Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Vierailija
09.03.2020 |

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Kommentit (1164)

Vierailija
281/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt sitä, että ihmiset jotka kertovat pelkäävänsä ihmisiä jopa niin, etteivät uskalla mennä ovesta ulos, jakavat ihan kaiken omalla nimellä mielenterveysongelmista aina virtsatietulehdukseen ja peräpukamiin asti. Joskus pitävät myös liveä Facebook-ryhmissä ja katsojia on satoja. Luulisi, että niin pelokkaana ihmisenä ei haluaisi jakaa itsestään kaikkein vaikeimpina ja noloina pidettyjä asioita. Tällaisten henkilöiden seinällä ei ole välttämättä mitään ns. normaaleja juttuja, vain pelkkää sairaushistoriaa ja oireita. 

Vierailija
282/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten ihmisten julkisjulkistettuet nolaamiset ja valheellisten asioiden levittely isoissa ryhmissä tai julkisina julkaisuina omalla seinällä. Kamalaa luettavaa, kun yritetään halventaa ihmistä ja saada muita kohtelemaan tätä halventavasti. Sitten, kun on saatu myrsky nostettua ja mahdollisimman moni kommentoimaan asiaa (huomiota), niin julkaisu poistetaan vähin äänin. Eikö ihmiset enää osaa keskustella kasvotusten hiertävistä asioista?

Nimenomaan tämä. Joku asia levitetään nettiin itselle sopivassa valossa ja saadaan kaikki haukkumaan jotain "väärintekijää", kun koko jutun olisi voinut hoitaa ihan kasvotusten ilman somea. Selitellään sitä nettiin laittamista jollain tekosyyllä, vaikka oikeesti haluttiin vaan olla ilkeitä ja pahansuopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😫😫😫

Vierailija
284/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset joilla lapset on viikko-viikkovuoroissa isällä/äidillä, ja jauhetaan raskaasta yh-arjesta ja kun ei lasten takia pääse tekemään asiaa x eikä asiaa y, kun ei ole sitä ydinperhettä.

Niin paitsi kun on se viikko kun lapset eivät ole kotona, niin ollaan baareissa, harrastamassa, uuden poikkiksen/tyttiksen kans pussailemassa, keikoilla, festareilla, ulkomailla jne jne jne.

Samaan aikaan ydinperheessä koitetaan sovitella työvuoroja, harrastuksia, lasten harrastuksia sun muita ja pysyä järjissään, eikä tehdä yhdessä puolison kanssa taatusti mitään noista "yh-vanhempien" jutuista.

Ja muut viikko-viikko-"yh:t" käy komppailemassa kuinka on tosiaan raskasta. 

Joo, olen katkera. Olen käynyt baarissa kerran vuonna 2014, festareilla ennen lasten syntymistä, kampaajallakin viimeksi neljä vuotta sitten, kotimaan tai ulkomaan reissulla puolison kanssa ei kertaakaan eikä sille pussailullekkaan aina näytä aika riittävän :D Mutta aina jos puolella sanallakaan mainitsee ettei oikein omaa aikaa ole, niin viikko-viikko-"yh:t" iskee kiinni niinku sika limppuun. Sellaiset totaaliyh:t taas eivät useinkaan valita, ainakaan julkisesti eivätkä todellakaan syyllistä omaa aikaa kaipaavaa äitiä. 

Minua ärsyttää tällaiset avautumiset missä kitistään kitisemisen ilosta, mutta ei tehdä mitään että tilanne jotenkin korjaantuisi. Hommaa stna lastenvahti äläkä ruikuta!

Tai hankkikaa omat asunnot ja lapset viikko-viikko, jos se on sitä mitä kadehdit.

No, mä olen vela ja kaukosuhteessakin ihan omasta halustani eli kateudesta tai kitinästä ei nyt todellakaan ole kyse; ihan samat päivitykset ärsyttää. Ja sitten vielä tuo, että nuo "yh.t" saattaa jopa jonkun ydinperheellisen "olipa rankka päivä, mummo kuoli aamulla, koira piti viedä lopetettavaksi, mies on työmatkalla ja lapsilla alkoi illalla noro"-päivitykseen tulla vihjailemaan jotain että niin, mä täällä yh.na joudun jatkuvasti pyörittämään sitä arkea yksin, sulla on sentään mies yleensä apuna. Siis silleen piiloveetuilevasti että "voiiii, onko se mika nyt reissussa, onneksi se kohta tulee jo kotiin niin saat apuja eikä tarvii yksin pärjätä, mutta mä niin fiilaan sua, kyllä yksin on rankkaa!" Aina pitäisi kaikkien olla voivottelemassa heitä ja heidän tilannettaan mutta empatia muita kohtaan on ihan tuntematon käsite.

Tästä vielä astetta hevimmäksi menee ne "yh.t" jotka sitten omilla päivillään kierrättää lapsensa hoidossa mummolat, kummit ja niiden kaimat läpi ja päälle vielä lapsilla on todella osallistuva isäkin, joka auttaa esim. harrastuksiin kuskaamisissa silloinkin kun on äitiviikko. Nää vaan hups aina vaan unohtuu siinä "kyllä mulla yksinhuoltajana on niiiin rankkaa!"-volinassa...

Vierailija
285/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joissa omaa naamaa esitellään jonkun mietelauseen varjolla. Ja yleensä vielä englanniksi.

Siis tyyliin ”remember to enjoy every day like it’s your last day” tai muuta kulunutta. Jos todella haluaa muistuttaa kavereitaan nauttimaan joka päivästä niin miksi ihmeessä siihen täytyy liittää oma naamavärkki?

Your limitation—it’s only your imagination

Push yourself, because no one else is going to do it for you.

Sometimes later becomes never. Do it now.

Dream it. Wish it. Do it.

You are confined only by the walls you build yourself.

Falling down is an accident, staying down is a choice.

Don’t talk, just act. Don’t say, just show. Don’t promise, just prove.

Siitä pimuille instagramiin vähän captioneita, olkaa hyvä!

Vierailija
286/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu postaa aina selfien itsestään ja/tai lapsestaan, kun he ovat sairaina, ja usein ovatkin. Lisäksi tietysti kuvat lääkkeistä. Kuvatekstinä aina jotain "vuoteen omana... Menikin tämä työpäivä sitten näin :/". Sama tyyppi harrastaa myös tätä "paikassa x sairaala". Outoa ja kiusallista. 40v nainen kyseessä.

Vierailija
287/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaiset. En lue kenenkään some-päivityksiä. Ei voisi vähempää kiinnostaa...

Vierailija
288/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielinen Nainen joka haukkuu muita naisia h0roiksi, b1tcheiksi, lumpuiksi. Kuvatekstinä: I may not be perfect but atleast i'm not you.

Kuin taulapää joku voi olla että haluu antaa itestään some kuvaksi ylimielisyyden?

Vierailija
289/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolointa mitä olen nähnyt on se, kun eräs nainen julkaisi somessa avokista erottuaan varoituksen, että kaikkien alueen naisten tulisi varoa tätä narsistimiestä. Sitten vuodatettiin kaikki mahdolliset parisuhteen ongelmat ja sivuttiin jopa seksielämää. Kaikkien ongelmien syy oli ex-avokin luonteessa ja narsismissa. Varoitus julkaistiin miehen kuvan kanssa tietysti, tämä ex-avokki ei itse ole somessa. Seurustelun aikana nainen julkaisi miehestä vähäpukeisia kuvia (ei siis mitään poseerauksia, vaan mökkiolosuhdetyyppisiä paidattomia tilannekuvia) ja ylisti miehen seksikästä vartaloa.

En ole itse vakuuttunut tuon ex-avokin narsismista, vaikka eihän sitä ulkopuoliset voi tietää. Mutta vaikka mies olisi kuinka narsisti tahansa, niin nuo päivitykset olivat äärimmäisen noloja ja leimasivat lähinnä tuon naisen itsensä.

Vierailija
290/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat joita on muokattu niin että nenäkin hävinnyt 🤭👃

Vierailija
291/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet deittiprofiileissa tulisi kieltää. Moni selfiessä kaunis nainen on livenä akneihoinen, kaksoisleukainen persjalka ja suuri pettymys. Ei minulla aknea, kaksoisleukaa ja persjalkasuutta vastaan mitään ole. Toivoisin todenmukaisia kuvia deittiprofiileihin.

M34

Vierailija
292/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ...keleen hiihtäjät. Joka päivä hihkutaan kuinka ihanaa on HIIHTÄÄ!!! Onneks on ollut niin vähäluminen talvi...

Vierailija
293/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinen Meikkivoide purkki rikkoutui, kuva someen, ei.. 🤐

Vierailija
294/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannuttavasta en tiedä, mutta naurattaa, kun entinen työkaverini postailee instaan jatkuvasti kuvia tunnisteilla #goaldigger, #success ja #likeaboss ja hehkuttaa, miten opiskelu ja ura on niin mahtavaa. Tosi asiassa henkilö on jossain aikuiskoulutuskeskuksessa, koska ei pärjää yksinkertaisimmissakaan duuneissa.

Vierailija
295/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liianpitkien hashtagien käyttö #leivoinpullaakoskasemaistuumaukkaalle

Yleensäkin hashtagit! Risuaidat sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
296/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, joissa mainitaan että on ostettu kånken-reppu. Hyi olkoon.

Vierailija
297/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten bongasin yhden tuttavan somepäivityksen, missä hän haukkui kaikki omissa somefiideisään olevat sisällöt. Osa hänen kavereistaan oli tätä käynytkin kommentoimassa, että älä lue jos ei kiinnosta. Nainen poisti tän kavereidensa postauksen haukkumisen myöhemmin.

Nyt sama muija oli muutama päivä sitten haukkunut instatilejä ja julisti siellä, miten on karsinut seurattaviaan eri somekanavista. Poistin muijan omista kaverilistoistani ja blokkasin instani häneltä, niin hän voi jatkossa etsiä täydellisempää seurattavaa. :D

Musta on siis aivan täysin ok et jokainen valitsee itselleen mieleisiä tilejä seurattavaksi, mutta muiden sisältöjen haukkuminen julkisesti on vähän noloa.

Vierailija
298/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksi mieleen tuleva oli se, kun eräs tuttava hiljattain kertoi vauvansa syntymästä Facebookissa ja elvisteli samaan syssyyn kivunlievityksettömällä luomusynnytyksellään. Siitä tuli vähän myötähäpeä. Toki päivityksestä näki, että se oli hirveässä hormonimyrskyssä kirjoitettu, joten se selittänee, miksi halusi toitottaa tuota monelle sadalle seuraajalle. Tai sitten en vaan tajua hänen jalouttaan ja luomusynnytyksen hienoutta, itse kun olisin antanut mitä tahansa, että epiduraali olisi ehditty minulle antaa, mutta ei ehditty.

Yksi myötähäpeää aiheuttava oli myös se, kun eräs tuttava teki päivityksen vauvansa täyttäessä puoli vuotta ja vaahtosi siinä, että täysimetys on kestänyt koko taipaleen ajan. Korosti, miten pisaraakaan korviketta tai muruakaan kiinteitä ei ole annettu. Mukana oli tietysti imetyskuva. Eipä tuossa mitään pahaa ole, mutta ihmetyttää taas tarve jakaa tällaista satojen ihmisten näkyville. Vanhat teiniaikojen poikaystävät ja nykyiset opiskelu- ja työkaverit saavat ihailla tällaista komeutta.

Hahaha, aivan nappiin, näitä avautujia itsekin ihmettelen. Ehkä enemmänkin sitä, kun suurella osalla (?) 70-90-luvulla syntyneistä on tapana roikottaa kaikkia facebook-käyttäjyytensä aikana tuntemiaan ja tapaamiaan ihmisiä fb-kavereina. Eksät ja entisten työpaikkojen puolitutut mukaanlukien. Itse liityin facebookiin v 2007, ja en kyllä ole säästänyt nuoruuden eksiä ja muita seksisäätöjä fb-kavereina tähän päivään asti! :D miksi ihmeessä niin tekisin? Mulla on siis alle 200 fb-kaveria, joista jokaiselle voisin jutella luomusynnytyksistäni, ihan livenä, tai tehdä vaikkapa tuollainen päivitys, jos se olis tyyliäni :D mutta ei. Ja noilla avautujilla useimmiten on se liki 1000 tyyppiä fb-"kavereina", niin kuin vaivaannuttavaa jonkun hyvänpäiväntutun imetyspostauksia joutua urkkimaan :D

Olen -80-luvulla syntynyt, fbssa reilu 10v ja kokoaikana max 70 kaveria, heistäkin välillä rajaan osan pois joistain julkaisuistani. Itse myös ihmettelen tätä kumminkaimojen haalimista kavereihin, itse haluan pysyä kartalla kenelle juttuni jaan. Eräskin entinen työ- ja fb-kaveri veti kilarit somessa kun kehoitin hänen vaikka vilkaisevan sivujani jotta tietää "missä mennään" kun ihmetteli jotain kommenttejani omiin postauksiinsa. Vastasi että hänellä on niin paljon kavereita ettei hänellä ole aikaa toisten seiniä katsastella. :D

Eli siis kunhan vaan saa omille jutuilleen mahdollisimman suuren yleisön?

Vierailija
299/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun soittajat

Vierailija
300/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset joilla lapset on viikko-viikkovuoroissa isällä/äidillä, ja jauhetaan raskaasta yh-arjesta ja kun ei lasten takia pääse tekemään asiaa x eikä asiaa y, kun ei ole sitä ydinperhettä.

Niin paitsi kun on se viikko kun lapset eivät ole kotona, niin ollaan baareissa, harrastamassa, uuden poikkiksen/tyttiksen kans pussailemassa, keikoilla, festareilla, ulkomailla jne jne jne.

Samaan aikaan ydinperheessä koitetaan sovitella työvuoroja, harrastuksia, lasten harrastuksia sun muita ja pysyä järjissään, eikä tehdä yhdessä puolison kanssa taatusti mitään noista "yh-vanhempien" jutuista.

Ja muut viikko-viikko-"yh:t" käy komppailemassa kuinka on tosiaan raskasta. 

Joo, olen katkera. Olen käynyt baarissa kerran vuonna 2014, festareilla ennen lasten syntymistä, kampaajallakin viimeksi neljä vuotta sitten, kotimaan tai ulkomaan reissulla puolison kanssa ei kertaakaan eikä sille pussailullekkaan aina näytä aika riittävän :D Mutta aina jos puolella sanallakaan mainitsee ettei oikein omaa aikaa ole, niin viikko-viikko-"yh:t" iskee kiinni niinku sika limppuun. Sellaiset totaaliyh:t taas eivät useinkaan valita, ainakaan julkisesti eivätkä todellakaan syyllistä omaa aikaa kaipaavaa äitiä. 

Minua ärsyttää tällaiset avautumiset missä kitistään kitisemisen ilosta, mutta ei tehdä mitään että tilanne jotenkin korjaantuisi. Hommaa stna lastenvahti äläkä ruikuta!

Tai hankkikaa omat asunnot ja lapset viikko-viikko, jos se on sitä mitä kadehdit.

No, mä olen vela ja kaukosuhteessakin ihan omasta halustani eli kateudesta tai kitinästä ei nyt todellakaan ole kyse; ihan samat päivitykset ärsyttää. Ja sitten vielä tuo, että nuo "yh.t" saattaa jopa jonkun ydinperheellisen "olipa rankka päivä, mummo kuoli aamulla, koira piti viedä lopetettavaksi, mies on työmatkalla ja lapsilla alkoi illalla noro"-päivitykseen tulla vihjailemaan jotain että niin, mä täällä yh.na joudun jatkuvasti pyörittämään sitä arkea yksin, sulla on sentään mies yleensä apuna. Siis silleen piiloveetuilevasti että "voiiii, onko se mika nyt reissussa, onneksi se kohta tulee jo kotiin niin saat apuja eikä tarvii yksin pärjätä, mutta mä niin fiilaan sua, kyllä yksin on rankkaa!" Aina pitäisi kaikkien olla voivottelemassa heitä ja heidän tilannettaan mutta empatia muita kohtaan on ihan tuntematon käsite.

Tästä vielä astetta hevimmäksi menee ne "yh.t" jotka sitten omilla päivillään kierrättää lapsensa hoidossa mummolat, kummit ja niiden kaimat läpi ja päälle vielä lapsilla on todella osallistuva isäkin, joka auttaa esim. harrastuksiin kuskaamisissa silloinkin kun on äitiviikko. Nää vaan hups aina vaan unohtuu siinä "kyllä mulla yksinhuoltajana on niiiin rankkaa!"-volinassa...

Itse kun koen sinkkuvanhemmuuden paljon helpommaksi kuin aiemman ydinperhekuvion, vaikka lapset ovatkin vain max pari päivää viikossa etävanhemmalla eikä muita tukiverkkoja juuri ole, niin en ainakaan harrasta tuota ulinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi