Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
En lukenut ketjua läpi, että varmaan on toistoa.
Loputtomat kuppilakuvat, silmät harittaen oluttuopin ääressä, kun ne toistuvat kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Vähemmälläkin sitä uskoo, että kalja maistuu.
Takapuolikuvat pitävät tiukkaa kakkossijaa. Että siis miksi, oi miksi??
Kun koko elämä on vaan ihanaa, täydellistä, onnellista. Lapset kauniita, harrastukset hienoja vaikka ollaan kuudelta aamulla jäähallilla, useat lomat vuodessa kalliita ja koko perhe poseeraa yhdessä omalla Lapin mökillä, purjeveneessä Välimerellä tai juhannuksena koko suvun kanssa perintöhuvilalla Nauvossa. Vanhemmat golfaa ja lapset ratsastaa. Ai, eikö kaikilla muilla olekaan tällaista kuin meillä. Ja kun koira kuolee, tulee sata osanottoa.
En taida päivittää facea enää ollenkaan. Säästyy muiden itsekunnioitus. Tosin olen vain hyvin satunnaisesti laittanut luontokuvan tai toivottanut jotain pyhäpäivää.
Jos yli puolet päivityksistä liittyy jollain lailla omaan ulkonäköön ja siitä puhumiseen tai sen esittelyyn.
Esim. Instafeedi, joka on täynnä persekuvia, selfieitä ja kiusallisia poseerauksia. Hashtag #myface #myass #beauty. Ymmärrän paremmin, jos kyseessä malli tai muu elantonsa ulkonäöllä tienaava. Mutta muuten tuntuu vähän turhalta ja huomiohakuiselta.
Kaikki alkaa ärsyttää jos sitä tulvii yli äyräiden. Selfiet on kivoja jos niitä ei tuu montaa viikossa, lemmikit on kivoja, lapset on kivoja. Jos tyypin kaikki päivitykset on pelkkiä eläimiä tai lapsia, niin ärsyttää. Luontokuvatkin ärsyttää jos jakaa pelkästään niitä. Mua itteeni ehkä ärsyttää eniten lätkän sm-liigan tulospäivitykset. Koska pelikaudella niitä tulee niin monelta. Päätinkin, että ensi kaudella menee banniin kaikki nää säännöllisesti tuloksia julkasevat. Ei vaan kiinnosta tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vegaanina mua harmittaa, kun ihmiset puhuvat eläinten syömisestä. Lopettakaa niitten ällöttävien pihvikuvienne jakaminen! Voisitte saman tien laittaa kuvia silvotuista eläimistä. Oksettaa koko juttu."
Haluatko perustella? Onko liikaa vaivaa?
Suurin osa ihmisistä syö lihaa ja eläinkunnan tuotteita. Henkilökohtainen loukkaantuminen asiasta on hölmöä. Ja vielä hölmömpää se, että vaatii toisilta muutosta. Jos joku haluaa laittaa kuvan pihvistä ja vegaanille se on sama kuin raadellun eläimen kuva, niin ehkä ei kannata olla edes somessa, tai seuraa sitten vaan pelkkiä vegaaneja.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä kommenteista kertovat vain kateudesta, eikä mistään vaivaannuksesta. Itselläni on muutama tyyppi, joiden postauksia lukiessani tunnen pienen kateuden kirpaisun. Esimerkiksi paljon retkeilevä ja luonnossa liikkuva perhe - haluaisin olla itsekin aktiivisempi sillä saralla, mutta pienempi lapsi on vielä hankala mukana, paljon matkustava sinkkuystävä - haluaisin minäkin joskus juoda drinkkejä Barcelonan terasseilla, crossfit/joogamuijat trikoissaan - todellakin haluaisin näyttää samalta... Ei nämä postaukset kuitenkaan mitään vaivaannuttavia ole, ne ovat heidän elämäänsä. Jos vietät suuren osan viikostasi salilla ja elät kurinalaisesti, niin tottakai haluat näyttää tuloksia muillekin. Tai olet juuri hiihtänyt 30 kilometriä koko perheen voimin Lapissa, niin onhan se hieno juttu ja mukavaa yhdessä tekemistä. Vaikka kateus hieman näitä katsoessa nostaakin päätään, niin onneksi se menee nopeasti ohi.
Sen sijaan vaivaannuttavaa minusta on huonot profiilikuvat, siis sellaiset jotka ei tee oikeutta kohteelleen tai jotka on niin filtteröity, ettei niistä tunnista kyseistä henkilöä. Myös liialliset henkilökohtaisen elämän tai terveydentilan selostukset vaivaannuttaa. Samoin ne, mistä tietää, että nyt kerrotaan kyllä niin kaunisteltua tarinaa tai suorastaan valehdellaan itsestään ja elämästään.
Olisi kiva käydä edes yksi keskustelu täällä niin, että kukaan ei vetäisi tuota kateuskorttia esiin. Jos arvostelet toista ihmistä, olet automaattisesti kateellinen, ja se vie kaiken validiteetin arvostelulta. Eli käytännössä ihmisiä ei saa arvostella koskaan mistään, koska olet muuten vain kateellinen paska.
Voin sanoa, että en kadehdi ihmisiä jotka huhkivat salilla 5 tuntia päivässä ja herkuttelevat vain pari kertaa vuodessa, että kroppa pysyy timmissä kunnossa. En haluaisi itse elää sillä tavalla, joten siinä ei ole mitään kadehdittavaa. Sen sijaan kateutta herättää kyllä se, jos joku on kirjoittanut hienon biisin tai runon, jonka jakaa somessa. Mutta kannustan silti heitä ja olen iloinen heidän puolestaan, enkä valita niistä postauksista täällä. Kateellinen voi olla rakentavallakin tavalla, että tsemppaa itseään parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö mietin? Ja sitten jotain joutavaa jaarittelua omista hankaluuksista.
Opiskeluilla leuhkiminen. Yksi sometuttu on ihan käytännön alalla ja opiskelee nyt lisää yliopistossa. Postailee yliopiston logoa ja kuvia kirjapinoista ja "tänään tätä". Oikeesti opiskelee avoimessa jotain sponsoroitua kurssia 😂
Jo aiemminkin mainitut keski-ikäiset tarrakommentoijat. Se peukkua näyttävä kettu ei nyt ihan jokaiseen päivitykseen sovi kommentiksi.
Siis mä en yhtään ymmärrä sitä corgiemojia jolla on pyllyssä sydämen kuva ja se twerkka siinä.. Ei hitto... Moni käyttää sitä, en saa siitä mitenkään väännettyä hauskaa huumoria! Niin mauton ja jotenkin sairas
Herranjestas kun ihmiset pöljiä. En ole missään somessa niin tää on mulle erittäin viihdyttävä ketju.
KAIKKI.
Työntäkää v i t t u u . n ne päivityksenne!
Ultraäänikuvat ja muutkin kuvat lapsista. "Katsokaa kuinka MINÄ olen saanut aikaan maailman ihanimman asian".
Ja meitä veloja haukutaan itsekkäiksi.
Viime viikkoina on käynyt ärsyttämään se kun pari tyyppiä vonkuu joka päivä kuolleen kissansa tai koiransa perään. Kuolinilmoitusvärssyjä ja kuvakollaaseja, hautapaasia ja muistokimppuja... Otuksen kuva kehyksissä ja kynttilät palamassa... Vellomista kauniissa muistoissa ja surua siitä, kun kuolo korjasi niin äkkiä... Aargh.
Juu, ovat lapsettomia keski-ikäisiä muijia.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikkoina on käynyt ärsyttämään se kun pari tyyppiä vonkuu joka päivä kuolleen kissansa tai koiransa perään. Kuolinilmoitusvärssyjä ja kuvakollaaseja, hautapaasia ja muistokimppuja... Otuksen kuva kehyksissä ja kynttilät palamassa... Vellomista kauniissa muistoissa ja surua siitä, kun kuolo korjasi niin äkkiä... Aargh.
Juu, ovat lapsettomia keski-ikäisiä muijia.
Monelle lemmikin menetys voi olla kuin oman lapsen menetys.
Naiset, 40-50 v postaa itsestään jatkuvasti nuoruuskuvia. Joo, kiva nähdä, että olet joskus painanut puolet vähemmän, mutta miksi se kiinnostaisi ketään..? Entä mitä niihin kuviin pitäisi kommentoida? "Voi kun olit nätti, harmi ettet ole enää"?
Mulla on yksi "ystävä" joka ompelee ja vähän väliä tulee päivityksiä kuvan kera "Taas tein lapsille lisää paitoja" tai "Kyllä nyt isännän kelpaa". Ja tietysti odottaa, että muut tulee kommentoimaan, kuinka taitava ompelija hän on :D Ja tämä "ystävä" sitten vastailee sydämien kera "Voi kiitos <3"
... ja kolmen päivän päästä sama uudestaan :D
Selfie yövuoron jälkeen ja vuodatus kamalista silmäpusseista, kuva on kuitenkin otettu kaunistus filtterillä.. ihan fiksu nainen, viime aikoina alkanut tuota harrastamaan, mielestäni todella outoa ja vaivaanuttavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vegaanina mua harmittaa, kun ihmiset puhuvat eläinten syömisestä. Lopettakaa niitten ällöttävien pihvikuvienne jakaminen! Voisitte saman tien laittaa kuvia silvotuista eläimistä. Oksettaa koko juttu."
Haluatko perustella? Onko liikaa vaivaa?
Vegaani hermostui...
Perustelujen kysyminen on nykyään "hermostumista". Olethan ihminen joka ei hermostuta ketään kyselemällä syitä mihinkään?
Vegaani ei kestä näköjään myöskään vitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat selfieitä laittavat jotka eivät edes ole kauniita :D,
TÄMÄ, ärsyttää minua eniten koska sattuu lähipiirissä olemaan sellaiset. Kun ei ole maailman kaunen (mies tai nainen) niin oikeasti, KUKAAN ei halua että kun avaa somen sinun ruma naamasi omahyväisine hymyineen hyppää päälle. Nainen -50 v jolla aivan liikaa pakkelia, näpyt näkyy kuitenkin läpi, joo joo on hienot hiukset olen kade. On reippaasti ylipainoinen ja laittaa niitä meikkikuviaan kuin teini. Akateeminen, kerää hirveesti tykkäyksiä välillä ah niin fiksuilla kommenteilla. Yhdessä vaiheessa oli selfie ja erilaiset pokat, mitä nyt marketeista saa. Oonko näissä fiksun näköinen? Eihän siinä mitään jos välillä, mutta tällä tyypillä meni överiksi.
Ja mies: 40+, harmaantuva sänki, pää täynnä luomia, kaksoisleuka, rillit, vähän paksu naama - niin tyypillinen suomalainen mies, sellaisia joita tinderi täynnä. Tää on siis sukulainen, mutta en halua että instafiidikin muuttuu tinderiksi. Ei mitään artistista otetta, kunhan laitetaan selfietä selfien perään. Ja vielä mahdollisimman läheltä kuvattua. Ihme touhua?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3742200/menetetty-hay-day