Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin jonkun kotivaran hommata ihan just sen takia, että jos itse sairastun, en pääse kauppaan tekemään ruokaostoksia. Ja tällä paikkakunnalla ei sukulaisia tai ystäviä ole, jotka voisivat käydä kaupassa puolestani.
Sitähän varten se kotivara on, oman sairastamisen ja karanteenin ajalle. Ei siksi, että maailmasta loppuu ruoka ja kaupat on kiinni.
Joo mutkun kaupoissa on nyt aivan maailmanlopun meininki. Jotkut ostavat 2-4 kärryllistä tavaraa joten varmasti joukossa on niitä jotka luulevat että yhteiskunta sulkeutuu täysin. Lisäksi tauti leviää sellaisissa ruuhkissa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006438144.html
tuossa ihan mielenkiintoista juttua tästä hamstrausilmiöstä, jos nyt mietit kotona hölmistyneenä, että miksi menit ostamaan 60 rullaa wc-paperia.
Kommentti mieheltä kirjoitti:
Sanomalehteen on takapuoli pyyhitty kauan aikaa. Rutistelee vielä niin pehmenee.
Hyvin toimii!
Jos ei tule lehteä niin paperinkeräysastioista etsimään !
Takapuoli mustana 😂
vittuako mun ostokset ap.e kuuluu. ai niin pitää hakee lisää patruunoita. koti varan turvaks
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin jonkun kotivaran hommata ihan just sen takia, että jos itse sairastun, en pääse kauppaan tekemään ruokaostoksia. Ja tällä paikkakunnalla ei sukulaisia tai ystäviä ole, jotka voisivat käydä kaupassa puolestani.
Sitähän varten se kotivara on, oman sairastamisen ja karanteenin ajalle. Ei siksi, että maailmasta loppuu ruoka ja kaupat on kiinni.
Ei se ongelma olisikaan, jos kotivara olisi normaali tila, eli sitä ruokaa ym. olisi jatkuvasti muutamaksi viikoksi eteenpäin.
Mutta ongelmia tulee, kun nyt tuhannet tai kymmenettuhannet alkaa kokoamaan omaa kotivaraa.
JA RIPULI EI OLE KORONAVIRUSTARTUNNAN OIRE.
Retardit pakkautuvat marketteihin levittämään toisiinsa koronaa kassajonoissa ja tungoksessa.
varmaan tulee eilisen ja tämän viikonlopun hamstrauspaniikista lisää tartuntoja ja lisää altistuneita.. tässä tilanteessa EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata ängetä jonottamaan puoleksi tunniksi kauppaan mikä TÄYNNÄ väkeä. Itse en ainakaan aijo nyt käydä kaupassa, ennenkuin tämä panikoitunut massa rauhotu ja lopeta. Ihan älyvapaata touhua... tästä syystä toi sairastuneiden määrä kasvaa kokoajan. EI OSATA PYSYÄ SIELLÄ KOTONA!
Täytyypä lähteä hypermarkettiin hamstraamaan kun on aika flunssainen olo Italian reissun jälkeen.
On hauska huomata kuinka Suomessa bideestä huolimatta koetaan, että kriisin sattuessa tärkeintä on se vessapaperi. Tässä tulee esille juuri se kuinka me suomalaiset olemme saaneet elää ihan rauhassa ilman nälkää tai sen suurempia katastrofeja. Ja kyllä, onhan Suomessakin omat ongelmansa en minä sitä sano mutta uskon, että jossakin muussa maassa ihmisille tulee ensin mieleen varastoida ruokaa sekä lääkkeitä tai muuta oikeasti tarpeellista. Koska ei, vessapaperi ei ole välttämättömyys vaan etuoikeus. Ja tämä osoittaa kuinka etuoikeutettuja olemme kun suurin huolenaihe on vessapaperin riittämättömyys.
Kaupat tekevät hyvin rahaa. Tai tekisivät jos henkilökunta ymmärtäisi että kauppa käy ja täyttäisivät hyllyjä. Nythän hyllyt on tyhjänä kuin Neuvostoliitossa. Suomessa kun on unohtunut että palkan maksaa viime kädessä asiakkaat. No, tämähän on todettavissa normaalitilanteessakin joka sunnuntai.
Sinänsä harmi että iso osa hamstratusta ruuasta menee roskiin mutta eihän nämä hamstraajat mitään välitä muusta kuin itsestään.
Ja luin vierailijan 329 lähettämän kommentin hamstraus ilmiöstä. Oli mieleenkintoinen juttu!
Ärsyttää erityisesti käsidesin hamstraajat. Auttaisi, jos kaikille halukkaille olisi se yksi pullo, sekin riittää kuukausiksi. Nyt on näitä hamstereita, joilla on pulloja kaapit täynnä, eivätkä edes tajua, että näin tekevät hallaa myös itselleen. Kun kaikilla ei ole, tauti leviää helpommin ihmisten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon yskijöitä lähikaupassa,
Lähinnä päin vastoin. Erityisen vähän ollu yskimistä koko kautena. Ja jos joku yskii tätä katsoaan porukalla murhaavasti. Ei taatusti uskalla yskiä uudestaan.
Näin itähelsingissä.
Kuulkaas nyt, yhtään hemmettiä en ole hamstrannut!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä ruokaa kuluu kun väkeä on. Meillä menee 40 litraa maitoa viikossa, eikä meitä ole kuin 5. Isoissa 10 hengen perheissä sitä menee 100 litraa. 10 purkkia hernekeittoa ei ole mitään. Ei me eletä banaanin kuorilla kuten joku yksinäinen hippi luolassaan Helsingissä.
Anteeksi, mutta 8 litraa/nenä/viikko? Jessus.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat tekevät hyvin rahaa. Tai tekisivät jos henkilökunta ymmärtäisi että kauppa käy ja täyttäisivät hyllyjä. Nythän hyllyt on tyhjänä kuin Neuvostoliitossa. Suomessa kun on unohtunut että palkan maksaa viime kädessä asiakkaat. No, tämähän on todettavissa normaalitilanteessakin joka sunnuntai.
Sinänsä harmi että iso osa hamstratusta ruuasta menee roskiin mutta eihän nämä hamstraajat mitään välitä muusta kuin itsestään.
Nyt taas huomaa että kirjoittaa ihminen millä ei ole asioista mitään käryä.
Luuletko tosiaan että kaupoissa on jotkut vit#un ehtymättömät varastot takahuoneessa?
Eikä sitä kuljetuskapasiteeta mistää yhtäkkiä pierasta lisää vaikka tavaraa keskusvarastolla olisikin mielinmäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kotivara tarkoita sitä että paskapaperia ostetaan vuodeksi eteenpäin.
Ei sitä voi ennalta tietää kauanko korona epidemia jatkuu. Se voi olla muutamia kuukausia tai sitten useita vuosia. On hyvä varautua nyt ja hamstrata valmiiksi kuin itkeä sitten kun kaupat on kiinni ja ruokaa ei saa.
No ei kestä vuosia. Sellaista epidemiaa ei ole ollut koskaan, joka kestäisi vuosikaupalla.
Olipa hauskaa käydä katsomassa hamstraavia ääliötä City Marketissa! Naamat punaisina ja hikisinä hössöttävät tölkkiensä ja vessapaperipaaliensa kanssa edestakaisin käytäviä. Muutamalla oli selvästi tosi kiima päällä. :D