Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?
Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.
Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.
Kommentit (653)
Ostin
- talous- ja vessapaperia
- perunoita ja porkkanoita isot pussit
- nuudeleita, pastaa, tomaattimurskaa, ketsuppia
- tonnikalaa useamman purkin
- naudan ulkofileejöötin pakastimeen
- pakastepizzoja
- tummaa ja vaaleaa leipää pakastimeen
- kaksi erilaista isoa juustoa
- erilaisia mehuja, glögiä ja kuplavesiä (tiedän, että sairaana ei oikein muuta voi kuin juoda, eikä raanavesi mene välttämättä alas)
- shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa ja käsisaippuaa, hammastahnaa ja hammasharjoja
- tiskihanskat, tiskiharja, vileda-liinoja, Fairyä, pyykinpesuainetta, kloriittia (ei desinfiointiin, vaan tarvitsen valkaisuun)
- eineksiä: savuporokeittoa, lohikeittoa ym.
- kananmunia, maitoa, jauhoja, hilloa (pannaria ajattelin, pannaria voi myös pakastaa)
- kahvia ja suodatinpaperia
- paprikaa, sipulia, veriappelsiineja, säilykehedelmiä, hernekeittoa, papuja ja linssejä
- suklaata ja karkkia, pullapitkon jonka siivutin pakastimeen, viiliä, jogurtteja ja riisifruttia
Varmaan muutakin ostin, en muista kaikkea. Kahdesti kävin kaupassa ja yli sata euroa meni molemmilla kerroilla. Ei olisi ollut tällaiseen varaa (olen työtön), mutta jos oikeasti sairastun niin etten saa mennä kauppaan enkä jaksaisikaan, niin onpahan toipilasajalle muonaa sitten jos ruoka alkaa taas maistua.
Maailmallahan toipujat on tehneet sen virheen, että ovat rynnänneet ihmisten ilmoille heti kun olo tuntuu paremmalta. Ovat tartuttaneet muita ja sairastuneet itsekin uudelleen, toisella kertaa vakavammin.
Hamstrattiin just 2 annosta kebabia mukaan vaasankadun king kebabista. Oli hyvää. Siellä oli paljon muitakin hamstereita.
Vierailija kirjoitti:
En ole hamstrannut mitään, paitsi käsidesiä ostin 2 pulloa, vaikka normaalisti meillä ei käytetä. Lisäksi vitamiinia ja sinkkiä olen alkanut syödä, normaalisti en ota mitään sellaisia.
Olen alkanut ostaa viikon ruoat kerralla, jotta kaupassa ei tarvitse käydä altistumassa niin usein, mutta ruokien sisällössä ei ole mitään eroa normaaliin nähden. Ihan tavallista arkisapuskaa ostan, paitsi että salaattibuffa, irtokarkit, paistopistetuotteet ja pakkaamattomat hevi-osaston tuotteet ovat jääneet pois ostoskärrystä.
En tiedä, olenko fiksu, mutta ainakin olen alusta asti suhtautunut sopivan kriittisellä korvalla uutisointiin, enkä uskonut, kun sanottiin, että virus ei tule Suomeen.
Sama juttu, että en alunperinkään uskonut THL jorinoita, jotenkin tajusin, että nyt on vakavampi juttu, ihmettelen kuinka kujalla siellä oltiin ja ollaan. Perjantain spektaakkeli oli kuin Kummeli sketsi.
Mutta asiasta - olen ostanut peruskamaa pastaa,hernaria,tomaattisäilykkeitä,pakasteita
,ruokasäilykkeitä,lääkkeet,vitamiineja pesuaineita, desinfiointiaineita.
Normiruoat viikon satsi kerralla, ettei tarvi käydä kaupassa usein.
Ostin Harley Daavidsonin, sillä ajelen iltaisin...
KIKKA
Pari asiaa mietityttää ruoan (pois lukien kuivaruoat) hamstraamisen suhteen:
-Lihovatko ihmiset, kun saattavat syödä tavallista enemmän, jos kaapit "täynnä"
-Syntyykö liikaa ruokahävikkiä, jos/kun ruokia ei ehdi syödä ajoissa
Nyt eletäänkin herroiksi. Pöydät notkuvat herkkuja ja päihteitä viikko- ja kuukausikaupalle. Ihanan dekadenttia mutta minkäs teet. Olihan meillä aikamme. Ajatelkaa nyt muutkin seitkytluvun kuumia lapsuuden kesiä. Kippis ystävät!
viinaa kyllä sosialisti hallitus ruoka jonoihin kassit järjestää olemmehan heidän äänestäjiään
Neljä jäätelotuuttia ja neljä suklaalevyä.
Olen jo tammikuun lopusta ostellut pikkuhiljaa kaappeja täyteen tavallisten kauppareissujen yhteydessä.
Miksi?
Koska tiesin, että kun isot massat säikähtää, kaupat on täynnä hamstereita. En aio käydä kaupassa ennen kuin tämä sekoilu vähän rauhoittuu ja siellä voi taas asioida ilman tungosta. (Kun siellä tungoksessa ne taudit leviää)
En ole ostanut mitään ylimääräistä. Käyn joka päivä 200 m päässä olevassa kaupassa ostamassa päivän ruuat niin kuin aina ennenkin. Panikointi on turhaa.
Ostin hunajaa, valkosipulia, vitamiineja, probiootteja ja kalaöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin
- talous- ja vessapaperia
- perunoita ja porkkanoita isot pussit
- nuudeleita, pastaa, tomaattimurskaa, ketsuppia
- tonnikalaa useamman purkin
- naudan ulkofileejöötin pakastimeen
- pakastepizzoja
- tummaa ja vaaleaa leipää pakastimeen
- kaksi erilaista isoa juustoa
- erilaisia mehuja, glögiä ja kuplavesiä (tiedän, että sairaana ei oikein muuta voi kuin juoda, eikä raanavesi mene välttämättä alas)
- shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa ja käsisaippuaa, hammastahnaa ja hammasharjoja
- tiskihanskat, tiskiharja, vileda-liinoja, Fairyä, pyykinpesuainetta, kloriittia (ei desinfiointiin, vaan tarvitsen valkaisuun)
- eineksiä: savuporokeittoa, lohikeittoa ym.
- kananmunia, maitoa, jauhoja, hilloa (pannaria ajattelin, pannaria voi myös pakastaa)
- kahvia ja suodatinpaperia
- paprikaa, sipulia, veriappelsiineja, säilykehedelmiä, hernekeittoa, papuja ja linssejä
- suklaata ja karkkia, pullapitkon jonka siivutin pakastimeen, viiliä, jogurtteja ja riisifruttia
Varmaan muutakin ostin, en muista kaikkea. Kahdesti kävin kaupassa ja yli sata euroa meni molemmilla kerroilla. Ei olisi ollut tällaiseen varaa (olen työtön), mutta jos oikeasti sairastun niin etten saa mennä kauppaan enkä jaksaisikaan, niin onpahan toipilasajalle muonaa sitten jos ruoka alkaa taas maistua.
Maailmallahan toipujat on tehneet sen virheen, että ovat rynnänneet ihmisten ilmoille heti kun olo tuntuu paremmalta. Ovat tartuttaneet muita ja sairastuneet itsekin uudelleen, toisella kertaa vakavammin.
Noilla ostoksilla selviää jo parit nuijasodat läpi!
Tänään kävin ratsastuksen jälkeen apteekissa ja kaupassa.
Apteekista: lifting -yövoide ja kasvojen puhdistus, burana ja 2 x Nasolin -nenäsuihke. Mulla nenä iltaisin tukossa, mutta näin se on ollut jo syksystä lähtien. Ei uutta tällä rintamalla. Aivastelu hieman huolestuttaa...
Kaupasta nro 1 (Kontumarket) ostin normaalisti turkkilaista jugea, rahkaa, banskuja, magnesium prk. Kahvia 3 pkt (tarjous). Extrana puuropaketti, 3 pss nuudeleita (1€), rypsiöljy.
Kaupasta nro 2 kuivattuja herneitä 2 pss, voipkt, italianpata 2 x pss, tonnikalaa 2 prk, limppari 1,5 l, keksipkt, grillimakkarapkt, linssipkt.
Piti käydä kahdessa kaupassa, ku ekassa oli kuivatuotteet vähissä ja nimenomaan kuivattuja herneitä olisin halunnu. Mieluummin keitän itse hernarini kuin ostan niitä purkkeja. Näin toimin aina. Normisti olisin ottanu yhden pussin, nyt 2.
Tarkoitus käydä tuo kuivakaappi tänään läpi ja katsoa, mitä tarvitsen. Niin teen normistikin säännöllisen epäsäännöllisesti. Uskoisin, että tarvis ostaa kik-herneitä (teen punajuurihummusta aika usein) ja mantelijauhoja (teen karppisämpylöitä). Perunoita vois ostaa kilon, mutta siinäpä se varmaan pitkälle sitten on....
Meidän perheessä on 2 aikuista ja 2 alakouluikäistä lasta. Kävin eilen ylimääräisellä ostosreissulla ja mukaan tarttui:
50 purkkia hernekeittoa
30 purkkia tonnikalaa
30 purkkia säilykelihapullia
50 purkkia säilykehedelmiä
20 pussia makaroonia
10 kiloa riisiä
10 kiloa kaurahiutaleita
40 pulloa käsidesiä
10 pulloa saippuaa
10 pulloa shampoota
10 purkkia käsivoidetta
10 tuubia hammastahnaa
8 hammasharjaa
4 säkkiä vessapaperia
2 säkkiä talouspaperia
Viiniä ja c-vitamiinia.
Muuten ihan perusostokset.
Juuri näin, ei ole mitään syytä alkaa hamstrata yhtään mitään.
Olin tänään eräässä helsinkiläisessä S-Marketissa, ja voi hamstraamisen määrää!
Ihmiset ryntäilivät toisiaan väistelemättä hysteerisinä ja kiukkuisina pasta- ja säilyketölkkihyllyillä.
--
29 sentin makaronipuseja oli ollut valtavasti (iso, kanttiinsa parimetrinen laatikko), mutta pohjalla 6-7 pussia.
Tonnikalaa ei ollut juurikaan.
Poikkeukselliset ostokseni:
- pari makaronipussia
- kolme tonnikalapurkkia
- kaksi pakettia ruisnäkkäriä
Muuten ostin ihan normaalit mehut, maidot, vihannekset ja hedelmät.
Meillä on säkki soijarouhetta, riisiä, ohraa, monen muotoista pastaa kaapissa, tofua ja vihanneksia pakkasessa, pottuja, sipulia ja porkkanoita talon kylmäkellarissa niin, että varmasti selvittäisiin lapsen kanssa ainakin kuukausi, jos ei kahta, nälkää näkemättä, jos olisi ulkonaliikkumiskielto.