Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Vierailija kirjoitti:
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat sikiöistä ja vauvamasuista. Kuvat vauvoista ja viattomista pikkulapsista, jotka eivät olisi halunneet someen vielä niin pieninä. Yhteispotretit keski-ikäinen, nuorekas äiti ja teini-ikäinen bitchähtävä tytär.
Onko nuorekkaassa keski-ikäisessä äidissä jotain pahaa?
Mikään ei ole nolompaa kuin keski-ikäinen itseään nuorekkaaksi luuleva täti, joka kuvittelee vielä että häntä luullaan tyttärensä siskoksi,myötähäpeän määrä on valtava
Nuorekas ja nuorekkaaksi itseään luuleva on ihan eri asia. On nuorekkaita keski-ikäisiä ja myös nuorekkaita vanhuksia, ja sitten näitä jotka luulevat olevansa. He eivät juuri koskaan kyllä oikeasti ole nuorekkaita.
Ja nämä tyttärensä kanssa poseeraavat kuuluvat luokkaan luulevat olevansa nuorekkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävimmät henkilöt somessa ovat ns. "vapaamatkustajat". Ovat siellä luuraamassa toisten postauksia, mutta itse eivät saa postattua ikinä mitään. Nämä pitäisi poistaa kokonaan noilta alustoilta. Opetelkaa kirjoittamaan ja kuvaamaan, hankkikaa elämä ja tulkaa sitten takaisin! Kiitos.
Saat lukea kun jaat periaate olisi hyvä.
Itse olen pitkäaikaissairas ja sairastuttuani pahemmin tuossa kolme vuotta sitten on Facebook-päivitykset tippuneet lähelle nollaa.
Just täälläkin on useat maininneet miten raivostuttavaa on jos joku edes mainitsee olevansa sairas.
Ja fakta kun on se että tajuanhan minä itsekin että siinä nyt ei iiihan kauheasti ole muille ihmisille kiinnostavaa sisältöä kun itsenikin mielestä mun sairaus-arki on puuduttavan tylsää.
Tässä havainnollistava kuvitteellinen päivitys Facebookiin:
" Voi että, on tämä sairaus sitten niin rankkaa, hei muistakaa sääliä mua! - itkuemojea sata tähän-
Taas oli kauheet kivut kun heräsin ja taas piti ottaa kipulääkkeitä, ohhoh vois tästä vessareissun jälkeen käydä suihkussa ja sitten syödä valmis-aterian ja ottaa lasin mehua. Seuraavaksi tv-sarjan katselua ja sitten taas nukkumaan."
" Voi että, olipas hyvät päikkärit, mutta taas kaaduin kun sängystä yritin vessaan. On se niin rankkaa tämä voi oi voiiih! Miten mä kestän! Ja taas piti ottaa kipulääkkeet ja ei tuo selkä vaan kanna voi voi......"
"Voi että...vois tässä syödä taas jotain ja ompa tuo kevät-aurinko kiva tänään, uloshan en kauheasti pääse mutta jos tässä nyt vähän tv-sarjaa katsoisi taas. Hei tässä muuten uusi kuva mun kissasta, näyttää samalta kuin 376 edellistä kuvaa mutta jos et klikkaa tykkäyksiä niin oot paska."
Joo eli en siis todellakaan ole tuollainen ihminen noin muuten, mutta pointi on se että sisältöä päivityksiin ei ole ja juuri ketään ei voisi vähempää kiinnostaa mitä lääkkeitä milloinkin olen ottanut, mihin niveleen tai jänteeseen kolotti milläkin hetkellä jne.
Olen Fb:ssä enää lähinnä siksi kun siellä on monia jopa hyödyllisiäkin ryhmiä kirppariryhmistä harrasteryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat sikiöistä ja vauvamasuista. Kuvat vauvoista ja viattomista pikkulapsista, jotka eivät olisi halunneet someen vielä niin pieninä. Yhteispotretit keski-ikäinen, nuorekas äiti ja teini-ikäinen bitchähtävä tytär.
Onko nuorekkaassa keski-ikäisessä äidissä jotain pahaa?
Mikään ei ole nolompaa kuin keski-ikäinen itseään nuorekkaaksi luuleva täti, joka kuvittelee vielä että häntä luullaan tyttärensä siskoksi,myötähäpeän määrä on valtava
Nuorekas ja nuorekkaaksi itseään luuleva on ihan eri asia. On nuorekkaita keski-ikäisiä ja myös nuorekkaita vanhuksia, ja sitten näitä jotka luulevat olevansa. He eivät juuri koskaan kyllä oikeasti ole nuorekkaita.
Ja nämä tyttärensä kanssa poseeraavat kuuluvat luokkaan luulevat olevansa nuorekkaita.
No ei nyt ihan taida noinkaan olla, kai nyt monikin voi haluta poseerata oman lapsensa kanssa oli arvio omasta nuorekkuudestaan mikä tahansa, tai ajatusta koko asiasta ei välttämättä ole ollenkaan. Kiinnität ehkä vain huomiota enemmän niihin, joiden arvelet pitävän itseään nuorekkaina. Ymmärrän kyllä, mitä tyyppiä tarkoitat, mutta olen nähnyt somessa vaikka minkälaisia äiti-tytär -kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä seuraajia ostaneet tavikset. Täysin nobody ja ostanut seuraajia. Esiintyy tämän perusteella suosittuna. Kuitenkin voi nähdä nämä ensi vilkaisulla, mitä nämä seuraajat ovat. Pääsääntöisesti arabeja, intialaisia etc. Eikö itse tajua, että muut tajuu. Noloa. Tälläiset ihmiset valehtelee itselleen paljon muustakin. On turha esittää rehellistä kun ostaa tykkäykset, osan kommenteista. Tähän turha sitten vetää kateuskorttia. Epärehellistä toimintaa. Vielä kun näillä eväillä hankitaan yhteistöitä, oikeesti!!!!!!!
Jep. Ja yleensä samat tyypit ovat niitä aina samalla ilmeellä itseään kuvaavia #finnishgirl tagejä käyttäviä duckface muiduja, joiden tissivako on ihan vahingossa aina tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on näitä pariskuntia jotka käy lomamatkoilla ja joka päivä toinen (eli yleensä nainen) poistaa facebookiin kymmenen kuvaa jotka puoliso on ottanut naisesta poseeraamassa eri paikoissa katse pois kamerasta :D
Ihan kiva nähdä lomakuvia mutta ajan kanssa alkaa miettiä että oliko se siellä valokuvaajan vai puolison kanssa :D
Valokuvaaminen on nykyään harrastus siinä missä muukin. Taitaa olla kateellisten puhetta.
On tietenkin, ja hyvä harrastus on.
Mutta kateuskortti on minusta tällaisissa vähän heikko lyönti.
Se on vähän niin kuin vauvapalstan 'äitisi oli' , kun ei muuta vastaan sanottavaa ole.
Tykkäyksistä päätellen suurin osa kommenttini lukijoista on ymmärtänyt mitä tarkoitan.
Ymmärrän, että itse teet tätä ja tietysti sinä saat poseerata tai ottaa niitä ja julkaista, jos tykkäät. Kaikki tavallaan.
-Sama jolle vastasit.
Ihmiset jotka ilmottaa tulevasta pitkästä työputkesta somessa.
Lasten "oivallusten" jakaminen seuraajille. Kukaan muu kuin sinä ei ajattele että lapsesi on Einstein. Enneminkin nobody räkänokka.
Erittäin mielenkiintoista olisi kuulla miten ap oma somekäyttäytyminen luonnistuu. Kerro ihan vapaasti tasostasi ilmaista itseäsi somessa. Voi olla haastavaa, mutta ota haaste vastaan. Vaatii rehellisyyttä, voi tuottaa vaikeuksia, mutta katsotaan.
Vihaiset/passiivisaggressiiviset päivitykset myötähävettävät. Pidin myös hiemn erikoisena sitä, kun tuttuni jakoi pelkästään surullisia, järkyttäviä uutisia (esimierkiksi raiskaajista ja lasten kaltoinkohtelusta) saatesanoilla "törkeää :(".
Vierailija kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoista olisi kuulla miten ap oma somekäyttäytyminen luonnistuu. Kerro ihan vapaasti tasostasi ilmaista itseäsi somessa. Voi olla haastavaa, mutta ota haaste vastaan. Vaatii rehellisyyttä, voi tuottaa vaikeuksia, mutta katsotaan.
En ole ap, mutta mun mielestä tämä on ollut mielenkiintoinen ja hauska keskustelu, jota peilaan kyllä myös omaan somekäyttäytymiseeni.
Oon kirjoittanut tänne parikin kommenttia, ja mietin myös että miten sitä tosiaan voisi tarkastella myös omia päivityksiä. Itseironiakin on ihan hyvä asia.
Varsinkin silloin nuorena kun fb tuli, tuli tehtyä ihan turhia päivityksiä :'D
En usko että apkaan pitää itseään täydellisenä somessa.
Ärsyttääkö ostosten esittely?
Mä teen tätä itse joskus jos vaan oon niin fiiliksissä, ja jotkut tutut myös.
Kiinnostaa tietää kannattaako vaan jättää postaamatta :D
Vierailija kirjoitti:
Tällaset avautumiset ärsyttää.
Huh. Lukaisin juuri erään ”ammattibloggaajan” yksityiskohtaisen kertomuksen viimeisimmistä kuukautisistaan, miten paljon, milloin, mitä käytti - kuppia, tamponia, vaippasidettä, miten monta kertaa kuppi oli yön aikana tyhjennettävä.... Yök, mikä saa ihmisen jakamaan tällaisia asioita julkisessa blogissa? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jo muutamaan kertaan kommentoidut minkälainen yksisarvisprinsessa olisit testien tekijät. Eivätkö nämä raukat tajua, että näiden nametest ym. tarkoitus on vain kerätä mahdollisimman paljon tietoa tekijästään mainos- ja muihin tarkoituksiin?
Mitä tietoja ne saa, kun ei niissä kysytä osoitetta, p.numeroa, syntumäaikaa jne?
Itseltä saa facesta vain kakkossäpon, joten eipä haitta, jos menee jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas nokkela tyttö ! käske vielä laittaa oma kuva niin hihitellään yhdessä sitten aloittajalle .
Miksen viihdy ihmisten seurassa. Siksi, koska olen liian suvaitsevainen muita kohtaan. Siksi olenkin outolintu, joka ei sovi oikein mihinkään porukkaan. Onneksi olen löytänyt ystäväni sieltä täältä maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit, joiden jokainen postaus koskee heitä itseään. Julkaistaan usein testituloksia lavealla selityksellä että minähän olen juuri INFTJ koska toisaalta olen sellainen mutta kuitenkin tällainen, vatvotaan sitä omaa persoonaa muutoin, yleensä ollaan erityisherkkiä tai introvertteja tai mikä kulloinkin on muotia ja siitä omasta itsestään puhutaan siis silloinkin kun julkaistaan sulmänlumeeksi linkki em. asioista kertovaan artikkeliin - alla lisäselvitys miten m i n ä olen juuri tuollainen. Pitkiä päivityksiä menneestä avioerosta ja miten kasvoin ja parhaat pysyivät mukana - piikki niille jotka eivät jaksaneet olla pelkkä kuuntelija.
Auts, olen postannut INFJ jutun. Luuleekohan joku minua narskuksi :(
Muutenkin tämä viestiketju sai minut ymmärtämään etten taida enää postailla mitään. Tai rajaan näkyvyyden 15 henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävimmät henkilöt somessa ovat ns. "vapaamatkustajat". Ovat siellä luuraamassa toisten postauksia, mutta itse eivät saa postattua ikinä mitään. Nämä pitäisi poistaa kokonaan noilta alustoilta. Opetelkaa kirjoittamaan ja kuvaamaan, hankkikaa elämä ja tulkaa sitten takaisin! Kiitos.
Saat lukea kun jaat periaate olisi hyvä.
Itse olen pitkäaikaissairas ja sairastuttuani pahemmin tuossa kolme vuotta sitten on Facebook-päivitykset tippuneet lähelle nollaa.
Just täälläkin on useat maininneet miten raivostuttavaa on jos joku edes mainitsee olevansa sairas.
Ja fakta kun on se että tajuanhan minä itsekin että siinä nyt ei iiihan kauheasti ole muille ihmisille kiinnostavaa sisältöä kun itsenikin mielestä mun sairaus-arki on puuduttavan tylsää.Tässä havainnollistava kuvitteellinen päivitys Facebookiin:
" Voi että, on tämä sairaus sitten niin rankkaa, hei muistakaa sääliä mua! - itkuemojea sata tähän-
Taas oli kauheet kivut kun heräsin ja taas piti ottaa kipulääkkeitä, ohhoh vois tästä vessareissun jälkeen käydä suihkussa ja sitten syödä valmis-aterian ja ottaa lasin mehua. Seuraavaksi tv-sarjan katselua ja sitten taas nukkumaan."" Voi että, olipas hyvät päikkärit, mutta taas kaaduin kun sängystä yritin vessaan. On se niin rankkaa tämä voi oi voiiih! Miten mä kestän! Ja taas piti ottaa kipulääkkeet ja ei tuo selkä vaan kanna voi voi......"
"Voi että...vois tässä syödä taas jotain ja ompa tuo kevät-aurinko kiva tänään, uloshan en kauheasti pääse mutta jos tässä nyt vähän tv-sarjaa katsoisi taas. Hei tässä muuten uusi kuva mun kissasta, näyttää samalta kuin 376 edellistä kuvaa mutta jos et klikkaa tykkäyksiä niin oot paska."
Joo eli en siis todellakaan ole tuollainen ihminen noin muuten, mutta pointi on se että sisältöä päivityksiin ei ole ja juuri ketään ei voisi vähempää kiinnostaa mitä lääkkeitä milloinkin olen ottanut, mihin niveleen tai jänteeseen kolotti milläkin hetkellä jne.
Olen Fb:ssä enää lähinnä siksi kun siellä on monia jopa hyödyllisiäkin ryhmiä kirppariryhmistä harrasteryhmiin.
Olen itsekin pitkällä sairaslomalla, somen seuraamisella pysyn edes jotenkin mukana maailman menossa :D Toivottavasti tilanne vielä muuttuu, mutta toistaiseksi näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi on niiiiin taitava ja erilainen kuin muut. Muut lapset leikkii nukeilla, mutta minun lapseni on yäk ja pyytää kertomaan kummitusjuttuja. Sitten päiväkodin tädit kyselee että kun lapsi puhuu kummituksista muille että saako se katsella/lukea sellaisia juttuja kotona. Lapsi on myös tosi puhelias ja kertoo kaikki hauskoja juttuja (englanniksi tietenkin) ja kihertelee kun ownaa meidät.
Sama tyyppi ei voi vastata lyhyesti mihinkään kommenttiin, aina lähtee rönsyilemään ja miljoona synonyymia ja muka hauskaa kiertoilmaisua asialle x.
Voi apua :D taidetaan olla saman äidin kavereita, koska tuo päivitys on melkein suoraan lainattu häneltä! Mutta eikö hänellä ole aika tiukasti rajatut päivitykset, joten olet pakosti joku tuttavapiiristämme? Mistä tunnet hänet, koska tämä on jo liian läpinäkyvä sattuma?
Ranccaa???