Oletteko ihastuneet Hetki-valmissalaatteihin?
Tulee ostettua nykyisin usein ja saatan käyttää ihan aterian sijasta.
Se uusi Leipäjuusto-salaatti on todella hyvä.
Ne mukana tulevat kastikkeet on kyllä surkeita mutta kun ostaa itse kunnon kastikkeen niin on hyvä!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ihan siksi kun ei hinta ja laatu kohtaa. Törkeän kalliita.
Noin 4e, tuntuu olevan sama hintaluokka lähes kaikissa valmissalaateissa. Joitakin kalliimpia on kyllä myöskin markkinoilla.
Järkyttävä hinta nahistuneista salaatinlehdistä parista juusto palasta.
Ostakaa hyvät ihmiset veitsi ja tehkää itse salaattinne. Noita valmiita ei voi kutsua edes ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään ostaa niitä. Osaan ihan itse pilkkoa ainekset salaatteihin ja saan sillä tavoin merkittävästi edullisempaa ja laadukkaampaa salaattia.
Toki varmasti saa, jos on valmis näkemään sen vaivan päivittäin ja vielä varaa erilaisia aineksia, jotta voi vaihdella usein eri salaattien välillä.
Itse arvostan sitä en saa täysin valmiina, olen niin laiska itse tekemään mitään ruokaa. Käytän aikaa mielummin johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mauttomia salaatteja. En enää osta, enkä suosittele yhdelläkään ihmiselle.
Mutta tottahan jokaisella on oma makunsa.
Ja kait noita sörsseleitä joku ostaa, kun edelleen näkyvät tarjolla hyllyssä. En kuitenkaan käsitä, miksi?
No tämmösenä sinkkuihmisenä salaatti pilaantuu nopeesti. Jos ostan jonkun jääsakaattipussin tms, niin en minä sitä yksin ehdi parissa päivässä syömään ja joudun lähes aina heittämään salaatin roskiin, kun se nuhjaantuu. Siksi ostan mieluummin silloin tällöin tuollaisen valmiin salaatin joko valmiina tai kerään salaattibaarista, niin ei tule hävikkiä.
Oon joskus ostanut evääksi junamatkalle kun ei leipää tehnyt mieli, mutta jos ihan kotona olisi tarkoitus syödä niin todellakin mielummin sitten ostan ihan vaan salaattitarvikkeita ja teen salaatin itse. Paljon paremman, täyttävämmän ja edullisemman saa kun itse tekee.
Nippa nappa alkupalaksi voisin sellaisen syödä. Pääruuaksi ei riitä mitenkään. Eihän niissä ole juuri mitään syötävää.
Mä ostan joskus ja lisään paistettua kanaa sekaan ja kurpitsansiemeniä päälle.
Valmissalaatit ovat kyllä yksi typerimmistä asioista, joita voi ostaa. Hintaan nähden niissä ei ole oikeastaan ollenkaan yhtään mitään, ei ravintoaineita eikä kaloreita, eikä makua.
Hinta on tähtitieteellinen sisällön huomioon ottaen. Tyypillisesti tuotteessa on parin sentin edestä krutonkeja ja halvinta vihreää salaattia, muutama kymmenen grammaa kuivaa kanaa tms. ja jokunen kirsikkatomaatti, ehkä pastaa ja sipulinpala.
Hinta on tyypillisesti esimerkiksi noin 20 euroa kilolta. Suurin osa valmissalaatista koostuu kilohinnaltaan euron arvoisista aineksista kuten pasta, krutongit tai sipuli.
Samalla rahalla saa kotiin moninkertaisen määrän tuoreita tykötarpeita salaattiin, joka on erittäin helppo koota illalla valmiiksi eväsrasiaan seuraavan päivän lounaaksi.
Sitä en ainakaan voi ymmärtää, jos näitä syödään kotona...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kait noita sörsseleitä joku ostaa, kun edelleen näkyvät tarjolla hyllyssä. En kuitenkaan käsitä, miksi?
No tämmösenä sinkkuihmisenä salaatti pilaantuu nopeesti. Jos ostan jonkun jääsakaattipussin tms, niin en minä sitä yksin ehdi parissa päivässä syömään ja joudun lähes aina heittämään salaatin roskiin, kun se nuhjaantuu. Siksi ostan mieluummin silloin tällöin tuollaisen valmiin salaatin joko valmiina tai kerään salaattibaarista, niin ei tule hävikkiä.
Tarvitset selkeästi lisää kasviksia ruokavalioosi, jos pikkuinen jääsalaattipussillinenkin ehtii pilaantua ennen kuin sen syöt. Eihän siitä tule kuin yksi annos salaattia, jos tekee kunnollisen salaattiaterian.
Mulla on vähän sellanen salaatteihin liittyvä bakteerikammo. Haluan kaikki pestä huolella ennenkuin suuhuni laitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäävuorisalaatti säilyy loputtomiin. Myös romaine säilyy erilaisista kaaleista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään ostaa valmissalaattia. Ei myöskään valmiiksi keitettyä kananmunaa eikä teollisesti pakattua riisipuuroa.
Minä ostan aika usein valmiita riisipuuroja, vaikkeivat ne itsetehtyä vastaakaan. Riisipuuron keittäminen vaan vie sen verran aikaa, että olen todennut sen hyväksi vaihtoehdoksi.
Kerran ostin lapselle. Sisältä löytyi tukko pitkiä karvoja. Se oli viimeinen kerta. Hyi helevetti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän sellanen salaatteihin liittyvä bakteerikammo. Haluan kaikki pestä huolella ennenkuin suuhuni laitan.
Täysin normaalia pestä kasvikset ennen syömistä.
En, ostan mielummin Kulman Keittiön salaatin.
Kana-caesar-salaatin kastike oli ainoa syy ostaa :D. Salaateissa on lisättyä vettä, niin nyt loppuu osto kokonaan, jos tosiaan kastikekin on muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ihan siksi kun ei hinta ja laatu kohtaa. Törkeän kalliita.
Noin 4e, tuntuu olevan sama hintaluokka lähes kaikissa valmissalaateissa. Joitakin kalliimpia on kyllä myöskin markkinoilla.
Meidän lähikaupassa hinta on yli 5€. En maksa sitä salaatinlehdistä, muutamasta tommaatin palasta ja parista lusikallisesta fetaa, noin kärjistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään ostaa niitä. Osaan ihan itse pilkkoa ainekset salaatteihin ja saan sillä tavoin merkittävästi edullisempaa ja laadukkaampaa salaattia.
Toki varmasti saa, jos on valmis näkemään sen vaivan päivittäin ja vielä varaa erilaisia aineksia, jotta voi vaihdella usein eri salaattien välillä.
Itse arvostan sitä en saa täysin valmiina, olen niin laiska itse tekemään mitään ruokaa. Käytän aikaa mielummin johonkin muuhun.
Ennen ymmärrettiin sentään hävetä tuollaista kalliiksi tulevaa laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku enkä koskaan ole saanut salaattia pilaantumaan. Osan olen saanut jopa kasvamaan uudelleen, kun olen istuttanut ne ruukkuun ikkunalaudalle. Syön erilaisia salaatteja päivittäin, joten eivät yksinkertaisesti ehdi pilaantua, kun luonnollisestikaan en osta kymmentä pussillista/ruukullista kerralla.
Mä tykkään Eväs-nimisestä lohisalaatista ja samanmerkkisestä kana-caesarsalaatista.