Aiotko mennä maanantaina töihin?
Itse en vielä tiedä mutta tekisi mieli olla pois. Asun riskialueella.
Kommentit (84)
Menen, olen töissä HUS:ssa. Vähän kyllä mietityttää oma astma, mutta ei töistä voi poiskaan jäädä.
Menen. Vanhuksia ei voi etänä hoitaa.
Hyvin nopeasti tulee potkut jos ei töihin mene...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Arvostan työpanostasi. Voimia kaikille jaksamiseen!
En mene, jään kotiin etätöihin niin pitkäksi aikaa kuin tilanne vaatii. Meillä töistä tuli perjantaina käsky, että kaikki etätöihin kykenevät, ei mitään asiaa toimistolle ainakaan kuukauteen. Huojentavaa. Olen raskaana rv22, enkä tosiaan halua testata kuinkahan minä ja lapsi selvitään koronasta.. Mies on myös kotona, ei tee etätöitä vaan ei pysty omia töitään tehdä näiden urheiluseurojen kauden lopetusten vuoksi. Toistaiseksi palkka juoksee hänelläkin, saas nähdä miten käy jos tilanne jatkuu....
Nyt käydään vain kaupassa, jos tarvii. Ja lähimetsässä lenkillä (metsän reunassa asutaan, ei juuri naapureita niin ihmiskontakteja helppo välttää). Ellei sairastuta.
Meidän perhettä ei suostuttu testaamaan. Todella vaikea tilanne,corona voi olla mutta sairaslomaa ei ole.töihinkö siis mentävä?
Vierailija kirjoitti:
❤ Pidä hyvää huolta heistä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhettä ei suostuttu testaamaan. Todella vaikea tilanne,corona voi olla mutta sairaslomaa ei ole.töihinkö siis mentävä?
Jos on flunssaoireita, pitää jäädä kotiin, testattiin tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoja ei ole vielä suljettu, eikä minun työnkuvaani sovi etätyöt, joten menen töihin ihan normaalisti. Myös lapset ovat menossa kouluun.
Minä olen yliopistolla töissä. Sain viestin, että ensi viikolla pitää jäädä etätöihin. Mutta onhan sielläkin sellaisia tehtäviä, joita ei voi tehdä etänä. Eli sinullakin voi olla töissä vähemmän ihmiskontakteja ensi viikolla kuin tavallisesti. Sehän sen etätyön pointti tässä tilanteessa on, että vähennetään ihmisten välisiä fyysisiä kontaktitilanteita, jotta taudit leviäisivät vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tullut päätelmään että et ole tyhmä, et sinä sitä tiedä!
Eli viisas tietää olevansa tyhmä?
Kyllä aion. Ei ole koronaa eikä lorvikatarria.
t. opettaja
Vierailija kirjoitti:
Mua on käynyt hieman ahdistamaan olla töissä. Työnanatajalta ei ole tumkut mitään ohjeistusta miten toimitaan jos on juurikin pieni flunssa... Samaten omasta suojautumisesta ei halaistua sanaa. Iso siivousyritys työnantajana
Mikä firma? Meillä tuli vaan sähköpostitse itsestäänselviä ohjeita käsien pesusta ja kättelyn välttämisestä. Töistä on saanut tähänkin asti olla pomon luvalla pois kolme päivää, mutta se vaatii joka aamu soiton työnantajalle, ja hän yleensä käskee mennä työterveyteen jos on tarvetta pidemmälle kuin yhden päivän poissaololle. Joillekin jo yksi päivä vaatii työterveyskäynnin, jos on taustalla muita poissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin menen. En ole laiska, tyhmä, hyväuskoinen enkä epäkäytännöllinen. Olen aina noudattanut hyvää hygieniaa yli muiden enkä sairastellut mitään paskajuttuja, joita keskivertokansalainen valittaa tämän tästä. Tämä on fiksujen ihmisten kulta-aikaa.
Olet suuressa vaarassa jos fiksut vain selviävät. Kaadut ensimmäisten joukossa!
Voi kunpa voisinkin olla menemättä. Terv. hoitaja
Pidän oppitunnit etänä. Meidän oppilaitoksemme mahdollistaa tämän. Opiskelijat ovat olleet hyvin tyytyväisiä ja vaikka pientä sählää on ollut systeemien kanssa, on tämä paljon parempi kuin levittää tauteja oppitunneilla.
En kun on talviloma. Sen jälkeen kyllä.
Totta munassa
Ja niin kauan kuin on duuni. Mulla on jo lomautusuhka päällä
Tottakai. Olen sairaanhoitaja, en pelkää coronaa, enkä muitakaan tauteja. Massahysteriasta pidättäydyn.
Menen tulevalla viikolla joka päivä lukiolle valvomaan yo-kirjoituksia ja hoidan samalla sieltä etänä oppitunnit lukiolaisille. Valvonnat on hoidettava tuolla, muut toki vois etänä, mutta helpompi sitten omasta luokasta käsin hoitaa noi etäopetuksetkin, kun paikalle kuitenkin mentävä. Ja toisaalta menis hermot kotona kun mies tekee täällä etähommia
Minä ajattelen, että jokainen, joka voi tehdä työnsä nyt – ei siis ole sairaana tai karanteenissa – parantaa taloustilannetta omalta osaltaan. Ei se lamakaan naurata ketään.
Olen itse yrittäjä ja karanteenissa. Laittelen kotoa sähköposteja, osa viivästysilmoituksia, ja palaan hommiin, kun kaksi viikkoa on täynnä.