Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Vierailija
09.03.2020 |

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Kommentit (1164)

Vierailija
521/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta hirviövaivaannuttavaa jo tullutkin, mutta pari lisään.

Ne "tykätkää, kehukaa, huomatkaa kuinka ihana ihminen olen ja sädekehä loistaa kirkkaampana kuin aurinko kesäpäivänä"!! Eli kun on talutettu joku muori tien yli eikä KUKAAN muu tehnyt elettäkään, tai joku oli eksyksissä ja tsiljoonakakssataatuhattaviisi ihmistä kävellyt vaan ohi mutta MINÄ pysähdyin ja pelastin tämän hukkaantuneen ihmisen. MINÄ autoin ja kuinka muut saattavatkin olla niin itsekkäitä ja kovia. Sata sydän-, itku-, kyynel- ja muita irvistyshymiötä perään. Hyvässä lykyssä tästä urotyöstä soitetaan vielä iltapaskaankin.

Toinen nämä testit. "Mitä nimesi, syntymäaikasi, vasemman käden keskisormen kynsi, takaraivon oikea puolisko ym. kertovat sinusta". No, nehän kertoo kuinka pyyteetön, rakastettava, hyväsydämminen, kaikkesi toisten puolesta uhraava sielu sinä olet. Poltat itsesi vaikka roviolla sen jälkeen kun olet jakanut viimeiset siemenperunasi ja tekohampaasi puutteessa ja kurjuudessa elävien hyväksi. Äitinä olet lempeä ja autat yötäpäivää lapsiasi hehkuvalla rakkaudellasi joka sulattaa kakaroittesi kaikki murheet avaruuden ääriin. Ja tietenkin tämä jaetaan kaikkien nähtäville!!! Siihen tulee sitten sydämmiä vastaukseksi ja toteamuksia kuinka testi voikaan tietää noin hyvin, täysin oikeaan osui! (Nyt pitää mennä okselle).

Ohiksena: jos olen itse tilanteessa, jossa kukaan (muu) ei tee mitään, vaikka pitäisi, niin ensimmäinen ajatukseni ei suinkaan ole se, kuinka hieno ihminen itse olen, vaan v-tutus siitä, etteivät muut tee. 

Siksi en usko, että nuo vastaavat päivitykset olisivat sankaritarinajuttuja vaan enemmänkin raivon purkua ja ihmisten typeryyden ihmettelyä. Ja ihmettelystä taas seuraa aika luontevasti se, että itse ryhtyy tekemään sitä, mitä muiltakin olettaa.

Joka tapauksessa noin 80 prosenttia somepäivityksistä on noloja ja loputkin sillä rajalla.

Vierailija
522/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävimmät henkilöt somessa ovat ns. "vapaamatkustajat". Ovat siellä luuraamassa toisten postauksia, mutta itse eivät saa postattua ikinä mitään. Nämä pitäisi poistaa kokonaan noilta alustoilta. Opetelkaa kirjoittamaan ja kuvaamaan, hankkikaa elämä ja tulkaa sitten takaisin! Kiitos.

Saat lukea kun jaat periaate olisi hyvä.  

Itse olen pitkäaikaissairas ja sairastuttuani pahemmin tuossa kolme vuotta sitten on Facebook-päivitykset tippuneet lähelle nollaa.

Just täälläkin on useat maininneet miten raivostuttavaa on jos joku edes mainitsee olevansa sairas.

Ja fakta kun on se että tajuanhan minä itsekin että siinä nyt ei iiihan kauheasti ole muille ihmisille kiinnostavaa sisältöä kun itsenikin mielestä mun sairaus-arki on puuduttavan tylsää.

Tässä havainnollistava kuvitteellinen päivitys Facebookiin:

" Voi että, on tämä sairaus sitten niin rankkaa, hei muistakaa sääliä mua! - itkuemojea sata tähän-

Taas oli kauheet kivut kun heräsin ja taas piti ottaa kipulääkkeitä, ohhoh vois tästä vessareissun jälkeen käydä suihkussa ja sitten syödä valmis-aterian ja ottaa lasin mehua. Seuraavaksi tv-sarjan katselua ja sitten taas nukkumaan."

" Voi että, olipas hyvät päikkärit, mutta taas kaaduin kun sängystä yritin vessaan. On se niin rankkaa tämä voi oi voiiih! Miten mä kestän! Ja taas piti ottaa kipulääkkeet ja ei tuo selkä vaan kanna voi voi......"

"Voi että...vois tässä syödä taas jotain ja ompa tuo kevät-aurinko kiva tänään, uloshan en kauheasti pääse mutta jos tässä nyt vähän tv-sarjaa katsoisi taas. Hei tässä muuten uusi kuva mun kissasta, näyttää samalta kuin 376 edellistä kuvaa mutta jos et klikkaa tykkäyksiä niin oot paska."

Joo eli en siis todellakaan ole tuollainen ihminen noin muuten, mutta pointi on se että sisältöä päivityksiin ei ole ja juuri ketään ei voisi vähempää kiinnostaa mitä lääkkeitä milloinkin olen ottanut, mihin niveleen tai jänteeseen kolotti milläkin hetkellä jne.

Olen Fb:ssä enää lähinnä siksi kun siellä on monia jopa hyödyllisiäkin ryhmiä kirppariryhmistä harrasteryhmiin.

Olen itsekin pitkällä sairaslomalla, somen seuraamisella pysyn edes jotenkin mukana maailman menossa :D Toivottavasti tilanne vielä muuttuu, mutta toistaiseksi näillä mennään.

On myös sairaita, joiden päivitykset eivät ole lukijalle eli ystäville raskaita ja ymmärtävä palaute antaa myös sairaalle voimia. Jos kukaan ei halua kuulla, niin sittenhän ei tietysti kannata mitään kertoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. uraohjuksen, monen lapsen äidin äidin, "tehoihmis"-päivitykset, kuinka hyvin menee aina ja koko ajan, vaikka tuli avioero; uusi mies, uusi koira, uusi talo ja uudet sormukset - puhumattakaan tietysti harrastuksista, jotka "kuuluu" olla (jooga, mindfulness, golf)  - jotenkin vaan niin näkyy läpi, että kaikki pitää tehdä pintakuoren takia, ei ole aitoa. Myös jotenkin ex-miehen kanssa kilpaillakseen, että mullapa menee hyvin, ja nopeammin ainakin "pääsin" kihloihin, vaikka jätit mut.

Argh - ja juuen todellakaan ole kateellinen. Tyyli on vaan jotenkin niin... pelkkää pinnallista. 

Vierailija
524/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN PÄIVITÄ SOMEEN ENÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN!

Vierailija
525/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ärsyttää, että toisilla on oman näköiset elämät, omat mielenkiinnon kohteet, omat mielipiteet jne. Ihmisiä ylipäänsä ärsyttää sellaiset asiat ihmisissä, joista ovat sisimmässään kateellisia. Esim. Ärsyttää super äitien pää ivitykset =haluaisi itsekin saada enemmän aikaiseksi, ärsyttää itsensä kuvaajat= haluaisi itse olla niin hyvännäköinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu, ärsyttää ostokset, matkat, juhlat, vaatteet, koti ym esittely =haluaisi tsekin paremman elintason tai rohkeutta leuhkia siitä.

Vierailija
526/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten bongasin yhden tuttavan somepäivityksen, missä hän haukkui kaikki omissa somefiideisään olevat sisällöt. .

Liisan taisi poistaa useammatkin kaverit seurannastaan tämän vuoksi. :D

Vierailija
527/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron jälkeen... kaikkea hyvää ja rakkautta (e)x(n.nimi):llä, vaikka olisi pettänyt  häntä

Vierailija
528/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla on ihqu lempinimi ja sen (auton) edesottamuksista kerrotaan humoristisesti. Muunmuassa ajokilometrit, pesupäivät, merkkihuollot yms.

Vierailija
529/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ketjukirjeet ja erityisesti ne, joissa uhataan jollain jos et myös jaa eteenpäin. "Poistan kavereistani, et välitä minusta/äidistäsi yms.", ei hyvänen aika. 

Kaikki elämänohjeet, jotka ovat jonkun muun keksimiä. 

Se, että kaikki hyväntekeväisyyslahjoitukset pitää tehdä FB:n kautta. Joo, tajuttiin jo, oot hyvä ihminen. 

Se, että jakaa jatkuvasti uudelleen jotain pilipalimuistoja vuosien takaa ilman erityistä syytä. 

Se, että jatkuvasti postailee jotain hääkuvia melkein vuosikymmenen takaa. Vaihtaa hääkuvan profiilikuvaksi ja taustakuvaksi, postaa asiasta joka ainoa hääpäivä ja joka ainoa vuosipäivä ja joskus välissäkin. Mitä ihmettä? 

Se, että valistaa jostain tietystä asiasta koko ajan. Ei kai se sun kavereiden vika ole, että poikia ympärileikataan? Joo, kyllä me on jo tajuttu, että olisi hienoa saada asiaan muutos, mutta ei se niin onnistu, että postailet asiasta seinällesi. 

Vierailija
530/1164 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit, joiden jokainen postaus koskee heitä itseään. Julkaistaan usein testituloksia lavealla selityksellä että minähän olen juuri INFTJ koska toisaalta olen sellainen mutta kuitenkin tällainen, vatvotaan sitä omaa persoonaa muutoin, yleensä ollaan erityisherkkiä tai introvertteja tai mikä kulloinkin on muotia ja siitä omasta itsestään puhutaan siis silloinkin kun julkaistaan sulmänlumeeksi linkki em. asioista kertovaan artikkeliin - alla lisäselvitys miten m i n ä olen juuri tuollainen. Pitkiä päivityksiä menneestä avioerosta ja miten kasvoin ja parhaat pysyivät mukana - piikki niille jotka eivät jaksaneet olla pelkkä kuuntelija.

Auts, olen postannut INFJ jutun. Luuleekohan joku minua narskuksi :(

Muutenkin tämä viestiketju sai minut ymmärtämään etten taida enää postailla mitään. Tai rajaan näkyvyyden 15 henkilölle.

Sama fiilis tulee näitä lukiessa. Onneksi kaikki fiksut ihmiset ymmärtävät, ettei ketään voi leimata narsistiksi FB-päivitystensä perusteella. Älkää ihmiset ottako somea näin vakavasti.

Vierailija
531/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu että ihmiset ovat karseita vihaajia. Saatana poistakaa itsenne ja vähän äkkiä niiden facebook kavereista, joita niin kovin passiivis-aggressiivisesti vihaatte!

Sinä vihaaja olet ihmiskunnan syöpä!

Vierailija
532/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä kuinka iso osa lukijoista vieläpä ylänuolittaa näitä kamalia vihaajia!

Vierailija
533/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni juttu ärsyttää tai huvittaa, mutta juuri vaivaannuttavimmat.

Esimerkiksi lapsistaan jatkuvasti kuvia suoltavat. Tai ylipäätään lapsikuvat. Itse en koskaan laittaisi viattomien lasten kuvia nettiin. Eräs tuttava on myös vaivaannuttavasti postaillut jostain höpöhöpökursseistaan ja ilmoittanut olevansa joku terapeutti. Todella harmillista, että terapeuttinimikkeitä voi keksiä ja käyttää hyvin vapaasti.

Vierailija
534/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta hirviövaivaannuttavaa jo tullutkin, mutta pari lisään.

Ne "tykätkää, kehukaa, huomatkaa kuinka ihana ihminen olen ja sädekehä loistaa kirkkaampana kuin aurinko kesäpäivänä"!! Eli kun on talutettu joku muori tien yli eikä KUKAAN muu tehnyt elettäkään, tai joku oli eksyksissä ja tsiljoonakakssataatuhattaviisi ihmistä kävellyt vaan ohi mutta MINÄ pysähdyin ja pelastin tämän hukkaantuneen ihmisen. MINÄ autoin ja kuinka muut saattavatkin olla niin itsekkäitä ja kovia. Sata sydän-, itku-, kyynel- ja muita irvistyshymiötä perään. Hyvässä lykyssä tästä urotyöstä soitetaan vielä iltapaskaankin.

Toinen nämä testit. "Mitä nimesi, syntymäaikasi, vasemman käden keskisormen kynsi, takaraivon oikea puolisko ym. kertovat sinusta". No, nehän kertoo kuinka pyyteetön, rakastettava, hyväsydämminen, kaikkesi toisten puolesta uhraava sielu sinä olet. Poltat itsesi vaikka roviolla sen jälkeen kun olet jakanut viimeiset siemenperunasi ja tekohampaasi puutteessa ja kurjuudessa elävien hyväksi. Äitinä olet lempeä ja autat yötäpäivää lapsiasi hehkuvalla rakkaudellasi joka sulattaa kakaroittesi kaikki murheet avaruuden ääriin. Ja tietenkin tämä jaetaan kaikkien nähtäville!!! Siihen tulee sitten sydämmiä vastaukseksi ja toteamuksia kuinka testi voikaan tietää noin hyvin, täysin oikeaan osui! (Nyt pitää mennä okselle).

:D  Tätä minäkin aina ihmettelen, miksi ihmiset sitten vielä kehuu ja pönkittää tälläistä huuhaata. Tiedän erään naisen, joka oli ihan hermoheikko ja uhkaili lapisaan vaikka millä ja oli muutenkin ei niin lempeä ja ihana äiti, mutta silti jakeli jatkuvasti testituloksia, jotka kehuivat kuinka ihan ja kärsivällinen ja kaikkensa lastensa eteen tekevä äiti hän on. Ajattelin aina, että hän tietää sisimmässään itsekin, ettei asia ole noin ja yrittää peittää sitä näillä  "testituloksilla" joita kaverit sitten peukuttivat.

Toinen ihminen, jonka elämäntehtävä on miettiä mitä muut hänestä ajattelevat postailee jatkuvasti "mietelauseita" siitä, miten "elä elämäsi välittämättä siitä, mitä muut sinusta ajattelevat".

Kiukuspäissään sitten poistellaan fb:stä kavereita, jotka ei ole jaksaneet jokaiseen mietelauseeseen laittaa sydäntä tai peukkua :D

Vierailija
535/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. uraohjuksen, monen lapsen äidin äidin, "tehoihmis"-päivitykset, kuinka hyvin menee aina ja koko ajan, vaikka tuli avioero; uusi mies, uusi koira, uusi talo ja uudet sormukset - puhumattakaan tietysti harrastuksista, jotka "kuuluu" olla (jooga, mindfulness, golf)  - jotenkin vaan niin näkyy läpi, että kaikki pitää tehdä pintakuoren takia, ei ole aitoa. Myös jotenkin ex-miehen kanssa kilpaillakseen, että mullapa menee hyvin, ja nopeammin ainakin "pääsin" kihloihin, vaikka jätit mut.

Argh - ja juuen todellakaan ole kateellinen. Tyyli on vaan jotenkin niin... pelkkää pinnallista. 

Juu et todellakaan ole kateellinen!! Yleensä vain kaikille, joilla on elämää ja erotiikkaa.

Vierailija
536/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttu että ihmiset ovat karseita vihaajia. Saatana poistakaa itsenne ja vähän äkkiä niiden facebook kavereista, joita niin kovin passiivis-aggressiivisesti vihaatte!

Ah, itse vaikutat juuri sellaiselta lempeältä ihmiseltä joka ei vihaa mitään :D 

Vierailija
537/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä kuinka iso osa lukijoista vieläpä ylänuolittaa näitä kamalia vihaajia!

Olet väärässä. Ei täällä yläpeukuteta vihaamista vaan feikkielämää, jota jotkut suoltaa someen.

Ei minä ainakaan vihaa tuttavaani, joka hehkuttaa avio-onneaan somessa, vaikka kaikki tietää, että siinä liitossa ei paljoa hekkuttamista ole. Jotenkin vain hävettää ja surettaakin, kun tietää mikä totuus on, mutta sitä yritetään epätoivoisesti peittää antamalla valheellinen kuva. 

Kyse on enemmänkin myötähäpeästä kuin vihasta.  Uskoisin, että harva jaksaa vihata jotakin fb tuttavaansa.

Vierailija
538/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että jos joku vain ärsyttää/vaivaannuttaa jatkuvasti, kannattaa lopettaa seuraaminen. Silti tuttavapiirissä törmää joskus ihan yksittäisiin postauksiin, joiden takia en lähde toista poistamaan somesyötteestäni.

Vaivaannuin viimeksi siitä, kun eräs äidiksi tullut kehui ja onnitteli jotain veljentyttöään niin siirappisella ja ylipitkällä kuvatekstillä, että ällötti. Tyyppiä "olet mahtava rakentelija, sinulla on kauniit varpaat ja reipas ote elämään. Sinun ansiosta minäkin uskalsin äidiksi." x 10. Se oli ikään kuin kirje, jonka lapsi saisi lukea joskus itse myöhemmin. Juuri tuon takia kirjeet kirjoitetaan henkilökohtaisesti. Ennen kaikkea nuo eivät kuulu 400 tuttavalle, mutta heitä ei myöskään kiinnosta aivan tuon tason rakkauden osoitukset.

Vierailija
539/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, itse vaikutat juuri sellaiselta lempeältä ihmiseltä joka ei vihaa mitään :D 

Lue uudestaan, jos noin asian ymmärsit.

Vierailija
540/1164 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Ei täällä yläpeukuteta vihaamista vaan feikkielämää, jota jotkut suoltaa someen.

Ei minä ainakaan vihaa tuttavaani, joka hehkuttaa avio-onneaan somessa, vaikka kaikki tietää, että siinä liitossa ei paljoa hekkuttamista ole. Jotenkin vain hävettää ja surettaakin, kun tietää mikä totuus on, mutta sitä yritetään epätoivoisesti peittää antamalla valheellinen kuva. 

Kyse on enemmänkin myötähäpeästä kuin vihasta.  Uskoisin, että harva jaksaa vihata jotakin fb tuttavaansa.

Et tainnut lukea ketjua läpi. Moni viesti oli aivan muuta kuin mistä kirjoitit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä