Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Kaikki selfiekuvat tai selfiekepillä otetut ryhmäkuvat on mielestäni hirveän näköisiä ja noloja
Yhden tutun instassa on kolmentyyppisiä päivityksiä: suht tavallisesta safkasta tai kattauksesta, omista ja suvun sairauksista (kuvia ihottumista, lääkepakkauksista yms.) ja sitten hehkuttelua lasten kuulumisista (keskiarvot jne). Kokonaisuus on mielestäni nolo ja tylsä. Ja kuka haluaa jotain ihottumakuvia katseltaviksi?
Sellaiset missä kerrotaan kuinka on taas tapeltu lääkärien kanssa kun ei ne ääliöt ymmärrä mitään ja minähän se kyllä olen sellainen että huudan niin että kuuluu ruotsiin asti.
Nöyräkerskailu, erityisesti hyväntekeväisyydellä. Esim vienyt tavaroita jonnekin. Ja siihen sitten toisilta samanlaisilta kommentteja Oi oot aina just niin tommonen hyväsydämminen sinä <3
Töröhuuli,tekoripsi,tekohammas,tekotukka,tekotissi,tekopakara pimpot.
Jatkuva oman naaman postaaminen. En vaan ymmärrä.
"minä ilman meikkiä - minä meikin kanssa". Minä ja uusi paita. Minun uudet korvikset, minä pusutan. Taas minä ilman meikkiä ja sitten iltameikin kanssa. Minä peilin edessä. Minä ja minun tukka. Minun silmät. Minun koira, mutta minä olen kuvassa enemmän ja utuisesti katson kameraan. Minun kuntoiluprojekti, minä tässä kyykkään. Minä, minä minä."
Ihan todellisen myötähäpeän aiheuttaa puolialastomuus, vaikka bikiniyläosissa otetut selfiet.
Ja kun tätä tekee muutkin kuin aivan teinit! Lapsen tasoisilta ihmisiltä ymmärrän, ettei ihan ole hanskassa miltä oma tekeminen vaikuttaa, mutta en aikuisilta enää.
Vierailija kirjoitti:
Nöyräkerskailu, erityisesti hyväntekeväisyydellä. Esim vienyt tavaroita jonnekin. Ja siihen sitten toisilta samanlaisilta kommentteja Oi oot aina just niin tommonen hyväsydämminen sinä <3
Juu, pisteiden kalastelu ja kerskailu. Kun oon niin hyvä ihminen, vara auttaa muita, huonommassa asemassa olevia :)
Oon kakalla, tuokaa paperia! Heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, pisteiden kalastelu ja kerskailu. Kun oon niin hyvä ihminen, vara auttaa muita, huonommassa asemassa olevia :)
hyväntekeväisyys on hienoa, mutta tarviiko siitä ilmottaa someen ja tehdä numeroa? :) vietiin taas peräkärryllinen lastenvaatteita
Työkaverini päivitykset. Kukkapurkists kuva. Elämä ihmisen parasta aikaa, nautin, istuin mieheni tuomat kukat. Kuva mökin pihalta. Elämä niin nautinnollista. Mieheni kanssa mökillä. Ihan sama mistä arkisesta asiasta, niin maininta aina, kun mieheni kanssa niin ihanaa.
Ymmärrän toki, kun kuuskymppisenä löysi 20 vuotta kestäneen sinkkuuden jälkeen miehen. Mutta kun näitä päivityksiä tulvii melkein joka päivä, niin vaivaannuttavaa, kun ei keksi enää, mitä ihanaa ja sydämiä vastaisi näihin. Ihana sinä ja nauttikaa ja pus pus ja sydämiä
Kehopositiivisuuskeikistelyselfiet, miten on nyt oppinut rakastamaan vartaloaan ja on ihana juuri sellaisena kuin on. Joiltakin näitä tulee säännöllisesti ja kuvissa keikistellään hyvin vähissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini päivitykset. Kukkapurkists kuva. Elämä ihmisen parasta aikaa, nautin, istuin mieheni tuomat kukat. Kuva mökin pihalta. Elämä niin nautinnollista. Mieheni kanssa mökillä. Ihan sama mistä arkisesta asiasta, niin maininta aina, kun mieheni kanssa niin ihanaa.
Ymmärrän toki, kun kuuskymppisenä löysi 20 vuotta kestäneen sinkkuuden jälkeen miehen. Mutta kun näitä päivityksiä tulvii melkein joka päivä, niin vaivaannuttavaa, kun ei keksi enää, mitä ihanaa ja sydämiä vastaisi näihin. Ihana sinä ja nauttikaa ja pus pus ja sydämiä
olisin varmaan itse samanlainen, jos pitkän sinkkuuden jälkeen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat selfieitä laittavat jotka eivät edes ole kauniita :D,
TÄMÄ, ärsyttää minua eniten koska sattuu lähipiirissä olemaan sellaiset. Kun ei ole maailman kaunen (mies tai nainen) niin oikeasti, KUKAAN ei halua että kun avaa somen sinun ruma naamasi omahyväisine hymyineen hyppää päälle. Nainen -50 v jolla aivan liikaa pakkelia, näpyt näkyy kuitenkin läpi, joo joo on hienot hiukset olen kade. On reippaasti ylipainoinen ja laittaa niitä meikkikuviaan kuin teini. Akateeminen, kerää hirveesti tykkäyksiä välillä ah niin fiksuilla kommenteilla. Yhdessä vaiheessa oli selfie ja erilaiset pokat, mitä nyt marketeista saa. Oonko näissä fiksun näköinen? Eihän siinä mitään jos välillä, mutta tällä tyypillä meni överiksi.
Ja mies: 40+, harmaantuva sänki, pää täynnä luomia, kaksoisleuka, rillit, vähän paksu naama - niin tyypillinen suomalainen mies, sellaisia joita tinderi täynnä. Tää on siis sukulainen, mutta en halua että instafiidikin muuttuu tinderiksi. Ei mitään artistista otetta, kunhan laitetaan selfietä selfien perään. Ja vielä mahdollisimman läheltä kuvattua. Ihme touhua?
No ei mua kiinnosta ne kauniidenkaan naamat. Omien hyvien ystävien iloiset kasvot ilahduttaa tosin aina.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää "humblebrag" laajennettunakin, laitetaan kuva tai postaus saatteella, että "täällä minä tässä rötiskössä (kun tarkoitus on vain leveillä hulppealla asunnolla)", tai "olisiko kenelläkään vinkkiä miten tämän *kallis merkkituote* kanssa toimitaan tässä tilanteessa", tai joku muu postaukseen muka viattomasti sujautettu mainonta omasta menestyksestä, jaloudesta, paremmuudesta tai varakkuudesta (kuten tuotesijoittelu taustalle). Tällaiset ihmiset ovat livenä niin vaivaannuttavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää "humblebrag" laajennettunakin, laitetaan kuva tai postaus saatteella, että "täällä minä tässä rötiskössä (kun tarkoitus on vain leveillä hulppealla asunnolla)", tai "olisiko kenelläkään vinkkiä miten tämän *kallis merkkituote* kanssa toimitaan tässä tilanteessa", tai joku muu postaukseen muka viattomasti sujautettu mainonta omasta menestyksestä, jaloudesta, paremmuudesta tai varakkuudesta (kuten tuotesijoittelu taustalle). Tällaiset ihmiset ovat livenä niin vaivaannuttavaa seuraa.
sama se myös , jos joka välissä, missä voi, pitää tuoda esille/korostaa, missä asutaan, kertoa omaisuudesta
Omien parisuhdesekoilujen tuominen esiin somessa ja huomionhaku niiilä postauksilla:
Ylipäätään itsensä esiintuominen on vaivaannuttavaa, ja sitähän se some on...
Itseä riesoo, kun parikin kaveria mainostaa aina, kun käyvät salilla. Tehty treeni, paras treeni. Tai sitten poseerataan salilla peilin edessä. Joo, kiva, että sä liikut, mutta pitääkö se joka jumalan kerta kertoa koko maailmalle? Noi rakkausjutua, ihana mieheni-naiseni-jutut on kans vähän noloja.
Just nyt vaivaannuttaa:
Niin ylpeä! Meidän maailman paras tytär/poika päätti alakoulun/peruskoulun/lukion/ammattikoulun hymypatsaan kera sekä stipendit hyvistä geeneistä, hyvästä kasvatuksesta ja näyttävimmistä merkkivaatteista! Ihan kuin äitinsä/isänsä. Onnea Emppuli ja kivaa kesää kesätöissä XYZ firmassa ja iloisia harrastushetkiä sunnuntaisin klo 16-18 maauimalan uimahyppykerhossa! Kyllä täällä meidän osoitteessa Peräkatu 11 C nyt juhlitaan.
*Tähän kuva todistuksesta, jossa näkyy kaikki henkilötunnuksesta arvosanoihin*
Jos jaksaisin olla somepoliisina, niin ainakin kymmenelle vanhemmalle olisin takonut koulujen päätöspäivänä päähän, että toisten ihmisten henk. koht. tietoja _ei_jaeta_someen_. Ei nimeä, ei osoitetta, ei harrastuksia, ei työpaikkaa, ei mitään sellaisia tietoja, joiden perusteella stalkkerin on mahdollista löytää se etsimänsä henkilö. Ja arvosanat ovat ihan erityisesti salassa pidettävää tietoa. Kyllä, ne hyvätkin arvosanat. Henkilö saa itse päättää, julkaiseeko itsestään tällaisia tietoja.
Jonkun olen nähnyt perustelevan käytöstään sillä, että jakaa vain kavereille. Ei ole sekään ok. Sitä paitsi nämä samat ihmettelevät välillä somessaan, miten James Charlekselta on tullut kaveripyyntö, kuka tuntee, ja nyt kaveriksi hyväksyttyä James lähettelee outoja viestejä isosta perinnöstä. Kannattaa pitää omien lastensa yksityisyydestä vähän parempaa huolta.