Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
En kertakaikkiaan tajua, ettei ihmiset itse käyttäneet aivojaan kun maailmalla jo pyöri virus! Meillä varauduttiin 3 viikkoa sitten, itse olen hoitoalan ammattilainen. Pieni aavistus oli miten täss ä "voi" käydä!
Tuo vessapaperihamstraus tänä päivänä on jotenkin käsittämätöntä, onhan melkein joka kodissa pide veskissä? Eikä vesi nyt ihan heti oo loppumassa joten eikös sitä voi myös käyttää ja vaikka pyyhkeellä perään jos paperi loppuu. Meillä menee kahden hengen taloudessa rulla/viikko ihan nori käytössä (ilman sitä pideetä).
Hätävarasta on puhuttu aina, mikä perheellä olisi hyvä olla ihan mitä katastoria varten tahansa! Ei tuossa tarvitse kun Loviisan ydinvoimala poksahtaa niin kas, sisällä ollaan ja tiukasti.
Mulla on jo 10kg spagettia ja 50 rullaa vessapaperia, mut tuskin edes riittää 😅
Minä ostan kerralla paljon ihan listan mukaan. Eikä sillä ole mitään väliä mitä joku sinkku minusta ajattee. Samalla ostan myös pojan perheelle jossa vielä opiskellaan. Saatta olla että joku ihmettelle ostoksia , ei se mitään ihan itse maksan. Ei toinen jolla ei ole elätettäviä voi ymmärtää kuinka paljon isot miehet syövät. Saa nauraa vapaasti. Meillä on hyvät kylmäsäilytyspaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt ajoissa. Palstalla on kirjoitettu kotivarasta jo ainakin 3 viikkoa.
Tämä jatkuu VUODEN.
Mihin kuvittelet sen viruksen yhtäkkiä häviävän, kyllä se tulee ihan pysyväksi niin kuin muutkin virukset.
Siks tää onkin ihan turhaa kärvistellä jossain maakuopassa tai hamstrata ruokaa ja pask#paperia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan #itun järetöntä tuohua. Kunnon paniikin ja epäsovun lietsontaa. Hahaa haettiin 35 pakettia vessapaperia, ei jääny naapurin sepolle yhtään. Mitäs ei menny ajoissa
Veikkaan, että omaat vinonpinon ammoisia joditabletteja myös??!
Kauppiaitten pitäisi asap. määrätä joku ostorajoitus. Cittarikauppias kertoi Iltalehdelle yksittäisen ostelijan hamstranneen 40 purkkia tomaattimurskaa. Ei kyllä olisi liioiteltua rajoittaa määrää vaikka 10per asiakas, pariskunnat voisivat sitten ostaa 20.
Kävin tossa lähimarketissa kun vessapaperi oli loppu, siellä oli kaksi pakettia enää. Lähistöllä asuu paljon vanhuksia, joille tuo kauppa on ainoa lähikauppa, johon kuntonsa puolesta pääsee. On tosi vastuutonta kauppiaaltakin olla rajoittamatta näitä hulluja. Myyjä sanoi, että yksittäiset ostajat ovat ostaneet jopa kymmenen pakettia kerralla! Eli muutamalle ostajalle menee pikkumarketin kaikki vessapaperit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo 10kg spagettia ja 50 rullaa vessapaperia, mut tuskin edes riittää 😅
Tolla vehnämössömäärällä tota paskapaperia meneekin varmasti noin paljon.
Ääliö.
Suuri ikäluokka pähkinänkuoressa. Hamstraa kaiken itselleen. Tätä samaa on nähty muillakin yhteiskunnan asioissa, kuten vaikkapa eläkepuhallus
Näinköhän ihmiset sitten ikinä tulevat käyttämään kaikkia noita säilykkeitä mitä nyt hamstraavat. Kammottava määrä ruokaa hukkaan 😞
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaitten pitäisi asap. määrätä joku ostorajoitus. Cittarikauppias kertoi Iltalehdelle yksittäisen ostelijan hamstranneen 40 purkkia tomaattimurskaa. Ei kyllä olisi liioiteltua rajoittaa määrää vaikka 10per asiakas, pariskunnat voisivat sitten ostaa 20.
Kävin tossa lähimarketissa kun vessapaperi oli loppu, siellä oli kaksi pakettia enää. Lähistöllä asuu paljon vanhuksia, joille tuo kauppa on ainoa lähikauppa, johon kuntonsa puolesta pääsee. On tosi vastuutonta kauppiaaltakin olla rajoittamatta näitä hulluja. Myyjä sanoi, että yksittäiset ostajat ovat ostaneet jopa kymmenen pakettia kerralla! Eli muutamalle ostajalle menee pikkumarketin kaikki vessapaperit.
Eiköhän ne pikkukaupoissa ole mummohamsterit olleet asialla. Nuoriso menee isompiin kauppoihin autolla missä on muutakin valikoimaa reilummin. Pula aikana ovat tottuneet tämmöiseen varautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän ihmiset sitten ikinä tulevat käyttämään kaikkia noita säilykkeitä mitä nyt hamstraavat. Kammottava määrä ruokaa hukkaan 😞
Säilykkeet säilyy aika pitkään, eikä suomalainen heitä ruokaa roskiin ihan turhaan.
Tälläkin palstalla on tolloja, joilla ei ole minkäänlaista kotivaraa. Ei voi kuin nauraa. Ei ole tarvinnut rynnätä kauppaan hamstraamaan kun kotona on jatkuvasti kuivaruokaa varalla.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla on tolloja, joilla ei ole minkäänlaista kotivaraa. Ei voi kuin nauraa. Ei ole tarvinnut rynnätä kauppaan hamstraamaan kun kotona on jatkuvasti kuivaruokaa varalla.
Mt-ongelmaiset ei osaa varautua mihinkään. Ruokaa on joillain ihmisillä kaapissa vain parin päivän tarpeisiin.
Ostin tänään tonnilla vaippoja ja pilttiä, kun paska iskee tuulettimeen niin näillä tienaa oikein kivasti.
Vaihtuikin päivän ruoka lennosta. Piti tehdä lihapullia mutta kaupasta oli jauheliha loppu. Syötiinkin eineslihapullia sillä niitä oli vielä ja olin luvannut lihapullia. Helpommalla toki pääsin mutta en olisi uskonut että jauhelihakin tyhjiin ostettu. Ruisleipää oli otettava sitä ainoaa jäljelle jäänyttä huomiseksi eväsleiväksi ja sanomattakin selvää ettei ollut esimerkiksi saippuaa ja makaroni sekä sokerit ja tonnikalat viety. Noista vain makaronia olisin ostanut mutta onneksi vielä kotona maanantain pääkalloja varten tarpeet kunhan huomenna saisi jostakin sen jauhelihan. Tai sitten syödään suosiolla vaikka kasvisruokaa sillä niitä kaupassa oli tänään aivan normaalit määrät ja kaikkea sai mitä halusi ostaa. Vessapaperia oli ainakin minua edellä olevalla vielä kärryissä eli sitä kaupassa ainakin sillä hetkellä. Paikalliseen Prismaan en edes uskaltanut sillä kuului jo aiemmin päivällä viestiä että siellä taistellaan ihan vakavissaan kaikesta.
Parasta on että joku ostaa järjettömät määrät vessapaperia ja muonaa ja kuolee sitten parin viikon päästä koronaan. Viimeisenä ajatuksena varmaan että hitsi kun ne kaikki vessapaperitkin menin ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan #itun järetöntä tuohua. Kunnon paniikin ja epäsovun lietsontaa. Hahaa haettiin 35 pakettia vessapaperia, ei jääny naapurin sepolle yhtään. Mitäs ei menny ajoissa
Eihän tässä kukaan muu ole paniikissa kuin te jotka nyt menette thjään kauppaan pyörimään paniikissa. Meillä muilla on kaapit ruokaa täynnä, eikä panikoida yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En kertakaikkiaan tajua, ettei ihmiset itse käyttäneet aivojaan kun maailmalla jo pyöri virus! Meillä varauduttiin 3 viikkoa sitten, itse olen hoitoalan ammattilainen. Pieni aavistus oli miten täss ä "voi" käydä!
Tuo vessapaperihamstraus tänä päivänä on jotenkin käsittämätöntä, onhan melkein joka kodissa pide veskissä? Eikä vesi nyt ihan heti oo loppumassa joten eikös sitä voi myös käyttää ja vaikka pyyhkeellä perään jos paperi loppuu. Meillä menee kahden hengen taloudessa rulla/viikko ihan nori käytössä (ilman sitä pideetä).
Hätävarasta on puhuttu aina, mikä perheellä olisi hyvä olla ihan mitä katastoria varten tahansa! Ei tuossa tarvitse kun Loviisan ydinvoimala poksahtaa niin kas, sisällä ollaan ja tiukasti.
Täällä infektion sairaalahuoltaja, kotivara myös kunnossa jo viikkoja. Mutuilen....ihmisiä ei kauheasti kiinnosta varautua etukäteen, "ei koske mua" on aika yleinen ajatusmaailma, ja johtaa näköjään murtuessaan ylilyönteihin Prisman vessapaperihyllyllä. On myös huomioitava alavalinnan myötä tuleva näkökulma. Käsihygieniaan ei usko normaalitilanteessa monikaan terveydenhuollon ulkopuolella ("vastustuskykyä" "omat basillit" jne jne), ehkä keittiötä lukuunottamatta. Kosketustartunnoista tuntuvat ymmärtävän vielä harvemmat - monen nuoren kanssa olen vääntänyt rautalankaa, miksi puhelin on saastainen, vaikka sitä ei lainata kenellekään. Vanhosta en viitsi edes aloittaa. Heillä on muutenkin omat juttunsa, tänään törmäsin yhteen, joka tiesi koronan kuolevan pakkasessa, joten hän aikoo pysyä terveenä syömällä pakastemarjoja.
Kiva tilailla kuolinpesän piikkiin jotain jätelavoja, että pääsee paskapaperista, makaroneista, jauhoista ja kaikesta muusta eroon. Kävin juuri kaupassa, kaikkea sain mitä halusin.
Pitäisikö ämpäreitäkin hamstrata?