans: eivät olleet ennen nähneet, että kaikki (minulla sulatettiin 10/18) pakastemunasolut selviää sulatuksesta... Kyllä siinä jotain itkunaurun tapaista komppasin... Muutenki 7/10 oli lähteny jakaantumaan hedelmöityksestä niin hyvin, että pitkään viljelyyn lähdetään...

Ihmettelin vkonloppuna kun ei niin hirveästi hermoja raastakaan. Niin nyt minun kehopoloni ei ollutkaan pettänyt aavistuksia. 🧡

Näillä näkymin siirto torstaina. Mikään ei edelleenkään ole varmaa ja koko ajan on uusi etappi jännättävänä, että ei ehkä kannata/ jaksakaan enää pelätä. Edelleen olen suunnattoman kiitollinen tästä mahdollisuudesta 🧡🤍💛🤎

38/224 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Lääkäri soitti.. Olivat kuulemma ihmeissään laborantin kans: eivät olleet ennen nähneet, että kaikki (minulla sulatettiin 10/18) pakastemunasolut selviää sulatuksesta... Kyllä siinä jotain itkunaurun tapaista komppasin... Muutenki 7/10 oli lähteny jakaantumaan hedelmöityksestä niin hyvin, että pitkään viljelyyn lähdetään...

Ihmettelin vkonloppuna kun ei niin hirveästi hermoja raastakaan. Niin nyt minun kehopoloni ei ollutkaan pettänyt aavistuksia. 🧡

Näillä näkymin siirto torstaina. Mikään ei edelleenkään ole varmaa ja koko ajan on uusi etappi jännättävänä, että ei ehkä kannata/ jaksakaan enää pelätä. Edelleen olen suunnattoman kiitollinen tästä mahdollisuudesta 🧡🤍💛🤎

Ulrika Eleonora, oi....ihanalta kuullostaa...peukut pystyssä👍👍 ❤

Niin jännät hetket, onko siirto jo tehty?

Valtavasti plussa säteitä siirtoon❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

39/224 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä kirjoitti:

Kävin juuri allekirjoittamassa papereita. Siittiöt on, ja ensi viikolla alkaa estrogeeni ja sitten piikitys. Sain opastusta, nyt tuntuu vähän selkeämmältä, koska monimutkainen hoitohan tämä on kaiken kaikkiaan.

Kerran elämässä, ihanaa❤ Valtavasti plussasäteitä matkaan!❤👍🎶🎶🎶🎶🎶

Pian kuullaan sitten lisää😘👍

Tähtitaivas☆

40/224 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Eilen siirrettiin yksi blasto kohtuun. Kaikki kymmenen munasolua suli ja hedelmöittyi hyvin, mutta tässä matkan varrella ovat sitten tippuneet niin, että yksi 5 pvn blasto saatiin kohtuun ja yksi 6 pvn blasto pakastimeen. Mietin, että olisivat pakastaneet eilen kaikki, kun neljä oli vielä jäljellä... Mutta lääkärin mielestä ne eivät selviäisi kohdussa, jos ne eivät selviä blastoiksi maljassakaan.

Eli kohdussa on yksi alkio, pakastimessa yksi ja 8 munasolua vielä lisäksi... Toki nyt pitää ajatella, että on raskaana. Netissä on jotakin meditaatioitakin tähän tilaan. Pohdin, että kun sisäkauttakin tullessaan alkio kiinnittyy n. viikossa, niin liekö tämäkin 6 pvn ikäinen kiinnittyy tänään tai huomenna, jos on kiinnittyäkseen..

Piinapäiviin pääsen minäkin nyt osalliseksi! Testin saan tehdä 10 pvn päästä.

Miten menee Kerran elämässä? Minkälaiset mietteet Tähti?