Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Olin niin nolo täysidiootti humalassa ja krapulat oli kamalia. Kohelsin aina jotain. Välillä tuli enemmän ja välillä vähemmän sanomista mutta aina sattui ja tapahtui. Alkoholi ei sovi minulle. Piste.
Sairaukset. Nyt nukun paremmin, ei närästä, ei sydämmen tykytyksiä öisin. Eikä päänsärkyä aamulla ;)
Ei oo tarkoitus lopettaa. Holi rentouttaa, mutta jos dokaa liikaa, niin masennus on se paska juttu aamuyöisin ja varsinkin sitten kun herää.
Selvät aamut on ihan juhlaa. Lopettaisin jos muija lopettais. En halua olla se tiukkis
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana päivänä oli henkisesti aina paha olla. Iski jonkilainen masennus ja ahdistus mitä en normaalisti koe ollenkaan. Masistelin ja synkistelin kotona ja mietin että oon paska ihminen. Nämä oireet tuli mulle 25-vuotiaana. Sitä ennen en koskaan kärsinyt minkäänlaisista krapuloista.
Alkoholi sai jäädä. En halua krapulaa enkä henkistä pahoinvointia enää.
Jos sulle tulee tuommoiset oireet, niin se vain johtuu siitä, että alkoholi vahvistaa niitä tunteitasi.
Sinulla on ihan samat tunteet vieläkin pinnan alla, mutta eivät vain tule esiin.
Zinc
Jos pidät itseäsi krapulassa paskana tyyppinä, niin varmaan alitajuisesti ajatteletkin niin ..
Ne hirveät olot, kun tapanani oli vetää viikon-kahden putkia. Viikko selvänä ja taas lähti ränni päälle.
Krapulapäivät. Taannoin näin unta, että ryyppäsin kovasti, hukkasin tavarat ja aamulla kova kankkunen. Kun heräsin niin huokaisin helpotuksesta, että olikin vaan unta. Toivottavasti ei enää koskaan todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Muutos kannattaa kirjoitti:
Siirryin muihin päihteisiin. Tulee halvemmaksi, eikä tule krapuloita.
Mulla samaa mutta olosuhteiden pakosta meni uudestaan juomiseen. Ihan sairasta että vähemmän haitallinen on laitonta.
Taas tuota narkkareiden pa**apuhetta.
Todistettu on ,että kaikki huumeet ovat alkoholia vaarallisempia
Turha ylimääräinen keinotekoinen jäänyt pois kuin itsestään. Mitä iloa on siitä että jokin aine nousee päähän? Minulle ainakaan ei mitään. Olo on tasapainoinen ja kroppa kiittää, kun ei tule enää nautittua edes pieniä määriä, juhlissa voin noin kerran vuodessa kilistellä yhdellä vajaalla lasillisella.
Tilalle on tullut entistä enemmän ulkoilua ja raitista ilmaa, kroppa kiittää kaikesta siitä hyvästä. Kivennäisvesi maistuu, useimmiten riittää pelkkä kraanavesi.
En uskalla ryypätä, koska jos aloitan niin siihen ei tule loppua ennenkuin rahat loppuu. Pelkään krapulaa niin paljon, että sitä pitää korjailla korjaussarjalla ja se korjaussarja muuttuu hyvin nopeasti virityssarjaksi.
Amatöörejä tuntuu olevan paljon liikkeellä. Krapulat ja pahaolo häipyvät kun jaksaa harjoitella pitkäjänteisesti. Ei mulla tuu enää mitään oloa vaikka juon 12-packin olutta tai pullon punkkua illassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samaa mutta olosuhteiden pakosta meni uudestaan juomiseen. Ihan sairasta että vähemmän haitallinen on laitonta.
Se on hyvä juttu.
Zinc
Ei ole vaan se on ihan syvältä että joutuu käyttämään tuhoisaa joskin laillista päihdettä. Pitää koittaa jaksaa vielä muutama vuosi niin sitten voi jättää tuon alkoholin pois ja ottaa sen toisen vähemmän haitallisen tilalle. Sillä kun ei riko itseänsä.
Vainoharhat, ahdistus ja masennus krapulassa sekä viimeisenä niittinä että pienikin määrä alkoholia tuli ylös oksennuksena. Se vei juomisesta viimeisenkin riemun.
Hyvinä puolina voi mainita hyvän ihon ja painon laskun. Lisäksi sain yllättäen rohkeutta ja itseluottamusta kun ei voi koskaan turvautua rohkaisuryyppyyn. En tajunnut miten paljon olin käyttänyt ujona ihmisenä tuoppia tai lasillista tukikeppinä esim. juhlissa. Nyt on pakko mennä aina omana itsenään eivätkä sosiaaliset tilanteet jännitäkään samalla tavalla.
On myös miinusta. Kokoontumiset ovat usein alkoholin ympärille suunniteltuja ja töissäkin lasilliselle jääminen on usein ihmisiä yhdistävää ja en vain alkoholittomien juomien kanssa jaksa baarijuttuja.
En ole vielä ihan lopettamispisteessä, mutta semmonen tunne alkaa olla, että vois heittää pois. Juominen on jo vähentynytkin. Tosin mikään kova juomari en ole ikinä ollutkaan. Krapulapäivät vaan on tällä iällä (45v) syvältä ja kestää monta päivää toipua. Yöunet kärsii. On aina sellainen tunne, että miksi hitossa jeppe juo? Mitä siitä juomisesta saa? Eli ei taida olla kaukana se hetki, kun pistän korkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Usko
Tämä minullakin, mutta älkää käyttäkö termiä raamattuhihhuli. Semmoinen en koe olevani, mutta uskon näkemyksestäni johtuen en juo.
Teininä tosin kokeilin muutaman kerran ennen tuota lopullista ratkaisua, mutta sekin aukaisi silmät kun yhdellä reissulla jolla en ollut tosin mukana, kaveri sammui lumihankeen paukkupakkasilla ja palellutti kätensä. Selvisi kyllä, mutta kädessään on vieläkin kuulemma motoorista ongelmaa ja tapauksesta 20 vuotta kulunut. Muutenkin kilttiä elämää elänyt ei kokenut olevansa se ihminen joka hilluu teininä kaupungilla maistissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitoilla kanna oli taulukossa lähinnä kakkosta. Kun taas holi oli lähinnä nelosta. Numero 5 oli suurin luku haitoista. Thl poisti oman vertailun kun eräs kansalaisaloite meni eduskuntaan. Sano ihan mitä tahansa mutta faktoille et voi mitään. Heh, heh jos jokin muu aine olisi yhteydessä väkivaltaan kuten alkoholi on niin sehän olisi erityisen vaarallista ainetta. Väkivallasta 8/10 tehdään humalassa, tilasto.
Mä olen niin isokokoinen etten tule känniin helposti enkä tahdo sammua. Viinan kittaaminen minun tavalla on kallista ja olen sitä tyyppiä etten ees tiedosta olenko kännissä vaiko en. En uskalla ryypätä kunnolla, koska todennäköisesti kuolisin alkoholimyrkytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitoilla kanna oli taulukossa lähinnä kakkosta. Kun taas holi oli lähinnä nelosta. Numero 5 oli suurin luku haitoista. Thl poisti oman vertailun kun eräs kansalaisaloite meni eduskuntaan. Sano ihan mitä tahansa mutta faktoille et voi mitään. Heh, heh jos jokin muu aine olisi yhteydessä väkivaltaan kuten alkoholi on niin sehän olisi erityisen vaarallista ainetta. Väkivallasta 8/10 tehdään humalassa, tilasto.
Aloitus koskee alkoholin käytön lopettamista ja toivon, että aihe pysyy aloituksen aiheessa. En halua ketjuun huumeprovokaatiota missään muodossa, koska se ei liity tähän asiaan nyt mitenkään. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Amatöörejä tuntuu olevan paljon liikkeellä. Krapulat ja pahaolo häipyvät kun jaksaa harjoitella pitkäjänteisesti. Ei mulla tuu enää mitään oloa vaikka juon 12-packin olutta tai pullon punkkua illassa.
Nuo määrät 12 kaljaa tai punkkupullo on amatööri määriä. Sanot vielä illassa, ammattilainen aloittaa heti kun saa silmät auki. Punkkutetra 3 l voi riittää yhden vuorokauden. Aina kun ei tiedä onko kello aamu vai ilta. Sellainen ammattijuominen ei ole mitään hauskaa. Siinä pitää pysyä krapulan ja viekkareiden edellä. Jos ne saa sut kiinni niin sitten voi tarvia lanssin hoitamaan deekua.
Tuli 6 delirium Tremensiä 12 katko reissua 1 viinakramppi monia sairaalareissuja kerran meinas henki lähteä mut tehohoito pelasti.
Totesin että olis jo aika lopettaa. Nyt alta nelikymppisenä huippukunnossa ja elämä maistuu. On töitä ja harrastuksia. Kuoleman pirteiltakin voi nousta.
Mulla on tää että ei tule krapulaa, mutta en nuku 3 yöhön kunnolla ja siitä tulee nii nrasittuneeksi ettei sellaista siedä.