Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?

Vierailija
14.03.2020 |

Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.

Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.

Kommentit (653)

Vierailija
121/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään 

Vierailija
122/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatarvikeet (osa käytössä, osa varastossa)

- näkkileipä, hapankorppu, muut kuivaleivät, pasta, riisi 

- tonnikala, hernekeitto, lihasäilyke, ananaslohkot, pastakastikkeet, pavut

- pähkinät, hunaja, puuro, myslit, murot, kahvit, teet, suodattimet, maidot

-pakastevihannekset, pakastekeitot, seiti, kalapuikot, sillit, marjapakasteet, olen paistanut pakkaseen broileria, jauhelihaa ym.

- peruna, porkkana, vihannekset, suolakurkku (iso purkki), viipalekurkku

- Vichy x 6 pulloa ja mustaherukkamehuja useampi pullo

Hygieniatuotteet (en epäile näiden loppuvan kaupasta, mutta ostin silti)

- käsisaippuat x 6, suihkusaippuat x 6,  käsirasvat x 3, ihorasvat x 2, talouspaperi (iso pkt) wc-paperi (iso pkt), nenäliinat (useita paketteja), kasvorasvat x 1, dödöt x 1, kuukautistuotteet, shamppoita ja hoitoaineita tuplat

Siivous

- tupla siivousaineet, extramäärä roskapusseja, jätesäkkejä, 2 x tiskirättipaketteja, 2 x tiskiainetta, tuplat pyykinpesutuotteita, kumikäsineitä, kertakäyttökäsineitä

Terveys

- Tuplat särkylääkkeitä, kalaöljyt, C-vitamiini, maitohappobakteerit, muut vitamiinit, letku + pullo liman irrotukseen

Suojautuminen

- pieni paketti hengityssuojaimia (tuskin käytän näitä), suojalasit (hetken mielijohteesta), työkäsineet, iso vesikanisteri (ostettu jo aiemmin, tuskin tarvitaan)

-

Esimerkillistä. Ei puutu kuin, jos jätesäkit tavanomaista pienempää kokoa, ruumissäkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutamaksi päiväksi ihan perusruokaa ja juotavia, näillä pärjätään muutama päivä, tupakat loppuu huomenna mutta käyn niitä ostamassa sitten kartongin huomenna. Meillä täällä Laitilassa on hiljennetty, ihmisiä on todella vähän liikenteessä ollut tänään, eilen oli vilkasta vielä. Lukio on nyt etäopiskelussa, luulen, että kohta menee kaikki koulut ja päivähoidotkin, se olisi viisasta. Ny on tämä aika sellasta, että odotetaan iskeekä tauti pahana vai lievänä, tartuntoja on aivan tarpeeksi nyt täällä.

Vierailija
124/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein hamstrannut mitään, kun suosimme ruoanlaitossa tuoretuotteita. Kuivamuonaa ja pakasteita on kuitenkin reilusti, koska niitä kuluu vähän. Näinpä emme kuole 3-4 viikkoon näilläkään varastoilla. 

Vierailija
125/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mitä muutenkin syödään, mutta jonkin verran enemmän: riisiä, pastaa, tomaattimurskaa, kookosmaitoa, pähkinöitä, kikherneitä, quinoaa, linssejä, soijarouhetta, misoa, papuja, kaurahiutaleita, maapähkinävoita, hygieniatuotteita, lääkkeitä, pullovettä, pakastevihanneksia jne.

Vierailija
126/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Suomesta ei ruoka ja vessapaperi lopu.

Vierailija
127/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useassa kansainvälisessä FB ryhmässä, joissa on paljon myös italialaisia karateenissa olevia ja he ovat kertoneet, että kaupoista saa kyllä siellä ihan hyvin ruokaa. Ihmiset ottavat asian vakavasti, mutta mitään paniikkia ei ole.

Vierailija
128/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoin vain superfoodeja.

Kun on vitamiini-, energia-, ja terveyspommit olemassa niin muun ruoan terveellisyydellä ei hätätapauksessa niin väliä. Eli nyt normiruokaa kaupoista tavalliseen tapaan, mutta jos sairastun tai perusruoka loppuisi niin vaikka pelkällä pussikeitolla elää pitkään kun superfoodit on lisänä.

Tämä onnistuu koska olen sinkku ja elän yksin.

Mulla kanssa on paljon näitä superfoodjauheita muun terveellisen ruuan lisänä. Nyt tosiaan kannataa panostaa terveelliseen ruokaan ja kannattaa lisätä näitä ruokavalioon sillä parantavat vastustuskykyä. Suositellen esim. chlorellaa, spiruliinaa, vehnönorasta, matchaa, macaa ja moringaa. 

Vierailija
129/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä kukaan ei ole näköjään sairastanut edes tavallista influenssaa yksin kotonaan, hyvä jos pääsee kuumeessa edes jääkaapille tai vessaan. Koettu on! Toivottavasti te ”vähäxnoloohamztrata” ihmiset pääsette kokemaan miltä tuntuu olla kipeä! Kyllä helvetissä ostan sen verran ettei tule edes mieleen lähteä kuumeessa hortoilemaan kauppaan, siinäpähän nyyhkitte

Kirjoitinkohan johokin toiseen hysteriaketjun, että olen sairastanut lapseni ollessa pieni, mikä tarkoittaa yksin sairastamista, kun lasta ei voinut kauppaan lähettää.

Koettu on.

Tietysti hätävaraa on oltava, mutta kohtuus kaikessa.

Nimim. pakastin syöty

Vierailija
130/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin varastoon ylimääräisen paketin kaurahiutaleita, kun kaupoissa on hyllyt ollut semityhjinä enkä tulevina viikkoinakaan halua pilata aamuani sillä että joutuu ilman puuroa lähtemään tien päälle. 

Wc-paperit on jo loppu, mutta niitä ei enää kaupoista saa.

Vierailija
131/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vessapaperia, vessapaperia ja vessapaperia. Nyt se on kaupoista loppu, mutta ainakin minulla sitä riittää.

Kotona alkaa olla vähän ahdasta, kun on pakastinkin täynnä vessapaperia...

Tarviiko hamstrata, p****upuhelin jos on niin pärjää loistavasti.

Vierailija
132/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä sitä naureskellaan ja päivitellään meitä varautujia. Teille kaikille, jotka ette ole varautuneet varmaan joku äiti, kaveri tai tyttöystävä kiikuttaa ruoat kaupasta, kun te olette kipeänä. 

Koronan ei pitänyt mikään iso juttu, sanoivat media ja asiantuntijat ja nyt on joka päivä lisää sairastuneita. Korona aiheuttaa mm. pahimmillaan voimakasta väsymystä ja pahoja hengitysvaikeuksia. Jos olette kuitenkin niin terveitä, ettei sairaalaan pääse, sitten vain käpyttelette sinne lähikauppaan ostoksille. 

Ylimielisyys on suomalaisten yksi pahimpia vikoja. Naureskellaan muille, kunnes itse on siinä tilanteessa, että olikin ehkä ollut viisasta varautua hieman paremmin. 

Vierailija
133/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipitoista sapuskaa.

Vierailija
134/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen luentolehtiötä ja sata lyijykynää.

Vierailija
135/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikon ruuat eilen. Ihan normaalia perusruoka - tavaraa. Ja WC paperia tietty.

Vierailija
136/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut extrana maltillisen määrän käsidesiä, punaisia linssejä, mungpapuja, soijarouhetta, kananmunia, täysjyväspagettia, tummaa riisiä, maapähkinöitä, auringonkukansiemeniä, rypsiöljyä ja kuivattuja luumuja. Olen köyhä opiskelija ja pelkään joutuvani tilanteeseen, jossa kaupasta on pakko ostaa kallista ruokaa kun kaikki halpa on loppu.

Vierailija
137/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä sitä naureskellaan ja päivitellään meitä varautujia. Teille kaikille, jotka ette ole varautuneet varmaan joku äiti, kaveri tai tyttöystävä kiikuttaa ruoat kaupasta, kun te olette kipeänä. 

Koronan ei pitänyt mikään iso juttu, sanoivat media ja asiantuntijat ja nyt on joka päivä lisää sairastuneita. Korona aiheuttaa mm. pahimmillaan voimakasta väsymystä ja pahoja hengitysvaikeuksia. Jos olette kuitenkin niin terveitä, ettei sairaalaan pääse, sitten vain käpyttelette sinne lähikauppaan ostoksille. 

Ylimielisyys on suomalaisten yksi pahimpia vikoja. Naureskellaan muille, kunnes itse on siinä tilanteessa, että olikin ehkä ollut viisasta varautua hieman paremmin. 

Nämä hamstraajathan varautuvat nimenomaan sen varalle, että viettävät (itse asettamassaan) karanteenissa viikkoja kotinsa seinien sisäpuolella paksusti voiden ja jatkuvasti syöden. 

Sairastumista varten ei tarvitse kerätä valtavaa muonavuorta. Kyllä siinä normaalilta ihmiseltä ruokahalu menee, kun kuumetauti iskee. 

Vierailija
138/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä purkkia tonnikalaa. Kotona vaimo tuijotti niitä epäuskoisen näköisenä. Ei meillä kukaan syö tonnikalaa. En osaa itsekään selittää miks ne ostin. Jotenkin ne vaan tarttui käteen.

Vierailija
139/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hamstrasin. Hamstraamiseni ei kuitenkaan vaikuta tämänhetkiseen tilanteeseen kaupoissa, koska suoritin sen jo 4-6 viikkoa sitten (kahden viikon ajan). Eipä tarvitse mennä altistamaan itseänsä koronalle ihmismassoihin, kun on asian hoitanut kuntoon siinä vaiheessa, kun tartuntoja ei vielä ollut muutamaa lukuun ottamatta.

Hamstrasin kaikkea mitä normaalistikin syömme, mutta moninkertaisen määrän, ja siihen päälle vielä paljon jauhoja, pastaa, riisiä, säilykkeitä jne. Lisäksi tietty wc-paperia, siteitä, shampoota, saippuaa ja pesuaineita.

Vierailija
140/653 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokatarvikeet (osa käytössä, osa varastossa)

- näkkileipä, hapankorppu, muut kuivaleivät, pasta, riisi 

- tonnikala, hernekeitto, lihasäilyke, ananaslohkot, pastakastikkeet, pavut

- pähkinät, hunaja, puuro, myslit, murot, kahvit, teet, suodattimet, maidot

-pakastevihannekset, pakastekeitot, seiti, kalapuikot, sillit, marjapakasteet, olen paistanut pakkaseen broileria, jauhelihaa ym.

- peruna, porkkana, vihannekset, suolakurkku (iso purkki), viipalekurkku

- Vichy x 6 pulloa ja mustaherukkamehuja useampi pullo

Hygieniatuotteet (en epäile näiden loppuvan kaupasta, mutta ostin silti)

- käsisaippuat x 6, suihkusaippuat x 6,  käsirasvat x 3, ihorasvat x 2, talouspaperi (iso pkt) wc-paperi (iso pkt), nenäliinat (useita paketteja), kasvorasvat x 1, dödöt x 1, kuukautistuotteet, shamppoita ja hoitoaineita tuplat

Siivous

- tupla siivousaineet, extramäärä roskapusseja, jätesäkkejä, 2 x tiskirättipaketteja, 2 x tiskiainetta, tuplat pyykinpesutuotteita, kumikäsineitä, kertakäyttökäsineitä

Terveys

- Tuplat särkylääkkeitä, kalaöljyt, C-vitamiini, maitohappobakteerit, muut vitamiinit, letku + pullo liman irrotukseen

Suojautuminen

- pieni paketti hengityssuojaimia (tuskin käytän näitä), suojalasit (hetken mielijohteesta), työkäsineet, iso vesikanisteri (ostettu jo aiemmin, tuskin tarvitaan)

-

Esimerkillistä. Ei puutu kuin, jos jätesäkit tavanomaista pienempää kokoa, ruumissäkit.

Moni, joilla on erilaisia sairauksia, voi oikeasti kuolla näihin tauteihin. Perusterveitäkin on kuollut, ei ole mikään vitsin aihe. Sä varmaan kuulut niihin, jotka kaupassa leikkiyskii muiden päälle ja nauraa.

Minä olen fiksusti varautunut - kaikki, mitä olen ostanut, tulee normikäyttöön jos en sairastu. Ja jos sairastun, olisi sun kannalta kiva, että käyttäisin hengityssuojaa, enkä räkisi sun päälle jos joudun vaikka bussilla matkustamaan terveysasemalle.