Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Suomalaisille tekis vaan hyvää olla pienemmällä ravinnolla, mutta mitä he tekevät? Hamstraavat paniikissa vaikka muutenkin on ylipainoa.
Ostin nyt säilyviä tuotteita joita meillä menee koko ajan ja tupakkaa. Pakasteeseen leipää, brolieria, kasviksia ja torilta silakoita joita laitan. Leikkeleitä ja nakkeja useita pakkauksia. Samoin juustoa jota meille käytetään, perheemme kuuluu riskiryhmään useissa tapauksissa ja virusta oli jo 12 täällä pikkukaupungissa, itse käytin hanskoja kaupoissa koko ajan. Nyt tuli juuri ilmoitus kaupungilta, että minun työpaikkani on suljettu jA SAMOIN, että kouluun ei tarvitse lasta viedä jos riskiryhmään kuluu perheenjäsen yms. Eli otetaan nyt vakavasti vaikka aika monia tämä vain naurattaa.
MMS85 kirjoitti:
Kauppiaiden metkuja tämä, jotta hyllyt muka tyhjinä jopa laitakaupungin saleissa?
Kauppiaat varmaan itelleen varannu noi jauhelihat...
Noh, itsellä on nyt ainakin senverran ruokaa jotta hetken pärjään, samoja tuotteita mitä normaalistikkin kulutan
Kauppiaat huomanneet että vessapaperin hyllymäärällä voi säädellä ostoskäyttäytymistä.
Paniikkihamstereia taitavat olla nyt ne, jotka ovat tähän asti vähätelleet tautia. Realismilla asiaan suhtautuvat ovat täydentäneet pikkuhiljaa viime viikkojen aikana varastoa tyhjentämättä hyllyjä.
Haettu säilykkeitä, vessapaperia paljon aiemmin.
Taas väärin, ruoka-kaupat pysyy auki mutta tavaraa ei ehkä saada koska kuljettajat sairastuvat, tai myyjät tai tekijät, etkö vielä usko, että on oikea virus eikä pikku pieru vain?
hamstraaminen ei ole paha asia ,hyvä et ihmiset varautuu. paperi teollisuus työllistää kun ostetaan wc-paprua, voitas myydä eriä taas ulkomaillekin lisää.
jos tulee paha pandemia niinkuin näyttää voi tulla katkoja ja kauppa voi mennä kii jos ihmiset sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihamstereia taitavat olla nyt ne, jotka ovat tähän asti vähätelleet tautia. Realismilla asiaan suhtautuvat ovat täydentäneet pikkuhiljaa viime viikkojen aikana varastoa tyhjentämättä hyllyjä.
Tähän hienoon komenttiin lisään. Näin olen itse tehnyt jo koko viikon käytin hankoja kaupoissa. Koska ostin hedelmiä, pottuja, sieniä, vihanneksia, kasviksia ja näpyttelin sormilla...nooh, minua ei kukaan katsonut oudosti. Mutta sitten tuli se iso uutinen ja kaikilla apteeksissa oli tänään hanskat, siis asiakkailla koska kaupan myyjällä oli ollut tarunta siis toisen kaupan..heh..menin taas ruoka-kauppaan niin en nähnyt kellään kuin itselläni hanskat, outoa. Meidän alueella on nyt 12 tapausta.
Kävin jo viime viikolla hakemassa pakkaseen leipomolta kaksi kassillista leipää edullisesti hävikkisovelluksen kautta. Sitä ennen täytin kuiva-ainekaappia, on paljon muussijauhetta, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa jne. Pakkaseen ostin muutamia lihapaketteja, makkarapaketteja ja vihannessekoituksia, kun tykkään tehdä välillä nopeasti sosekeittoa. Lisäksi ostin pitkän ”tornin” tonnikalaa, ananasta ja herkkusieniä. Öljyjä ja ketsuppia meillä on aina 2-3 purkillista hätävarana - öljy ja ketsuppi, kun ovat ne mitkä usein unohtuvat, kun kauppaan menee. Meillä on myös tapana ostaa sellainen iso pönttö käsisaippuaa, sekä kaapissa on aina useita suihkugeelejä ja shampoita ja hoitoaineita, koska usein suihkussa ollessani olen päässyt toteamaan, ettei minulle ole edes shampoota vaan telineeseen on jätetty tyhjä purkki. Siteitä minulla on myös yleensä hyllyllinen kotona, kun joskus elämän kiireet vievät siihen, ettei enää muista onko mies vai nainen :D Kahvia ja teetä tuli ostettua muutama paketti tavallista enemmän. Virvoitusjuomia ja mehuja ostettiin tavallinen määrä. Mitään herkkuvarastoa ei täytetty.
Käsidesiä on aina ollut 1-2 matkapakkausta lääkekaapissa. Nyt ostin yhden eteiseen ja vessaan sekä autoonkin eksyi 1.
Ps. Pohdin muuten sitä, että jos lama tulee, niin vaatteet tulevat tod.näk kallistumaan. Olenkin muutaman vuoden sisällä ostellut lapsille kirppareilta ja superaleista hyviä seuraavien kokojen vaatteita ja kenkiä. Olen säästänyt tässä todella paljon. Viimeksi kuukausi sitten Prismasta sai vielä ulkovaatteiden alehinnasta 50 pinnaa pois ja ostin kahdelle lapselle hyvät vaatteet seuraavaksi talveksi (2 talvitakkia, toppahousut, Ticketin Baggie toppahaalari ja toinen toppahaalari YHTEENSÄ 118 e, pelkkä Ticketin haalari olisi maksanut vähintään 119 e normaalihintaisena).
Ehkä tällaiset tilanteet saavat edes osan ihmisistä ymmärtämään, mikä elämässä on oikeasti tärkeää ja välttämätöntä, ja että asiat, joita on tottunut pitämään itsestäänselvyytenä, eivät välttämättä olekaan sitä.
Hitto teidän kanssanne hamsterit.
T. Sairaanhoitaja, joka jäi ilman paahtoleipää.
Vaihtaako joku hamsteri yhden kymmenestä paahtoleipäpussista yhteen käsidesipulloon!?
Oletteko sekoittaneet koronan spitaaliin, norovirukseen tai ruttoon? Oikeasti ihmiset yrittäkää nyt pitää tolkku, vaikka virus ahdistaisikin kovasti. Ymmärrän että pelottaa mutta älkää ns. vetäkö överiksi. Tämä virus aiheuttaa paljon työtä, vaivaa, huolta ja harmia jo ilman sitäkin, että ihmiset lietsovat lisää ja alkavat toimia paniikin vallassa. Toki tilannetta pitää seurata ja mekin terveydenhuollossa olemme kaikki jonkinlaisessa hälytysvalmiudessa jo varmuudeksi ennakkoon, mutta tällä hetkellä maailmanloppu ei ole tulossa eikä elämä ole tältä planeetalta loppumassa. Vessapaperia pitäisi yhä kaikille riittää ellei kauppoja ostettaisi tyhjäksi.
Tää on niin huvittavaa kun tilannettahan ei paranna se että pidetään hygienista huolta, pestään kädet ja yskitään muista poispäin. Ei. Koronan leviäminen parannetaan sillä että ostetaan kaappi täyteen vessapaperia!!!
Siis mitä helvettiä nyt oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo viime viikolla hakemassa pakkaseen leipomolta kaksi kassillista leipää edullisesti hävikkisovelluksen kautta. Sitä ennen täytin kuiva-ainekaappia, on paljon muussijauhetta, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa jne. Pakkaseen ostin muutamia lihapaketteja, makkarapaketteja ja vihannessekoituksia, kun tykkään tehdä välillä nopeasti sosekeittoa. Lisäksi ostin pitkän ”tornin” tonnikalaa, ananasta ja herkkusieniä. Öljyjä ja ketsuppia meillä on aina 2-3 purkillista hätävarana - öljy ja ketsuppi, kun ovat ne mitkä usein unohtuvat, kun kauppaan menee. Meillä on myös tapana ostaa sellainen iso pönttö käsisaippuaa, sekä kaapissa on aina useita suihkugeelejä ja shampoita ja hoitoaineita, koska usein suihkussa ollessani olen päässyt toteamaan, ettei minulle ole edes shampoota vaan telineeseen on jätetty tyhjä purkki. Siteitä minulla on myös yleensä hyllyllinen kotona, kun joskus elämän kiireet vievät siihen, ettei enää muista onko mies vai nainen :D Kahvia ja teetä tuli ostettua muutama paketti tavallista enemmän. Virvoitusjuomia ja mehuja ostettiin tavallinen määrä. Mitään herkkuvarastoa ei täytetty.
Käsidesiä on aina ollut 1-2 matkapakkausta lääkekaapissa. Nyt ostin yhden eteiseen ja vessaan sekä autoonkin eksyi 1.
Ps. Pohdin muuten sitä, että jos lama tulee, niin vaatteet tulevat tod.näk kallistumaan. Olenkin muutaman vuoden sisällä ostellut lapsille kirppareilta ja superaleista hyviä seuraavien kokojen vaatteita ja kenkiä. Olen säästänyt tässä todella paljon. Viimeksi kuukausi sitten Prismasta sai vielä ulkovaatteiden alehinnasta 50 pinnaa pois ja ostin kahdelle lapselle hyvät vaatteet seuraavaksi talveksi (2 talvitakkia, toppahousut, Ticketin Baggie toppahaalari ja toinen toppahaalari YHTEENSÄ 118 e, pelkkä Ticketin haalari olisi maksanut vähintään 119 e normaalihintaisena).
Ai että pikkuhamsteri on varmaan nyt tyytyväinen itseensä. Et pidempää raporttia olis voinut kirkoittaa.
Itse olin Lidlissä tänään ja tulin todistaneeksi, kuinka pelokkaita osa ihmisistä onkaan. He olivat hamstranneet kaikki lihat, kalat, leivät ja suurimman osan pakastevihanneksista, sekä tuorevihanneksista. En uskonut sitä ensin todeksi, vaan olin luottanut ihmisten arviointikykyyn.
Hamstraamalla pyritään pääsemään eroon epävarmuuden yms. tunteista, joita ei osata käsitellä.
Itse olin vain normaaleilla parin päivän ruokaostoksilla, en saanut ostettua kaikkea haluamaani, vaan täytyi korvata eri tuotteilla.
En jätä wc-paperia ostamatta tavalliseen tapaan vain sen takia, että nyt on muotia haukkua sen hamstraajia.
Ketjussa on varmaan moni selittänyt, että nyt kannattaa käydä vielä kaupassa, koska virus ei vielä ole levinnyt epidemiaksi. Ensi viikolla voi jo olla epidemia, ja niin sanoo jopa THL:n "Niisku" Tervahauta. Silloin ei enää kannata mennä ihmistungoksiin kauppoihin, mikäli niissä enää edes on silloin tungoksia. Uskon ensi viikolla olevan hiljaista kaupoissa, koska fiksut kävivät niissä tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
En jätä wc-paperia ostamatta tavalliseen tapaan vain sen takia, että nyt on muotia haukkua sen hamstraajia.
Ketjussa on varmaan moni selittänyt, että nyt kannattaa käydä vielä kaupassa, koska virus ei vielä ole levinnyt epidemiaksi. Ensi viikolla voi jo olla epidemia, ja niin sanoo jopa THL:n "Niisku" Tervahauta. Silloin ei enää kannata mennä ihmistungoksiin kauppoihin, mikäli niissä enää edes on silloin tungoksia. Uskon ensi viikolla olevan hiljaista kaupoissa, koska fiksut kävivät niissä tällä viikolla.
Fiksut kävivät jo aiemmin, eivätkä olleet tungoksissa altistamassa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Hitto teidäin kanssanne hamsterit.
T. Sairaanhoitaja, joka jäi ilman paahtoleipää.
Vaihtaako joku hamsteri yhden kymmenestä paahtoleipäpussista yhteen käsidesipulloon!?
Oletteko sekoittaneet koronan spitaaliin, norovirukseen tai ruttoon? Oikeasti ihmiset yrittäkää nyt pitää tolkku, vaikka virus ahdistaisikin kovasti. Ymmärrän että pelottaa mutta älkää ns. vetäkö överiksi. Tämä virus aiheuttaa paljon työtä, vaivaa, huolta ja harmia jo ilman sitäkin, että ihmiset lietsovat lisää ja alkavat toimia paniikin vallassa. Toki tilannetta pitää seurata ja mekin terveydenhuollossa olemme kaikki jonkinlaisessa hälytysvalmiudessa jo varmuudeksi ennakkoon, mutta tällä hetkellä maailmanloppu ei ole tulossa eikä elämä ole tältä planeetalta loppumassa. Vessapaperia pitäisi yhä kaikille riittää ellei kauppoja ostettaisi tyhjäksi.
Samaa mieltä...tämä karkaa käsistä kohta jo ihmisten oman toiminnan vuoksi. Rauhoittukaa ja olkaa järkeviä.
Joo vähän ihmetyttää nämä vessapaperin hamstraajat, mitä vit*ua? Itse olisin todella tarvinnut, eikä ole tilaa säilöä mitään, niin eikö vaan ollut loppu kaupasta. Hitto että ihmiset on ahneita.
Vierailija kirjoitti:
hamstraaminen ei ole paha asia ,hyvä et ihmiset varautuu. paperi teollisuus työllistää kun ostetaan wc-paprua, voitas myydä eriä taas ulkomaillekin lisää.
jos tulee paha pandemia niinkuin näyttää voi tulla katkoja ja kauppa voi mennä kii jos ihmiset sairaita.
Mitä jos keskityttäisiin mielummin siihen että estettäisiin tämä tapahtumasta kuin siihen että tyhjennetään kaupat jo ennen kuin mitään on tapahtunut? Olisiko ideaa? Ei. Ihmiset tuntuu mielummin elävän hysteriassa keskellä täystuhoa kuin järkevässä nykyhetkessä missä asialle voisi vielä tehdä jotain.
Jyväskylässä näyttää olevan ihmisillä koronakusta päät täynnä.