Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!

Vierailija
12.03.2020 |

Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.

Kommentit (492)

Vierailija
301/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit mennyt ajoissa. Palstalla on kirjoitettu kotivarasta jo ainakin 3 viikkoa. 

Jotkut joutuu olemaan töissä, ehkä just hän kuskaa tavaraa kauppaan näille ÄÄL#ÖILLE ja kun hän ehtii  itse kauppaan on VIT#N PELL#T hamstrannut paskapaperinkin loppuun.

Vierailija
302/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan aihetta sivuten: en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joilla kotivarat oikeasti säilyvät kuukausia tai jopa vuosia.

Olen itse aikaisemmin yrittänyt kerryttää kotivaroja pariinkin otteeseen, mutta aina tulee vastaan joku laiska sunnuntai kun ei vain millään jaksa lähteä kauppaan, joten tulee tehtyä niistä varannoista joku papu-makaroonisörsseli. Seuraavana päivänä aukeavatkin sitten tonnikalapurkit, sitä seuraavana menee nuudelit... Ja ennen kuin huomaakaan, koko kuivakaappi on tyhjä.

Kotivaran idea on se että sitä käytetään, mutta tilalle ostetaan uutta sitä mukaa. Tarkoitus ei ole siis säilöä jauhoja viisi vuotta yli päiväyksen.

Näin on aina hyvää käyttökelpoista kotivaraa jemmassa.

Kannattais lukea ne ohjeet ajatuksella.

Siinähän tapauksessa ”kotivarailu” ei eroa normaalista kaupassakäynnistä mitenkään?

Ostan 100 pussia nuudeleita, syön 100 pussia nuudeleita, ostan uudet 100 tilalle kun ehtivät loppua?

Jos minulla on syömäkelpoista ruokaa kotona, en todellakaan lähde kauppaan ostamaan lisää, vaan syön entiset pois ensin.

No sinä olet hölmä etkä ymmärrä kotivaran ideaa. Kotivara tarkoittaa sitä, että ei käytetä koskaan kaikkea loppuun vaan hankitaan täydennys ajoissa. Eli ostat uudet sata nuudelipussia kun jäljellä on enää viisikymmentä. 

Kyllä minä ymmärrän kotivaran idean – se mitä en ymmärrä on, että joillain se oikeasti toimii! Että jotkut oikeasti pystyvät säilyttelemään ruokaa nurkissa ja tekemään ns. ”turhia” kauppareissuja.

Jaa. Ite teen ennen joka kauppareissua ostoslistan, johon keräilen puutteet ja täydennykset. Ei se sen kummempaa ole kuin aukaista kaappi ja vilkaista. On jonkinlainen näpppituntuma siitä, mitä kaikkea perustavaraa kaapeissa pitäisi olla ja paljonko. Kaupassa käyn isommilla tarpeilla pari kertaa viikossa ja joskus täydennän lähikaupasta pikkuostoksia.

Ainahan jokin tuote pääsee loppumaan tai tarvitsee jotain poikkeavaa erikoista/enemmän. Mutta suurin osa peruselintarvikkeista on sellaisia, että niitä on aina riittävästi satunnaiseen sekä jatkuvaan tarpeeseen. Näitä yleisiä perustarpeita harvoin lasken loppumaan kokonaan ennen seuraavaa käyttökertaa. Tietenkin sillä lailla se vaihtelee, että joskus kaurahiutaleet loppuvat jolloin pitää aukaista neljän viljan hiutalepaketti ja tehdä puuro niistä, tai päin vastoin. Mutta yleensä ottaen puuroa on aina monen päivän tai viikonkin tarpeiksi, vaikka tietty laatu hupenisikin tilapäisesti. Tai jos nyt kierrepasta on loppu, niin sarvimakaroneja on rutkasti. Juuri tiettyä ruokaa ei koska tahansa saa tehtyä, mutta jotain ruokaa (millä on merkitystä kriisitilanteessa) saa aina taatusti. 

Kun kokkaa ja syö monipuolisesti, niin ihan normaali kaapeissa pyörivä määrä vastaa helposti viikon syömisiä. Kymmenen erilaista avattua jauho- ja ryynipakkausta ja pari vielä avaamatonta on äkkiä melko kattava kotivara. Vain yhdestä kategoriasta esimerkiksi mainiten.

Olisi hyvin outoa, jos kaapit olisivat koskaan täysin tyhjät ja joka ateriaa varten pitäisi hankkia kaikki. Pikemminkin kauppareissun jälkeen pitää aina järjestellä kaappeja, jotta saa kaiken mahtumaan. 

Anteeksi ohis, mutta repesin niin totaalisesti. Siis teet mitä?? Käyt kaupassa isommilla tarpeilla pari kertaa viikossa :D? Okei... no, siinähän säästää kivasti sitä vessapaperiakin sitten :D

Terkkuja Helsingistä: K-supermarketissa ihmiset hamstraavat vessapaperia paperiset (eli hyödyttömät) hengitysmaskit päässä. Säilykehylly on melkein tyhjä, leipähylly puoliksi. Vessapaperiosastolle en mennyt, se on tällä hetkelle Suomen varmin paikka saada korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehtipaperiin sitä ennenkin pyyhittiin.

Digilehteen on vaikeampi pyyhkiä.

Vierailija
304/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia yhteiskunassa on johtajia ja sitten ihan tavallisia tallaajia kuuntelemassa mitä tehdä. Suurin osa ihmisistä elää täysin vaistojen varassa ja ovat todella herkkiä ja pelokkaita kaikelle uudelle ja uhkaavalle. Ei auta, että täällä jotkut nauraa ja huutaa heille. Heitä tulee sen sijaan ohjata ja neuvoa, miten he voisivat elää  suhteellisen normaalia elämää, jopa tässä tilanteessa. He eivät ymmärrä kokonaiskuvaa (kuten esimerkiksi sitä, että Suomi tuottaa kaikki wc-paperit itse, kun taas Australiassa se on tuontitavaraa) ja heillä saattaa olla myös mt-häiriöitä tms, joka vielä vaikuttaa tuohon herkistymiseen, pelkoon ja niinkuin huomasimme näköjään myös älyttömien tavaroiden hamstraamiseen. Ne, ketkä pysyvät rauhallisina ja pystyvät jatkamaan arkea normaalisti ilman paniikkia tai sen lietsontaa voivat omalla esimerkillään nyt rauhoittaa tilannetta. Tämä huutelu ja asiasta jankkaaminen vain pahentaa sitä. Itse ainakin pyrin rauhallisesti neuvomaan lähipiirissä olevia pelokkaita elämään päivä kerrallaan ja jatkamalla arkea normaalisti. Tietysti noita tapahtumia ja saleja ym. tulisi välttää, mutta kyllä he ovat ymmärtäneet eilisen wc-paperi hamstrauksiensa jälkeen, että toimivat paniikissa, kun sen heille selittää ja toistelee ettei se paperi täältä lopu, ei loppunut edes australiasta.

Tuetaan heikkoja ja niitä ketkä panikoi! Näin autamme toisiamme, emme asettumalla toisia vastaan.

Eniten minua tässä huolettaakin se kun itse olen mt ongelmista eläkkeellä ja mukamas järjissään olevat ihmiset on menettäneet hermonsa ja seonneet päästään. Oma elämäni sujuu ihan normaalisti eikä pelota. Että näinkö kepeissä kantimissa se terve mieli sitten on. Täysin tuuliajolla.

Vierailija
305/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit mennyt ajoissa. Palstalla on kirjoitettu kotivarasta jo ainakin 3 viikkoa. 

Jotkut joutuu olemaan töissä, ehkä just hän kuskaa tavaraa kauppaan näille ÄÄL#ÖILLE ja kun hän ehtii  itse kauppaan on VIT#N PELL#T hamstrannut paskapaperinkin loppuun.

Esimerkiksi mainitun kolmen viikon aikana on joku henkilö ollut yötä päivää niin tiivisti töissä, ettei ole ennättänyt veskipaperisäkkiä ostaa missään välissä?

Vierailija
306/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää ilkkua kotivarailijoita. He, jotka varaavat ruuat sairastumisen varalle ennakkoon ovat juuri niitä, joita tulisi kiitellä, koska heillä ei ole sitten sairaana tarvetta mennä kauppaan ja edelleen levittää virusta. Kaikki nämä "hälläväliä"-tyypit taasen todennäköisesti mokaavat tämän homman lopulta muiden puolesta, "kun teki niin mieli kaljaa eikä kotona ollut"

"Suomen lain mukaan karanteenin rikkomisesta voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen ja siitä voi saada sakkoa tai jopa kolme kuukautta vankeutta. Tämä perustuu siihen, että karanteenia rikkomalla voi aiheuttaa toiselle ihmiselle hengenvaaran."

https://yle.fi/uutiset/3-11246141

Hamstraamisesta pitäis tulla vähintään sama tuomio.

Vierailija
307/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, pikkusen ketutti kun pojan päiväkodissa on oksutautia ja oisin hakenu yhen pullon käsidesiä, ja hamsterit on vetäny kaikki paikat tyhjiks. Kun uusi myyntierä tuli niin yhdellä asiakkaalla oli heti kymmenkunta pulloa kärryssä. Ihan älytöntä, vesi-saippuapesu on kuitenkin se ensisijainen mitä suositellaan.

Itse kuulun riskiryhmään, eikä vois silti vähempää kiinnostaa ihmisten joukkohysteria. Rauhottukaa nyt ihan oikeesti.

Pikkuisen ketuttaa joka ikinen joka ostaa mahatautiin käsidesiä, kun se ei siihen ole tehokas. Ihan älytöntä, kun vesi-saippuapesu on se mitä suositellaan eikä käsidesi yleensä auta sitäkään vähää kuin näiden köhävirusten kanssa.

Siis meillä nimenomaan pestään kotona kädet, mutta tuota desiä olisi voinut varmuuden vuoksi itse sutasta kun on hakenut pojan. Sen sijaan nyt täytyy koskee autossa ympäriinsä, jos matkalla täytyy poiketa kaupassa niin siellä ympäriinsä jne, ja niin ne pöpöt leviää. Meidän käsidesissä lukee että tehoaa noroon, joten luulisin että se on parempi kuin se että nyt ei ole laittaa mitään tai pääse pesemään käsiä ennenkun menee kauppaan. Tämä oli siis jo useampi viikko sitten, mutta nimenomaan tämmösen hamstraushysterian vuoksi ne kaikki pöpöt leviää. Tänäänkin herttainen vanhus etsiskeli kaupasta käsidesiä, kuuluu varmaan riskiryhmään niin koronan kuin monen muunkin taudin osalta, mutta ei, kun perusterveet hamstraa sitä kymmentä purkkia paniikissa...

Vierailija
308/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehtipaperiin sitä ennenkin pyyhittiin.

Niinpä. Digilehteen pyyhin tänäkin aamuna.

Vierailija
309/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paniikin lietsonta on myös kaupallinen stuntti: ostakaa kuin eläisitte viimeistä päivää! Ja ympyrä sulkeutuu - pilaantuneesta eläinperäisestä. ruuasta alkunsa saanut epidemia muhii homeisessa hamstrausruuassa.

Vierailija
310/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ostaa kotiinsa 100 rullaa wc-paperia? Jakaako hän niitä muillekin vai onko kyseisellä tyypillä löysä peräreikä?

Miksei ostais, jos tilaa on? Kyllä sullakin se 100 kuluu varmaan vuoden sisään, vaikka olisit yks arkki riittää -koulukuntaa. Meille tulee kauppakassit kotiin, ja tilaa on, niin kyllä tulee tilattua isoja satseja kaikenlaista, kuten vaippoja, papereita, pesuaineita. Ihan ilman koronoitakin.

Miksi jotain häiritsee niin kovasti tällainen asia?

No sinua nähtävästi häiritsee, koska vedit herneen nenääsi. Sen kun hankit vuodeksi vessapaperia kotiisi, ihan sama mulle. Jos suuret kotivarastot auttavat sun turvallisuuden tunteeseesi, niin sen kun varastoit tavaraa.

Enhän, miksi olisin hermostunut? :D Mullahan on kaikki hyvin. Aidosti ihmettelen, miten jotain voi häiritä niin paljon se, että joku ostaa kerralla enemmän, kun kuitenkin ihan hyötykäyttöön kaikki menee ostan sitten kerran viikkon, vai kuukausien välein. Kyse on käytännöllisyydestä, ei turvallisuudesta. Ei kaikki tykkää tuhlata aikaansa kaupoissa juoksemiseen

Vierailija
311/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mainitun kolmen viikon aikana on joku henkilö ollut yötä päivää niin tiivisti töissä, ettei ole ennättänyt veskipaperisäkkiä ostaa missään välissä?

Eihän sille mitään voi, jos idi##tti ei ymmärrä mikä asian pointti on.

Vierailija
312/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen kyllä todella hölmistyneenä tästä ihmisten tyhmyydestä. Itse saatan elää aikoja ilman wc-paperia kun käsisuihku ja pyyhe on paljon terveellisempi tapa huolehtia hygieniasta.

Onko sulla perspyyhe?

Ei kun kasvopyyhe.

Meillä vieraspyyhe ajaa saman asian.

Vierailija
313/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006437657.html

Kyllä sitä WC-paperia kaikille Suomessa riittää.

Ei vähä-älyinen ymmärrä, ettei se tule Kiinasta.

Vierailija
314/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sille mitään voi, jos idi##tti ei ymmärrä mikä asian pointti on.

No idiootti tosiaan täytyy olla jos ei ymmärrä milloin tarvitsee ostaa lisää vessapaperia.

Vierailija
315/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia yhteiskunassa on johtajia ja sitten ihan tavallisia tallaajia kuuntelemassa mitä tehdä. Suurin osa ihmisistä elää täysin vaistojen varassa ja ovat todella herkkiä ja pelokkaita kaikelle uudelle ja uhkaavalle. Ei auta, että täällä jotkut nauraa ja huutaa heille. Heitä tulee sen sijaan ohjata ja neuvoa, miten he voisivat elää  suhteellisen normaalia elämää, jopa tässä tilanteessa. He eivät ymmärrä kokonaiskuvaa (kuten esimerkiksi sitä, että Suomi tuottaa kaikki wc-paperit itse, kun taas Australiassa se on tuontitavaraa) ja heillä saattaa olla myös mt-häiriöitä tms, joka vielä vaikuttaa tuohon herkistymiseen, pelkoon ja niinkuin huomasimme näköjään myös älyttömien tavaroiden hamstraamiseen. Ne, ketkä pysyvät rauhallisina ja pystyvät jatkamaan arkea normaalisti ilman paniikkia tai sen lietsontaa voivat omalla esimerkillään nyt rauhoittaa tilannetta. Tämä huutelu ja asiasta jankkaaminen vain pahentaa sitä. Itse ainakin pyrin rauhallisesti neuvomaan lähipiirissä olevia pelokkaita elämään päivä kerrallaan ja jatkamalla arkea normaalisti. Tietysti noita tapahtumia ja saleja ym. tulisi välttää, mutta kyllä he ovat ymmärtäneet eilisen wc-paperi hamstrauksiensa jälkeen, että toimivat paniikissa, kun sen heille selittää ja toistelee ettei se paperi täältä lopu, ei loppunut edes australiasta.

Tuetaan heikkoja ja niitä ketkä panikoi! Näin autamme toisiamme, emme asettumalla toisia vastaan.

Eniten minua tässä huolettaakin se kun itse olen mt ongelmista eläkkeellä ja mukamas järjissään olevat ihmiset on menettäneet hermonsa ja seonneet päästään. Oma elämäni sujuu ihan normaalisti eikä pelota. Että näinkö kepeissä kantimissa se terve mieli sitten on. Täysin tuuliajolla.

Suurinosa ihmisistä on oikeasti todella herkkiä. Varmasti monella myös on vaikka ja mitä mt-ongelmia, mutta niitä ei ole käyty lääkärillä toteamassa. Lisäksi suurimmalta osalta nykypäivän ihmisistä puuttuu a)maalaisjärki (se olennaisin selviytymisen kannalta) ja b) ihan perus selviytymistaidot, kuten alkeellisimmat erätaidot (tulen teko ym.) joten ei tässä nyt kannata kauheasti odottaa, että täällä suurin osa osaa edes toimia järkevästi ja ajatella omilla aivoillaan. Voit olla ylpeä itsestäsi miten osaat pysyä vahvana nyt kun sitä juuri tämä yhteiskunta tarvitsee! Tsemppiä sinulle.

Vierailija
316/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa nyt näiden lampaiden hamstrata niin pysyvät sitten poissa ihmisten ilmoilta toivottavasti pitkän aikaa, parempi kaikille niin.

Vierailija
317/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehteen on takapuoli pyyhitty kauan aikaa.  Rutistelee vielä niin pehmenee. 

Hyvin toimii! 

Jos ei tule lehteä niin paperinkeräysastioista etsimään ! 

Vierailija
318/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, pikkusen ketutti kun pojan päiväkodissa on oksutautia ja oisin hakenu yhen pullon käsidesiä, ja hamsterit on vetäny kaikki paikat tyhjiks. Kun uusi myyntierä tuli niin yhdellä asiakkaalla oli heti kymmenkunta pulloa kärryssä. Ihan älytöntä, vesi-saippuapesu on kuitenkin se ensisijainen mitä suositellaan.

Itse kuulun riskiryhmään, eikä vois silti vähempää kiinnostaa ihmisten joukkohysteria. Rauhottukaa nyt ihan oikeesti.

Pikkuisen ketuttaa joka ikinen joka ostaa mahatautiin käsidesiä, kun se ei siihen ole tehokas. Ihan älytöntä, kun vesi-saippuapesu on se mitä suositellaan eikä käsidesi yleensä auta sitäkään vähää kuin näiden köhävirusten kanssa.

Siis meillä nimenomaan pestään kotona kädet, mutta tuota desiä olisi voinut varmuuden vuoksi itse sutasta kun on hakenut pojan. Sen sijaan nyt täytyy koskee autossa ympäriinsä, jos matkalla täytyy poiketa kaupassa niin siellä ympäriinsä jne, ja niin ne pöpöt leviää. Meidän käsidesissä lukee että tehoaa noroon, joten luulisin että se on parempi kuin se että nyt ei ole laittaa mitään tai pääse pesemään käsiä ennenkun menee kauppaan. Tämä oli siis jo useampi viikko sitten, mutta nimenomaan tämmösen hamstraushysterian vuoksi ne kaikki pöpöt leviää. Tänäänkin herttainen vanhus etsiskeli kaupasta käsidesiä, kuuluu varmaan riskiryhmään niin koronan kuin monen muunkin taudin osalta, mutta ei, kun perusterveet hamstraa sitä kymmentä purkkia paniikissa...

Käsidesin pitäisi koronaviruksen kohdalla olla 60% alkoholia, että olisi hyötyä, ilmeisesti suurin osa myydystä on ihan litkua millä ei ole tässä tapaksessa mitään virkaa.

Vierailija
319/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa nyt näiden lampaiden hamstrata niin pysyvät sitten poissa ihmisten ilmoilta toivottavasti pitkän aikaa, parempi kaikille niin.

Just näin, toivottavasti koronavirus on oikeudenmukainen ja tappaa itsekkäät kus#päät ekana.

Vierailija
320/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vain osottaa että  suomessa menee hyvin,hemmetin hyvin.  Koska sitte tulee lentsu ja ihmiset ihan paniikissa , kun ei ole koskaan ollut mitään huolia ennen elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä