Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Lauttasaaressa e ole kaupoissa ollut vessapaperia päiviin. Olette niin saakelin tyhmiä kun täytätte sillä kaappeja ja samaan aikaan vanhukset jotka ei pääse muualle hakemaan jää kokonaan ilman!
Kommentti mieheltä kirjoitti:
Sanomalehteen on takapuoli pyyhitty kauan aikaa. Rutistelee vielä niin pehmenee.
Hyvin toimii!
Jos ei tule lehteä niin paperinkeräysastioista etsimään !
Älkää miehet tukkiko niitä viemäriputkia sanomalehtipaperilla
Vinkkinä kaikille, että IKH:sta sai ainakin vielä viime viikolla ilmaisen ämpärin, kun osti jotain!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan #itun järetöntä tuohua. Kunnon paniikin ja epäsovun lietsontaa. Hahaa haettiin 35 pakettia vessapaperia, ei jääny naapurin sepolle yhtään. Mitäs ei menny ajoissa
Eihän tässä kukaan muu ole paniikissa kuin te jotka nyt menette thjään kauppaan pyörimään paniikissa. Meillä muilla on kaapit ruokaa täynnä, eikä panikoida yhtään.
Teidän sekopää-hamstraajien takia ne kaupat on tyhjillään. Keskon ja S-ryhmän edustajat on selvästi sanoneet, että kaikkea riittää, mutta hamstraamisen takia on hyllyt tyhjillään, kun keskusvarastolta ei pystytä vastaamaan niin nopeasti valtavaan tarpeeseen. Ei ole ruoka loppumassa, ei edes se paskapaperi, jos ihmiset ymmärtäisi olla hamstraamatta. Mä en kyllä panikoi mitenkään, mutta on se nyt älytöntä kun menee kauppaan, eikä siellä olekaan mitään ja sekopää-hamstraajat naureskelee ähäkuttia. Voi v- mitä porukkaa :D.
Kauppiaiden metkuja tämä, jotta hyllyt muka tyhjinä jopa laitakaupungin saleissa?
Kauppiaat varmaan itelleen varannu noi jauhelihat...
Noh, itsellä on nyt ainakin senverran ruokaa jotta hetken pärjään, samoja tuotteita mitä normaalistikkin kulutan
Vierailija kirjoitti:
Parasta on että joku ostaa järjettömät määrät vessapaperia ja muonaa ja kuolee sitten parin viikon päästä koronaan. Viimeisenä ajatuksena varmaan että hitsi kun ne kaikki vessapaperitkin menin ostamaan.
No minä tänään juuri sitä pohdiskelin, että perinnönjaossa sukulaiset sitten tappelevat nenä veressä niistä koronaan kaatuneen vaarin satumaisista vessapaperivarastoista.
Kriisin pitkittyessä siirrymme vessapaperitalouteen
Vierailija kirjoitti:
Tultiin eilen kotiin Liettuasta. Uusien sääntöjen mukaan 2vk karanteenia joten vanhempani kävivät hamstraamassa meille ruoat, paperit ja saippuat. Kotimatkalla poimimme pussit heidän pihaltaan, kun soitimme että nyt ollaan tulossa. Moikattii heitä 2 metrin päästä. Sit jatkettiin matkaa meille vielä yli 50km. Elikkä eivät voi joka päivä olla meille hakemassa tavaroita. Naapureita ei viitsitä tällä vaivata, yksi naapuri on jo karanteenissa itse perheineen ja ties mitä tapahtuu ensi viikon aikana. Ja muutamia tuoretuotteita joudutaan haetuttamaan kuitenkin naapureilla / kavereilla. Joten suuren satsin päätimme hankkia näin. Joskus on pakko.
No nämä hamstraajat on kyllä fyysisesti ihan terveitä, eikä ole reissuilla paljon käyneet. Siitä muusta terveydestä en niinkään ole varma.
Olin huolissani ettei Hgissä ole enää tavaraa, no tänään oli työmatka Turkuun niin ostin viikonlopun ostokset Turun Länsikeskuksesta. Melkein kaikkea sai - muttei ruisleipää!!!! Myös tavallinen makaroni loppu. Tonnikalaa oli jäljellä jotain erikoisempia makuja. Vessapaperia oli vielä, mutta en sitäkään säkkikaupalla ostanut. Onhan kaupat auki ensi viikollakin, ja jos itse tai joku perheestä sairastuu ni kyllä joku naapuri voi kaupassa käydä tai sit tilaan ruokaa kotiinkuljetuksella.
Oli muuten Länsikeskuksen Prismassa hamstraus-paniikkia ilmassa. Näin muutaman vanhemman ihmisen ostavan pullovettäkin pullotolkulla. Mikä järki?!? Ei kai vesi sentään ole loppumassa.. eikä sen välityksellä mitään tartukaan paitsi folioiden mielestä.
Ai niin HIIVA oli loppu ja vehnäjauhoja hintsusti, sämpyläjauhot loppu :D mikä pula-aika on koittamassa... sori vaan mutta ihan älytöntä touhua!
Ärsyttää itseäkin nämä hamstraajasekopäät. Myönnän itse toki "hamstranneeni" Alkosta muutaman pullon viiniä, karanteeni menee mukavammin pienessä sievässä. Ja Alko nyt menee todenäköisemmin kiinni kuin ruokakaupat.
Valtavasti menee hamstraajien ruokaa roskiin sitten aikanaan. Moni eläin kuollut turhaan, kun ei lihaa syödä.
Kotivara oltava aina muutamaksi päiväksi, tottakai. Mutta liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää itseäkin nämä hamstraajasekopäät. Myönnän itse toki "hamstranneeni" Alkosta muutaman pullon viiniä, karanteeni menee mukavammin pienessä sievässä. Ja Alko nyt menee todenäköisemmin kiinni kuin ruokakaupat.
Alko on vihoviimeinen liike tässä maassa, joka suljetaan. Viimeinen. Sinä päivänä sivistynyt yhteiskunta on lakannut olemasta, kun Alko sulkee ovensa.
Te kyllä näette hamstrausta joka åaikassa. Monet ostaa isoja määriä ihan normaalistikin. Nyt kun ottaa kaupassa edes 2 pussia makaronia, saa "onko tuokin hamstraaja"-katseita. Minä yksineläjä ostin yhdet isot säkit wc-/talouspaperia ja sain nuorilta naureskelevia katseita. Vaikka siis ostan AINA isoja säkkejä.... koska ei jaksa jatkuvasti kantaa paperipaketteja kotiin.
Mitä tulee hamstraukseen:
https://yle.fi/uutiset/3-11253373
Tuosta linkistä käy selväksi, että kauppojen tilanne hyvä.
" Ruokakaupan volyymit ovat niin suuria, että tavaraa kyllä riittää, sanoo Hellman."
Vierailija kirjoitti:
Kiva tilailla kuolinpesän piikkiin jotain jätelavoja, että pääsee paskapaperista, makaroneista, jauhoista ja kaikesta muusta eroon. Kävin juuri kaupassa, kaikkea sain mitä halusin.
Eiköhän se kuolinpesä voi jakaa ihan keskenään omaan käyttöön ne makaronit sun muut.
En minä ainakaan pidä itseäni hamstraajasekopäänä, kun eilen vietiin mun kohta 80-vuotiaalle äidilleni kuukauden ruuat. Hänellä on keuhkosairaus ja korkea verenpaine.
Vierailija kirjoitti:
varmaan tulee eilisen ja tämän viikonlopun hamstrauspaniikista lisää tartuntoja ja lisää altistuneita.. tässä tilanteessa EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata ängetä jonottamaan puoleksi tunniksi kauppaan mikä TÄYNNÄ väkeä. Itse en ainakaan aijo nyt käydä kaupassa, ennenkuin tämä panikoitunut massa rauhotu ja lopeta. Ihan älyvapaata touhua... tästä syystä toi sairastuneiden määrä kasvaa kokoajan. EI OSATA PYSYÄ SIELLÄ KOTONA!
Tämä! Ensin huojennutaan etätöistä ja koulun sulkemisesta ja sitten pakataan ne räkäiset kakarat cityrynkkyyn ja lähetään Prismaan yskimään! Siis mitä helvettiä? Tungetaan ihmismuurin läpi yskien ja ei todellakaan pidetä SUOSITELTUA metrin turvaväliä vaan revitään myyjiä käsistä kun ei löydetä halpaa makaronia. Tollasiin vajukkeihin saakin iskeä korona. Tuplana.
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti menee hamstraajien ruokaa roskiin sitten aikanaan. Moni eläin kuollut turhaan, kun ei lihaa syödä.
Kotivara oltava aina muutamaksi päiväksi, tottakai. Mutta liika on liikaa.
Aijjaa tunnetko sää nämä hamstraajat henkilökohtaisesti vai mistä moinen katastrofiajatus, että ruoka menee sitten roskiin?
Säilykkeethän nimenomaan säilyy pitkän niin ne voi käyttää sitten joskus.
Ainakin mun lähipiirissä säilykkeiden ostajat on näitä "tarkimpia" ruuankuluttajia. Mitään ei heitetä roskiin. Meillä kotonakin on esim tehty pizzaa ananaksesta, jonka parasta ennen-päiväys on ylittynyt muutama kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan tulee eilisen ja tämän viikonlopun hamstrauspaniikista lisää tartuntoja ja lisää altistuneita.. tässä tilanteessa EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata ängetä jonottamaan puoleksi tunniksi kauppaan mikä TÄYNNÄ väkeä. Itse en ainakaan aijo nyt käydä kaupassa, ennenkuin tämä panikoitunut massa rauhotu ja lopeta. Ihan älyvapaata touhua... tästä syystä toi sairastuneiden määrä kasvaa kokoajan. EI OSATA PYSYÄ SIELLÄ KOTONA!
Tämä! Ensin huojennutaan etätöistä ja koulun sulkemisesta ja sitten pakataan ne räkäiset kakarat cityrynkkyyn ja lähetään Prismaan yskimään! Siis mitä helvettiä? Tungetaan ihmismuurin läpi yskien ja ei todellakaan pidetä SUOSITELTUA metrin turvaväliä vaan revitään myyjiä käsistä kun ei löydetä halpaa makaronia. Tollasiin vajukkeihin saakin iskeä korona. Tuplana.
No meilläpäin oli pikemminkin kaupat ja kauppakeskukset tyhjillään. Siis ihmisistä. Tavaraa oli, mitä nyt talouspariosaston valikoima oli pienentynyt.
Mihinköhän perustuu joidenkin oletus siitä, että energiahuolto yms. romahtaa, jos vaikka nelinumeroinen määrä ihmisiä kuolisi? Siltä tuo pullovesien rohmuaminen vaikuttaa. Kuoleehan heitä muutenkin aina...
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pidä itseäni hamstraajasekopäänä, kun eilen vietiin mun kohta 80-vuotiaalle äidilleni kuukauden ruuat. Hänellä on keuhkosairaus ja korkea verenpaine.
Varmaan ymmärrät, että ei kukaan muukaan pidä sua sekopäähamstraajana. Vai ostitko äidillesi kolme säkillistä vessapaperia? Tai puolen vuoden tarpeiksi tonnikalaa?
Esim. tässä ei ole vanhuksista ja sairaista kyse:
Tultiin eilen kotiin Liettuasta. Uusien sääntöjen mukaan 2vk karanteenia joten vanhempani kävivät hamstraamassa meille ruoat, paperit ja saippuat. Kotimatkalla poimimme pussit heidän pihaltaan, kun soitimme että nyt ollaan tulossa. Moikattii heitä 2 metrin päästä. Sit jatkettiin matkaa meille vielä yli 50km. Elikkä eivät voi joka päivä olla meille hakemassa tavaroita. Naapureita ei viitsitä tällä vaivata, yksi naapuri on jo karanteenissa itse perheineen ja ties mitä tapahtuu ensi viikon aikana. Ja muutamia tuoretuotteita joudutaan haetuttamaan kuitenkin naapureilla / kavereilla. Joten suuren satsin päätimme hankkia näin. Joskus on pakko.