Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?

Vierailija
14.03.2020 |

Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.

Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.

Kommentit (653)

Vierailija
221/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen flunssassa joten kävin lähikaupassa hamstraamassa sen verran, että voin rauhassa sairastaa kotona enkä tartuttamassa muita ympäriinsä. Vaikka minulla on vain lieviä oireita ja todennäköisesti ihan tavallinen flunssa, eikä mitään koronaa. Ennen kauppareissua peseydyin, desinfioin käteni ja kaupassa välttelin muita ihmisiä.

Suosittelen huolellista peseytymistä myös kauppareissun jälkeen.

No kiitos neuvosta, mut ammattini on laboratorioalalla, joten en ole ihan tietämätön viruksista ja hygieniasta.

Vierailija
222/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pakettia buranaa

100 paria kertakäyttöhanskoja

20 pussia ranskalaisia perunoita

5kg jauhelihaa

10 pussia pakastelihapullia

15 pussia pakastevihanneksia

15 laatikkoa Karjalaa

5 purkkia Fairya, koska käsisaippuat oli loppu

4 pakettia kynttilöitä

10 punttia tulitikkuja

Näillä pärjätään reilu kuukausi, kun ulkonaliikkumiskiellot tulevat ensi viikolla voimaan. Ostin Torista käytettynä ison pakastearkun parvekkeelle 50 eurolla ja nyt on ruokaa siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsen hamstrasin. Pakkasia on vielä 4, 2 jo tyhjennetty viime kesästä.

Meillä on ruokaa n 50 kerraksi, lisäksi torstaisin syödään nokkoskeittoa. Nämä ovat kaikki viime kesän satoa.

Hiivaa ostan aina välillä 100 pussia, koska meillä pyörii leipäkone viikoittain.

Hamstrasin, hyvissä ajoin 20 kg vehnäjauhoja, 10 kg puurohiutaleita, makaroneja ehkä 50 pussia ja riisiä 10 pakettia. Makaroneja lukuunottamatta nämä ovat pakkasessa. Ja maitoa. Iskukuumennettua. Teen jogurttia joka viikko. Mutta senkin ostin helmikuussa.

Oon pre hamstrannut etukäteen, koska sain kyydin.

Naapuri joskus, ehkä 4 x vuodessa kysyy haluanko kyydin kauppaan ja silloin ostan isoja määriä.

Riisit, makaronit, jauhot, iskukuumennettu maito, kuivahiiva jne ovat halpoja. Tohonkin satsiin ei hirveesti rahaa mennyt.

Vierailija
224/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usean viikon aikana nappailtu eri kaupoist riisiä, pastaa, tomaattimurskaa, papuja, nuudeleita, muutama kookoskerma, mehua, pikakahvia, jonkin verran tonnikalaa ja kaurahiutaleita. Lisäks tietty ihan normi tuoreruoka ostokset ja lemmikeil ruokaa toviksi. Perjantaina kävin nopeasti isos Prismassa ja jestas mikä meno jo aamupäivällä.

Vierailija
225/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryynimakkaraa.

Vierailija
226/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään vakuuttunut siitä, että on tarvetta minkäänlaiseen hamstraukseen tai varautumiseen.

Huomaat viimeistään ensi viikolla, kun liikkumisrajoitukset astuvat voimaan, et voi mennä kauppaan ja jääkaappisi on tyhjä ja vessapaperi loppu.

Vierailija
227/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asutte te, joiden kaupoista kaikki loppu? Meidän kylän kaupoissa ei näy yhdessäkään mitään normaalista poikkeavaa. Onko tää vauhkoilu keskittynyt niihin kaupunkeihin missä eniten ihmisiä?

Uusavuttomat ja tyhmät helsinkiläiset vauhdissa, hamstraavat paniikissa kaikkea tarpeetonta, vaikka kaupat auki 24h sielläpäin. Kyllä on nuijaa sakkia.

Vierailija
228/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä ruoalla, kuhan hanuria saa pyyhkiä oikein olan takaa!

Vierailija
229/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo tammikuun lopusta ostellut pikkuhiljaa kaappeja täyteen tavallisten kauppareissujen yhteydessä.

Miksi?

Koska tiesin, että kun isot massat säikähtää, kaupat on täynnä hamstereita. En aio käydä kaupassa ennen kuin tämä sekoilu vähän rauhoittuu ja siellä voi taas asioida ilman tungosta. (Kun siellä tungoksessa ne taudit leviää)

Kuin myös. Muistan vieläkin, kun sunnuntaina tammikuun 26. päivä istuin junassa ja luin läppäriltä uutisia ja twitterketjuja hiljattain suljetusta Wuhanista. Silloin jo ajattelin, että ei kauaa mene kun tämä leviää muuallekin maailmaan. Olen täydentänyt kotivaraani jo helmikuun ajan pikku hiljaa kun on tullut sopivia tarjouksia eteen, nyt on asunnolla kuukauden-parin sapuskat, lääkkeet ja vessapaperit yms. Tulevat käytettyä vaikka pandemia menisikin ohi aiheuttamatta suurta katastrofia Suomessa.

Vierailija
230/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asutte te, joiden kaupoista kaikki loppu? Meidän kylän kaupoissa ei näy yhdessäkään mitään normaalista poikkeavaa. Onko tää vauhkoilu keskittynyt niihin kaupunkeihin missä eniten ihmisiä?

Uusavuttomat ja tyhmät helsinkiläiset vauhdissa, hamstraavat paniikissa kaikkea tarpeetonta, vaikka kaupat auki 24h sielläpäin. Kyllä on nuijaa sakkia.

Niin, parempi käydä koko ajan siellä kaupassa ostamassa vain vähän kerralla. Samalla mahdollisesti altistaa itsensä koronalle tai tartuttaa se muihin.

Vierailija
231/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en koe "hamstranneeni" mitään, mutta Buranaa ostin pari pakettia varastoon. Sille on lopulta aina käyttöä, eikä sitäkään enää kipeänä voi lähteä hakemaan.

Ainiin ja hammastahnaa ja saippuaa ostin ylimääräiset kappaleet. Nyt aion vielä hakea hieman ylimääräistä kissanhiekkaa, niin on kotona kaikkea sen verran, että pärjää muutamia päiviä.

Vierailija
232/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytin 4 pakastearkkua jo kaksi viikkoa sitten lihalla ja pakastevihanneksilla ja kävin ostamassa farmari autollisen perus tarvikkeita. Te jotka olette nyt viimeisen kahden viikon aikana käyneet kaupoissa, sairastutte 100% varmuudella koronaan ja se onkin semmoinen viirus joka vetää voimat pois, joten toivottavasti teillä on nestettä joka pysyy sisällä kotona, vesi ei ole semmoinen. Pärjään omilla varastoillani 4kk enkä sitä ennen aio käydä kaupassa, teen mukavasti etätöitä ulkomaiselle IT firmalle kotoa ja palkka sekä bonukset kolisee tilille tasaisesti. Jos jotain tarvitsen tilaan netti toimituksena ja käsken jättämään paketin pihalle kuistin edustalle.

Vierailija
233/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavarasto, lääkkeet, pesuaineet , kokosuojamaskit ja desinfiointiaineita hommattu.

Vierailija
234/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vastaan silti. Olen ollut muiden sairauksieni vuoksi eräänlaisessa kotikaranteenissa jo parin vuoden ajan. Tänä aikana olen tilannut kerran viikossa päivittäistavarat kotiinkuljetuksella. Ensimmäisinä viikkoina oli vaikea hahmottaa, miten paljon mitäkin tarviketta kuluu viikossa. Lisäksi tuoretuotteiden säilyvyyttä en oikein hahmottanut.

Suurin ahaa-elämys mulle kuitenkin tuli säilytystiloista. Lapsuuteni aikaisia kellarikomeroita ei enää ole. On vain jääkaappi, pakastin sekä huoneenlämpöiset kuivakaapit. On aika paljon elintarvikkeita, joille huoneenlämpö on liian lämmin, mutta jääkaappiliämpötila liian kylmä. Mulla on sekä jääkaappi että jääkaappi-pakastin-yhdistelmä. Säädin jääkaapin lämpötilaa siten, että se vastaa entisajan kellaria eli noin +10 astetta. Tässä lämpötilassa näyttää säilyvän tuore kurkku, erilaiset kaalit, sipulit, tuore parsa, hedelmät yms kevyesti parikin viikkoa. 

Mun viikon "hamstrauksiini" kuuluu siis ihan tavalliset elintarvikkeet.  Olen sekasyöjä, mutta syön aika kasvispainotteisesti. Tuoreetkin kasvikset säilyvät, oleellista on oikea säilytyslämpötila. 

Vierailija
235/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perustarpeita nyt melko hyvin, eli pakkasessa lihaa ja pakastevihanneksia ja kaapeissa pastaa, tomaattimurskaa, perunaa, porkkanaa, kikherneitä, papuja, öljyä, jauhoja, uht-maitoa, kahvia, kermaa, kaurahiutaleita jne. Mutta lisää kaikkea pitäisi jaksaa kantaa kaupasta, sillä jos minä ja mies jouduttaisiin pidemmäksi aikaa kotiin, niin ei noilla pärjättäisi vielä kovin pitkään. Ei vain meinaa muutenkaan rahat riittää ja nyt pitäisi kaikkea ostaa varastoon... Saippuaa, särkylääkkeitä ja vessapaperia löytyy kyllä!

Vierailija
236/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän ruokaa pakkaseen. Kuivatin myös tulevia retkiä varten jauhelihaa, jonka voi käyttää jo aikaisemmin jos oikeasti tulee määräys pysyä kotona.

Vierailija
237/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoremehua 30 tölkkiä

Karkkia, suklaata, välipalakeksejä

Sosekeittopurkkeja

Kipeenä ei muuta tarvi 😋

Vierailija
238/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussin suolapähkinöitä ja kaksi olutta

239/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko mihinkään, eli elän niinkuin aina olen elänyt. Toiset on tyhmiä ja hysterisoituu ihan eskari tasolle. Voi voi yhteiskuntaa ja sen ihmisiä. #so sad #idiootit ympärilläni

hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!

Vierailija
240/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineja (C, D & monivitamiini)

Marjoja, lihoja, vihanneksia, muutama keitto pakkaseen

Mehukeittoja

Mausteita ja erilaisia lihaliemiä, sipulia...

Ketsuppia, sinappia, sweet chili soosia, tomaattimurskaa...

Pastaa, riisiä, nuudeleita...

Säilykkeitä: tonnikalaa, hernaria, ananasta, papuja...

UHT-maitoa ja tuoremehuja, sekä tiivistemehua

Useampi kilo kermajuustoa, voita, oivariinia

Leipien leipomiseen hiivaa, jauhoja, öljyä

Näkkäreitä, puurohiutaleita, mysliä yms.

Herkkuja: sipsejä, popcornia, suklaata, karkkipusseja, keksejä, limuja...

Hygieniatarvikkeita

Monta litraa nestemäistä käsisaippuaa ja varalle palasaippuaa

Sanytol desinfiointiaine suihkepulloja ja desinfioivia kosteuspyyhkeitä joilla voi pyyhkiä kätevästi puhelimet ulkoa tullessa...

Konetiskitabletteja, tiskiainetta

Kertakäyttöhanskoja, muutama ffp3 maski (hankin jo reilu kk sitten)

Käsidesiä ei tarvinu hamstrata, sitä oli jo ennestään isot pullot ja lääkekaapissa oli tarvittavat kamat. Pitäisi riittää 3 hengelle pariksi viikoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä